Zwanger van ex

05-01-2019 17:08 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er vanochtend achter gekomen dat ik zwanger ben van mijn ex. We zijn drie jaar samen geweest en nu 1,5 jaar uit elkaar. Zaten toentertijd, en eigenlijk nog steeds, in een andere levensfase en samen lukte het niet meer.

Het afgelopen halfjaar zijn we elkaar weer tegen gekomen op feestjes van gemeenschappelijke vrienden en met elkaar in bed beland. Ik ben niet consequent met de pil geweest, nooit eigenlijk. Ik weet het stom, maar leefde dat ik in de ‘dat zal mij niet gebeuren’ bubbel.

Ik ben 28, hij 26 en wonen sinds kort twee uur reizen uit elkaar. Ik heb altijd heel graag kinderen gewild maar in deze situatie, alleenstaand. Aan de andere kant ben ik bang dat ik een abortus geestelijk na afloop niet aankan.

Heeft er iemand in een soortgelijke situatie gezeten?

En ik snap het als mensen mij veroordelen of dom vinden maar daar heb ik op dit moment weinig aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet dat je zo slordig bent met de pil. Dan kun je er toch op wachten dat het een keer misgaat! Weet hij het al en hoe denkt hij erover?
En een abortus... dat is wel een heel zwaar woord voor een overtijd behandeling die je tot 6 weken kunt ondergaan, dat kan gewoon met een pil dus dat is niet zo ingrijpend. Psychisch is het misschien een ander verhaal, maar het is in principe nog niets meer dan een klompje cellen, geen kindje. Ik zou het wel weten in jouw geval; alleenstaande moeder is zwaar. Ik zou een kind alleen willen krijgen met een partner die dat ook ziet zitten.
mariekkk wijzigde dit bericht op 05-01-2019 17:14
60.49% gewijzigd
Hoeveel weken ben je zwanger?
Als je zulke domme fouten maakt, leer dan ook de consequenties aanvaarden. Sjonge jonge.
Alle reacties Link kopieren
Als je denkt de verantwoordelijkheid voor het kind geestelijk en financieel aan te kunnen en altijd graag kinderen hebt willen krijgen en omdat je zegt psychisch last te krijgen van een abortus... Spijt hebben van het afbreken van een zwangerschap lijkt mij persoonlijk echt verschrikkelijk. Je ex zit ook nog in dit verhaal natuurlijk, daar weet ik even geen advies op, ik ken hem en zijn karakter niet. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Hij had trouwens ook een rubbertje om kunnen doen. Alleen al tegen de soa's...maar de ervaring leert mij dat mannen hem er liever zo insteken. Dan kan dit dus het gevolg zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wie zegt dat ik de consequenties niet ervaar, zou het alleen fijn vinden om wat ervaringen te horen.

Ik denk zo’n 4/5 weken. En mijn ex weet het, hij is geschrokken maar niet boos en we gaan morgen om de tafel.

Dit was eerder een discussiepunt in onze relatie, ik heb toen aangegeven dat ik niet alleen die verantwoordelijkheid wilde dragen omdat ik weet dat ik slordig ben. We hebben het toen een aantal keer met condoom gedaan maar dat zwakt toch vaak weer af. Daar heeft hij zelf ook debet aan.
Alle reacties Link kopieren
Zet eerst eens alles op een rijtje voor jezelf?

Wat wil je als niets je in de weg staat?
Kun je het financieel aan?
Wat is de rol van de vader?
etc etc.

Sterkte met je beslissing
Alle reacties Link kopieren
Hoe hij er in staat weet ik nog niet, hij zelf denk ik ook nog niet. Eerst even bezinken allemaal. Ik zelf heb een vast contract en zou het financieel net aankunnen, al lijkt het me verdomd zwaar.

Maar ook weet ik niet of ik het mijn ex ‘aan kan doen’ het is een goede jongen maar nog een flierefluiter. Heeft bijna zijn bachelor afgerond en wil dan naar een andere stad voor zijn master. Misschien daarna wel in het buitenland werken in een derde wereld land.

Wel weet ik dat hij, of hij er nou achter staat of niet, hij zijn verantwoordelijkheid zal nemen. Mijn beslissing zal dan ook hem tegen houden in een heleboel keuzes.

Dank voor de steundende reacties en adviezen!
Alle reacties Link kopieren
4 of 5 weken ben je nog op tijd voor een pil. Ik zou meteen een afspraak maken. Na het slikken ervan krijg je een miskraam wat lijkt op een zware menstruatie.
Alle reacties Link kopieren
Wat doe je als hij het niet wil?
Je ex reageert wel goed! Succes met je gesprek morgen. En ik zou ook zo snel mogelijk naar de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Dank! Net verhuisd en nog niet aangesloten bij een huisarts maar dat zal ik maar meteen in orde maken.
Alle reacties Link kopieren
Wauw wat een reacties hier! Ik kan je goed begrijpen... In tegenstelling tot andere vrouwen vind ik abortus in sommige situaties niet verkeerd.

Ik ben van mening dat je pas een kind moet nemen/krijgen, als je er ook voor kan zorgen. Zorgen zowel financieel, de liefde kunnen bieden, jouw leven (een stuk) willen opofferen voor het kind.

Buiten alle mooie kanten, blijf realistisch nadenken, het is geen hond die je aanschaft. Buiten je werk, zal je je leven grotendeels moeten aanpassen.

Alleen als jij er 100% achter staat, zou ik het houden, en dan gaat het je lukken ook.

En even terug komen dat je de consequenties moet ervaren.... vind ik bullshit.
Een foutje op welk gebied dan ook heeft iedereen.
Ooit is bij mij een condoom gescheurd, we gebruikte een voorbehoedsmiddel want we willen geen kinderen. Had ik op dat moment dan maar een kind moeten laten komen? Ondanks dat ik het niet wilde... sorry mensen maar voor een kind geldt het woord 'consequentie' niet, je moet het wel of niet willen met heel je hart.
Alle reacties Link kopieren
Waarom neuk je met een ex?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Jij kan een abortus geestelijk niet aan.
Dus ga jij een kind op de wereld zetten.

Of het kind het wel aan kan om voortdurend heen en weer gesleept te worden tussen papa en mama daar wordt niet over nagedacht

Ja er zijn zoveel kinderen die dat doen zal wel het excuus worden om dat goed te praten.

Weet je er zijn ook heel veel vrouwen die wel slim zijn en ik zo'n situatie gewoon wel voor een abortus gaan.

En nee je ex komt echt niet bij je terug omdat je een kind van hem krijgt.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
05-01-2019 17:34
Jij kan een abortus geestelijk niet aan.
Dus ga jij een kind op de wereld zetten.

Of het kind het wel aan kan om voortdurend heen en weer gesleept te worden tussen papa en mama daar wordt niet over nagedacht

Ja er zijn zoveel kinderen die dat doen zal wel het excuus worden om dat goed te praten.

Weet je er zijn ook heel veel vrouwen die wel slim zijn en ik zo'n situatie gewoon wel voor een abortus gaan.

En nee je ex komt echt niet bij je terug omdat je een kind van hem krijgt.
Dat kind zien ze over 20 jaar vanzelf in het programma Spoorloos, of de opvolger daarvan als Spoorloos niet meer bestaat, en dan zit dat kind huilend te vertellen dat het heel zijn/haar leven een vader heeft gemist, compleet met emotionele hereniging, en de moeder vertelt dan in dat programma dat ze toch heus helemaal bewust voor het kind is gegaan...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik snap alle oordelen maar het is allemaal wel erg kort door de bocht. Ik zeg nergens dat ik koste wat koste geen abortus zal doen omdat ik het niet aan kan. Ik wil mijn keuzes goed overwegen en wil weten wat mijn ex hierin wil. Vervolgens samen de keuze maken.

En nee, ik wil niet mijn ex terug. We hebben het voor een tweede keer geprobeerd en kwamen erachter dat wij op dit moment geen relatie met elkaar kunnen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Whadiepooh schreef:
05-01-2019 17:43
Ik snap alle oordelen maar het is allemaal wel erg kort door de bocht. Ik zeg nergens dat ik koste wat koste geen abortus zal doen omdat ik het niet aan kan. Ik wil mijn keuzes goed overwegen en wil weten wat mijn ex hierin wil. Vervolgens samen de keuze maken.

En nee, ik wil niet mijn ex terug. We hebben het voor een tweede keer geprobeerd en kwamen erachter dat wij op dit moment geen relatie met elkaar kunnen hebben.
Had je dan niet beter kunnen wachten met kinderen maken totdat je die conclusie getrokken had?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
05-01-2019 17:30
Waarom neuk je met een ex?

Omdat ze geil waren. Wat gaat jou dat aan?

Sterkte met jullie besluit. Een kind is niet niks, onderschat dat niet. Bij twijfel niet inhalen.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je ex op zich goed reageerde. Ik zou morgen eerst eens het gesprek afwachten. Schrijf al je vragen op.
De dokter zou ik niet bellen, maar wel bijvoorbeeld het fiom. Zij kunnen vaak wel helpen.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
05-01-2019 17:52
Had je dan niet beter kunnen wachten met kinderen maken totdat je die conclusie getrokken had?

Is het probleem opgelost als TO dit toegeeft?
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Eidde schreef:
05-01-2019 17:57
Is het probleem opgelost als TO dit toegeeft?
Nee, maar moeten we dan alles maar OK vinden omdat het nu eenmaal is gebeurd? Gewoon omdat TO seksuele jeuk had en zonder voorbehoedsmiddelen in bed is gedoken met een ex waarmee ze niet verder wilde? Waarom duik je in vredesnaam tussen de lakens met iemand met wie je verder niks wilt? En heeft dat kind er iets aan dan, dat het geboren wordt uit een bij voorbaat gebroken relatie?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Je moet dit met je dierbare bespreken. Familie, vrienden en je ex. Niet met ons. Hier ga je nu eenmaal heel veel kritiek krijgen waar je momenteel niks aan hebt. Sterkte ermee. Sta achter je keuze.
Alle reacties Link kopieren
4 tot 5 weken is nog heel pril, voelt het voor je echt als abortus in dit stadium? Ik kan het natuurlijk niet voor jou beoordelen maar het is echt nog niks van een kindje, alleen een bevruchte cel. Persoonlijk zou ik een pil slikken zodat het zich niet meer ontwikkeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven