Positieve echo wonderen gezocht

08-01-2019 16:09 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om een aantal laaaaange dagen tot de volgende echo door te komen heb ik positieve verhalen nodig. Veel positieve verhalen! Want dat het mis kan gaan weet ik als geen ander. Maar met piekeren en stressen maak ik de situatie voor nu niet beter. Dus ik hoop dat jullie jullie echo wonderen met mij willen delen :cheer2:

Mijn verhaal:
Na twee miskramen ben ik nu opnieuw zwanger.
Op 3-12 heb ik heel licht positief getest. Pas na meer dan een week een echte knaller.
24-12 Afspraak bij de verloskundige voor vroege echo. Volgens eigen berekening had ik toen 6+6 moeten zijn. Maar de verloskundige zag een hele mooie maar nog zeer prille zwangerschap.
7-1 Weer terug gekomen. De vruchtzak was mooi gegroeid en aan de zijkant was wel iets te zien wat op hartactie leek. Maar kindje zelf kreeg ze niet in beeld. Het was een inwendige echo.

De verloskundige was behoorlijk optimistisch. Volgens haar kan het zo zijn dat je al heel vroeg positief test. En het blijft de natuur die soms anders doet dan we voorspellen. Omdat het er allemaal zo mooi uitzag: goede doorbloeding, geen bloed in de baarmoeder, vruchtzakje mooi rond en gegroeid gaf ze ons echt mee om hoop te houden.

17-1 mogen we terug komen en dan moeten we als het goed is wel echt duidelijkheid hebben.
Tot die tijd is het wachten slopend en blijkt Google geen trouwe vriend want de ervaringen van anderen zijn heel wisselend.
Natuurlijk zegt de ervaring van een ander niets over hoe het bij mij gaat verlopen. Maar voor nu geeft het wel wat positieve energie ;-D
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen ervaring met twijfelachtige echo's. Maar toen ik in verwachting was wel veel erover gelezen. Zo zou t voorkomen dat een kindje een groeipauze heeft, late innesteling etc.
Ik denk dat de verloskundige niet voor niets optimistisch is. Daar zou ik me nu aan vasthouden als ik jou was. Ik heb de indruk dat ze het echt wel zeggen als het er niet goed uitziet.

T lijkt me hoe dan ook erg spannend. Hopelijk krijg je binnenkort een goede echo!
Alle reacties Link kopieren
Wat een verhaal! Maar het komt goed hoor!
Het begin van iedere zwangerschap is spannend, ik vond het slopend tot iedere echo... toch bleek iedere keer alles prima in orde te zijn en doet ze het (20+3) hartstikke goed! Sinds de laatste echo voel ik haar ook regelmatig bewegen; dat is echt een geruststelling. Bloednerveus was ik voor iedere afspraak bij de vk of echo. Zal ze nog wel leven? Zullen we het hartje nog wel te horen krijgen? Maar... tadaaaaa! Ze zit er nog heerlijk warmpjes bij:)
Ik wens je een heeeeeeele fijne en positieve zwangerschap, ondanks je onzekerheden!
😘🙏🏼
Alle reacties Link kopieren
Hier na een miskraam ook weer zwanger, inmiddels 33 weken! In het begin een bloeding gehad en een echo waarop een prille zwangerschap te zien was die minder ver leek dan ik dacht te zijn. Hier dus ook veel spanning gehad in afwachting tot de volgende echo, maar daarop was een heel mooi knipperend hartje te zien en sindsdien is elke echo goed geweest ondanks de spanning die ik telkens had.

Probeer te vertrouwen op de verloskundige, als ze twijfels hebben zullen ze je geen valse hoop geven. Sterkte de komende dagen met afwachten!
Bij zoon ben ik door spiraal heen zwanger geraakt. Pas 15 dagen over tijd testte ik positief. Bij echo bleek ik geen 7+2 maar 5+3. Resultaat wordt over 6 weken 2 :love:
Alle reacties Link kopieren
Hier een inwendige echo waar weinig op te zien was met een zwangerschapsduur van ongeveer 7 weken, aldus de test. Ik moest maar rekening houden meteen miskraam. Die kwam niet en 4 weken later (11 weken zwanger dus) een prima echo met een embryo van 11 weken! Bizar maar intens gelukkig uiteraard!
Sterkte met wachten!
Alle reacties Link kopieren
Dat wachten is lastig he? Is alsof de tijd extra traag gaat die dagen. Heb zelf geen ervaring met zulke vroege echo's, bij dochter laat ontdekt dat ik zwanger was en nu binnen twee weken ben ik al 13 weken van de tweede voor de eerste echo.

Het hoeft niet altijd slecht te gaan TO, de kans is veel groter dat het goed gaat!
Je verloskundige is al heel positief, trek je daaraan op. Probeer jezelf in tussentijd een beetje af te leiden zodat de tijd sneller voorbijgaat.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn om jullie positieve verhalen en bemoedigende woorden te lezen! Dat doet me echt goed :D
Alle reacties Link kopieren
Ik heb twee “langzame” starters rondlopen. Allebei waren de eerste echo’s te traag met hoelang ik dacht zwanger te zijn. Maar in allebei de gevallen kwam het goed.
Een miskraam gehad omdat het niet bijtrok.
Dus t kan alle kanten opgaan.
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie positieve verhalen en bemoedigende woorden. Helaas is het wonder waarop we zo gehoopt hadden hier geen werkelijkheid geworden deze keer...
Vanochtend licht bloedverlies en mocht meteen komen voor een echo. Daarop was te zien dat het foute boel is :'(
Ach stippeltjes wat erg :cry: heel veel sterkte en een dikke knuffel :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ach nee. Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Oh neen, dat meen je niet... veel sterkte :cry:
Alle reacties Link kopieren
Stippeltjesbehang, wat een ontzettend verdrietig bericht. Heel veel sterkte de komende tijd
Wat een verdriet TO. Heel veel sterkte :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Ach jee, sterkte...
Alle reacties Link kopieren
Potdikkie.... sterkte gewenst!
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor jullie lieve berichten! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Even een update want mijn verhaal heeft onverwacht een andere wending genomen.
Gisteren bij de verloskundige geweest en het blijft onverwacht toch nog heel spannend! Want nu was er toch wel een vruchtzakje te zien wat was gegroeid. Ook weer met hartactie en zelfs een dooierzakje. Alleen nog steeds geen duidelijke baby zichtbaar....Maar we mogen dus onverwacht toch ineens nog hoop hebben. Van 0% kans ineens weer naar 50%. Heel bizar dit! Kan het niet geloven... Volgende week donderdag weer een echo. Ik vind het nu al een echo wonder en hoop dat dit wonder volgende week compleet wordt :heart:
Alle reacties Link kopieren
Wow spannend!!! Houd ons op de hoogte. Ik duim voor je.
Alle reacties Link kopieren
Stippeltje, wat spannend! Ik duim voor goed nieuws donderdag! Sterkte met het doorkomen van de komende dagen, hopelijk kan je wat afleiding vinden en is het snel donderdag.
Alle reacties Link kopieren
Stippeltjesbehang schreef:
18-01-2019 23:23
Even een update want mijn verhaal heeft onverwacht een andere wending genomen.
Gisteren bij de verloskundige geweest en het blijft onverwacht toch nog heel spannend! Want nu was er toch wel een vruchtzakje te zien wat was gegroeid. Ook weer met hartactie en zelfs een dooierzakje. Alleen nog steeds geen duidelijke baby zichtbaar....Maar we mogen dus onverwacht toch ineens nog hoop hebben. Van 0% kans ineens weer naar 50%. Heel bizar dit! Kan het niet geloven... Volgende week donderdag weer een echo. Ik vind het nu al een echo wonder en hoop dat dit wonder volgende week compleet wordt :heart:
Dat klinkt toch wel goed, zeker die hartactie. Maar wat ik niet snap: hoe kun je hartactie zien zonder baby? Dat hart moet dan toch ergens aan vast zitten? Kan het niet zijn dat je pas rond de 6 weken bent? Dan zie je namelijk alleen maar kloppend hart op een echo.

Even teruggelezen en 6 weken kan niet, zie ik. Maar dan snap ik het gewoon niet, geloof ik.

Hoe dan ook: ik duim voor je! Ik ben nu voor het eerst blijvend zwanger na twee MA's, dus ik weet hoe rot het is.
Alle reacties Link kopieren
O Stippeltje, ik duim mee voor jou!
Alle reacties Link kopieren
Anadyomene schreef:
19-01-2019 08:40
Dat klinkt toch wel goed, zeker die hartactie. Maar wat ik niet snap: hoe kun je hartactie zien zonder baby? Dat hart moet dan toch ergens aan vast zitten? Kan het niet zijn dat je pas rond de 6 weken bent? Dan zie je namelijk alleen maar kloppend hart op een echo.

Even teruggelezen en 6 weken kan niet, zie ik. Maar dan snap ik het gewoon niet, geloof ik.

Hoe dan ook: ik duim voor je! Ik ben nu voor het eerst blijvend zwanger na twee MA's, dus ik weet hoe rot het is.
Ik snap het zelf ook niet meer hoor en heb dat ook maar opgegeven als zelfs de verloskundige en de gynaecoloog het niet meer snappen...
Wat je ziet is aan de zijkant van de vruchtzak een pulserende doorbloeding die veel sneller is dan mijn eigen hartslag. Dit zou er op kunnen wijzen dat er toch echt een embryo moet zijn.
Maar waar die dan is??? :sherlock:
Aankomende donderdag moet ik terug en dan zouden we echt het welbekende knipperlichtje moeten zien.
Ik hou jullie uiteraard op de hoogte!
Alle reacties Link kopieren
Stippeltjesbehang schreef:
19-01-2019 11:25
Ik snap het zelf ook niet meer hoor en heb dat ook maar opgegeven als zelfs de verloskundige en de gynaecoloog het niet meer snappen...
Wat je ziet is aan de zijkant van de vruchtzak een pulserende doorbloeding die veel sneller is dan mijn eigen hartslag. Dit zou er op kunnen wijzen dat er toch echt een embryo moet zijn.
Maar waar die dan is??? :sherlock:
Aankomende donderdag moet ik terug en dan zouden we echt het welbekende knipperlichtje moeten zien.
Ik hou jullie uiteraard op de hoogte!
In het begin schijnen ze zich soms ook nog best goed te kunnen verstoppen in de wanden van je baarmoeder. Ik hoop echt voor je dat dat het geval is. Maar wat moeilijk zeg, die onzekerheid...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven