Zwanger worden vanaf mei 2019

04-02-2019 09:11 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag!

Mijn vriend en ik heb besloten om in mei te gaan proberen om zwanger te raken!
Heel spannend maar ook ontzettend veel zin in.
Wat achtergrond:
Ik ben 29 en mijn vriend is 32, zijn nu 5 jaar samen, beiden een vaste baan, gezond en wonen sinds kort in een prachtig koophuis.
Dit zal ons eerste kindje worden. Ik slik nu nog de Yasmin pil.

Het lijkt mij leuk om met meer vrouwen die vanaf mei proberen zwanger te worden, onze verhalen hier te delen.
Dus schrijf je mee? :)
Alle reacties Link kopieren
Daarvoor ben ik te oud, maar even een oprechte vraag. Hoe kom je tot de beslissing om "vanaf mei zwanger" te willen worden? Legt dat geen druk?
In mijn tijd rommelen we een beetje en was het idee van, als het komt is het welkom.
Alle reacties Link kopieren
Dat vraag ik mij ook af. Je hebt besloten dat je wil proberen om zwanger te worden. Waarom dan vanaf mei? Waarom niet vanaf nu?
Alle reacties Link kopieren
En wat valt er in hemelsnaam over te vertellen over niets doen.
Alle reacties Link kopieren
zwanger/het-algemene-ben-ik-zwanger-of- ... ges/389692
Daar zijn veel vrouwen, die snappen hoe je je voelt
Alle reacties Link kopieren
Als je gewoon gezond bent en alleen maar hoeft te stoppen met de pil, waarom dan nu al plannen dat je vanaf mei wil gaan proberen zwanger te worden? En daar een topic over opent?

Bedoel, bij gebruik van sommige medicatie moet je gaan minderen/afbouwen/stoppen/een bepaalde periode al gestopt zijn voordat je 'veilig' kunt gaan beginnen te proberen zwanger te worden. Dan snap ik dat je het dat je, al dan niet in overleg met je behandeld arts, gaat plannen. Maar als je gewoon gezond bent snap ik het niet. Stop met de pil, begin met foliumzuur&vitame D en gaan met die banaan!

En dan nog, wat wil je gaan bespreken in de tussentijd?
Alle reacties Link kopieren
Dag TO,

Zie het topic zwanger worden voorjaar 2019!
Je kunt daar meeschrijven als je wilt :)
Alle reacties Link kopieren
Dank Groenecomputer muis:-)
Alle reacties Link kopieren
Tip (uit ervaring) stop op tijd met de pil en ga over op een ander voorbehoedsmiddel;)
zorg dat je lichaam de hormonen alvast kwijt is voor je wilt beginnen. Je kunt zo je cyclus goed in de gaten houden en kijken of je wat regelmaat vindt:) geen garantie natuurlijk! heel veel succes en plezier gewenst!
Stephanie05 schreef:
04-02-2019 11:04
Tip (uit ervaring) stop op tijd met de pil en ga over op een ander voorbehoedsmiddel;)
zorg dat je lichaam de hormonen alvast kwijt is voor je wilt beginnen. Je kunt zo je cyclus goed in de gaten houden en kijken of je wat regelmaat vindt:) geen garantie natuurlijk! heel veel succes en plezier gewenst!

Of je sekst gewoon als je zin hebt en ziet wel wat ervan komt. Hoe romantisch: schat, ik ovuleer nu, spring er maar bovenop...
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
04-02-2019 11:15
Of je sekst gewoon als je zin hebt en ziet wel wat ervan komt. Hoe romantisch: schat, ik ovuleer nu, spring er maar bovenop...
Dat kan ook natuurlijk!👏🏼
Maar aangezien ze een topic heeft geopend
met deze titel, lijkt het me dat ze het nogal ‘op de klok’ gaat doen👍🏻 Vandaar de tip, hoeft ze niets mee te doen. Doen waar je je goed bij voelt!
Alle reacties Link kopieren
Wat een rare reacties hier. Je besluit toch niet van vandaag op morgen dat je voor een kindje gaat? Wij hebben dit ook van tevoren besloten en begonnen niet gelijk ivm zicht op al geboekte zomervakantie ed
Bovendien is het het best een maand voor de bevruchting beginnen met foliumzuur en kun je je voordat je begint inlezen in het hele proces van zwanger worden.
Dus 'n beetje raar dat de topic opener geen topic zou moeten starten omdat ze pas in mei begint.

@TO zoals hierboven geschreven is kun je ook gezellig meeschrijven in de topic over voorjaar 2019 😁

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven