Embryo 6 dagen kleiner

16-01-2019 21:33 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben vandaag 9 weken en 5 dagen zwanger. Paar weken geleden hebben we een echo gehad (lopen in de mmm ivm meerdere vroege miskramen) en hierop was een mooi sterk kloppend hartje te zien! Alleen de termijn kwam toen uit op 7 weken ipv 7+6. M'n gyn maakte zich er geen zorgen om, maar ik merk dat het me veel doet. Ben echt opzoek naar verhalen waar ik me aan vast kan houden.
M'n echo was ook binnen 2 minuten klaar, het was omkleden even kijken, praten en stond binnen 5 minuten weer buiten.

Morgenavond heb ik weer een echo.

Meer mensen dit meegemaakt? Met een hopelijk goede afloop?
Ja hoor, komt veel voor. Wordt gegooid op een verlaatte eisprong, want natuurlijk veel voorkomt. Vanwege ivf wist ik de datum en hoe ver het vruchtje was. De echoscopiste wilde afwijken van de datum want het vruchtje was een weekje kleiner. 2 weken later liep het vruchtje een week voor.
Alle reacties Link kopieren
Een meting in deze weken kan al heel snel verkeerd berekend zijn. Een millimeter verkeerd plaatsen en er zitten alweer een paar dagen eraan of juist eraf. Zolang het hartje klopt zou ik me geen zorgen maken.
Alle reacties Link kopieren
Ja. Qua afloop: hij is acht jaar en ligt nu te zingen in zijn bed dat hij nog lang niet moe is.

Termijn was bij iedere echo weer wat anders. Geen hele week maar wel (Max.) 6 dagen. Toen ik de voor mij magische 21 weken had bereikt kon ik het wat meer loslaten. Hij is geboren met 37+6 maar had dan weer net zo’n goede Apgar als een kind van 40 weken. Dus achteraf denk ik (let wel, ongehinderd door enige gynaecologische kennis) dat mijn termijnbepaling wel juist was (dus geboren met 38+5). Hij was een ondermaatse garnaal (44 cm, net geen 3 kg) maar wel helemaal ‘startklaar’. En met kleine ouders kun je ook geen reus verwachten.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Hier liep eerste echo 2 weken achter. Termijnecho gaf ook latere datum aan. Eisprong was waarschijnlijk gewoon laat. Zoon wordt bijna 2.
Alle reacties Link kopieren
Wat herkenbaar je gevoel. Ik snap je onzekerheid heel goed, zeker na meerdere miskramen... Toen ik vorig jaar zwanger was na 4 eerdere miskramen was ik ook super onzeker! Kreeg een echo waarbij de meting uitkwam op 7+1 terwijl ik 7+4 was. De volgende echo kreeg ik 6 dagen later, meting kwam toen op 7+6 terwijl ik al 8+3 was... Wel ook telkens met een goede, sterke hartslag! Ik was ook steeds ongerust en dacht van dit zal weer fout gaan, had al eerder een MA gehad waarbij het hartje stopte met 9 weken...
Bijna twee weken later weer een echo, dit keer wel op een veel beter echoapparaat! De meting kwam toen uit op 10+1, exact mijn eigen berekening! Ik ben heel mijn zwangerschap onzeker gebleven, zeker door mijn eerdere miskramen, maar uiteindelijk is alles goed gekomen en heb ik een gezonde zoon van ruim 5 maanden!
Het is die eerste weken echt millimeter werk en 1 of 2 mm verschil kan direct een paar dagen verschil geven.
Ik hoop dat je vandaag goed nieuws krijgt! :hug:
xeefje91x wijzigde dit bericht op 17-01-2019 07:44
Reden: Aanvulling
9.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als TO in de MM zit weet ze waarschijnlijk wanneer haar eisprong was, en dan was die dus niet ‘gewoon later’. Dat soort verhalen heb je dan weinig aan.

TO, bij mij liep het vruchtje 4 dagen achter tot aan de echo voor de combinatietest, en dat was als ze de meest positieve meting invoerden. Het was een IVF-zwangerschap dus dat hij achterliep wisten we heel zeker. De gyn’s maakten zich er ook niet druk om, maar ik was helemaal in de stress en heb uren op Google doorgebracht. Maar naast mij zit die trage starter momenteel lekker Bumba te kijken. Hij wordt alweer bijna 2 en is zo gezond als een vis.

Sterkte met afwachten, het is gewoon heel spannend allemaal na zo’n traject :hug:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Ik was 8 dagen terug gezet. Ik ben zwanger geworden door inseminatie, dus ik wist precies de datum. Volgens de verloskundige heeft de bevruchte eicel een week gezocht voor een comfortabel plekje om in te nestelen waardoor die een week achter loopt. Maar heeft dat geen invoed op de verdere ontwikkeling. Bij 10 weken is het uiteindelijk 6 dagen terug gezet.
Dit is door een andere verloskundige gemeten.
Hij is met 37 weken geboren en de geanecoloog vond het wel een hele grote baby voor 37 weken. Dat zag ze niet vaak. :lol:
Alle reacties Link kopieren
Hier hetzelfde! Ook wegens een eerdere MA bij 11 weken mocht ik nu komen voor een vroege echo bij 6 weken.
Maar elke mm die ze verkeerd meten, maakt bij zo'n vroege termijn een aantal dagen uit.

Volgens mij is de bedoeling van die vroege echo alleen om te bepalen of het op de juiste plek zit en er evt al hartactie te zien is. Langer echo-en heeft dan volgens mij ook weinig zin, ik was toen ook met 5 min klaar.

Bij mijn 9 weken echo klopte de termijn exact met wat ik zelf had uitgerekend en inmiddels 32+3 zwanger.

Succes morgen! Ik hoop dat je goed nieuws krijgt!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor jullie reacties. Dat biedt hoop! :heart:

Ik hoop dat we na vanavond ook zo'n goed verhaal mogen vertellen. Vind het echt super spannend.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar verhaal, ook zwanger via MM en liep steeds iets achter. Allemaal goed gekomen, ondanks de MM doet de natuur zijn eigen ding... zit nu bij mij op
Schoot en kerngezond. Ik duim voor je en heel veel succes in die spannende tijd! Weet hoe je je voelt, valt niet mee.. :daisy:
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste echo was met 8w5d, maar ze kwam uit op 8 weken. De 3 echo's daarna kwamen steeds precies uit op de leeftijd die gemeten werd met 8w5d, en dus zijn die 5 dagen 1 groot raadsel. Volgens al die echo's zou ik dus al na 6 dagen na de bevruchting positief hebben getest en dat kan natuurlijk niet.. Helaas is heel veel later, rond 25 weken, een ernstige groeivertraging geconstateerd. Vele echo's, ctg's en ziekenhuisopnamen is ons kind met een spoedkeizersnede geboren, waarna nog wekenlang couveuse. Dit is een vrij extreem verhaal. Het gaat nu een jaaf later wel heel goed met haar!

Hoe is de echo gegaan donderdag?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven