Te veel vruchtwater

18-01-2019 17:40 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week had ik bij de verloskundige controle en toen bleek mijn baarmoeder veel te hoog te liggen waardoor ze voor komende week een extra groeiecho gepland hebben. Vandaag voelde ik het kindje al 2 dagen niet waardoor ze even snel met de echo keken en hier was ruim tot mogelijk te veel vruchtwater te zien waardoor ik het kindje niet goed voel. Hier gaan ze woensdag ook goed naar kijken en beleid bepalen.

Nu ben ik er erg ongerust over.. Zijn er hier dames die ook te veel vruchtwater hebben of hadden? Hoe is dit afgelopen?
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook teveel vruchtwater.
Prima zwangerschap gehad (op wat kwaaltjes na)
Gezonde zoon gekregen.
Later hoorde ik dat ik waarschijnlijk in eerste instantie zwanger was van een tweeling. Dat zou de grote hoeveelheid vruchtwater en de vergrote placenta verklaren volgens de gynaecoloog.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ongeveer 2x zo veel vruchtwater als gemiddeld, groot kind, grote placenta.

Maar bij dit soort dingen heb je weinig aan geruststellende posts denk ik, want ja, ze gaan het niet voor niks extra in de gaten houden.
Het kan niks zijn, of het kan een aanwijzing zijn voor problemen.

Hopelijk valt het mee. Sterkte met wachten.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
18-01-2019 18:26
Ik had ook teveel vruchtwater.
Prima zwangerschap gehad (op wat kwaaltjes na)
Gezonde zoon gekregen.
Later hoorde ik dat ik waarschijnlijk in eerste instantie zwanger was van een tweeling. Dat zou de grote hoeveelheid vruchtwater en de vergrote placenta verklaren volgens de gynaecoloog.
Ik gok dat je de gyn niet goed begrepen hebt, want dat slaat echt helemaal nergens op.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ook hier echt te veel vruchtwater.
Vanwege de waterdruk braken mijn vliezen al met 36 weken. Goddank op de badkamer want er was geen houden aan.... olympisch bad liep leeg.
Maar een kern gezonde dochter mochten we de volgende verwelkomen.

Ik hoop voor jou ook een succes verhaal
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
18-01-2019 19:38
Ik gok dat je de gyn niet goed begrepen hebt, want dat slaat echt helemaal nergens op.
Kan prima begrijpend lezen. Dank je wel. Heb het namelijk zwart op wit in mijn dossier zien staan.
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
18-01-2019 19:57
Kan prima begrijpend lezen. Dank je wel. Heb het namelijk zwart op wit in mijn dossier zien staan.
Kan ik het nog steeds onzin vinden.

Als echoscopiste weet ik wel het een en ander van veel vruchtwater.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
18-01-2019 20:25
Kan ik het nog steeds onzin vinden.

Als echoscopiste weet ik wel het een en ander van veel vruchtwater.
Denk dat een gynaecoloog toch net iets meer weet.

Maar goed, jij vindt het duidelijk onzin. Ik niet en to heeft hier niets aan.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie reacties . Vind het wel fijn te horen dat het bij jullie niets ernstigs heeft betekent. Stelt wel wat gerust.
Ze houden je niet voor niets in de gaten, te veel vruchtwater kan ook op een aangeboren afwijking duiden.

Maar het hoeft niets te zijn zoals bij de dames hierboven. Sterkte. Kan me voorstellen dat het je ongerust maakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven