Uitgerekend in september (met tabel)

27-12-2018 17:26 299 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tabel is vol!

Hallo allemaal,

Graag zou ik met degene die ook afgelopen week een positieve test in handen hadden en uitgerekend zijn in de eerste helft van september. willen kletsen over alles wat met onze zwangerschap te maken heeft. Ik wil om te starten hier een tabel maken, eventueel kunnen we later overgaan in een fb of whatsappgroep.



Naam Leeftijd (+prtnr) UD Kind Geslacht Bijzonderheden/kloppend hartje
DEM89 29/37 30 augustus 1e meisje
herfstblaadje89 29/32 1 sept 2e 22-01 eerste echo
PineTree 28/30 5 sept 2e kindje 30 januari 1e echo
Muni 33/30 1 sept 3e kindje 10-1 1e echo
Salacia 31/34 4 sept 2e kindje 4/4 extra echo geslacht / 20/4 twintig weken echo
Nioma 28/29 10 sep 1e 2 jan bellen ziekenhuis
Nina210 31/37 ? weten we nog niet, niet ongesteld geweest 2e 6-2 termijnecho
Summerlotte/b] 29/30 7 sept 1e kindje 22-1 1e echo
LaChouffe 29/31 10 sept? 1e kindje 23 jan 1e echo
Monchichi 30/29 4/5 sep 1e kindje 2/1 bellen met vk
Loef161 4 september 2e kindje
Roos1517 3 sept 3e
Elin33 36/39 10 sept. 1e kindje 23 januari 1e echo
Memama92 26/31 6 september 2e 24 januari 1ste echo
Timo230
hazelnootje9 32/33 11 september 2e meisje
Cakejes 40 4september 1e zwanger via ivf
Chicklit 31/34 12 sept 1e
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:03
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
79.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je positieve test!
Ik ben ook zwanger en uitgerekend in september maar ik heb in iets meer dan een jaar 4 miskramen gehad, dus ik wacht nog even met meeschrijven tot ik een stuk verder ben.
Alle reacties Link kopieren
Hee op dit topic wachtte ik al! Ik schrijf graag mee, ben denk ik 1 september uitgerekend. Ben 29 jaar en heb een 1.5 jaar oud zoontje. Vorige week zaterdag positief getest. Weer heel spannend allemaal!
Heb me vandaag aangemeld voor moeders voor moeders en ga maandag de verloskundige bellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik meld me ook heel voorzichtig aan! Van de week positieve test in onze handen. Spannend!
Jullie al gebeld naar de vk?
anoniem_380658 wijzigde dit bericht op 28-12-2018 12:58
14.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En heftig biekkie :hug: Hoop dat het goed gaat en dat je met ons kan meeschrijven!
Alle reacties Link kopieren
Ik forum voornamelijk op m’n tel, iemand zin om alvast een tabel te maken? :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Ik wil het vanavond wel even doen, zoontje wordt nu wakker uit z'n slaapje ;)
Alle reacties Link kopieren
Jullie ook allemaal gefeliciteerd! :)

Ik kan ook wel een tabel maken. Wel handig als we het allemaal zelf kunnen bijwerken. Ik doe het ook via m’n telefoon. Inmiddels wel beetje ervaren ermee.. 😜

@biekkie, wat heftig! Hopelijk heb je nu wel een plakker.

Ik had zelf maandag een positieve test in handen. 2 dagen voor m’n nod. Vond het toch wel fijn om dit te weten voor de kerst. Tot nu toe elke dag getest en steeds een goede knalstreep. Toch ontzettend eng. Ik ben 29 en het wordt ons eerste kindje. 😊

Woensdag heb ik een intake bij de verloskundige. En op 14 januari al een vroege echo bij een particulier echografiebureau.

Hebben jullie er lang over gedaan om zwanger te worden? En al last van symptomen?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Dem89, spannend he!
Ik heb zondag na een weekendje met m’n beste vriendin heel licht positief getest, dit omdat ik me gewoon mega zwanger voelde. En idd bleek dus ook daadwerkelijk zwanger. Testen lopen sindsdien prima op! Ik hou het nog wel wat nuchter, hebben al een zoontje en daarvoor een mk gehad. Dus geniet intens, maar wel on the down low.
Ik heb geen idee hoe het werkt op mij telefoon, maar na een tijdje kom ik er vast achter! Als jullie tot die tijd me nog even willen helpen :shame:
Wachten hier voorlopig nog even met de vk bellen denk ik, misschien als we wat meer aan het idee gewend zijn :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb een ruim een week geleden positief getest.

Ik het wordt ons 3e kindje :)

Ivm miskraam heb ik 10jan een echo in het ziekenhuis om te kijken of er een ❤️ klopt. Ik kan niet wachten!
Alle reacties Link kopieren
PineTree, dan snap ik dat je nog even afwacht.. Vriendin van me zei dat ik beter zo snel mogelijk de vk kon bellen zodat ik snel een afspraak kon inplannen voor echo.. Nu heb ik alsnog een eerdere afspraak bij zo’n bureau zodat ik nog eerder een echo kan laten maken.

Ik heb nog helemaal niet veel symptomen.. m’n baarmoeder voelt wel soort van zwaar. En vooral snachts voel ik het daar trekken. Verder voel ik m’n bekken en heb lichte hoofdpijn. Maar eigenlijk geen hele duidelijke dingen.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Muni! :) Wanneer is je uitgerekende datum ongeveer? Ik zet je straks erbij in de tabel. Als je er zelf handig in bent, mag je het ook zelf doen. Heb expres wat regels erbij gezet waarin je jezelf kan invullen als je het bewerkt.
Alle reacties Link kopieren
@Dem89, wil jij mijn gegevens er vast inzetten?
Ik bn 28, UD is 5 sept zover ik dat zelf kan berekenen. Nog geen afspraken of bijzonderheden gepland.
Vind het zoo spannend en hoop dat het allemaal goed gaat! Ik ga iig echt intens genieten, dit wordt ons laatste kindje :flirting:
Alle reacties Link kopieren
DEM89 schreef:
28-12-2018 14:29
Welkom Muni! :) Wanneer is je uitgerekende datum ongeveer? Ik zet je straks erbij in de tabel. Als je er zelf handig in bent, mag je het ook zelf doen. Heb expres wat regels erbij gezet waarin je jezelf kan invullen als je het bewerkt.
UD is een beetje lastig omdat ik na mijn miskraam geen menstruatie meer heb gehad, maar hou het maar op 1 september.

Zou je de tabel willen invullen voor mij? Ik ben daar zelf niet zo goed in 🙈🙈

Ik ben overigens 33, partner 30 :)
Alle reacties Link kopieren
@muni, dat hadden wij ook bij ons zoontje. Gelijk na de mk weer zwanger.

@dem89, thanks voor het toevoegen!!

Hier begint deze zwangerschap bijna identiek met symptomen als met m’n zoontje. Heb daardoor ook wel echt goede hoop dat het allemaal goed gaat.
Hoe voelen jullie je?
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me eigenlijk verrassend goed. Af en toe vleugje misselijk en wat krampjes. Bij mijn zoontje was ik rond 5 weken al veeeel beroerder, dus hoop dat het wel allemaal goed zit. Afwachten maar. Maandag ga ik de verloskundige bellen.

Hier net als pinetree waarschijnlijk de laatste zwangerschap (nouja, zeg nooit nooit), maar naast dat ik er erg van wil gaan genieten stemt het me soms ook een beetje verdrietig, alles echt voor het laatst meemaken...
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me ook eng goed. De vorige zwangerschappen begonnen meteen met hevige klachten qua misselijk/overgeven. Als het verder goed is allemaal, hoop ik zo dat het hierbij blijft 🙌🏻
Alle reacties Link kopieren
Wanneer zijn jullie het van plan te vertellen?
We hebben bij ons zoontje netjes de 12 weken grens afgewacht ivm de mk. Weet niet of we dit nu weer willen doen. Mijn werkgever wil ik iig zo lang mogelijk uitstellen, tenzij niet anders kan. Wil toch graag nog even een extra klus op werk afronden zonder vooroordelen.
Ik voel hier echt wel geregeld wat van de hormonen. Hopelijk wordt het niet een te heftige eerste drie maanden..
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het al verteld aan onze ouders en broers en zussen. We vonden het beide heel moeilijk om dit stil te houden tijdens kerst. Ook in verband met het eten, denk aan rauwe vis en rood vlees. We kookten niet zelf. Mijn zussen wisten sowieso al van onze actieve kinderwens af. Zij zijn ook bezig voor een tweede. Maar vooral omdat we beide zo enthousiast zijn. Iedereen reageerde erg enthousiast. Ouders van mn vriend iets gereserveerder omdat ze het niet verwacht hadden. Het wordt hun eerste kleinkind. :) Verder weet een goede vriendin het die ook bezig is, ook omdat we elkaar al van alles op de hoogte hielden. Nog een andere goede vriendin weet het ook, we gingen donderdag lunchen en kon t niet voor me houden. Vrijdag heb ik twee andere vriendinnen gezien, gelukkig kon ik bij hun wel m’n mond houden.

Ik wil m’n leidinggevende wel al rond de 8 weken vertellen dat ik zwanger ben. Ik werk in het onderwijs en ergens vind ik dat wel netjes ofzo. Zeker als ik erg misselijk ben. Collega’s pas na de 12 weken. En andere vrienden denk na de termijn echo..
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het de ouders en broer en zussen al verteld met kerst, had het toen toch nooit geheim kunnen houden want normaal hou ik wel van een wijntje. We hebben het ook al aan goede vrienden verteld met de gedachte dat ik een miskraam ook zou vertellen, en dan liever dat ze eerst wisten dat ik zwanger was. Rest van de vrienden denk ik na de 8 weken echo en werk en social media pas na 12 weken.
Alle reacties Link kopieren
Hee wat leuk!! Zat ook al op een topic te wachten en te denken om er anders zelf 1 aan te maken.

:there: heftig van de miskramen! Snap dat je dan wat gereserveerder bent. Ik hoop het niet mee te maken.

Ik afgelopen vrijdag (en zaterdag en zondag :hihi) positief getest. Ik denk ergens rond 11 september uitgerekend van ons 2e kindje. Onze 1e dochter wordt in februari 2. Ga morgen de verloskundige bellen voor een afspraak.
Met kerst nog wel (met mate uiteraard) gedronken en morgen met oud en nieuw zijn we gelukkig thuis, dus denk ik makkelijker om ongemerkt iets non alcoholisch (wat er wel uit ziet als drank) in te schenken. Zit meer met een nieuwjaarsborrel die ik medio januari heb in m’n maag... nog even bedenken!

Onze ouders vertellen we het na de eerste echo en de rest zoveel mogelijk met een week of 12 denk ik nu. Eventueel mijn werk wel wat eerder maar dat zie ik nog wel even hoe t loopt.

Voelen jullie je oke? Ik had bij mijn eerste nauwelijks klachten maar voelde toen wel heel duidelijk dat het ‘raak’ was. Nu deed ik de test eigenlijk meer ter bevestiging dat ik morgen of overmorgen ongesteld zou gaan worden.. dus toch wel een verrassing!
Alle reacties Link kopieren
Welkom @salacia!

Wauw iedereen al verteld!!
Ik durf het toch nog niet aan, vind het zelf enorm spannend. Al lijkt me het ook heerlijk om onze vrienden bijvoorbeeld het te vertellen. Maar nu het nog zo een geheimpje is geniet ik er ook wel van :hihi:
Eerst maar zien hoe dit loopt. Dacht om in week 6 de vk maar te gaan bellen en MvM.
Hoop op een echo rond 8w! :flirting:
Alle reacties Link kopieren
salacia Gefeliciteerd en Welkom!
Fijn dat je de tabel meteen hebt aangevuld. :)

Pinetree, als het geen kerst was en onze familie niet zo snel zagen hadden wij nog wel even gewacht.. maar denk geen 2 weken ofzo.

Ik ben met vlagen een beetje misselijk. Maar meer zo misselijk als dat je ook van te veel op je telefoon zitten als je in de auto zit.. begrijpen jullie een beetje wat in bedoel? Ook wel een beetje druk, trekken in m’n baarmoeder.. Ik moet vaker plassen, maar soms ook het gevoel alsof ik moet plassen en dan niet moet.. of maar heel weinig. En ik ben echt iedere nacht rond 2 uur wakker.. En dan daarna rond 5/6.
Alle reacties Link kopieren
Welkom salacia! En gefeliciteerd natuurlijk :)

Ik ga morgen de verloskundige bellen, en 7 januari begin ik met MvM.
Nu ik erover nadenk heb ik eigenlijk wel wat meer klachten: heb last van obstipatie, moodswings (ben echt heel snel boos op m'n man om de stomste dingen) en heb nu ook al de hele dag buikpijn.
Hier helaas ook elke dag wakker tussen 5 en 6 maar dat is omdat zoontje dan wakker is.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Salacia!

Familie en goede vrienden weten het al, omdat ik het met kerst etc toch niet verborgen zou kunnen houden. Daarnaast weet 1 goede collega het. De rest komt met een week of 12..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven