Het wachtbankje - tussen ovulatie en menstruatie (deel 10)

01-01-2019 21:37 5410 berichten
Het vervolg op deel 9 van het wachtbankje tussen je ovulatie en menstruatie.
Je kan hier tijdens de wachtweken even bijkletsen en van alles delen.

Wees welkom!

Je kan hier zelf je NOD en andere informatie over jezelf aanpassen in dit bericht.
Dit doe je door in te loggen met de volgende gegevens:
Naam: wachters
Wachtwoord: wachtbank

Je kunt zelf kiezen of je dit kenbaar wilt maken.

NaamNODRondeage v/mBijzonderheden
Naatje20004-6???
OkkiePetite13-6231/312e kindje, 1e kindje, prachtige zoon*, spontane vroeggeboorte met 20+5 wkn. Endometriose
Vlindertjezs16-63829/36x
DE1987?231/38geen
Troela89?429/34diabetes type 1, 2de kindje
KimSter1988?425/29x
Kikii35?1124/30eerste kindje
Leeuw32?832/39miskraam in september met 5,5 week en ronde 6 mislukte innnesteling
Pingie02?330/261e kindje, onregelmatige cyclys (31, 33, 36, 38)
AmericanGirl1983?1735/36IUI ronde 5 - Geen bijzonderheden uit onderzoeken
Lousoe?226/331e kindje
Dana-100??28/39Cycli 24-27 dagen. Sep 2018 onderzoeken gehad (zaad, bloed, inwendig etc.) met goede uitslagen. Mei 2019 terugkomen bij gyn igv niet zwanger
PendePenguin?4937/42Cycli 28-32 dagen. Eileiderspoeling gehad in april, IUI volgt. 2 miskramen in 2015
Hardloopstudentje?3 met clomid25/271e kindje, pcos
Maya88?1530/32Gestart in december 2017, toen al een jaar van de pil af. Eerste kindje, onregelmatige cyclus.
Mies22?1729/331e kindje, onregelmatige en lange cyclus (35-42 dgn)
Vanessakusje1987?932/452e kindje, mk 2015 18 wk, mk 2016 13 wk, 2017 gebr vl met 15 wk, kindje geboren met 33 wk

:cheer2: Zwanger in april! :cheer2:
Stippeltjesbehang
MargeSimpson
Tinkeltje33 :redrose:
Kirstenvdveen :redrose:
Luna-87

:cheer2: Zwanger in mei! :cheer2:
Frozen_Star
Lynn83
Tinkeltje33
Emili2004
anoniem_638338a67ac5b wijzigde dit bericht op 23-05-2019 12:44
98.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Even snel want aan t werk: voor obstipatie kun je altijd kog proberen met zuurkool? Werkt bij mij altijd heel laxerend! Of pruimen eten? Als je er echt heel veel last van hebt even de huisarts bellen voor receptje!
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Ik heb me de afgelopen tijd even op de achtergrond gehouden. Ik zat er een beetje doorheen. Zoveel pogingen en nog niet gelukt en gisteren zette de menstruatie door, dus de 4de IUI is dus niet gelukt. Nu ga ik in ronde 5 en 6 injecteren met Flostimon ipv Clomid tabletten. Hopelijk maakt dat nog uit, maat ik vermoed van niet. Ik had de afgelopen rondes elke keer 2 eitjes en met flostimon gaan er niet meer eitjes komen. Dus ik vermoed dat het met de innesteling niet goed gaat. Maar ja, nu dus dit even proberen en kijken wat er gebeurd. Ik neem na IUI wel even een paar maanden pauze van het ziekenhuis om tot rust te komen voordat we aan IVF beginnen. Hopelijk komt het niet zover, maar inmiddels heb ik nog maar weinig hoop.
Alle reacties Link kopieren
Even snel tussendoor reageren. Moos ik ben het eens met Suus. Denk dat het nog iets langer duurt, maar ik zou eind van de middag nog een test doen als ik jou was.
Kan maar zo dat het einde van de dag toe en anders morgen de piek is.

Ik probeer het gewoon bij om de dag te houden. Maar heel eerlijk, deden wij dat toch meestal al als het uitkomt. Alleen op dinsdag en donderdag sporten wij beide en het dus eigenlijk geen optie om te :moon: Dus nu was het zaterdag, vanavond weer, woensdag en vrijdag :rofl: :moon: :whip: B-)

He Vlindertjes.. bah ik hoopte dat je goed nieuws kwam melden :( .. Helaas(K)

American. Goed dat je er zo rustig onder bent. Ik hoop dat je dat vol kunt houden.
Ik duim voor je iig!! :loveys:
Alle reacties Link kopieren
Ach Vlindertjesz wat begrijpelijk dat je er helemaal doorheen zit. Kan me zo goed voorstellen dat je langzaam de hoop verliest. Heb helaas geen opbeurende woorden want ik kan wel zeggen dat 'het vast ooit gaat lukken' maar wat koop je daar voor... wel een hele dikke virtuele knuffel voor je :hug:

Naatje heb je de echo inmiddels al gehad? Hopelijk is het meegevallen met de hoeveelheid pijn.

Moos, zulke testen betekenen bij mij meestal dat het nog wel een paar dagen duurt maar wie weet inderdaad, het kan zomaar heel snel gaan.

Bedankt voor het meekijken. Ik temperatuur inderdaad voor de eerste ronde nu dus wat dag betreft moet ik er ook niet teveel aan vasthouden maar ik had zo gehoopt op meer duidelijk ipv nog meer verwarring :-x
Ik zal vanavond nog even een foto maken van mijn testen. Qua seks op zich wel redelijk wat betreft timing als hij inderdaad al gesprongen is. Zondag, woensdag en vrijdag. Niet helemaal kansloos dan dus. Vorige maand was mijn eisprong ook op dag 12 dus kan wel maar heb hem ook wel eens op dag 21 gehad...
Alle reacties Link kopieren
http://nl.tinypic.com/view.php?pic=wlq5 ... GGU26S0uEc

Toch nog maar net nog eentje gedaan, toch best veel verschil?
Alle reacties Link kopieren
Pocassie ik had op de dag van mijn eisprong altijd een daling en daarna steeg de temperatuur. Ik hield de dag vòòr de stijging altijd aan als eisprong.

Ik heb vanmorgen toch getest, nog steeds negatief. Ik gok dus dat ik toch een late eisprong heb gehad vorige week, mijn temperatuur is namelijk toch gestegen (niet bijgehouden maar was er vanmorgen nieuwsgierig naar). Maar dat vind ik zo raar, ben al ruim twee jaar van de pil en hij is nooit later dan dag 23 geweest (dat was dan echt een uitschieter) en op dag 15 had ik vruchtbaar slijm en toen liepen de testen af. Baal wel dat ik niet bij mijn vertrouwde merk ben gebleven :boink:

Nou ja, we wachten de menstruatie dan maar af. Voel wel vanalles in mijn buik maar dat is nu schijn geloof ik.

Succes met de komende eitjes dames!
Alle reacties Link kopieren
Moos, deze laatste is inderdaad donkerder. Maar nog niet even donker dan de teststreep, dat moet volgens mij wel. Zal een dezer dagen wel komen!

Vlindertjes wat naar om te horen dat deze poging ook niet is gelukt. Begrijpelijk dat je straks even pauze neemt. Hopelijk is het niet nodig! :hug:

Starsuus, haha nee wij hebben Sint Piter niet binnen gehaald. We zijn dus geen buurtjes ;-)
Alle reacties Link kopieren
Moosforhappines1988 schreef:
11-02-2019 16:30
http://nl.tinypic.com/view.php?pic=wlq5 ... GGU26S0uEc

Toch nog maar net nog eentje gedaan, toch best veel verschil?
:yes: Daar komt een rockend ei aan!! B-)

Zou vanaf nu zeker twee keer per dag blijven testen. Als hij zo oploopt kun je vannacht of morgen zomaar ineens je piek te pakken hebben en dan woensdag of donderdag ovulatie.
starsuus wijzigde dit bericht op 11-02-2019 16:54
16.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vlindertjezs schreef:
11-02-2019 11:36
Hoi meiden,

Ik heb me de afgelopen tijd even op de achtergrond gehouden. Ik zat er een beetje doorheen. Zoveel pogingen en nog niet gelukt en gisteren zette de menstruatie door, dus de 4de IUI is dus niet gelukt. Nu ga ik in ronde 5 en 6 injecteren met Flostimon ipv Clomid tabletten. Hopelijk maakt dat nog uit, maat ik vermoed van niet. Ik had de afgelopen rondes elke keer 2 eitjes en met flostimon gaan er niet meer eitjes komen. Dus ik vermoed dat het met de innesteling niet goed gaat. Maar ja, nu dus dit even proberen en kijken wat er gebeurd. Ik neem na IUI wel even een paar maanden pauze van het ziekenhuis om tot rust te komen voordat we aan IVF beginnen. Hopelijk komt het niet zover, maar inmiddels heb ik nog maar weinig hoop.
Verdorie Vlindertje, ik kan me zo goed voorstellen dat je het af en toe helemaal niet meer ziet zitten. Doe vooral wat goed voelt voor jou, pak je rust wanneer je die nodig hebt en ondertussen duim ik dat het binnenkort ineens wél raak is bij je. Knuffel :hug:
Alle reacties Link kopieren
Naatje2000 schreef:
11-02-2019 11:08
Even snel want aan t werk: voor obstipatie kun je altijd kog proberen met zuurkool? Werkt bij mij altijd heel laxerend! Of pruimen eten? Als je er echt heel veel last van hebt even de huisarts bellen voor receptje!
Zuurkool is binnen! Thanks voor de tip Naatje! Hoe ging het in het ziekenhuis vandaag? Ik hoop niet te pijnlijk :hug:
Alle reacties Link kopieren
Zo ik ben er even hoor, snel want net klaar met werk en zo weer de deur uit!

Echo was stuk minder pijnlijk omdat de eitjes lekker groot waren, al waren ze niet zo gegroeid als ze gedacht had.
Staan er twee klaar, van 11 mm en 14 mm en ze verwacht dat ze, jawel woensdag of donderdag springen (of eentje of allebei). Moeten nog doorgroeien tot mm of 18 zei ze en dan springen ze normaal.
Meerdere eitjes die klaar staan is wel teken van pre menopauze (zonder stimulans of dat het in de familie zit dan he) maar ja. Dubbel kans dan maar he.
Baarmoederslijmvlies ziet er " praaaaaachtig" uit.
Dus das allemaal goed nieuws en dan kunnen manlief en ik hooopelijk op tijd nog klussen, hopen dat eitje springt in de avond, niet de ochtend want dan zijn we alsnog te laat.

En hopen dat er wel wat innestelt dan dit keer. Want vorige maand ook knaller van een test, precies op het juiste moment seks en er gebeurde niets...
zou kunnen dat daar wat mis gaat misschien hormonaal. Ach we zien het allemaal wel.
Woensdag dus opnieuw kijken naar binnen. Dit keer gaat mijn moeder gezellig even mee.

Vlindertje wat naar nou allemaal! Ik had op een ander forum begrepen van mensen dat ze in zo'n traject Utrogestan gebruiken om de innesteling te bevorderen.
Je kan er altijd om vragen. Is eigenlijk extra progesteron wat je dan krijgt.

De rest: succes met al het zoeken! Moos ik zou door testen en Maya; schat ik weet het ook niet!
Ik ga nu rennen!
Ach lieve Vlinder, wat een ontzettend rotbericht. Hier zijn geen opbeurende woorden voor, ik wil je wel laten weten dat ik aan je denk :hug: Sterkte de komende dagen om dit weer om te buigen naar iets positiefs. Denk aan jezelf!

JustMeDaan, gefeliciteerd met jullie mannetje! Ontzettend fijn dat hij het zo goed doet en leuke naam! Leuk om te lezen :)

Pocassie, fijn dat je je wat beter voelt! Hoop dat je dit ook in het tweede deel nu kan vasthouden, al lijkt me deze onzekerheid met eisprong ook wel weer lastig. Wie weet wat de eerste stappen jullie nu gaat brengen, duim nog steeds dat je met een mooi bol buikje op lowlands staat te dansen! B-)

@💩: ik start nu met glas lauwwarm water voor het douchen, dan 2 kiwis en een eetlepel gebroken lijnzaad en wat gedroogde pruimen door de yoghurt en een glas roosvicee laxo. Lijnzaad maal ik zelf, had dat ook wel eens gelezen dat gebroken lijnzaad uit supermarkt minder goed is. Weet niet of het waar is, waarom zouden ze het anders verkopen denk ik dan maar ja. Deze combi werkt goed! Was verder dit weekend beetje doorgeslagen met peulvruchten en roggebrood en daar reageerden de darmen op door heel veel gas te produceren wat er nu niet uit gaat. Ik kan mn buik nu echt niet goed verbergen, ben echt heel opgeblazen en dit voelt ook niet helemaal lekker. Dus overdrijf het nou ook weer niet met de vezels ;-)

Maya, wat jammer van de late eisprong! Is het nog wel gelukt met :moon:?

Naatje, dat klinkt goed! Eitjes hebben mooi naar je geluisterd, wat fijn zeg!
Alle reacties Link kopieren
Haha LaChouffe je hebt wel het zekere voor het onzekere genomen. Snap het wel want een opgeblazen gevoel is echt heel vervelend.

Maya, wat balen zeg. Is er nog wel een kans dat het, ondanks je late eisprong, wel raak is?

Naatje, wat fijn om te horen dat het er nog steeds allemaal goed uitziet. Nu inderdaad maar hopen dat de rest ook goed gaat. Fingers crossed!

Hier nog even mijn ovulatietesten. Zoals je ziet niks positiefs te zien. Ik vind die van gisteren nog het dichtst in de buurt komen maar dan klopt de temperatuur er weer niet bij. Nou ja ik test en meet nog wel even door. Totdat ik bloed zie.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
He pocassie, die van zondag 14.00 springt er wel echt tussenuit hoor, als ik naar je foto kijk. En toen had ik je bericht nog niet gelezen.

Heb je even geloept en zie nu je temperatuurkaartje, maar die spreekt boekdelen hoor. Als je temperatuur nu nog steeds boven de 36.5 is dan is je eisprong idd op cd 12 geweest. Mijn temperatuur daalde ook altijd op de dag van de eisprong en als je de verhoging hebt gemeten en hij blijft hoog dan weet je het zeker.
Maar dat ligt dan niet in lijn met je ovutesten, dus dat is wel raar.
Alle reacties Link kopieren
Maar dat klopt dan toch wel Dancemacabre? Pocassie, stel dat je je piek stiekem hebt gehad op zaterdagavond cd9 en je ei springt 24-48 uur na de piek, dan ovuleerde je ergens tussen zondagavond cd10 en maandagavond cd11. Je ei is 12 uur onderweg, dus op z’n laatst tot dinsdagochtend cd12. En toen vloog je temperatuur omhoog. Ik gok dat ie maandag is gesprongen.

Die piek is met Action testen zomaar te missen. Ik had bijna hetzelfde in januari. Ik testte op cd14, dacht: hee hij loopt op, maar achteraf bleek ie al op z’n retour!
Alle reacties Link kopieren
de temperatuurdaling is gemeten op 6-2 (en daarna de stijging op 7-2)
Zijn die ovulatietesten van zondag 3 februari of van zondag 10 februari? (er staat 10 op maar is dat cd 10 of 10-2?) Daarom ben ik een beetje in de war.
Als ze van 3-2 zijn dan heb jij denk ik idd gelijk Suus.
Alle reacties Link kopieren
Pocassie als je twijfelt tussen je ovulatietesten en je temperatuur dan moet je altijd van je temperatuur uitgaan. Geen stijging is ook geen ovulatie. Bij jou is duidelijk een dip op CD12 en op CD13 een stijging. Uit mijn eigen ervaring is tot nu toe altijd gebleken dat mijn temperatuur op de dag van de eisprong daalde en de dag erna steeg. Meestal kwam dat exact overeen met de ovulatietesten maar ik geloof dat die van de Action lang zo duidelijk niet zijn dan de dipsticks van 2besure. Daar heb ik altijd een knaller gehad en nooit getwijfeld. Voor mij geen Action meer.
Alle reacties Link kopieren
Naatje wat fijn dat het goed ging en dat je twee eitjes hebt! Zou mooi zijn hè, fijn dat je dubbel kans hebt :D Je geeft aan dat je hoopt dat het innesteld omdat je vorige x op juiste tijdstip seks had en een knaller van een test, maar voel je de bevruchting dan? Dat je op het moment van je eisprong seks hebt betekent natuurlijk niet dat je ook automatisch wordt bevrucht.. of lees ik dat verkeerd?

Zit de vervroegde overgang bij jullie in de familie? Is dat ook zorgelijk zegmaar of hebben ze daar verder niets van gezegd?

JustMeDaan gefeliciteerd met je zoon!! Ik weet nog goed idd dag je hier ook meeschreef (god wat lijkt dat lang geleden).
Alle reacties Link kopieren
Haha Maya, goeie naam voor een test die beter werkt dan de andere merken. "You could use Action or Kruidvat, but if you want 2besure......" :lol:
Alle reacties Link kopieren
Even een ego-post. Zal morgen weer proberen op iedereen te reageren :heart:

Vanmiddag bij de gynaecoloog geweest. Helaas was de miskraam nog niet volledig. Ik had zelf al zo'n voorgevoel, maar toch was het een flinke domper. Was vooral heel verdrietig toen toch het woord 'curretage' viel... :(
Heb nu weer pillen meegekregen die ik morgen ochtend ga gebruiken. Zondag controle. Dinsdag sta ik ingepland voor de ingreep als zondag blijkt dat de boel niet schoon is.
Echt een dikke vette tegenvaller dit. Was juist van die ellendige krampen af en nu begint morgen het feest dus weer van voren af aan. Nu maar hopen dat het niet voor niets is en de curretage niet nodig blijkt. Duimen jullie voor me?
Alle reacties Link kopieren
dancemacabre schreef:
11-02-2019 19:09
de temperatuurdaling is gemeten op 6-2 (en daarna de stijging op 7-2)
Zijn die ovulatietesten van zondag 3 februari of van zondag 10 februari? (er staat 10 op maar is dat cd 10 of 10-2?) Daarom ben ik een beetje in de war.
Als ze van 3-2 zijn dan heb jij denk ik idd gelijk Suus.
Oh shit je hebt gelijk, ik ging helemaal uit van cd10 maar het is vast 10 februari...
Alle reacties Link kopieren
Ow nee stippel wat een lange nasleep zo. Alsof alleen de miskraam nog niet genoeg is. Ik ga heel hard voor je duimen!
Alle reacties Link kopieren
Ik duim absoluut Stippel. Wat ontzettend balen. Zat er nog veel? Is dat waarom je gyn het al over curretage had? Bij mij wilden ze dat zo lang mogelijk uitstellen. Mijn mk begon op 24 oktober en pas als mij m'n laatste controle op 10 januari nog restweefsel te zien was, wilde ze curretage overwegen (of eigenlijk dat wat Moos ook heeft gehad, een milde curretage zegmaar, ben de naam vergeten). Hoe dan ook: heel veel sterkte. Ik hoop echt dat je zondag helemaal mooi schoon bent.
Jakkes Stippel, wat rot. Ik ga heel hard duimen, vind het zo verdrietig voor je dat deze nachtmerrie nog steeds niet klaar is. Reageren ze op je werk wel goed? Heel veel sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
Aan Pocassi dan heb je toch nog goed je best gedaan! Dus hopelijk is het voldoende geweest! Ik hoop het!!

Moos die test is al een stuk duidelijker dan vanmorgen. Misschien morgen wel je piek en dan woensdag eisprong? Ben benieuwd!!

Wat vervelend al die verstoppingen meiden. Voor een goed doel natuurlijk, maar lijkt me echt vervelend. Ga de tips proberen te onthouden voor als ik t ooit nodig heb! Hopelijk werkt het bij jullie!

Naatje, goed om te horen dat de eitjes nog niet gesprongen zijn , maar woensdag of donderdag!! Mooie timing dan. Wel vervelend dat je waarschijnlijk vervroegd de overgang in gaat. Ik hoop voor je dat het snel raak is.. deze ronde natuurlijk! Misschien wel twee gouden eieren :whistle: :moon: :whip:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven