Het wachtbankje - tussen ovulatie en menstruatie (deel 10)

01-01-2019 21:37 5410 berichten
Het vervolg op deel 9 van het wachtbankje tussen je ovulatie en menstruatie.
Je kan hier tijdens de wachtweken even bijkletsen en van alles delen.

Wees welkom!

Je kan hier zelf je NOD en andere informatie over jezelf aanpassen in dit bericht.
Dit doe je door in te loggen met de volgende gegevens:
Naam: wachters
Wachtwoord: wachtbank

Je kunt zelf kiezen of je dit kenbaar wilt maken.

NaamNODRondeage v/mBijzonderheden
Naatje20004-6???
OkkiePetite13-6231/312e kindje, 1e kindje, prachtige zoon*, spontane vroeggeboorte met 20+5 wkn. Endometriose
Vlindertjezs16-63829/36x
DE1987?231/38geen
Troela89?429/34diabetes type 1, 2de kindje
KimSter1988?425/29x
Kikii35?1124/30eerste kindje
Leeuw32?832/39miskraam in september met 5,5 week en ronde 6 mislukte innnesteling
Pingie02?330/261e kindje, onregelmatige cyclys (31, 33, 36, 38)
AmericanGirl1983?1735/36IUI ronde 5 - Geen bijzonderheden uit onderzoeken
Lousoe?226/331e kindje
Dana-100??28/39Cycli 24-27 dagen. Sep 2018 onderzoeken gehad (zaad, bloed, inwendig etc.) met goede uitslagen. Mei 2019 terugkomen bij gyn igv niet zwanger
PendePenguin?4937/42Cycli 28-32 dagen. Eileiderspoeling gehad in april, IUI volgt. 2 miskramen in 2015
Hardloopstudentje?3 met clomid25/271e kindje, pcos
Maya88?1530/32Gestart in december 2017, toen al een jaar van de pil af. Eerste kindje, onregelmatige cyclus.
Mies22?1729/331e kindje, onregelmatige en lange cyclus (35-42 dgn)
Vanessakusje1987?932/452e kindje, mk 2015 18 wk, mk 2016 13 wk, 2017 gebr vl met 15 wk, kindje geboren met 33 wk

:cheer2: Zwanger in april! :cheer2:
Stippeltjesbehang
MargeSimpson
Tinkeltje33 :redrose:
Kirstenvdveen :redrose:
Luna-87

:cheer2: Zwanger in mei! :cheer2:
Frozen_Star
Lynn83
Tinkeltje33
Emili2004
anoniem_638338a67ac5b wijzigde dit bericht op 23-05-2019 12:44
98.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hee meisjes,
Zoveel geschreven dat t even te veel is om op te reageren.

Leeuw, mooi hoe je er in staat, maar schrik niet als je alsnog even heel verdrietig wordt! Kan zomaar je overvallen en dat mag je gewoon toelaten :kiss:
En dat van je vent is wel herkenbaar, hier wordt Mn man ook helemaal gek ervan als ik elke dag vertel wat ik voel en zo. Dus dat doe ik niet meer, ik schrijf t op in Mn agenda en deel t met jullie!

Moos ik hoop met je mee!

Nieuwe meiden, welkom!

Ikzelf had gisteren en vandaag een heel klein beetje bruinverlies. Ook wat krampjes in baarmoeder. Ondertussen wel pijn aan zijkant borsten en misselijk dus ik weet t allemaal niet meer. Baarmoeder voelt ook gezwollen aan de buitenkant. Hoop dat t bruinverlies niet doorzet...
Alle reacties Link kopieren
Burg, even als leek: je lutaele fase is echt kort volgens mij (8 dagen?).
Alle reacties Link kopieren
.
burg23 wijzigde dit bericht op 04-03-2019 18:24
98.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Burg, wanneer ga je naar de HA?
Alle reacties Link kopieren
.
burg23 wijzigde dit bericht op 04-03-2019 18:24
98.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Burg23 He getver, dat is flink balen zeg!! :hug:

@Moos Ik heb de echo maandag om 15:45. Gelukkig gaan de dagen best snel inderdaad :D

Lief dat jullie allemaal duimen! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Stippeltje: gaat al snel, nog maar paar daagjes!

Burg ah okee, ik dacht misschien heb je al een afspraak gepland staan. Tarwekiemolie schijnt toch ook je cyclus “normaler” te maken? Dat wellicht een optie?
Alle reacties Link kopieren
.
burg23 wijzigde dit bericht op 04-03-2019 18:24
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dit gaat over tarwekiemolie Burg. Heb er zelf nog geen ervaring mee, maar vind het wel een interessant verhaal! Vooral dat het de innesteling zou kunnen bevorderen. Ik ga het aan m’n gynaecoloog voorleggen de 10e.

https://www.oudersvannu.nl/zwanger-word ... er-worden/
Ah Burg wat balen!

Ik ben afgelopen cyclus voor het eerst tarwekiemolie gaan slikken en dus diezelfde ronde zwanger geworden! Geen idee of het toeval is of niet maar je zou het altijd kunnen proberen :)

Kleine aanvulling: ik slikte het vooral om de innesteling te bevorderen en voor een dikker slijmvlies, ik had wel een steady cyclus

Ik dacht trouwens dat Teunisbloemolie beter was voor je cyclus reguleren. Daar geen ervaring mee en dat moet je ook tussen bepaalde tijd slikken, geloof tussen menstruatie en ovulatie. Je mag dat iig niet slikken als je zwanger bent! Dus dat zou ik nog even googlen
anoniem_64d71a06c7da4 wijzigde dit bericht op 03-01-2019 17:31
49.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
LaChouffe schreef:
03-01-2019 17:21
Ah Burg wat balen!

Ik ben afgelopen cyclus voor het eerst tarwekiemolie gaan slikken en dus diezelfde ronde zwanger geworden! Geen idee of het toeval is of niet maar je zou het altijd kunnen proberen :)
En ben je er dan nu mee gestopt LaChouffe? Of slik je ‘t nog?
Nee ik slik het nu nog steeds, vrij veel gegoogled maar volgens mij kan het geen kwaad. Het zal misschien (eehh waarschijnlijk) meer in mn hoofd zitten maar ik vind het nog wel een prettig idee om nu nog door te slikken ivm opbouw slijmvlies. Als mn potje leeg is en ik hopelijk goede echo heb gehad dan stop ik wel!
Alle reacties Link kopieren
Burg, ik heb er ooit een topic over geopened. Heeul veel negatieve reacties maar ook een paar juist heel
Positief. Gyn. Zijn vaak geen voorstander omdat het soms Je cyclus kan verstoren.
En chouffe is een mooi voorbeeld van baat het niet dan..

Teunisbloem kan idd je cyclus wat stabieler, maar acupuctuur kan daar ook heel veel in betekenen!
Burg, ik heb een paar rondes terug tarwekiem geslikt vanaf eisprong tot menstruatie. Direct vanaf het begin van mn cyclus durfde ik niet omdat ik had gelezen dat het je hele cyclus kan verlengen (maar heeeel wisselende verhalen gelezen hoor). De nacht voor mijn NOD heb ik echt heftige menstruatiekrampen gehad die ik normaal niet heb. Werd 's nachts wakker van de pijn. Ik ga ze dus niet meer slikken.. maar heb wel veel positieve verhalen gelezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het vooral erg afhangt van de natuurlijke dikte van je baarmoederslijmvlies. Ik lees namelijk her en der dat dit ook té dik kan worden door tarwekiemolie. Waarschijnlijk veroorzaakt het dan ook een heftiger menstruatie. Maar als je baarmoederslijmvlies aan de dunne kant is, is het wellicht perfect voor de innesteling!
Had ik inderdaad ook gelezen Starsuus. Volgens mij was mijn menstruatie niet heftiger. Heb sowieso niet zo'n heftige menstruatie.
Vind zulke dingen slikken toch altijd wel spannend. Zou dan liever eerst even willen chechken of het niet gewoon al goed is haha.
Alle reacties Link kopieren
Skittle schreef:
03-01-2019 19:38
Had ik inderdaad ook gelezen Starsuus. Volgens mij was mijn menstruatie niet heftiger. Heb sowieso niet zo'n heftige menstruatie.
Vind zulke dingen slikken toch altijd wel spannend. Zou dan liever eerst even willen chechken of het niet gewoon al goed is haha.
Eens! :-]
Alle reacties Link kopieren
.
burg23 wijzigde dit bericht op 04-03-2019 18:25
99.77% gewijzigd
Wat een achtergrond verhaal Burg. Wist niet dat dat door een spiraal kan komen. Ik heb ook bijna 5 jaar een spiraal gehad.

Maar zou je gezien jouw achtergrond niet gewoon contact op kunnen nemen met een gyn? Dan kan het misschien wel gecheckt worden en kun je gelijk advies vragen?
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_380942 wijzigde dit bericht op 04-01-2019 02:22
Reden: Dubbel gepost
99.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hey

Ik probeerde net ook al een reactie te plaatsen, maar volgens mij ging er iets mis.

Anyway.. nogmaals mijn situatie :) ik ben vorig voorjaar naar het buitenland verhuisd om bij mijn vriend (inmiddels man) te gaan wonen. Niet lang daarna ben ik gestopt met de pil. Deze (huidige) ronde is de eerste keer dat we het echt hebben geprobeerd. Graag zou ik op dit forum willen meepraten, praat toch wat fijner in je eigen taal :)

Zou iemand mij aan de lijst kunnen toevoegen? Ik snap nog niet helemaal hoe alles werkt.

Naam: BabyGirlGreen
NOD: 14 jan
Ronde: 1
Leeftijd: 25/30
Eerste kindje
Zit momenteel dus op het wachtbankje ;-)

Dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
Burg ik heb jaren terug iets soortgelijks gehad door de pil, daardoor ook overgestapt op de Nuvaring! In principe moet je lichaam gewoon weer je baarmoederslijmvlies opbouwen en is er niets aan de hand is er mij toen verteld ( moest door zes weken aanhoudend bloeden met spoed naar gyn waar ze me helemaal hebben doorgelicht) en na een paar weken zou alles dan weer hersteld moeten zijn.
Maar kan geen kwaad eens een afspraak te maken voor een echo als je je daar zorgen over maakt. Zoals de andere meiden ook al zeiden, dan kun je direct vragen over je luteale fase. Ik heb er geen ervaring mee maar misschien zijn daar goede pillen voor! 🙂

Lieve Moos, hoe voel jij je nu?

En Leeuw? Hoe gaat het met je?

Oh ja voor de dames die de Kruidvat 2 voor 5 testen steeds misgrijpen: ik zag dat ze online op voorraad zijn nu! :hyper:

Ik heb sinds een uur vreselijk pijnlijke borsten. Echt, als ik nu niet zwanger ben weet ik echt niet wat Mn lichaam allemaal aan t doen is. Bruinverlies was maar heel klein beetje en was snel over.
Morgen 10 dpo....twijfel of ik early test van Sensitest zal doen...
Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop t zo voor je Naatje! Je kan t proberen om te testen maar houd rekening met teleurstelling.. ik had echt pas positief op 14 DPO.
Alle reacties Link kopieren
Naatje2000 schreef:
03-01-2019 21:59
Ik heb sinds een uur vreselijk pijnlijke borsten. Echt, als ik nu niet zwanger ben weet ik echt niet wat Mn lichaam allemaal aan t doen is. Bruinverlies was maar heel klein beetje en was snel over.
Morgen 10 dpo....twijfel of ik early test van Sensitest zal doen...
Wat vinden jullie?
Dat zou geweldig zijn Naatje!! :hyper: Maar ik zou met testen toch nog even wachten, als dat lukt. Vertrouw op de signalen van je lijf en test pas op je nod, dan voorkom je de stress van een te vroege negatieve test terwijl je wel degelijk zwanger bent. Ik duim!!
Alle reacties Link kopieren
Welkom BabyGirlGreen! Leuk dat je komt meeschrijven :-] Ik kan je morgen wel even in de tabel zetten.

American jij had morgen weer een echo om de eitjes te checken toch? Zal aan je denken!

Moos hoe is ie nu? Begint je menstruatie al door te zetten? Ik hoop het!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven