Groei buik

13-01-2019 15:11 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zelf ben ik "bang" dat mijn buik echt te groot is voor de termijn(voor zover hier richtlijnen in te trekken zijn).
Nu 24 weken zwanger maar echt een grote toeter vind ik zelf. Ik draag volgens de verloskundige wel echt naar voren.
Ik vraag me af hoe ik er dan uit zie met 40 weken zwangerschap🤔
Ben er wel trots op hoor! Maar ik sta echt op knappen voor mijn idee
Hier ff een linkje
http://nl.tinypic.com/r/2nov8p/9
Hadden jullie ook een flinke buik?
Is dit jouw tweede zwangerschap?
Alle reacties Link kopieren
Je staat met holle rug met je buik naar voren geduwd. Dan lijkt je buik altijd groter.

Je lijkt mij normaal slank. Dan valt een babybuik altijd wat meer op dan bij een wat gezette persoon.

Je armen lijken slap en niet erg gespierd . Je doet waarschij lijk weinig aan sport en hebt dus ook geen sterke buikspieren die je buik tegen houden.
Alle reacties Link kopieren
freja schreef:
13-01-2019 15:18
Is dit jouw tweede zwangerschap?
Nee de eerste. En sportte altijd veel (4-5x per week). Nu nog 3x maar wel op een lager pitje
Ik vind het best meevallen. Door jouw holle rug lijkt jouw buik veel groter. De mijne was groter met 24 weken.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
13-01-2019 15:18
Je staat met holle rug met je buik naar voren geduwd. Dan lijkt je buik altijd groter.

Je lijkt mij normaal slank. Dan valt een babybuik altijd wat meer op dan bij een wat gezette persoon.

Je armen lijken slap en niet erg gespierd . Je doet waarschij lijk weinig aan sport en hebt dus ook geen sterke buikspieren die je buik tegen houden.
Haha nou ik sportte altijd nogal veel, armen trainde ik idd niet zoveel, buik en benen wel. Had tot 21 weken ook nog geen buik. Nu sport ik nog 3x per week maar dit beperk ik nu tot wandelen fietsen en wat squats.
Alle reacties Link kopieren
Exota schreef:
13-01-2019 15:20
Ik vind het best meevallen. Door jouw holle rug lijkt jouw buik veel groter. De mijne was groter met 24 weken.
Ja heb inderdaad wel altijd een hollere rug. O echt, ik vind mijne al enorm. Was je bij 40 weken dan niet mega?
Vergelijk anders met een topic van 3 dagen geleden!
Dit meisje is ook net zo ver als jij en jullie delen ook nog eens dezelfde badkamer!

Wat een toevalligheden :-D

In het topic van Anoukske vond men het ook wel meevallen, de grootte van haar buik.
In jouw topic kan je dus soortgelijke reacties verwachten want zelfs jullie buik is praktisch even groot en jullie hebben allebei een holle rug!

Goed vergelijkingsmateriaal dus. ;)

zwanger/dikke-buik-voor-termijn/list_messages/435114/1

ps: Even babbelen met je verloskundigen, je zit er wel heel erg mee lijkt wel.
Alle reacties Link kopieren
Dit is je tweede topic hierover, de foto komt identiek overeen maar nu zonder kleding. Wat al eerder is gezegd: bespreek dit met je verloskundige.
Wat nu als hier 50/50 zegt dat het mee valt/te groot is?

Hier zijn zorgverleners voor! Bespreek je zorgen, en vertrouw vervolgens iemand die hiervoor gestudeerd heeft (!). Ik ben zelf verloskundige, en daarnaast kan ik aan je buik nu niets zien. Hoe je baarmoeder groeit, dat zegt wat. Maar dat kun je enkel met voelen beoordelen. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Aan het einde is iedereen mega. Ik voelde me echt een potvis. Als de baby indaalt wordt je buik wel wat kleiner, dat was bij mij tenminste zo.
Alle reacties Link kopieren
Visea schreef:
13-01-2019 15:30
Dit is je tweede topic hierover, de foto komt identiek overeen maar nu zonder kleding. Wat al eerder is gezegd: bespreek dit met je verloskundige.
Wat nu als hier 50/50 zegt dat het mee valt/te groot is?

Hier zijn zorgverleners voor! Bespreek je zorgen, en vertrouw vervolgens iemand die hiervoor gestudeerd heeft (!). Ik ben zelf verloskundige, en daarnaast kan ik aan je buik nu niets zien. Hoe je baarmoeder groeit, dat zegt wat. Maar dat kun je enkel met voelen beoordelen. Succes!
De baarmoeder groeit goed en het kindje ook. Buik en hoofd liggen 1,5 week voor op groei maar dit kon geen kwaad zei de verloskundundige.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem0894 schreef:
13-01-2019 15:33
De baarmoeder groeit goed en het kindje ook. Buik en hoofd liggen 1,5 week voor op groei maar dit kon geen kwaad zei de verloskundundige.
Mocht het je geruststellen; die afkapwaarde hanteer ik ook. VERDER GEEN MEDISCH ADVIES!
Echt, je gaat niets hebben aan zo'n anoniem forum zonder medische (handen)kennis. Laat het beoordelen en beleid aan haar (hem) over.
Ook als je kindje geboren is, gaan er maar weinig dingen precies gemiddeld (groei, ontwikkeling etc). Probeer daar alvast aan te wennen ;)
Succes!
Alle reacties Link kopieren
Is er een reden waarom je zo ongerust bent? Als de verloskundige zegt dat alles goed groeit dan zou ik dat aannemen. Ieders buik groeit anders en zo te zien ben je slank en draag je naar voren, dan is je buik altijd stukke groter. Ik zou er vooral trots op zijn. Wellicht groeit jouw buik nu heel hard en daarna weer even niet.
Maak je niet te druk, komt allemaal wel goed & geniet!
Wauw, ik had even moeten loepen. Meid, gaat het wel goed met je? Zoveel zorgen en angsten, dat is niet goed voor de baby.

Misschien tijd om een keer met iemand te praten?
AaltjeR schreef:
13-01-2019 15:31
Aan het einde is iedereen mega. Ik voelde me echt een potvis. Als de baby indaalt wordt je buik wel wat kleiner, dat was bij mij tenminste zo.
Niet iedereen hoor. Mijn schoonzus had met 40 weken een zeer bescheiden buikje.
Alweer? praat met een deskundige hierover, je slaag door.
Alle reacties Link kopieren
Ga morgen eens een afspraak maken met je ha en ga praten met iemand over je angsten...
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Ik zou je net als in al je topics toch weer willen aanraden professionele hulp te zoeken. Je bent nu alleen nog maar zwanger, straks is het help baby dronk 3 ml minder dan zou moeten etc.
Nu al zoveel zorgen om onbenulligheden. Hoe moet dat als de baby er straks is?
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-01-2019 07:52
Reden: raden van andere nicknames
98.90% gewijzigd
iedere buik is anders, mijn buikje was met 39 weken kleiner dan die van jou nu. nou dan moest je mensen eens horen! zo is het altijd wat en zegr niks over je baby. mijn meisje woog 3200 dus een prima gewicht! niet te druk maken hoor (al is dat erg lastig)
- zip -
anoniem_638fbb62d66fa wijzigde dit bericht op 29-07-2019 13:59
96.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Op zich niet een super grote buik voor 24 weken. Het gaat vooral om wat hierboven gezegd wordt door callie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven