Zwanger en stress

16-01-2019 08:12 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb enorm veel stress tijdens de zwangerschap. Enorm veel angst dat ik dit kindje al iets heb aangedaan (autisme, adhd, leerachterstand...). Iemand die in dezelfde situatie zat? Positieve/negatieve ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
Waarom ben je zwanger geworden dan?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Een ongeboren kind heeft prima manieren om, zelfs ten koste van de moeder, te krijgen wat het nodig heeft. In oorlogsgebieden worden ook gewoon gezonde kinderen geboren. Probeer jezelf niet te belangrijk te vinden ;-)
Alle reacties Link kopieren
bel je verloskundige, wees eerlijk tegen haar
en zoek hulp
Alle reacties Link kopieren
De stress kwam er door allerlei omstandigheden, ook zeker door de hormonen. Maar nu heb ik vooral de angst dat de stress al iets heeft veroorzaakt bij mijn baby'tje (adhd of autisme of iets dergelijks). Als je begint te lezen op internet... mensen die in dezelfde situatie zaten en reeds kindjes hebben? Negatieve of positieve verhalen?
Alle reacties Link kopieren
Anoni12301090 schreef:
16-01-2019 08:35
De stress kwam er door allerlei omstandigheden, ook zeker door de hormonen. Maar nu heb ik vooral de angst dat de stress al iets heeft veroorzaakt bij mijn baby'tje (adhd of autisme of iets dergelijks). Als je begint te lezen op internet... mensen die in dezelfde situatie zaten en reeds kindjes hebben? Negatieve of positieve verhalen?
Zoek HULP
ga naar je VK (of huisarts) en blijf vooral weg van fora
Alle reacties Link kopieren
Anoni12301090 schreef:
16-01-2019 08:35
De stress kwam er door allerlei omstandigheden, ook zeker door de hormonen. Maar nu heb ik vooral de angst dat de stress al iets heeft veroorzaakt bij mijn baby'tje (adhd of autisme of iets dergelijks). Als je begint te lezen op internet... mensen die in dezelfde situatie zaten en reeds kindjes hebben? Negatieve of positieve verhalen?
Naar de huisarts! Dit gaat nergens over TO.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Anoni12301090 schreef:
16-01-2019 08:35
De stress kwam er door allerlei omstandigheden, ook zeker door de hormonen. Maar nu heb ik vooral de angst dat de stress al iets heeft veroorzaakt bij mijn baby'tje (adhd of autisme of iets dergelijks). Als je begint te lezen op internet... mensen die in dezelfde situatie zaten en reeds kindjes hebben? Negatieve of positieve verhalen?
Waarom zou je in godsnaam negatieve verhalen willen horen? Dat levert alleen maar meer stress op, wat heb je daaraan?
Verder zeg ik het ook nog maar eens, heb het erover met je vk en blijf weg van internet.
Life is a bitch (and I'm helping her).
Alle reacties Link kopieren
Naar de huisarts of VK, dit is geen gezond gedrag.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Anoni12301090 schreef:
16-01-2019 08:35
De stress kwam er door allerlei omstandigheden, ook zeker door de hormonen. Maar nu heb ik vooral de angst dat de stress al iets heeft veroorzaakt bij mijn baby'tje (adhd of autisme of iets dergelijks). Als je begint te lezen op internet... mensen die in dezelfde situatie zaten en reeds kindjes hebben? Negatieve of positieve verhalen?

Ik had geen stress en toch heeft mijn kind autisme. Mijn moeder had veel stress en wij mankeren alledrie niks. Het zegt helemaal niks. Kijk naar andere landen, daar hebben de moeders nog veel meer stress (oorlog/weinig voedsel, geen geld enz) en daar worden de meeste kinderen ook gewoon gezond geboren. Autisme, ad(h)d enz. worden trouwens ook niet veroorzaakt door stress. Dus laat die gedachten los, dat geeft minder stress 😉.
ghost79 wijzigde dit bericht op 16-01-2019 09:25
4.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zoek hulp want dit is echt niet normaal. Er zijn miljoenen vrouwen die in hele stressvolle omstandigheden gewoon gezonde baby's baren. Vrouwen in oorlogsgebieden zijn al genoemd, maar denk ook aan vrouwen in zware armoede, vrouwen die door verkrachting zwanger zijn geraakt, vrouwen die tijdens de zwangerschap hun partner, een kind of een ouder verliezen, vrouwen die tijdens de zwangerschap verlaten worden en zo kan ik nog een uur door gaan.

Ga naar de huisarts en laat je eventueel doorverwijzen naar een psycholoog. Als je nu al zo'n ongezonde angsten hebt, dan ga je als moeder een hele krampachtige angstige moeder worden. Dat is pas ongezond voor het kind.
Zoek contact met een bob poli van het ziekenhuis.
Alle reacties Link kopieren
Vraag inderdaad hulp bij je angst.
En dit: als stress niet goed is, zoek dan eerder naar ontspanning dan naar nieuwe stress. Stress is niet goed voor je, maar het is wel een bekend fenomeen voor levende wezens, het is geen fatale ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties! Momenteel heb ik geen stress meer, ik heb het er al over gehad met psycholoog en vk. Ik ben mijn vader verloren tijdens de zwangerschap, en vroeg me af of de stress mogelijk iets veroorzaakt zou kunnen hebben... gewoon om voorbereid te zijn, niet om meer te stressen :-)
Autisme is erfelijk. Adhd ook grotendeels. Dus als je baby het heeft dan komt het door de genen en niet door de stress.
Anoni12301090 schreef:
16-01-2019 09:33
Ik ben mijn vader verloren tijdens de zwangerschap, en vroeg me af of de stress mogelijk iets veroorzaakt zou kunnen hebben... gewoon om voorbereid te zijn, niet om meer te stressen :-)
.
Gecondoleerd. Maar hoe verdrietig ook, je kindje heeft daar echt niets van opgelopen. En ik sluit me aan bij het advies voorlopig het internet te mijden.
Alle reacties Link kopieren
Een gezonde levensstijl, inclusief weinig stress, is geen garantie dat je kind de volgende Sven Kramer wordt of Nobelprijswinnaar. Net zo min dat een slechte levensstijl en veel stress je kind allerlei problemen krijg.

Er zijn heel veel factoren die mogelijk invloed kunnen hebben, zeker bij elkaar opgeteld. En dan heb je ook nog de factor "dikke pech" of "veel geluk".

Geniet van je zwangerschap en geef je kind een optimale kans door gezond te leven. Maar zo'n foetus is heel erg sterk.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven