Uitgerekend september 2019 (extra groep)

29-01-2019 17:12 305 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle zwangeren die uitgerekend zijn in september!

Er zijn al twee andere groepen voor september (eerste helft en tweede helft september), maar die zitten al vol, dus bij deze een groep voor iedereen die het leuk vindt mee te schrijven en in de andere groepen geen plek meer vond.


NaamLeeftijd KindjeUitgerekendMeisje/jongenOpmerkingen (echo's e.d.)
Lily-of-the-valley..2e15-9-2019 💙 termijnecho+20w echo :cheer2:
Verliefdenonzeker313e30-9-2019 💙 ? ..
Djbbi301e23-9-2019..
Winterluxi291e01-10-2019 💙 termijnecho & 20 weken echo :heart:
Youthza..1e15-9-2019 :fortune: ..
Bonnieux..2e10 a 15 sept :gift: ..
Smartie88301e15 sept :fortune: 23 april 20w echo
Maribos..2e13 sept 💙 20w echo :cheer2:
Bo :hug:

______________________________________________
Inloggegevens:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:14
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
64.45% gewijzigd
Hoi,

Ik heb even mijn gegevens toegevoegd. Ik ben verliefdenonzeker, 30 jaar en momenteel zwanger van mijn derde kindje.
Afgelopen september helaas een MA gehad met 8 weken. Nu weer zwanger en extra spannend! Ik heb een zoontje van 6 jaar en een zoontje van 14 maanden ;-) volgens eigen berekening ben ik nu 5+2 weken zwanger.

Ik las ook dat het andere topic vol was, dus leuk initiatief :)
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Hier ben ik dan ook, ik had nog geen tijd om zelf een berichtje te schrijven.

Leuk dat je meeschrijft verliefdenonzeker! Ik kan me voorstellen dat het nu extra spannend is als je een paar maanden terug een MA had. Krijg je nu een vroege echo?

Ik ben dus Lily, tweede zwangerschap. Ik was al aan het meelezen (niet meeschrijven) in de andere groep en ik geloof dat ik ook wat meer een (mee)lezer ben dan een schrijfster (O) (O) , dus ik kijk even hoeveel ik echt ga schrijven, maar ik had het idee dat er nog wel een paar waren die graag mee wilden schrijven, dus ik dacht laat ik in ieder geval even een plek daarvoor aanmaken. En er zullen er vast nog wel een paar volgen.
anoniem_381286 wijzigde dit bericht op 23-04-2019 19:50
1.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jaa leuk een nieuw topic, ik had in het volle topic al een bericht geschreven, welke ik hier even zal kopieren:

Goedemorgen!
Wat leuk dit topic! Ik zou graag mee willen schrijven, ik ben voor de eerste keer zwanger (na een jaar zonder anti conceptie) dus alles is nieuw en spannend :)

Ik moet vanavond nog even het topic doorlezen, moet zo werken dus dat lukt nu even niet.

Ik zal bij deze alvast mijn gegevens doorgeven voor de tabel:
Leeftijd: 31 (ik) 34 (man)
Datum eerste echo: 5 februari
Kindje: eerste
Uitgerekend: 21 september 2019 (volgens app)

Ik kwam er vorige week zondag achter dat ik zwanger was. Ik had bloedverlies rond de tijd dat ik ongesteld moest worden, zo'n 3-4 dagen, veel minder dan normaal en geen buikpijn. Maar was er deze maand totaal niet mee bezig dus dacht gewoon, ach zal wel een keer meevallen dan.

Vorige week deed ik een ovulatietest, want daar wilde ik mee gaan beginnen en die werd heel erg donker, en toen dacht ik huh dat kan nog helemaal niet (wilde vroeg beginnen met testen omdat mn cyclus beetje rommelig was) En mijn borsten deden al paar dagen zeer, toen dacht ik ineens, zal het dan toch, dus heb ik een zwangerschapstest gedaan (zo'n joopie goedkoopie) en binnen no-time gaf deze 2 donkere streepjes.. WOWWW o_o:-D:-D

Hierna gelijk een digitale clear blue gedaan, en ja hoor die gaf ook zwanger 2-3 weken aan.

Ik zit dus wel een beetje in de stress af en toe, want ik heb dus bloed verlies gehad 3-4 dagen, en nu ook bijna dagelijks met afvegen wat bruin, licht roze.
Dus ik maak me wel zorgen.

Op 5 februari heb ik de echo, dus moet nog wel even wachten, duurt lang wachten...

Verder heb ik nog 3 testen gedaan en allemaal positief. (verschillende dagen) En heb me maar aangemeld bij moeders voor moeders, ook deze test was duidelijk positief.

Ik heb tot nu toe "last van": heel erg koud hebben, snel moe, zere borsten, lichte steekjes in onderbuik, en dus dat bij afvegen wat bruinig-rozig.

Spannend dus :yes:
Alle reacties Link kopieren
@verliefdenonzeker
Gefeliciteerd met je zwangerschap :flirting:
Leuk om kennis te maken verliefdenonzeker.
Wat vervelend dat je het mis gegaan is in september, weten ze waardoor? Of kom je daar nooit achter? Heel fijn dat het nu weer gelukt is, zat best nog wel een periode tussen zo te lezen!


@lily-of-the-valley
Leuk dat je dit topic hebt aangemaakt, kunnen we met een vers groepje beginnen :)
Jij ook gefeliciteerd :cheer2:
Herken je al "kwaaltjes" vanuit je eerdere zwangerschap?


P.s. ik heb een tabel aangemaakt.
Willen jullie je eerste echo-datum er ook in zetten of hier posten? Ik wil het dan ook wel aanpassen als je dat makkelijker vind!
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden!
@Lily, @verliefdenonzeker en @Bo gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
Ik was ook mee lezer en 1x meeschrijver in het vorige topic dus sluit me graag aan.

Ik ben er vorige week achtergekomen dat ik zwanger ben. Totaal verrast en het is de eerste keer dus ik weet niet wat ons te wachten staat... super spannend! Ik ben volgens de app 23 sept uitgerekend.

Ik ben 30 en mn vriend 32 en hij was de eerste dagen helemaal in shock! Het is erg gewenst maar was nog niet gepland omdat we mega drukke maanden voor de boeg hebben met verhuizen en verbouwen. Maar nu komt dit kadootje er gewoon bij. :) Wel grappig dat hij de eerste 2 dagen juist wel de zwangere leek met misselijk, hoofdpijn, buikpijn, onzeker, emo, "ik kan dat helemaal niet, papa zijn" en "oh jee wat heb ik nou toch weer gedaan" Haha!
Inmiddels is hij in de wolken en super lief voor me. Praat met alles tegen mij in de jullie vorm. "hebben jullie lekker geslapen vannacht?" Heel leuk.

Zondag zijn we bij beide ouders langsgeweest om het te vertellen. Had op ali een tijd geleden kleine kadootjes gekocht voor mocht het een keer raak zijn.
Het waren sleutelhangers voor de opa's en armbandjes voor de oma's met daaraan een bedeltje "only the best moms / dads get promoted to grandma / grandpa.
Hele leuke reacties gekregen want totaal onverwacht nog. Zeer geslaagd. Hebben jullie het al verteld?

Hier 8 feb de eerste echo. Super spannend. Voor nu moet ik vooral overleven op kantoor. Hoe doen jullie dat met moeheid en misselijkheid op kantoor? Hier elk dag op en af misselijk en heb een fulltime baan dus geen rustmomentjes.
Wil het alleen voorlopig nog even niet vertellen...
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden! Het lijkt mij ook leuk om mee te schrijven! Ik kan het allemaal in een klein groepje ook beter bijhouden dan een grote groep ;-) iedereen gefeliciteerd !!

Ik ben 28 & mijn vriend 29 en dit is voor ons het eerste kindje. Volgens de app ben ik 29 september uitgerekend dus vandaag 5w3d.

Wij waren al een half jaartje aan het aanrommelen, niet heel serieus. Ik dacht ook echt dat ik ongesteld ging worden tot ik die rare metaalsmaak in mijn mond ging googelen haha.

Ik werk ook op kantoor en heb het afgelopen maandag tegen mijn leidinggevende verteld omdat ik misselijk was, die reageerde supergoed gelukkig! Donderdag 7 februari de eerste echo en dan gaan we het daarna ook vertellen tegen familie. Ik vind die echo super spannend, en duurt nog zo lang voor mijn gevoel. Ik wil gewoon weten dat het goed zit denk ik.

Leuk dat je het al hebt verteld djbbi! Wij hebben vanavond een etentje met familie maar mijn vriend wil graag nog een weekje wachten met de echo dus ik moet mijn mond zien te houden ;-)

Allemaal een hele fijne zwangerschap toegewenst! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Leuk al een groepje van vijf.

Top die tabel Bo, fijn dat dat gelukt is.
Je leest vaker over licht bloedverlies tijdens/aan begin van een verder gezonde zwangerschap, maar kan me voorstellen dat je er niet gerust op bent, tot je een goede echo ziet. Echt aftellen tot volgende week voor jou dus.
Ik heb tot nu toe dezelfde kwaaltjes als in mijn vorige zwangerschap: moe en misselijk :zzz: , alleen is het nu een paar weken eerder begonnen.

Dat wordt een pittige periode zo te horen Djbbi! Hopelijk voel je je goed, zodat je niet teveel last hebt van je zwangerschap tijdens het verhuizen en verbouwen. En anders maar delegeren een aanmoedigen ;-) :whip: :cheer2:
Ik heb het een paar goede vriendinnen en m'n moeder verteld, de rest komt later wel.

Leuke verrassing zal het voor jullie geweest zijn Winterluxi. Voor mij is het nu de tweede, merk dat ik het nu wel minder spannend vind dan de eerste keer, maar kan me goed herinneren dat dat de eerste keer ook zo spannend voelde. 7 februari is al over een week, nog even volhouden ;-) :hyper:
Hey wat leuk dat er zoveel meiden bij zijn gekomen! Heel gezellig :-D Welkom allemaal en gefeliciteerd met jullie zwangerschap :)

@lily, ja zeker spannend! Maar ik sta er nu wel heel positief in :lol: ik krijg een echo met 8 weken en 1 dag. Niet echt bepaald vroeger dan andere ( is standaard hier rond de 8 weken). En meelezen is makkelijker dan ook echt meeschrijven :) Lekker doen wat goed voelt.

@bo, wat spannend dat je achteraf toch zwanger bleek! Ik heb ook tijdens mijn eerste zwangerschap wat bloedverlies gehad en een gezonde zoon gekregen. Het hoeft inderdaad niks te betekenen. Maar ik snap je spanning wel. Is het wel minder geworden?

@djbbi, ik kan mij heel goed voorstellen dat jullie in shock waren :-D fijn dat je vriend na de eerste schrik nu heel trots is. Ik moest wel erg lachen om hoe jij zijn eerste dagen omschreef hahaha. En gelukkig hebben jullie nog 8 maanden om erop voor te bereiden :)

@winterluxi, Haha die metaalsmaak is de reden dat je achter je zwangerschap kwam :mrgreen: leuk verhaal om te vertellen Hahah. Maar je verwacht het inderdaad niet na 6 maanden :) vond je het niet spannend om te vertellen op het werk?

Ik heb waarschijnlijk als laatste de eerste echo :-D voor de tabel mijn eerste echo is op 18 februari
Alle reacties Link kopieren
@djbbi
Dankjewel, jij ook gefeliciteerd! :-D
Ah leuk, jij ook de eerste keer, spannend he :)

Fijn dat je vriend weer uit zijn shock is haha, het is natuurlijk wel "life changing" dus kan het me voorstellen als het nog niet echt bewust gepland was.

Leuk jullie zijn dus ook redelijk vroeg met vertellen, wij hebben het gister aan mijn schouders verteld. En afgelopen zondag aan mijn vader.

Wat betreft werk, ik heb thuis een kantoor, zonder andere mensen dus dat scheelt een hoop. Ik ben nu vooral moe en heb het koud, dus kachel lekker warm aan.

Sinds gisteravond word ik na het eten met een vlaag misselijk, dan moet ik echt mn best doen om het binnen te houden, na een half uurtje zakt het weer weg.

Misschien kun je het aan je "leidinggevende" vertellen? Of zit diegene niet bij je op kantoor?

@winterluxi , gefeliciteerd en welkom!

@verliefdenonzeker, goed om te horen dat jij hetzelfde hebt gehad bij je eerste zwangerschap en dat het goed is afgelopen. Heb nog wat bruinig verlies met afvegen, maar ik krijg er wel meer vertrouwen in, krijg ook kwaaltjes nu, misselijkheid enzo :) je hebt inderdaad een redelijk late echo vergeleken met de rest. Is dat bewust?
anoniem_127684 wijzigde dit bericht op 31-01-2019 08:38
3.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de eerste echo data van Lily en verliefdenonzeker even aangepast!
Alle reacties Link kopieren
@lily: ja dat was zeker een leuke verrassing! Maar ook nog een beetje onwerkelijk, ik denk dat dit gevoel na de echo wel weg is!

@verliefdenonzeker: haha ja gek he, komt wel omdat alle zwangerschapssymptomen ook mijn PMS is, dus daar merkte ik het niet aan ;-) Ik vond het wel spannend om aan mijn manager te vertellen, maar ze is echt superchill en empatisch gelukkig. De andere collega’s weten het nog niet hoor.

@Bo1998: dankjewel! fijn dat je thuis kan zitten! Ik probeer ook wat meer thuis te werken nu. Heb vanochtend alweer even boven de wc gehangen helaas :( . Je hoort inderdaad vaak dat er een beetje bloedverlies is aan het begin, maar ik snap dat het lastig is om al je angsten helemaal opzij te zetten. Fijn dat je er meer vertrouwen in krijgt, het komt vast helemaal goed!

Trouwens, een plottwist! Gisteren tijdens etentje vertelde mijn schoonzus dat ze zwanger is. Het was niet heel onverwachts maar we moesten toch op onze tanden bijten haha. Ze is een maand eerder uitgerekend. Ik vond het niet het moment om het gelijk te zeggen (al ga ik sowieso niet tot 12 weken wachten) want ik wilde ‘ haar moment’ niet stelen. Dus het wordt volgende week, schoonouders won' t know what will hit them! :hyper:

Ik ga mijn gegevens ook toevoegen in de tabel!
Alle reacties Link kopieren
@winterluxi: ja dat is heel fijn, scheelt een hoop :) Ai, overgegeven? Ik zat er vanochtend ook dicht tegenaan, maar gelukt om tegen te houden haha.

Leuke plottwist! Wel leuk als het straks bekend is van jullie beiden, dan kunnen jullie waarschijnlijk veel delen :D Haha wordt het dan gelijk hun 1e en 2e kleinkind ?

Prima toch als je je gegevens er in zit, ik was het vergeten, had ik gelijk wel even kunnen doen bij de laatste aanpassing :-?
Alle reacties Link kopieren
Nee gelukkig niet overgegeven!

Net weer wat droge crackers naar binnen gewerkt en nu gaat het wel weer. Is het normaal om nu al misselijk te zijn? Verder ook trekkerige stekende pijn bij linkerlies, ik ga er maar van uit dat dit goed is en groeipijn is.

Het wordt inderdaad het eerste en tweede kleinkind :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Ah gelukkig niet overgegeven.
Mooi dat je wat binnen hebt.
Ik heb het ook, dat misselijke , maar sinds 2 dagen ofzo. Denk dat het echt per persoon verschillende is of je misselijk bent of niet.
Dat trekkerige, stekende heb ik ook. Zal er wel bijhoren inderdaad :)

Haha leuk, gelijk bam! 2!
Alle reacties Link kopieren
Wauw @Winterluxi wat leuk! Kunnen jullie inderdaad vast veel delen samen :) extra leuk!
@Bo wat fijn dat je kan thuiswerken! Doe je dat normaal ook al of is je manager nu extra coulant?

Ik vind het zoooo ontzettend zwaar op mijn werk. Ben al niet al te blij met mn baan. Het is dat het salaris bij dit bedrijf echt top is en ik dat elders niet snel weer vind maar ik vind het echt niet leuk en nu ik me al 9 dagen non stop misselijk voel en moe en alles moet verbergen en toneelspelen valt me dat wel zwaar.

Ik wil het hier echt nog niet vertellen want is een commerciële functie met targets en ben bang dat als ik het nu al vertel dan aangegeken word op prestaties. :(
Maar gelukkig over een paar maanden wat meer afstand. Oh echt ik kan nu al uitkijken naar het zwangerschaps verlof.
Wij moeten hier op werk trouwens verplicht 3 weken vakantie opnemen tussen half juli en half augustus (bouwvak) en ik zag dat als mijn uitgerekende datum klopt hoe ik m zelf heb berekend dan sluit het zwangerschapsverlof precies aan op die 3 weken vakantie haha. Dus dat is wel fijn.
Dat zullen er hier vast meer hebben denk ik?

Jullie ook de hele dag zo misselijk?
Alle reacties Link kopieren
Heel veel succes op werk Djbbi! :hug: wanneer ben je wel van plan om het te vertellen? Ik ga het volgende week na de eerste echo gewoon doen. Ik heb geen poker-face en hou ook niet van het toneelspelen.

Met vlagen inderdaad misselijk maar ook veel lucht opboeren en brandend maagzuur. Ik denk dat mijn maagklep error heeft :cencored:
Alle reacties Link kopieren
Hier even wat minder online, door de misselijkheid vind ik lezen (en staren naar een klein schermpje) niet zo prettig. Eerste trimester is toch wel de minst leuke ;-)

En zo te lezen ben ik niet de enige. Sterkte allemaal! :there:
Alle reacties Link kopieren
Ja, hier ook! Echt een feestje ;-)

Bo1988: morgen eerste afspraak, spannend! Heel veel succes !! :daisy: laat je weten hoe het ging?
Alle reacties Link kopieren
@Winterluxi ik weet nog niet wanneer maar zou het liefst zo lang mogelijk wachten. Als het kan tot na de 13 weken maar weet niet of dat gaat. Als t zo door gaat wordt het binnenkort ziekmelden want voel me elke dag zo beroerd op mn werk. Zou het komen doordat ik de hele dag achter een computer scherm zit?

@ Bo1988 veel succes morgen!!
Alle reacties Link kopieren
@djbbi ik heb een eigen bedrijf, dus geen "bazen, managers" gelukkig :)
Kan me voorstellen dat je nog even niet wilt vertellen op je werk, is misschien ook niet zo slim inderdaad, maarja als je er zoveel last van hebt, dan zit er misschien op gegeven moment niets anders op? Wat betreft de vakantie dat komt dan wel goed uit inderdaad haha!

Ik moet nog bedenken hoe ik het allemaal op ga lossen qua werk, eigen bedrijf is op vele vlakken voordelig, maar kan met sommige dingen, zoals zwangerschapsverlof bijv. minder handig :)

Ik gelukkig niet hele dag misselijk, af en toe een vlaagje.
Misschien kleine beetjes verdeeld over de dag proberen te eten?

@Lily ah jij ook al misselijk, wat vervelend ! Veel succes hoop dat het snel minder wordt!

@winterluxi jaaaaaaa echt zo spannennnd het komt steeds dichterbij. Ben zo benieuwd! Dankje, en ik laat zeker even weten hoe het ging :)
Alle reacties Link kopieren
ik zei dat ik niet zo heel misselijk was he..
nou.. gisteravond mijn avondeten 10 minuten na het eten alweer eruit gekomen ineens :-o

nog maar 6.5 uur, dan echo :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Spannennndd! :jump: ik duim voor je!

Ik ben ook echt aan het aftellen tot donderdag!

@ Lily : hoe laat is jouw afspraak donderdag? Ik om 15:15
Alle reacties Link kopieren
@winterluxi dankjewel :rolling:
Alle reacties Link kopieren
Vervelend Bo! Voelde je je daarna wel beter?
Veel succes/plezier met de echo vanmiddag!

Djbbi, wat lastig met je werk, kan je helemaal niemand vertrouwen nemen?
Het is echt zoeken naar wat helpt tegen die misselijkheid hè, mij helpt frisse lucht en afleiding nog het meeste, naast steeds kleine beetjes eten en drinken. En op tijd naar bed gaan :-)
Succes, hopelijk hoef je je niet ziek te melden.

Winterluxi, mijn echo is zaterdag. Ik had een keer tegen jou gezegd, nog even aftellen tot de 7e geloof, denk dat er toen 7/2 in de tabel gekomen is ;-)

Overigens is het hier niet gebruikelijk dat er al zo vroeg een echo gemaakt wordt, pas met de termijnecho. Eerder is op eigen kosten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven