Ovulatie ja of nee?

22-01-2019 23:11 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey hoi.

Ik en mijn vriend hebben besloten om proberen zwanger te worden. Dus ben ik 9-01-2019 gestopt met het slikken van de pil. Ik heb 12-01-2019 een ontrekkingsbloeding gehad van 4 dagen. Nu vraag ik mij af of ik al wel weer een ovulatie heb. Ik heb een aantal ovu testen gedaan en ik krijg naast de controle streep een dun streepje die wel paars is. Op 21-01-2019 kreeg ik hevige hoofdpijn rugpijn druk op de vagina en mijn afscheiding was waterig en doorzichtig. En mijn temperatuur steeg van 36.4 na 37.4
We hebben redelijk vaak geklust. En heb nu wat langer last van een weeïg gevoel in Mn buik. Geen idee of het een eisprong is geweest ja of nee? Iemand die net zoiets gehad heeft?

Groetjes sanny
Ga gewoon seksen. 80% is dan binnen een jaar zwanger, 30% zelfs al binnen drie maanden.
En misschien kun je overwegen om de ovulatietesten nog even weg te laten.
Dat legt er meteen zoveel druk op.
Alle reacties Link kopieren
Afscheiding is doorzichtig en rekbaar rondom de eisprong. Dat is een duidelijk signaal. Als je daarbij ook andere signalen hebt (bijv. Steken laag in je buik, gespannen borsten, temp stijging) kan dat prima duiden op een eisprong.

Maar zeker als jullie net beginnen zou ik jullie aanraden gewoon regelmatig seks te hebben zonder teveel met je eisprong bezig te zijn. Het maakt het er niet leuker op namelijk ;-) ovulatietesten kunnen ook wel als je na een half jaar / 9 maanden niet zwanger bent en wat gerichter aan de gang wil.

Mbt die ovulatietesten; het gaat erom dat je een duidelijke piek ziet. Het streepje hoeft daarbij niet per se even dik te zijn als het controle streepje (niet iedereen maakt even veel LH aan) maar wel een duidelijke piek dus.
Waarom meteen aan de slag met ovulatietesten?

Ik zou je menstruatie bijhouden in een app, en over half jaar geld verspillen aan ovulatietesten als je nog niet zwanger bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben indd gestopt met de testen. Ik laat het zoals het is en we Zien wel wat er van terecht komt. Het is voor ons de eerste keer. Onbewust ben je toch nieuwschierig.. nu zijn de klachten weg. Dus ik ben beniewd. Ik heb een app waarop te zien in wanneer mijn eerstvolgende menstruatie zou moeten beginnen. Dat maar in de gaten houden. Vroeg me af of er meerdere dames zijn die kort na stoppen met we pil al een ovulatie hebben gehad.
Ja natuurlijk, zelfs een enkele vergeten pil kan al een ovulatie veroorzaken (en leiden tot zwangerschap).
Alle reacties Link kopieren
Erizon & yellow002

Bedankt voor julie antwoorden. De rest natuurlijk ook. We wachten rustig af. Alhoewel het toch wat spannend is. Vandaag nog wel enorme druk van onderen.

😊
Alle reacties Link kopieren
Yellow002

Ik wou je nog even op je bericht reageren.

Het test streepje van de ovulatie test gaf indd paars dun streepje aan en was erg duidelijk. Alleen heel smal. Ik wist dus niet of dit eventueel positief zou zijn. Omdat ik al meerdere heb horen zeggen dat de test alleen positief is als het net zo dik is en de kleur zelfde is. Vandaar dit bericht.. bedankt voor je antwoord

Groeten sanny

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven