Zwanger na miskraam en abortus?

13-01-2019 14:13 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb helaas gisteren na 7 weken zwangerschap een miskraam gehad. Ik probeer het heel nuchter te bekijken, maar ik merk dat het me toch meer doet dan verwacht.

Ruim 10 jaar geleden heb ik al eens een (weloverwogen) abortus gehad en nu speelt toch de angst op dat het wellicht met elkaar te maken heeft en een kindje krijgen wellicht helemaal niet mogelijk zou kunnen zijn.

Natuurlijk weet ik verstandelijk gezien dat ik mij daar nog helemaal niet druk om moet gaan maken, maar toch krijg ik het even niet uit mijn hoofd.

Eigenlijk ben ik voor mijn eigen geruststelling dus op zoek naar vrouwen die na een miskraam of een abortus toch nog succesvol zwanger zijn geworden.
Wat verdrietig dubbelvla! :hug:

Mijn nicht heeft na een abortus een gezonde zoon gekregen. Het manneke is ondertussen 7 jaar. ;)
Alle reacties Link kopieren
ik ken iemand die na 2 keer een abortus, nog 3 gezonde kinderen heeft gekregen. en nu bezig voor de 4de
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een miskraam gehad, daarna een voldragen zwangerschap, zoon is 11, weer een miskraam en daarna een voldragen zwangerachap, zoon is 8 jaar

Sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen abortus maar wel een miskraam gehad toen ik bijn 3 maanden zwanger was .
De omgeving deed er zo luchtig over .
"foutje van moeder natuur , dus goed dat het zo gegaan is "
"volgende keer beter "

Ook " ik heb het ook gehad " heb ik vaak gehoord .

Ik was er echt heel verdrietig van.
Ik wilde liefst gelijk zwanger zijn maar moest 1 maand wachten van de artsen .
Na 2 maanden was ik weer in verwachting , van onze jongste .
Ik ben vooral de eerste 3 maanden wel erg bang geweest dat weer mis zou gaan.

Ik wens je heel veel sterkte en hoop over enige maanden hier te lezen dat je zwanger bent .
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het delen van jullie verhalen, dat stelt me toch enigzins gerust.

Byrma schreef:
13-01-2019 14:59
Ik wens je heel veel sterkte en hoop over enige maanden hier te lezen dat je zwanger bent .

Dank je wel, heel lief.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven