Uitgerekend in augustus 2019 (met tabel)

16-12-2018 11:56 926 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!

Voor iedereen die in augustus 2019 is uitgerekend en die hier graag komt meepraten.
Er waren al een aantal andere topics voor augustus die zijn overgegaan in fb of whatsapp, deze is om te blijven kletsen in het topic.

[/td]
NaamLeeftijdKindjeUitgerekendGeslachtBijzonderheden
workaholiccc24/281e3 augustusJongetje11 maart 20 weken echo
haoshi31/--1e3 augustus......
Avr199226/242 e05 Augustus... 1e echo gehad Termijnecho op 11 Januari
GoodmorningSunshine32/332e8 augustus......
mijnnaamislaura32/322e8 augustusmeisje
Appletree8632/333e14 augustusJongen
KoekoekK29/352e16 augustus...termijnecho gehad
sharebear28/301e18 augustus...termijnecho 25 januari
Ijs_monster31/312e18 augustus...1e echo/intake 8 januari
Songforyourheart24/292e19 augustus?...1e echo/intake 7 januari
Pienut25/291e20 augustus...26 maart 20-wekenecho
Twilight35/371e23 augustus?...1e echo/intake 16 januari
Sanne_A37/29/292e25 augustus...pretecho 13 maart
Herfstblaadje8929/322e27 augustusMeisje20 weken echo 5 april
sneeuwwitje8632/342e27 augustus2 jongetjestweeling, termijnecho gehad
Diamantje12330/231e27 augustusjongetjegeslachtsbepalingsecho 9 maart, 20 weken echo 8 april
Sterrewaterman33/342e30 augustus?Verrassing1e echo 17-01/intake 21-01, termijnecho 6 februari
Pinda :rose:, Juf_blauw :rose:, lenthe_ :rose: BdG88 :rose: justagirly :rose:

Wees welkom en zet jezelf in de tabel!
Inlog
Gebruikersnaam: Augustusbaby2019
Wachtwoord: augustusbaby2019
augustusbaby2019 wijzigde dit bericht op 28-03-2019 21:41
79.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Herfstblaadje dankjewel! Geestelijk gaat het gelukkig ook heel anders dan de vorige keer. Ik voel me afgezien van uitputting gewoon nog mezelf, gelukkig. Fijn om te ervaren dat dat ook kan!

@piep: weet je hoeveel ontsluiting je nu hebt? Ik moest dinsdagavond komen om een ballonnetje te plaatsen en de ochtend erna zouden ze starten met weeënopwekkers. Aangezien ik al 3cm ontsluiting had hebben ze het ballonnetje uiteindelijk er weer uitgehaald na 10 minuten, de dienstdoende arts vond het niet nodig namelijk en ze schatten in dat de kans groot was dat het die nacht anders al zou beginnen. In jouw geval zou ik de nacht en de dag erna zeker zorgen dat je man erbij kan zijn, het kan allemaal best even duren. En voor je het weet vinden ze het bij jou ook ineens niet nodig en begin je de volgende dag pas met bevallen ;-) Succes!
Alle reacties Link kopieren
Nee dat weet ik dus niet. Ik dacht ook dat ze bijv eerst inwendig onderzoek zouden doen en een ballonnetje alleen nodig is als je nog potdicht zit. Als je al iets ontsluiting hebt heeft zo’n ballon volgens mij helemaal geen zin. Maar dat wilden ze vandaag dus niet checken, beetje vreemd. Hoe langer ik er over nadenk; misschien bel ik morgen nog wel om dat te vragen. Voor mijn idee gaat het niet in de logische volgorde.

Hoe ging het bij jou toen dan? Wel in het ziekenhuis gebleven of moest je weer naar huis en de volgende dag weer terug komen?
Alle reacties Link kopieren
@Sneeuwwitje, nog van harte gefeliciteerd! Kan me helemaal voorstellen dat het druk is nu!

@Haoshi: ook gefeliciteerd, wat een mega snelle bevalling!


Hier 39+2 vandaag en nog steeds alles rustig. Beetje aan het rommelen in huis, scholen zijn hier begonnen dus zoon is overdag daar. Beetje Netflix, beetje Wizards Unite.
Oh, en kolven. Vandaag 5ml gekolfd, gaat zo de diepvries in.
@sneeuwwitje van harte gefeliciteerd, fijn dat de bevalling goed is gegaan!

@haoshi, gefeliciteerd en fijn zo'n snelle bevalling. Gelukkig kwam de nageboorte nog vanzelf.

@sanne, we zijn op dezelfde dag uitgerekend en hier ook nog rustig. Wel feijn om thuis soms zonder kleine te rommelen of niet? Hier een dreumes rondlopen die toch wel veel aandacht en soms dus ook wel energie.
Mag ik vragen waarom je al vooraf kolft? Is dat om wat vooruit te hebben voor de mannen? Of andere reden?

@piep zelf geen ervaring een inleiding dus kan je verder niet helpen.

@diamantje, ik hoop dat vandaag alles goed is gegaan!
Alle reacties Link kopieren
@SterreWaterman: puur om een voorraad te hebben voor de mannen. Ik wil 1x aanleggen, direct na de geboorte, maar daarna fulltime kolven dus een voorraadje zou handig zijn.
@sanne, fijn dat kolven dan al lukt nu en je zo al wat voorraad kunt aanleggen!
Alle reacties Link kopieren
Vooraf kolven? Ik wist niet dat dat kon.
Weer wat geleerd.

Het inleiden laat ik maar over me heen komen. We hebben een logeeradresje voor kind 1 geregeld inmiddels. Dat geeft ons toch wat rustiger gevoel.
En hopelijk kan ik dan in de loop van zaterdag hier een leuk nieuwtje posten.
Alle reacties Link kopieren
Haoshi en sneeuwwitje gefeliciteerd !

Ool babynieuws hier! Onze zoon is gister geboren en hij doet t fantastisch. De ingreep is me heel erg meegevallen en was vrijwel pijnloos! Krijg nu wel morfine en andere pijnstilling daarmee is de pijn nu onder controle. We hebben een mega tevreden mannetje die nu heerlijk ligt te slapen. Het is fantastisch!
Aah gefeliciteerd allemaal lieve dames!

Zal idd best druk zijn een tweeling Sneeuwwitje; fijn dat je je dan wel beter voelt dan deel eerste keer!

Diamantje wat fijn dat het meeviel zeg! Fijn dat jullie zo’n tevreden mannetje hebben!

Ik hoop dat jullie allemaal genieten dames! Zorg goed voor jezelf en jullie mooie lieve baby’s en laat je maar lekker in de watten leggen! 💙💕
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat t hier dames ?

Jeej wat is het allemaal heftig zeg. Er komt zoveel op me af! Gister al mega veel last van de kraamtranen gehad.
Ontzettend blij met mn mannetje maar ook mentaal even helemaal erdoorheen. Gelukkig gaat het fysiek sinds gisteravond al een stuk beter. Geen infuus en katheter meer waardoor je niks meer kan dan in bed liggen en geen morfine meer nodig tegen de pijn. Alleen nog paracetamol. Heb zelfs een stukje gelopen en voel me echt zoveel beter nu. Vannacht ook kunnen slapen een paar uur achter mekaar. Wat echt heerlijk is, wat was ik gesloopt! We mogen als het goed is vandaag naar huis, zo fijn.

Die kraamtranen zag ik even niet aankomen, maar probeer t te accepteren!
Alle reacties Link kopieren
Van harte, diamantje!

Hier ook babynieuws. Gisteren werd ik om 5u wakker met gebroken vliezen. Geen weeën activiteit tot ongeveer 11:45 en toen de VK een uur later kwam kijken had ik 9cm! Het werd dus een thuisbevalling :)
Om 13:48 is hij geboren. Hij is prachtig, de vaders dolgelukkig, en ik ook!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Diamantje! Klinkt heftig en herkenbaar allemaal. Laat die tranen maar stromen en trek aan de bel mocht het niet overgaan of erger worden. Maar hopelijk zet de lijn zich voort en kan je straks lekker genieten.

Hij ook gefeliciteerd sanne! Dat is snel gegaan. Jij blijft de kraamweek nog samen met de baby toch?

Hier behalve wat buikpijn nog niks aan de hand. Hoop eigenlijk dat ze nog een weekje blijft zitten met dit warme weer...
@diamantje, van harte gefeliciteerd met jullie zoon. En laat die kraamtranen maar komen inderdaad, erg bijzonder wat er allemaal gebeurt zo in die eerste week met een kleintje en die hormonen doen ook nog van alles met je. Fijn dat je wel even wat beter hebt kunnen slapen woensdag op donderdag, dat kan al veel met je doen.
En nu je thuis bent, hoe gaat het met je?

@Sanne, gefeliciteerd! klinkt als een snelle en fijne bevalling, Geniet ervan samen met de twee mannen!

@herfstblaadje, volgens mij zijn wij de enige twee nog van dit topic, die nog niet bevallen zijn (van diegene die reageren). Hier 2 dagen voor de uitgerekende datum maar nog geen tekenen dat het al echt begonnen is.
Vandaag is de oudste naar mijn schoonouders, dus lekker nog wat aanrommelen thuis en zo in de pauze van mijn man zijn werk nog een keer samen lunchen nu dat nog zo makkelijk kan.
Alle reacties Link kopieren
@sterre, twilight ook nog toch?
Hier ook nog geen tekenen. Baby is belachelijk druk en is in 2 dagen tijd al twee keer een halve slag gedraaid in m'n buik, au! Ik doe ook niet zoveel meer, af en toe wat ondernemen met peuterzoontje en verder zorgen dat er zoveel mogelijk mensen langskomen om hem te vermaken :-D
@herfstblaadje,klopt ja twilight ook nog.
Snap dat je niet zoveel meer doet en slim om anderen in te schakelen voor je zoontje. Ik vind het ook fijn dat het straks weekend is, kan mijn man ook ons zoontje vermaken.
Ik wil graag thuis bevallen maar hopelijk nemen de temperaturen boven niet teveel toe... Dan wordt het wel extra puffen met die warmte ;-)
Ligt de baby wel met het hoofd naar beneden? Hier vind ik het draaien ook niet altijd even fijn meer nu de kleine groter is.

@twilight hoe gaat het met jou? Vandaag je uitgerekende datum, toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er ook nog ja :D

Tabel heb ik nooit bij gewerkt, maandag ben ik precies 40 weken. Alles nog helemaal rustig hier. Ben benieuwd wanneer ons kindje komt.
Alles is er klaar voor, huis is netjes. Dus afwachten maar!
Spannend hoor wachtende dames!

Sanne gefeliciteerd!

Diamantje heftig he? Ik heb het dit keer maar laten gaan die tranen en voel me duizend keer beter dan bij onze eerste toen ik ze voor mezelf hield. Lekker huilen dus! Het is allemaal nogal wat en dat blijft misschien ook nog wel even zo; deel het vooral met fijne mensen om je heen. En vergeet niet dat je het super doet! 😘
Alle reacties Link kopieren
Nog geen vers babynieuws zie ik, zet hem op dames!

Diamantje, hoe voel je je?

Hoe is het met de andere gevallen dames? Ook zulke lekkere stuwing in de borsten? :-?
Hier flinke stuwing gehad inderdaad; maar wij geven fles. M’n borstvoeding blijft alleen steeds maar wat lopen en daardoor twijfel ik of ik alsnog zal starten... terwijl alles heel voorspoedig gaat nu met fles; tevreden en goed drinkende en slapende baby. Dis twijfel, want waarom zou ik dat ‘op het spel zetten’?!

Iemand hier zinnig advies voor me? Ik vind het zeer ingewikkeld.. (hallo hormonen)
Alle reacties Link kopieren
Lastig Koekoekk! Om welke redenen zou je borstvoeding gaan geven behalve dat het dus blijkbaar loopt? (en aan de andere kant: waarom ben je met flesvoeding begonnen?). Dat zijn heel persoonlijke redenen en diemoet je tegen elkaar afwegen. Beide hebben voor- en nadelen.
Ook is het natuurlijk de vraag of de baby nu de borst nog gaat pakken... Als je echt wilt zou ik een lactatie deskundige inschakelen!

@sterre: hoofdje inderdaad wel omlaag ja, gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben kamp borstvoeding dus ik zou zeggen: als je dat kunt en wilt dan zeker proberen, maar het is heel persoonlijk.

Je zou ook kunnen kolven en dan in de fles voeden, dat doe ik nu. Eerst wel paar keer aangelegd, maar nu productie goed op gang is kolf ik om de paar uur en dan geven de mannen een flesje.

Niemand kan voor jou beslissen wat het beste is, volg je gevoel!
Alle reacties Link kopieren
Koekkoek wanneer begon bij jou de stuwing? Hoe gaat het verder met je? Herstel je een beetje van de keizersnee?

Wij zijn na 2 nachten ziekenhuis al weer thuis. Heerlijk maar heel heftig in t begin! Vind het lastig om alles uit handen te geven maar het moet echt! Herstel van de keizersnee staat voorop. Dus het is nu veel bed liggen. Flesjes geven en luiers verschonen doe ik wel maar verder niks. Opstaan en zitten is erg pijnlijk met de buik wond nog.

Gelukkig maakt dat kleine prulletje alles goed, hij doet t supergoed!
In eerste instantie begonnen met fles, omdat onze situatie niet optimaal is; chronisch zieke vermoeide man. Vorige kind was zeer heftig qua start en persoonlijkheid dus gingen van iets soortgelijks uit, maar dit is een rustige baby dus er lijkt wat ‘ruimte’ te zijn. Inmiddels kolfapparaat in huis, contact met lactatiekundige en maar zien waar het schip strand.

Mijn stuwing was geloof ik op dag 6 het heftigst diamantje.. en ik herstel best goed. Maar het gaan zitten liggen herken ik helemaal! Pijnlijk he? Goed dat je je rust neemt! Heel belangrijk! Kalm aan.
Alle reacties Link kopieren
Zou er dan nu toch echt iets gaan gebeuren?
Ik heel de dag al futloos, maar mijn buik is echt wel actiever/ anders dan anders...
Had net ook wat andere afscheiding (donker, ehhh ok....) dan anders. We wachten maar rustig af...
Koekoekk, snap dat als je al eerdere ervaring hebt met borstvoeding waarbij het veel energie koste je hebt gekozen voor flesvoeding. Een ander kindje kan inderdaad een ander gevoel geven. Is er al een lactatiedeskundige langsgeweest? En wil je het dus inderdaad proberen?
Ik vond het bij de eerste wel heel fijn om te doen ondanks dat het ook energie kost.

@diamantje fijn dat het met de kleine goed gaat. En rust nemen met een keizersnede is inderdaad belangrijk al kan ik mij voorstellen dat het soms lastig is om je grenzen te bewaken.

@sanne hoe gaat het met jou? En met de kleine zo met de papa's?

@twilight, spannend. Ik had bij de eerste wat van de slijmprop verloren en toen begon het in de avond. Andere afscheiding kan soms ook wat betekenen. Zelf merk ik sinds het indalen dat ik wat meer afscheiding heb, waarschijnlijk ook omdat daar onderin vanalles gebeurt.

@herfstblaadje hoe gaat het met jou?

Hier nu 40+2 en soms wat voorweeën maar nog niks wat echt doorzet. Ben er nu wel helemaal klaar voor/mee, vooral weer met dat warme weer. Maar de kleine lijkt het nog wel fijn te vinden zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven