Uitgerekend in augustus 2019 (met tabel)

16-12-2018 11:56 926 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!

Voor iedereen die in augustus 2019 is uitgerekend en die hier graag komt meepraten.
Er waren al een aantal andere topics voor augustus die zijn overgegaan in fb of whatsapp, deze is om te blijven kletsen in het topic.

[/td]
NaamLeeftijdKindjeUitgerekendGeslachtBijzonderheden
workaholiccc24/281e3 augustusJongetje11 maart 20 weken echo
haoshi31/--1e3 augustus......
Avr199226/242 e05 Augustus... 1e echo gehad Termijnecho op 11 Januari
GoodmorningSunshine32/332e8 augustus......
mijnnaamislaura32/322e8 augustusmeisje
Appletree8632/333e14 augustusJongen
KoekoekK29/352e16 augustus...termijnecho gehad
sharebear28/301e18 augustus...termijnecho 25 januari
Ijs_monster31/312e18 augustus...1e echo/intake 8 januari
Songforyourheart24/292e19 augustus?...1e echo/intake 7 januari
Pienut25/291e20 augustus...26 maart 20-wekenecho
Twilight35/371e23 augustus?...1e echo/intake 16 januari
Sanne_A37/29/292e25 augustus...pretecho 13 maart
Herfstblaadje8929/322e27 augustusMeisje20 weken echo 5 april
sneeuwwitje8632/342e27 augustus2 jongetjestweeling, termijnecho gehad
Diamantje12330/231e27 augustusjongetjegeslachtsbepalingsecho 9 maart, 20 weken echo 8 april
Sterrewaterman33/342e30 augustus?Verrassing1e echo 17-01/intake 21-01, termijnecho 6 februari
Pinda :rose:, Juf_blauw :rose:, lenthe_ :rose: BdG88 :rose: justagirly :rose:

Wees welkom en zet jezelf in de tabel!
Inlog
Gebruikersnaam: Augustusbaby2019
Wachtwoord: augustusbaby2019
augustusbaby2019 wijzigde dit bericht op 28-03-2019 21:41
79.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik trap af!

Afgelopen woensdag een positieve test in handen, ontzettend pril nog dus! Merk dat ik wel al behoefte heb om het erover te hebben, maar het nog te vroeg vindt om het delen in mijn omgeving.
Alle reacties Link kopieren
Ik meld me!
Ik heb afgelopen vrijdag een positieve test in handen gehad. Niet te bevatten!
We hadden eigenlijk met elkaar besloten dat we vanaf januari zouden gaan proberen zwanger te worden, maar dachten in november "ach we kijken deze maand wel, zal wel niet zo'n vaart lopen"

Ik had me er ook nog totaal niet op ingesteld..
Ik heb vorig weekend nog wijn gedronken en carpaccio en medium biefstuk gegeten. Ben ook pas na 2 dagen na de ovulatie begonnen met foliumzuur, want toen begon het door te dringen dat er wel een minikans in kon zitten dat het wel raak zou zijn.

Direct in de 1e maand raak! We beginnen nu een beetje aan het idee te wennen. Als alles goed gaat, zou ik rond 21 augustus uitgerekend moeten zijn. Lijkt me leuk om hier mee te schrijven!
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook graag mee! Ik zat ook in het andere topic waarvan een deel op fb is verder gaan schrijven.

Twee weken geleden positief getest en ik ben toen begonnen met foliumzuur slikken. Wij hebben het nu aan mijn schoonouders verteld, maar wachten nog met vertellen tot na de termijnecho bij 10 weken of wellicht na 12 weken.

Kan iemand mij toevoegen in het tabel? 32/33 2e kind uitgerekend 8 augustus
Alle reacties Link kopieren
Welkom dames, gefeliciteerd met de positieve testen! Leuk dat jullie meeschrijven.

@lenthe, zal wel even schrikken geweest zijn dan! Goed dat je bent begonnen met foliumzuur, toch weer 2 weken eerder dan als je had gewacht op een positieve test. Wil jij ook in de tabel? Hier trouwens een beetje zelfde verhaal. In oktober gestopt met de pil met het idee er in het nieuwe jaar voor te gaan. Zeiden toen wel al meteen dat we het wel serieus zouden proberen want het kon nog wel even duren en nu na de eerste ronde ook zwanger!

@GoodmorningSunshine, ik heb je toegevoegd in de tabel. Wilde ook mee gaan schrijven in het andere topic, maar zag dat daar eigenlijk al niet meer gereageerd werd, dus daarom even een nieuwe die hopelijk actief blijft. Staat bij jou de eerste echo al gepland?

Hier proberen we het ook nog een beetje te laten bezinken, we zijn heel blij, maar ik vind het ook meteen heel spannend. Ik heb ook (nog) geen kwaaltjes oid dus kan maar moeilijk geloven dat ik nu ook echt zwanger ben. Hebben jullie al last van kwaaltjes?
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik wil ook graag weer mee schrijven, ik kom ook uit het andere topic.

Vrijdag 30 november positief getest wat mij nu 7 weken en 1 dag zwanger maakt..
Volgende week donderdag 27 december de 1e echo, ik kan niet wachten!

Het is ons eerste kindje, ik ben 27 en mijn partner 28.

Wat betreft kwaaltjes zijn mijn borsten gevoelig en heb ik toch wel last van misselijkheidsvlagen... Ik probeer de hele dag door kleine beetjes te eten en dan lukt het prima.

Ik kan niet wachten tot ik inderdaad de bevestiging krijg dat er iets aan het groeien is daar binnen....
Alle reacties Link kopieren
Jullie ook gefeliciteerd Sharebear, GoodmorningSunshine en Pinda!

@Sharebear, Het was inderdaad schrikken! We beginnen nu langzaam aan het idee te wennen!

Ik heb nog weinig kwaaltjes, behalve dat ik mezelf inmiddels regelmatig heel slap voel. Volgens mij heb ik een heel lage bloeddruk en ik sta inmiddels vaak te trillen op mijn benen en ik kan mijn voeten en handen heel slecht warm krijgen.

Wij hebben het nog niemand verteld (behalve de man van het restaurant waar ik deze week ga eten haha), maar ik verwacht dat we eind deze week onze ouders gaan inlichten. Wachten jullie tot 12 weken of willen jullie het eerder vertellen?

Ik kan inderdaad ook niet wachten tot we een bevestiging krijgen dat het goed is. Kan het nog niet helemaal geloven.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik trouwens ook in de tabel?
Leeftijd: 32/34
1e kind
Uitgerekend 21 augustus
Alle reacties Link kopieren
@Lenthe_ fijn toch dat je nog niet zoveel kwaaltjes hebt? Dat komt vanzelf en misschien heb je wel geluk en blijft het helemaal weg hihi..

Mijn beste vriendinnetje is ook zwanger dus ik kon het echt niet voor haar verborgen houden aangezien we van elkaar wisten dat we aan het proberen waren..
Verder weet niemand het inderdaad!

Volgende week donderdag heb ik mijn eerste echo en dat wil ik toch echt eerst even aankijken voor ik het van de daken schreeuw. Daarna bekijk ik dan even of ik misschien ouders/schoonouders en zusjes e.d. inlicht maar ik probeer het nog wel even voor me te houden denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, gefeliciteerd allemaal!!!

Hier ook een positieve test ruim een week geleden. Eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal als lenthe en sharebear. We wilden ervoor gaan vanaf januari, maar dachten het zal toch wel even op zich laten wachten en toen was het sneller raak van verwacht. We zijn er heel blij mee! Het is ons tweede kindje, we hebben al een dochtertje van 21 maanden.

Qua kwaaltjes vooral vermoeidheid, ik slaap minder diep en ik ben sneller uitgeput als ik bijvoorbeeld trappen loop.

Wij hebben de eerste echo/intake half januari. We overwegen wel om met kerst al aan de (schoon)ouders het nieuws te brengen, maar verder willen we het ook nog niemand vertellen.
Broers/zussen willen we het pas na de eerste echo vertellen.

Wij gaan met kerst bij ons thuis gourmetten, dus dan kun je makkelijk zelf kiezen wat je wilt eten zonder dat er iets opvalt! Hebben jullie al bedacht hoe jullie het niet gaan laten merken tijdens kerst?
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!

Graag wil ik eerst alle dames feliciteren met de positieve testen! Ik heb ook even meegeschreven in een andere topic maar de topic was overgegaan naar een whatsapp groep.

Ik zal in het kort even iets over mezelf vertellen:
Ben een jonge dame van 24 (vriend 28 jaar) en heb op 5 december positief getest en bleek al ruim 3 weken zwanger te zijn. Kort na de positieve test heb ik veel krampen/steken en bloedverlies gehad. In overleg met de verloskundige kreeg ik een vervroegd echo met 6 weken zwangerschap (vorige week vrijdag gehad). En met trots kan ik vertellen dat we een kloppend hartje hebben gezien!! We zijn super blij en kunnen niet wachten om dit nieuws te delen.
Over 1,5 week staat er weer een echo gepland en dan willen we het graag aan onze ouders vertellen.

Dit zal onze eerste kindje worden dus we vinden alles super spannend!
Als alles goed gaat ben ik volgens de verloskundige op 9 augustus uitgerekend.
Alle reacties Link kopieren
@Nieuwe dames, welkom en gefeliciteerd! Leuk dat jullie hier komen meeschrijven :)

@lenthe_, ik zal je in de tabel zetten. De inloggegevens staan erbij, dus iedereen kan hem ook zelf aanpassen :)

Ik zou het zelf het liefst nu al aan mijn ouders willen vertellen, maar mijn man wil liever nog even wachten tot in ieder geval de eerste echo. We zitten nu dus een beetje in dubio wat we doen. Ik vind het zo ongemakkelijk om dan kerst samen gevierd te hebben en niets gezegd te hebben.. Na de eerste echo zal ik het ook op mijn werk moeten gaan vertellen omdat ik vanaf een week of 12 mijn werk niet meer mag uitvoeren, dus vanaf dan zal het sowieso geen geheim meer zijn.

Wat betreft het eten met kerst hoop ik dat ik er goed doorheen kom. Met de families neemt iedereen wat eten mee en hebben we dus meerdere gerechten, kan er zo precies tussenuit pikken wat ik mag eten. Op de ene dag moet ik daarna nog werken en kan ik dus niet drinken en de andere is bij ons thuis, dus valt het hopelijk minder op dat ik steeds iets anders voor mezelf pak.
Alle reacties Link kopieren
@klavertje; klinkt als geluk bij een ongeluk! Vervelende steken en bloedverlies maar daardoor wel een echo! Fijn dat t goed zit!

@sharebear; wij twijfelden ook maar ik wil het mijn ouders graag vertellen met kerst omdat ik dat speciaal vind.. en met de redenatie dat als het wel misgaat, ik dan ook met ze erover kan praten.
En met dezelfde reden broers/zussen juist niet ivm (gehuwde) aanhang, waarvan ik niet 100% zeker ben of het daar dan binnen blijft. En die hoeven allemaal niet van n eventuele MK te weten..

Al gaan we er vanuit dat alles goed gaat natuurlijk! Met alle dames hier uiteraard!

Ik denk de hele werkdag steeds; zou iemand iets zien? Zou iemand iets door hebben? Ik sta heel veel op m’n werk dus probeer steeds in een pose te staan dat m’n buik niet uitsteekt haha! Mijn buik groeit nu al sneller dan bij de eerste zw.

Ik ben trouwens 31 en manlief ook.
Alle reacties Link kopieren
@Klavertjevier94, ik had jouw bericht blijkbaar helemaal niet goed gelezen, stiekem een beetje aan het slapen denk ik. Heftige periode heb jij al gehad! Wat fijn dat de echo goed was en je volgende week alweer een echo hebt. Op welke dag staat je afspraak?

@Ijs_monster, dat probeer ik mijn man ook duidelijk te maken, maar hij vindt dat je ook achter kan vertellen van een mk en dan de steun kan verwachten. Ik denk dat we het hier maar wat op zijn beloop laten, mocht de mogelijkheid er zijn in deze drukke dagen (dat we ouders alleen zien) dan vertellen we het denk ik wel, en anders wachten we even tot de echo in het nieuwe jaar. Maar wat je zegt, we gaan er natuurlijk vanuit dat alles goed gaat!
Merk je zo een groot verschil met groeien ja? Hoeveel weken ben je nu? En zie je het al goed?

Bij mij zie je nog niets, maar ik heb heel vaak een opgezette buik, ben dus wel bang dat mensen conclusies gaan trekken, beetje losse kleding aan dan maar 😂
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders zijn inmiddels op de hoogte. Ze hadden het nog niet verwacht, (we zijn nog aan het kijken naar een ander huis) maar vinden het heel erg leuk! Morgen naar mijn schoonouders.. spannend!
Nieuwe meeschrijvers, gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Allemaal gefeliciteerd 😍
Ik zou het leuk vinden om hier aan te sluiten.
Afgelopen maandag positief getest en dinsdag en woensdag nogmaals. Kon het niet geloven 🙈
We hebben al een dochtertje van 20 maanden.
Ik ben nu pas 4 weken en 3 dagen. Voel me wel al erg moe en uitgeput. Ook wel wat misselijk.
Ik ben ook heel benieuwd hoe ik deze kerst door kom
😂lus normaal best wel een wijntje dus dat wordt nog een dingetje. Maar we zien wel. Wil wel graag wachten met vertellen tot zeker de eerste echo. Toch spannend of het allemaal wel goed gaat vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Ik wil hier ook wel meeschrijven.
Vrijdag na 3,5 jaar proberen eindelijk een positieve zwangerschapstest.
Voor ons is het dus een lange weg geweest met eerst iui en later ivf.
Nu dan eindelijk gelukt! Zo bizar, ongelooflijk, en niet te bevatten.
We geloven het ook niet echt.
Half januari heb ik een echo in het ziekenhuis, dan ben ik 8 weken. Nu dus 5weken.
Alle reacties Link kopieren
@Lien; gefeliciteerd en welkom! Hier ook een kleintje rondlopen van maart 2017, dus we zitten een beetje op hetzelfde dan!

@twilight; gefeliciteerd! Het is jullie van harte gegund! 3,5 jaar proberen zal vast niet makkelijk zijn geweest.

@Lenthe; leuk dat je het al verteld!! Hoe heb je t verteld? Ik vind het vertellen en de reacties van ouders en schoonouders echt heel leuk! Ik sta ook te popelen om t te vertellen maar m’n schoonouders moeten nog iets langer wachten. Zij zien nog veel familie met de feestdagen en dan kunnen wij het ze niet aandoen. Ze in het ongewisse houden is dan ook in hun voordeel haha!

@sharebear; tot de echo wachten duurt gevoelsmatig ook niet super lang met alle feestdagen die voorbij vliegen.. dan heb je wel gelijk meer zekerheid dat t goed zit.
Ik denk vooral zolang ik geen rare buikpijn of bloedverlies heb zal t wel goed zitten..

Ik ben nu 6w+1 en echt wel opgezette buik in de avond maar in de ochtend en middag ook meer dan normaal. Bij m’n vorige zw groeide ik pas vanaf tien weken en echt minimaal. Ik draag gelukkig regelmatig los vallende blouses of ruime vesten dus kan het nog wel verbergen maar of dat 3 maanden lang lukt..?!?! Dat weet ik niet haha!
Alle reacties Link kopieren
Alle dames die zich hebben aangesloten: gefeliciteerd!

@kwalen: sinds een week enorm beroerd! Last van ochtendmisselijkheid dat wel de halve dag aanhoudt. Dit had ik bij mijn eerste zwangerschap lang niet zo erg.... Ik voel mij dan ook schuldig tegenover ons zoontje toe, dat ik hem niet de nodige aandacht geef omdat ik niet lekker ben...

@echo: ik heb een vervroegde (pret)echo gepland omdat ik niet kan wachten. A.s. vrijdag mogen we kijken!

@kerstdiner: ja... Ik weet ook niet hoe ik het moet aanpakken als er bijvoorbeeld gerookte zalm wordt geserveerd of eten waar alcohol in zit.
Alle reacties Link kopieren
@ijsmonster: Nee het zeker niet gemakkelijk geweest. Maar nu dan toch eindelijk gelukt! Moest ook gewoon! We mankeren beide niets, dan is het helemaal frustrerend dat het niet lukt.

@kwalen: Ohhh mijn tepels voelen aan of ze keihard verbrand zijn. En bij vlagen wat misselijk, maar dat valt gelukkig nog mee. Ben echt bang voor overgeven namelijk.....

Leuk dat je al zo snel een echo hebt, hoever ben je vrijdag?

@eten: Ik mag denk ik alles blijven eten wat ik nu ook lust. Toch een voordeel van weinig lusten. En iedereen weet dat wij in een ivf traject zitten, dus ik verwacht geen vragen als ik nu geen wijntje drink.

Gaan jullie ook mee doen aan moeders voor moeders? Ik moet me daar nog even in verdiepen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames ik wil graag ook meekletsen, kom uit een ander topic die naar FB is gegaan maar daar heb ik geen behoefte aan, er is weinig respons in die groep dus ik kom lekker hier kletsen. Ben 30 en mijn vriend (verloofde) 23e en ben nu 4+3 zwanger van ons eerste kindje! Vind het echt megaspannend, heb momenteel last van menstruatieachtige krampen in m'n baarmoeder. De pijn komt in vlagen, slaap ook slecht sinds dat ik weet dat ik zwanger ben en ben overdags rond einde middag echt supermoe. Hoort erbij:)

Bij ons weten onze beste vrienden en ouders het al, maar we zijn ook heel close.
We twijfelen om het met Kerst aan de broers en zussen te vertellen, heel lullig maar mijn zwager had speciaal voor mij een gerookte zalm meegenomen, maar die mag ik dus niet. Dus geen idee hoe ik daar dan onderuit kom!
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames! Ik wil ook graag meeschrijven en kom (ook) uit een ander topic die naar FB is gegaan.
Ik ben 31 en ben nu rond 7+3. Een week geleden 1e echo gehad en een kloppend hartje gezien/gehoord. Volgende week intake.
Hier de afgelopen dagen misselijk geweest en zelfs een paar keer moeten overgeven. Als ik niet gelijk wat eet na het opstaan dan weet ik eigenlijk al dat ik tot de middag misselijk ben.

Hier weten nu nog alleen mijn ouders en broer/zussen het. De rest hoort het rond de 12 weken. Vanavond komen de schoonouders langs dus is het makkelijk met eten. Toch een fles alcoholvrije wijn gekocht om daar misschien een glaasje van te drinken. Dan heb ik gelijk een excuus voor morgenavond als de hele familie samen is waarom ik niet drink. Ik drink dan anders ook bijna nooit maar met kerst pak ik normaal wel een glaasje wijn, nu kan ik dan zeggen dat ik gisteren al genoeg wijn heb gehad... En anders dan kan ik altijd zeggen dat ik me niet helemaal fit voel en dus niet alles lust. Schoonmoeder serveert altijd biefstuk en zelfgemaakte whiskeysaus voor bij de kipcocktail.. "Gelukkig" zie ik er ook erg bleek uit dus daar kom ik ook mee weg :-D
Alle reacties Link kopieren
Welkom en gefeliciteerd allemaal!

@Lenthe_, heb je het ondertussen ook aan je schoonouders verteld? En hoe reageerden zij?

@Lien17, ook nog even wachten dus met vertellen, staat de eerste echo al gepland?

@Twilight84, jeetje wat een weg hebben jullie al gehad, wat fijn dat het nu gelukt is! Moeders voor moeders weet ik nog niet zo goed. Aan de ene kant zou ik willen omdat het zo een mooi doel is, aan de andere kant ook weer veel gedoe..

@Goodmorningsunshine, wat naar dat je je zo beroerd voelt! Hoop dat het snel weer een beetje wegtrekt! Wat fijn zo een vroege echo, hoeveel weken ben je dan?

@Diamantje123, dat is snel! Hadden jullie het verteld zodra jullie de positieve test in handen hadden?

@Haoshi, Yay een goede echo! Wat fijn!

Hier zijn de kwaaltjes sinds gister een beetje begonnen, voel me niet helemaal lekker, met vlagen misselijk, maar nog niet overgeven oid. Vooral een beetje een lamlendig gevoel, beetje jammer zo voor de kerstdagen. Moet ook werken, dus hoop dat ik ze een beetje doorkom.

Gaan de anderen ook nog in de tabel?
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik schrijf ook graag mee! Ik merk dat ik het nu al lastig vind om het overzicht te bewaren maar dat komt vast vanzelf :-)

Ik had afgelopen donderdag een positieve test in handen en ben als het goed is op 29 augustus uitgerekend. Het is ons tweede kindje. Bij de eerste hebben we er 7 maanden over gedaan en we hadden erop gerekend nu ook wel weer een tijdje bezig te zijn... Niet dus, het was meteen de eerste maand al raak. Ik ben er heel blij mee maar vind het ook wel heel spannend. Ik ben na de bevalling van mijn eerste depressief geraakt (o.a. door een traumatische bevalling) dus ik zie wel op tegen de bevalling en de fase erna. Maar goed, eerst maar eens op na een eerste echo waar we hopelijk een kloppend hartje te zien krijgen!
Hoi Dames,

Ik schrijf ook graag mee. Afgelopen vrijdag heb ik positief getest, ben zwanger van ons tweede kindje. We hebben al een zoontje van november 2017, en ben zelf 33 en mijn man 34 jaar.

Ik zal binnenkort als ik op de laptop ben mijzelf in de tabel plaatsen. Zoals het er nu uitziet ben ik op 30 augustus uitgerekend en heb 17 januari de eerste echo. Heb nu voornamelijk buikkrampen en wat moe dus ben benieuwd komende tijd.

Tot snel weer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven