Uitgerekend in augustus 2019 (met tabel)

16-12-2018 11:56 926 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!

Voor iedereen die in augustus 2019 is uitgerekend en die hier graag komt meepraten.
Er waren al een aantal andere topics voor augustus die zijn overgegaan in fb of whatsapp, deze is om te blijven kletsen in het topic.

[/td]
NaamLeeftijdKindjeUitgerekendGeslachtBijzonderheden
workaholiccc24/281e3 augustusJongetje11 maart 20 weken echo
haoshi31/--1e3 augustus......
Avr199226/242 e05 Augustus... 1e echo gehad Termijnecho op 11 Januari
GoodmorningSunshine32/332e8 augustus......
mijnnaamislaura32/322e8 augustusmeisje
Appletree8632/333e14 augustusJongen
KoekoekK29/352e16 augustus...termijnecho gehad
sharebear28/301e18 augustus...termijnecho 25 januari
Ijs_monster31/312e18 augustus...1e echo/intake 8 januari
Songforyourheart24/292e19 augustus?...1e echo/intake 7 januari
Pienut25/291e20 augustus...26 maart 20-wekenecho
Twilight35/371e23 augustus?...1e echo/intake 16 januari
Sanne_A37/29/292e25 augustus...pretecho 13 maart
Herfstblaadje8929/322e27 augustusMeisje20 weken echo 5 april
sneeuwwitje8632/342e27 augustus2 jongetjestweeling, termijnecho gehad
Diamantje12330/231e27 augustusjongetjegeslachtsbepalingsecho 9 maart, 20 weken echo 8 april
Sterrewaterman33/342e30 augustus?Verrassing1e echo 17-01/intake 21-01, termijnecho 6 februari
Pinda :rose:, Juf_blauw :rose:, lenthe_ :rose: BdG88 :rose: justagirly :rose:

Wees welkom en zet jezelf in de tabel!
Inlog
Gebruikersnaam: Augustusbaby2019
Wachtwoord: augustusbaby2019
augustusbaby2019 wijzigde dit bericht op 28-03-2019 21:41
79.89% gewijzigd
BdG88 schreef:
31-12-2018 12:44
Joepie!! Mijn echo was goed, 0,75 cm schoon aan de haak met een kloppend hartje ! Ik bleek nog iets minder ver te zijn dan ik dacht 😁. Vandaag 6 weken en 6 dagen en nieuwe datum 20 augustus. Nieuwe afspraak 22 januari.

Hier weten trouwens al best veel mensen het. Mijn lieve zoontje vertelt het aan iedereen als ik even geen aandacht voor hem heb 😂

Wij gaan fijn het nieuwe jaar in met een alcoholvrij wijntje 🍷! Fijne jaarwisseling allemaal!
Wat fijn! Gefeliciteerd met de eerste geslaagde echo :cheer: Hihi je zoon is dus enorm trots om grote broer te worden.

Hier vanochtend voor het eerst wat eten eruit gegooid :sick: Man wat voelde ik me beroerd. Met ontbijt niets aan de hand, maar op het werk nadat ik een tussendoortje had gehad, werd ik ineens enorm misselijk. Nu wel weer rustig, maar vrees dat het met vlagen terug gaat komen. Achja, hoort er soms bij denk ik maar. Is voor een goed doel...

Fijne jaarwisseling iedereen! 2019 wordt een bijzonder jaar voor ons allemaal :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Ohhh wat fijn een goede echo! top! Oh ik kan de tijd echt wel vooruit kijken, ik wil ook!
Ohh overgeven, de horror ! Ik hoop zo dat dat mij bespaard blijft!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn BdG!

Ik hoorde net dat 1 van mijn andere vriendinnen vanochtend een miskraam heeft gehad met ruim 11 weken. Haar vriend (een vriend van mij), een man van midden 30, vertelde het met tranen over zijn wangen.
Ik zit nu zelf te huilen op de bank. Ben al zo onzeker en dan word je weer geconfronteerd. Zoveel in zo'n korte tijd in mijn omgeving
Sorry voor mijn negatieve bericht, ik snap dat niemand dit wil lezen, maar ik kan het nu even niet kwijt bij anderen. Naast onze ouders is niemand op de hoogte.

Ik hoop dat het bij iedereen hier goed gaat
Ik wens jullie allemaal een heel fijne jaarwisseling en een heel bijzonder en goed 2019!
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig nieuwjaar dames!

@lenthe_ hoe voel je je nu, ik hoop beter!

Morgenochtend heb ik mijn 2e echo, ik kan niet wachten:)
Alle reacties Link kopieren
Gaat gelukkig beter. Ik ben even langs mijn moeder gereden en heb alles er even uitgegooid.. dat luchtte echt op en zij heeft me wel gerust kunnen stellen.
Heel veel succes Haoshi! Hopelijk krijg je mooie beelden/berichten!
Alle reacties Link kopieren
Het is me gelukt hoor, ik sta ook eindelijk in de tabel! @Lenthe_ ik begrijp heel goed dat je je zo voelt, gelukkig hebben we elkaar om tegen te kletsen en zitten we allemaal in hetzelfde schuitje en hopen we op een gezonde baby!

27 december heb ik mijn 1e echo gehad en het hartje zien kloppen, heel bijzonder! Helaas had ik de dag er na tot 2 keer toe helderrood bloedverlies en verblijf ik nu ook in onzekerheid tot mijn termijnecho op 17 januari. De verloskundige gaf aan dat het kan komen door obstipatie en heeft me enigszins gerustgesteld. Als ik weer ga bloeden moet ik meteen bellen en dan kijken ze of het allemaal nog goed zit.

Ik ben nu 9 weken en 2 dagen zwanger. Bij ons weet bijna niemand het nog behalve mijn vriendin omdat zij ook net zwanger is. We gaan het vertellen na de termijnecho als deze goed is want dan ben ik ook bijna 12 weken.
Alle reacties Link kopieren
@Pinda1511 - Wat een onzekere tijd kan het zijn in het begin he. Het zit vast goed bij jou:)

Ik heb gisteren mijn 2e echo gehad - het zag er heel goed uit :heart: De kleine groeit goed, zag hem/haar zelfs al bewegen en was duidelijk te zien waar de mini armpjes en beentjes zijn. Echt zo leuk om te zien. Mijn vriend was ook mee en wilde daarna zijn beste vriend gaan vertellen dat ik zwanger ben haha.
Ik ben nu 9+3 en UD staat op 5-aug. Over 2 weken mag ik weer, dan kijken ze even opnieuw of de UD nog gaat veranderen. Daarna ga ik ook gelijk door om bloed te laten prikken, oa voor de NIPT. Dat vind ik dan wel een beetje spannend maar het zal wel allemaal goed zijn :lol: Daarna gaan wij het ook vertellen dus nog even geduld.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Oh spannend Pinda!
Oh wat fijn een goede 2e echo. Hoe kan je met 9 weken al 2 echo's gehad hebben dan? Nieuwsgierig :)
Bij ons staat de echo 16 januari gepland, dan ben ik 8 weken. Als alles dan goed is dan vertellen we het ook meteen.

De NIPT wat houd die in? Wat voor testen zijn er eigenlijk allemaal en zijn ze verplicht? Geen idee hoe dat gaat.

Sporten en tillen hoe zit dat nu eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
@Haoshi; Dat is zeker spannend! Ik denk dat wij ook voor de NIPT gaan. Maar ik vind het wel spannend om te bedenken wat we moeten doen als de uitslag niet zoals gehoopt is. Daar wil ik nu nog liever niet over nadenken.

@Twilight; ik kon kiezen uit de combinatietest en de NIPT test en beide zijn om te onderzoeken of het kindje downsyndroom heeft of nog 2 andere syndromen
( moeilijke naam en wat onbekender )

De testen zijn zeker niet verplicht, je moet je gevoel volgen en op basis daar van besluiten of je graag zo'n test wil laten uitvoeren.

Voor ik zwanger raakte sportte ik 5x per week, nu probeer ik 2-3 keer per week te gaan. Soms lukt het ook niet, en dat vind ik prima. Maar ik vind het wel lekker en belangrijk om te blijven bewegen, daar voel ik me goed bij. Ik ga niet meer zwaar squatten of buikspieren trainen maar maak in de gym een inschatting waar ik me goed bij voel. Balans oefeningen kun je beter ook vermijden volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
@twilight84 - Bij mijn vk doen hun veel echo's, ben zelf ook verrast, ik kan, als ik het wil, elke keer een echo hebben. Maar bij mij ging het dus zo dat hun tijdens mijn eerste afspraak in december een echo hebben gemaakt om te kijken of alles zit waar het moet zitten (rond 6/7 weken) maar verder niets (toen ook het hartje gehoord) en een paar vragen gesteld, binnen 10 minuten stond ik weer buiten en had ik een afspraak voor 2 januari voor de volgende echo en om de UD te berekenen. Als ik over 2 weken weer ga, dan kijken hun sowieso nog een keer hoe de ontwikkeling gaat en of de ud nog klopt. Daarna zal het ook wel minder worden wat betreft de echo's.

@NIPT test - net zoals pinda het al zegt is zijn de testen niet verplicht maar wisten wij dat wij het wel willen laten doen. Gewoon zelf betalen maar dat vind ik niet erg. Volgens mij is het alleen dmv een bloedonderzoek.
Wij laten de NIPT toen met nevenbevindingen. Als er iets aan de hand lijkt te zijn dan wordt het een vervolgonderzoek, maar ik geloof erin dat het gewoon goed zit. Blijft een topic waar je liever niet over nadenkt maar goed..

@sporten - voor ik zwanger raakte ook veel gesport, nu doe ik het rustiger aan. Mijn vk zei alleen dat ik in principe alles gewoon kan blijven doen, als ik mijn resultaten maar niet wil gaan verbeteren. Bijv ipv 5km 10km gaan hardlopen. En buikspieren niet trainen. Ik doe zelf gewoon aan fitness in de gym en wat yoga.
Alle reacties Link kopieren
De eerste goede echo's zijn er! Wat fijn Pinda en Haoshi! En bij Haoshi ook meteen al meerdere echo's. Lijkt me wel fijn als ze zo vaak echo's doen.

@Pinda, heb je nog last gehad van bloedverlies of is het weggebleven?

Ik mag maandag voor de eerste echo en kan niet wachten, was er heel lang heel cool over, maar vindt het vanaf vandaag toch echt wel spannend worden.

@NIPT, wij willen de test ook laten doen, hebben we het al een tijd geleden over gehad en wisten we dus ook al. Al wil je natuurlijk niet te erg nadenken over de gevolgen van een negatieve uitslag

@sporten, ik sportte meestal 2 keer in de week, best intensieve bootcamptrainingen. Heb het de afgelopen periode was minder gedaan, maar wil het wel gewoon blijven doen. Moet alleen nog even aanleren dat ik ook een standje lager kan sporten ipv altijd de volle bak :P
Alle reacties Link kopieren
Hi lady’s,

Graag sluit ik me ook aan bij jullie. Ten eerste van harte gefeliciteerd allemaal!!

Ik ben 26 jaar en woon samen met mijn vriend en onze dochter van 1 jaar en 7 maanden. Dit is dus mijn 2de zwangerschap maar wat blijft het spannend. De uitgerekende datum staat voor nu op 5 augustus.

Op 21 december een positieve echo gehad waarbij een kloppend hartje te zien was. Nu staat er voor volgende week 11 Januari een 2de echo.

Wat ben ik onzeker, geen kwaaltjes dus de twijfel slaat meteen toe. Internet stelt me ook niet echt gerust helaas.

Hoe voelen jullie je?
Alle reacties Link kopieren
Avr1992 onzekerheid heeft iedereen wel denk ik maar wat fijn dat je al een goede echo hebt gehad !

Ik ben momenteel echt heel erg moe. slaap al 3 nachten slecht, ik slaap wel goed in maar word telkens rond half 4 wakker en dan lig ik wakker tot een uur of 7. Slapen lukt dan echt niet meer. Heb nu nog kerstvakantie dus kan gelukkig wel weer verder slapen maar weet echt niet hoe dat volgende week moet gaan als ik fulltime aan de bak moet. Heb maar besloten om me eraan ober te geven en per dag te kijken wat ik wel en niet ga doen. Dus aankomend weekend ook alle afspraken nog even opengehouden. Nu met de aankomende verhuizing en trouwen en natuurlijk ook de zwangerschap komt er veel op me af! Hele mooie dingen natuurlijk! Gister hebben wij mooie trouwringen uitgezocht dus dat was ook wel weer even speciaal. Ik voel me wel meer tot mezelf komen ten opzichte van vorige week. Toen voelde ik me erg huilerig en overbezorgd. Mijn vriend vind het gelukkig nog schattig mijn overbezorgdheid. Heb met oud en nieuw vanuit de woonkamer de hele tijd naar hem zitten kijken of t wel goed ging met het vuurwerk, vond het maar niks maar ja. Herkennen jullie dit dames ?
Alle reacties Link kopieren
@Sharebear; Gelukkig geen last meer gehad van bloedverlies na de laatste keer. Fijn dat jij maandag ook je echo hebt! Nu het zo dichtbij komt wordt het alleen maar spannender, dat snap ik heel goed!

@AVR1992; Gefeliciteerd! Bij het hebben van geen kwaaltjes wordt je ook onzeker, ik voel me deze week ook wat beter dan vorige week en meteen slaan de twijfels toe. Internet is inderdaad af en toe een uitkomst maar ook vaak niet en wordt je er alleen maar gek door gemaakt. We zullen moeten afwachten! Volgens mij mogen we er stiekem best vanuit gaan dat het goed zit, positive vibes toch!

@Diamantje123 wat naar dat je slecht slaapt! Lig je dan te piekeren of kan je de slaap later niet meer vatten? Lekker rustig aan doen, weet je werkgever er al van? Wanneer staat de verhuizing en bruiloft op de planning? Super spannend ook! Maar dat neemt wel even je gedachten weg van zorgen/stress rondom je zwangerschap dat is ook wel prettig misschien? ik herken het in ieder geval wel dat sentimentele tegenover partner.. Zei gisteren nog tegen hem dat hij nooit meer mag appen/bellen achter het stuur, het benauwde me gewoon ineens.
Alle reacties Link kopieren
Pinda grappig dat jij dat ook hebt. Zei vanochtend idd ook nog kijk alsjeblieft uit in het verkeer he! Haha grappig hoe dat dan werkt. Lig s nachts niet te piekeren maar geen idee lig gewoon klaarwakker ! Zit nu precies op 6 weken en heb nog vakantie en ben van plan om wel maandag mijn leidinggevende in te lichten. Jij wel al het werk ingelicht ?

Wij gaan over 2 maanden verhuizen en nog ongeveer 3 maanden tot we getrouwd zijn. In principe doen we geen bruiloft dus alleen voor de wet. Dan is alles gelijk goed geregeld voor ons huis en als de baby er straks is. Wel mooie ringen en die dag lekker uit eten met onze ouders. Gek eigenlijk heb net geteld en zal op de dag van de bruiloft 20 weken zwanger zijn! Raar idee nog om straks met een echte buik rond te lopen.

Hebben jullie al een buikje ?. Bij mij zijn het echt mijn darmen die naar voren komen en het valt best op. Wordt wat wijds aan volgende week op mn werk.
Alle reacties Link kopieren
De ene keer heb ik heel erg het gevoel dat ik een mega buik heb, andere dagen zie ik weer amper wat.
Heb ook best veel en ongezond gegeten in de kerstvakantie. Dus zal ook meespelen.
Nu vanavond maar even een gezondere maaltijdsalade.

Ik heb over 12 dagen de eerste echo. Dan in het weekend willen we het de vrienden vertellen, en dan de week erop de collega's. Wij wachten niet tot 12 weken.

Ik ben normaal kampioen slapen, nu lastiger om in slaap te vallen, en 's ochtends op tijd wakker omdat ik moet plassen.

Heb even gelezen over de NIPT test. Ik denk dat wij dat ook wel laten doen. Kunnen ze dan ook zien welk van de 3 syndromen een kindje heeft, of alleen dat er een syndroom is. Edwards en Patau syndroom klinkt wel heel erg heftig.
Naar dat je daar over na moet denken.

Heb net nog een zwangerschapstest gehaald, voor mijn eigen gemoedsrust zo nog een keer testen. :facepalm: Ik heb amper symptomen dus het voelt zo onwerkelijk.
Alle reacties Link kopieren
@diamantje123: Wat vervelend dat je vaak wakker ligt. Je hebt ook veel aan je hoofd zo te lezen. Probeer lekker te ontspannen op de momenten dat je kan.

@pinda1511: Ja ik weet het, ik probeer positief te blijven maar zal zeker blij zijn als het vrijdag is hahaha...

@twilight84: die symptomen mis ik ook! Maar bij mijn eerst had ik ze ook niet echt, maar toch blijft dat heel onzeker. Ik heb vandaag ook weer zwangerschapstest gedaan, deze was uiteraard positief.... we denken veel te veel na. We zouden juist moeten genieten!

Fijne weekend allemaal!!! :popcorn:
Alle reacties Link kopieren
Ik moet wel lachen om jullie dames ! Ik heb 4 testen gedaan in 3 dagen tijd dus toen geloofde ik het wel. Mijn vriend heeft me een verbod opgelegd om nog meer zwangerschapstesten te kopen.

Maar ik voel me ook wel echt zwanger dus daar is geen twijfel meer over mogelijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu in totaal 4 testen gedaan sinds 21 december. Dus het valt nog een soort van mee.......
Ik moest echt die bevestiging even weer zien! Geloof het nu steeds meer!

Fijn weekend allen!
Alle reacties Link kopieren
Haha wat grappig van al die extra testjes. En uiteraard nog steeds positief. Dat zegt eigenlijk niks want zonder vervelend te doen.. bij een miskraam zijn de hormonen ook nog een tijdje aan het gieren en kan t nog steeds posi uitslaan.
Kheb zelf Vd week ook nog n x getest met een CB test die ik nog had en een ovulatie test. Ik las een x dat die ook reageert op hormonen en ja hoor. Ook die knalde! Haha!

@diamantje; gefeliciteerd met jullie verloving! Spannend!
Hier ook vaak wakker snachts. Omdat ik t heel warm heb of last van m’n buik of heup. En slaap heel licht. Droom veel meer al.

@kwaaltjes; hier erg last van darmklachten. Elke dag last van m’n buik in de avond. Vandaag de halve dag met m’n dochter in bed geluierd en raad eens? Veel minder buikpijn. Wss doe ik toch teveel op n dag, overbelast ik m’n lichaam nu al. Kga er op proberen te letten Iig. Verder weinig eetlust. Sterke reuk en bijna alles stinkt haha!

Hier ook veel spanning tot de eerste echo dinsdag..
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames....

Ik kan echt niet geloven dat ik na mijn bericht van vanmiddag nu moet schrijven dat het bij mij helaas is mis gegaan..

Vanmiddag had ik zoveel bloed in de toiletpot liggen dat ik voelde dat dit niet goed moest zijn. Ik was vandaag 9 weken en 4 dagen..

Vanavond om 19:00 kon ik terecht bij de verloskundige en vrijwel meteen zei ze dat het er op de echo niet goed uit zag en er klopte geen hartje meer..

Het was zelfs niet meer gegroeid na mijn laatste goede echo op 27 december met 8 weken en al zelfs een beetje gekrompen. Ik ben zo down, verdrietig en teleurgesteld... je denkt dat het altijd bij anderen gebeurd maar nu overkomt het ons...

Nu moet ik dus wachten tot mijn lichaam begint met afstoten en daar zie ik zo tegenop.. ik ben zo bang voor wat komen gaat en hoe ik dat met werk e.d. moet gaan doen. Gelukkig heb ik echt de liefste partner die er is maar dit kost wel even wat tijd denk ik.

Ik wens jullie allemaal echt een hele fijne zwangerschap toe en hoop dat jullie een gezonde baby op de wereld mogen zetten!
Alle reacties Link kopieren
Aaaah nee pinda wat erg! Het bloedverlies wat je eind december had was dus toch een voorbode geweest ! Weet niet zo goed wat ik moet zeggen vind het zo naar voor je! We hopen hier allemaal op een goede zwangerschap en dan is het zo vreselijk als er toch 1 niet goed gaat :( :( :(
Ik heb met mijn miskraam de vorige keer 10 dagen gevloeid heb een paar uren hevige buikkramp gehad en toen ook veel bloed verloren. Ik kan niks anders dan je heel veel sterkte wensen meisje en ik hoop voor je dat het mee gaat valleb. Hopelijk ben je snel weer zwanger ! :hug: dikke knuffel
Alle reacties Link kopieren
Ach Pinda wat verdrietig voor je! Hopelijk komt het vanzelf op gang en heb je gauw weer je normale cyclus terug, al kan ik me ook voorstellen dat je hier wel even wat tijd voor nodig hebt om het te verwerken. Heel veel sterkte en laat je maar goed vertroetelen door je vriend!
Alle reacties Link kopieren
Ah nee Pinda wat een ontzettend verdrietig nieuws! Je hoopt toch dat het bij iedereen goed blijft gaan, vind dit zo naar voor je. Heel veel sterkte! :hug:
Wat verdrietig om te horen Pinda! Hopelijk valt het mee en heb je snel weer een gewone cyclus te pakken hierna. Veel sterkte samen :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven