Ervaring 4e sectio/keizersnede

11-01-2019 12:05 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er voor de 4e keer een keizersnede gehad? Hoe ging dat? Heb je een voldragen zwangerschap gehad? Hoe verliep het herstel?

Ik zou zelf graag nog eens willen. Mijn man is negatief omwille van het lastige verloop van de andere drie sectio’s.

Mijn gynaecoloog staat er neutraal in, hij doet het wel eens vaker. Wel heeft hij me gewezen op alle mogelijke risico’s. Nuchter type deze gyn.

Als ik zelf de feiten lees denk ik, why de helm wil ik dit? Maar als ik denk aan nog een kind denk ik JA!
Als je man niet wil houdt het toch op? Dan kun jij ervaringen opzoeken en afwegingen maken, maar als hij niet nog een kind wil ben je klaar.
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring, maar na de 3e ks werd me wel een volgende zwangerschap afgeraden.
Vanwege de risico's, hoewel de gyn ook zei dat het ook goed kon gaan.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er 'maar' 2 gehad, waarvan de 2e gepland was. Maar tijdens gesprekken hierover gaf mijn gyn eigenlijk aan dat een eventuele 3e sectio al complicaties met zich mee zou kunnen brengen, laat staan een 4e. De geplande sectio wilden ze dus alleen maar doen als ik geen verdere kinderwens meer zou hebben.
Ik zou het zelf niet aandurven.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn risico's, je man wil niet, je hebt al 3 kinderen die het belangrijkste horen te zijn. Dan is er toch geen vraag meer over?
Er zijn risico's maar het kan wel.
Wel zullen ze de keizersnede eerder plannen rond de 37-38 weken, maar ook dat is voldragen (vanaf 37 weken).

Maar goed, dat het kan is fijn, maar je man moet natuurlijk ook 100% mee aan boord zijn, en ik kan hem ook goed begrijpen hierin.
Als hij echt geen 4de kindje wil dan houd het wel op. toch?

Met elkaar praten en anders nog eens samen met een gynaecoloog gaan praten.
Alle reacties Link kopieren
Wat betekent "why de helm"?
Met 3 jonge kinderen thuis die van je afhankelijk zijn zou ik grote gezondheidsrisico’s toch echt vermijden.

In dit geval zou ik mezelf ernstig gaan afvragen of de wens voor een vierde opweegt tegen de verantwoordelijkheid die je al hebt. En waar die wens precies vandaan komt en hoe noodzakelijk die voor je al bestaande gezin is.

Sowieso zou ik een second opinion aanvragen want jouw gyn praat er wel erg makkelijk over terwijl je toch hele andere dingen leest.
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
11-01-2019 13:07
Wat betekent "why de helm"?
Ik gok een typfout, 'why de hell'?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Als ik je loep heb je 5 kinderen.
Ik vind je argument om het wel te doen ook wel erg simplistisch. “Als ik aan nog een kind denk, denk ik JA!”.

Als ik aan een 4e gebakje denk, denk ik ook JA! Maar dan hoef je het nog niet te doen hè.
Je kan zo’n wens best wat serieuzer onderzoeken. Waarom wil je het? Wat is het waard? Kan je leven zonder die vierde, en waarom niet? Als die vierde er niet komt, ben je dan tevreden over je leven, of speelt er leeegte op andere vlakken?

Allemaal dingen die ik me af zou vragen voor ik me alleen maar op het medische aspect zou richten...
Alle reacties Link kopieren
Koffiekop1 schreef:
11-01-2019 13:49
Ik vind je argument om het wel te doen ook wel erg simplistisch. “Als ik aan nog een kind denk, denk ik JA!”.

Als ik aan een 4e gebakje denk, denk ik ook JA! Maar dan hoef je het nog niet te doen hè.
Je kan zo’n wens best wat serieuzer onderzoeken. Waarom wil je het? Wat is het waard? Kan je leven zonder die vierde, en waarom niet? Als die vierde er niet komt, ben je dan tevreden over je leven, of speelt er leeegte op andere vlakken?

Allemaal dingen die ik me af zou vragen voor ik me alleen maar op het medische aspect zou richten...
In andere bijdragen lees ik, dat TO 5 kinderen heeft, waaronder een tweeling.
Of ze kan ineens niet meer tellen of ze heeft een grote duim.
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
11-01-2019 13:56
In andere bijdragen lees ik, dat TO 5 kinderen heeft, waaronder een tweeling.
Of ze kan ineens niet meer tellen of ze heeft een grote duim.
Een drieling lees ik zelfs.

Maar ze hoeven toch niet allemaal via een keizersnee geboren te zijn?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Iedereen die verstandig is past af en toe details aan om niet te herkenbaar te zijn. Ik zet hier nooit mijn echte leeftijd en hoeveel kinderen ik heb hou ik vaag. Als TO 2 tweelingen heeft kan best dat die 4e sectio haar 6e kind wordt.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
11-01-2019 13:59
Een drieling lees ik zelfs.

Maar ze hoeven toch niet allemaal via een keizersnee geboren te zijn?
Een drieling en twee kinderen = drie sectios?
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
11-01-2019 13:59
Een drieling lees ik zelfs.

Maar ze hoeven toch niet allemaal via een keizersnee geboren te zijn?
Oh, een drieling, tsja dan kan het.
En inderdaad, er kunnen ook vaginale bevallingen tussen gezeten hebben.
Alle reacties Link kopieren
MadameJean schreef:
11-01-2019 14:02
Een drieling en twee kinderen = drie sectios?
Yep.
Maar mocht er ergens iets aangepast zijn vanwege herkenbaarheid dan kan er ook nog een vaginale bevalling tussen gezeten hebben.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
11-01-2019 14:05
Yep.
Maar mocht er ergens iets aangepast zijn vanwege herkenbaarheid dan kan er ook nog een vaginale bevalling tussen gezeten hebben.
Ze heeft het toch echt over een tweeling, dat zijn de oudste kinderen.
Met een totaal van 5, heb je het over 4 bevallingen.

Volgens mij is er niets aangepast hoor, het is allemaal reuze succesvol.
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
11-01-2019 14:10
Ze heeft het toch echt over een tweeling, dat zijn de oudste kinderen.
Met een totaal van 5, heb je het over 4 bevallingen.

Volgens mij is er niets aangepast hoor, het is allemaal reuze succesvol.
Ja, in het begin schreef ze dat, maar in een recentere post schreef ze dat ze 5 kinderen had waaronder een drieling.

Ik ga nog een keer loepen, mss heb ik me vergist.

Edit: in december schreef ze echt dat ze een drieling heeft.

Verder loepen levert meer tegenstrijdigheden op, maar hé, voordeel van de twijfel enzo.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
11-01-2019 14:12


Verder loepen levert meer tegenstrijdigheden op, maar hé, voordeel van de twijfel enzo.
Daarom kun je altijd beter zo dicht mogelijk bij de waarheid blijven.
Op deze manier worden al je berichtjes ongeloofwaardig.
karin6789 schreef:
11-01-2019 13:56
In andere bijdragen lees ik, dat TO 5 kinderen heeft, waaronder een tweeling.
Of ze kan ineens niet meer tellen of ze heeft een grote duim.

Wat kan mij dat nou schelen? Waarom quote je mij?

Ik reageer op wat in de OP staat, een kind meer of minder in het postverleden vind ik niet zo alarmerend.
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaringen dus.

Nieuwsgierig zijn mag overigens best maar die nare ondertoon valt niet zo prettig.

Ik heb 5 levende kinderen uit 3 sectio’s. De samenstellingen per geboorte zijn niet veel voorkomend. Voordat ik nog meer vervelende vragen krijg, ja van dezelfde man. Vanwege een stukje privacy laat ik het daarbij.

Mijn nuchtere kant zegt ook dat zo’n vierde sectio teveel gevaar kent. En idd mijn man loopt er al helemaal niet warm voor. Niet zozeer het geen kind meer willen maar vooral dat we onze portie ellende wel gehad hebben naast natuurlijk ook 5x rijkdom.
- zip -

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven