Ervaringen monnikspeper / Vitex agnus castus

27-02-2019 08:47 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft er hier iemand ervaring met dit middel? Ik zit er over te denken om dit te gaan slikken om mijn cyclus op gang te helpen en hopelijk een regelmatige cyclus te krijgen.

Ik ben op zoek naar ervaringsverhalen! Of andere tips om je cyclus op gang te helpen? Of is het gewoon een kwestie van afwachten?
Ik ben 3 maanden geleden bevallen (ons zoontje is overleden) en mijn cyclus is nog niet terug op gang. Voorheen had ik ook altijd een hele onregelmatige cyclus dus ik hoop eigenlijk dat die hier ook regelmatiger van wordt. Ik heb het al aan de verloskundige gevraagd en die gaf aan om het nog 3 weken aan te kijken en dan even langs de huisarts te gaan. Alleen vroeg ik me dus af of er iets is waarbij ik mijn cyclus zelf op gang kan proberen te krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij had een onregelmatige cyclus en is toen ze zwanger wilde worden eenhoornwortel gaan slikken. Haar cyclus werd toen inderdaad regelmatiger. Maar die situatie is natuurlijk anders dan bij jou.
Sterkte overigens :hug:
Wat ontzettend verdrietig. Hoe ver was je in de zwangerschap?

Na mijn zwangerschappen duurt het altijd een jaar eer mijn cyclus weer op gang komt.
Alle reacties Link kopieren
Marloesjuh51 schreef:
27-02-2019 09:11
Wat ontzettend verdrietig. Hoe ver was je in de zwangerschap?

Na mijn zwangerschappen duurt het altijd een jaar eer mijn cyclus weer op gang komt.

Hij is na een zwangerschap van 35 weken geboren en tijdens de bevalling is mijn baarmoeder gescheurd waardoor hij ernstig zuurstoftekort heeft opgelopen. Hij is een dag later overleden.

Pff een jaar is wel heel erg lang! Dan hoop ik dat de huisarts is voor me kan betekenen...
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
27-02-2019 08:51
Een vriendin van mij had een onregelmatige cyclus en is toen ze zwanger wilde worden eenhoornwortel gaan slikken. Haar cyclus werd toen inderdaad regelmatiger. Maar die situatie is natuurlijk anders dan bij jou.
Sterkte overigens :hug:

Dankje! Dat middel ken ik nog niet, ik ga er eens wat meer over opzoeken!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, wat erg :cry: :redrose: Ik hoop dat je snel weer zwanger mag raken en een gezond kindje op de wereld mag zetten!
Alle reacties Link kopieren
Wat enorm verdrietig. Heel veel sterkte :hug:

Maar als je baarmoeder gescheurd is tijdens de bevalling, moet je dan sowieso niet een tijd wachten voor je weer zwanger mag worden? Om zo het litteken goed te laten genezen?

Lijkt mij verstandig om dit met je huisarts/gyn te bespreken.
Alle reacties Link kopieren
Procne schreef:
27-02-2019 09:26
Wat enorm verdrietig. Heel veel sterkte :hug:

Maar als je baarmoeder gescheurd is tijdens de bevalling, moet je dan sowieso niet een tijd wachten voor je weer zwanger mag worden? Om zo het litteken goed te laten genezen?

Lijkt mij verstandig om dit met je huisarts/gyn te bespreken.

Dit is absoluut in overleg met de gynaecoloog. Zonder zijn toestemming zou ik het absoluut niet aandurven! Maar de kans op scheuren is het grootst tijdens het persen en ik zal sowieso een keizersnede krijgen. De kans dat het scheurt tijdens de zwangerschap is heeel erg klein dus daar hoefde ik me geen zorgen over te maken volgens hem. Ik zal sowieso heel goed in de gaten worden gehouden door het ziekenhuis.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Sunny,

Volgens mij heb ik al eerder een keer op een bericht van jou gereageerd.

Ik snap heel goed hoe je je voelt en hoe ongeduldig je bent om je lijf weer op gang te krijgen.
Ik ben 2 jaar geleden bevallen na een voldragen zwangerschap van een overleden kindje. Bij mij heeft het ruim 4 maanden geduurd voordat mijn cyclus weer op gang kwam. En dat is op zo’n moment heel lang, maar het is ook volslagen normaal. Sommige vrouwen hebben heel snel weer een menstruatie maar veel ook niet en deze periode is dus nog helemaal niet afwijkend. Ik wilde het ook niet horen maar je lijf heeft veel voor de kiezen gehad en neemt ook de tijd om te herstellen. Ik zou echt niet zomaar vanalles gaan innemen. En als je het wel doet alleen dingen waarvan je zeker weet dat ze geen schade doen.
Bij mij duurde het dus even en daarna kreeg ik een redelijk regelmatige cyclus terug.
Ik hoop voor je cyclus er snel weer is!

Liefs
Alle reacties Link kopieren
Herfstblaadje123 schreef:
27-02-2019 10:27
Lieve Sunny,

Volgens mij heb ik al eerder een keer op een bericht van jou gereageerd.

Ik snap heel goed hoe je je voelt en hoe ongeduldig je bent om je lijf weer op gang te krijgen.
Ik ben 2 jaar geleden bevallen na een voldragen zwangerschap van een overleden kindje. Bij mij heeft het ruim 4 maanden geduurd voordat mijn cyclus weer op gang kwam. En dat is op zo’n moment heel lang, maar het is ook volslagen normaal. Sommige vrouwen hebben heel snel weer een menstruatie maar veel ook niet en deze periode is dus nog helemaal niet afwijkend. Ik wilde het ook niet horen maar je lijf heeft veel voor de kiezen gehad en neemt ook de tijd om te herstellen. Ik zou echt niet zomaar vanalles gaan innemen. En als je het wel doet alleen dingen waarvan je zeker weet dat ze geen schade doen.
Bij mij duurde het dus even en daarna kreeg ik een redelijk regelmatige cyclus terug.
Ik hoop voor je cyclus er snel weer is!

Liefs

Bedankt voor je lieve berichtje! Het wachten duurt inderdaad heel erg lang als je zo graag verder wilt.
We hebben afgelopen week groen licht gehad van de gynaecoloog dus nu is de drang nog groter!
Ik hoop zo dat m'n lichaam het snel weer oppakt...
Sunny-91 schreef:
27-02-2019 09:21
Hij is na een zwangerschap van 35 weken geboren en tijdens de bevalling is mijn baarmoeder gescheurd waardoor hij ernstig zuurstoftekort heeft opgelopen. Hij is een dag later overleden.

Pff een jaar is wel heel erg lang! Dan hoop ik dat de huisarts is voor me kan betekenen...
Wat heftig en wat een verdriet.

Is hij eerder geboren, omdat je lichaam zelf de bevalling in gang zette?

Ik snap dat je het lief gister alweer zwanger was, maar ik zou het je niet aanraden.

Ik had helaas in alle zwangerschappen vroegtijdige weeen, gelukkig geen ernstig premature baby’s en altijd zijn ze geboren door middel van inleiding en dan om andere medische redenen dan de vroegtijdige weeen.

Maar tegen mij is altijd gezegd dat ik minimaal een jaar moet wachten eerder zijn ze ook niet bereid om hormonen te verstrekken. En ik heb ondertussen al veel gynaecologen gezien :|

Ik zou het echt even goed uitvragen wat de risico’s zijn. Bij een keizersnee krijg je ook het “advies” om een jaar te wachten. Dat advies krijg je niet zomaar.
Heel veel sterkte met het verwerken van het verlies.
anoniem_374681 wijzigde dit bericht op 01-03-2019 08:04
Reden: Prive
87.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Marloesjuh51 schreef:
27-02-2019 11:37
Wat heftig en wat een verdriet.

Is hij eerder geboren, omdat je lichaam zelf de bevalling in gang zette?

Ik snap dat je het lief gister alweer zwanger was, maar ik zou het je niet aanraden.

Ik had helaas in alle zwangerschappen vroegtijdige weeen, gelukkig geen ernstig premature baby’s en altijd zijn ze geboren door middel van inleiding en dan om andere medische redenen dan de vroegtijdige weeen.

Maar tegen mij is altijd gezegd dat ik minimaal een jaar moet wachten eerder zijn ze ook niet bereid om hormonen te verstrekken. En ik heb ondertussen al veel gynaecologen gezien :|

Ik zou het echt even goed uitvragen wat de risico’s zijn. Bij een keizersnee krijg je ook het “advies” om een jaar te wachten. Dat advies krijg je niet zomaar.

Bedankt voor je berichtje maar de risico's zijn al uitgebreid besproken, zowel met een gynaecoloog van het Erasmus als met de gynaecoloog van ons eigen ziekenhuis. Normaal gesproken is het advies inderdaad een jaar wachten, maar dat is op mij niet van toepassing. Het is te veel om hier uit te leggen maar geloof me dat we hier heel serieus over bezig zijn geweest samen met de gynaecoloog.
Bij dit advies gaan ze uit van een vaginale bevalling na de keizersnede en dat is bij mij absoluut niet het geval.
Sunny-91 schreef:
27-02-2019 11:58
Bedankt voor je berichtje maar de risico's zijn al uitgebreid besproken, zowel met een gynaecoloog van het Erasmus als met de gynaecoloog van ons eigen ziekenhuis. Normaal gesproken is het advies inderdaad een jaar wachten, maar dat is op mij niet van toepassing. Het is te veel om hier uit te leggen maar geloof me dat we hier heel serieus over bezig zijn geweest samen met de gynaecoloog.
Bij dit advies gaan ze uit van een vaginale bevalling na de keizersnede en dat is bij mij absoluut niet het geval.
Dat klinkt alsof er goed gekeken is naar de risico’s, wat fijn!!

Ik zou het een half jaartje geven, vanaf de bevalling gerekend, als je cyclus dan nog steeds niet regelmatig is zou je eens met de gynaecoloog de opties kunnen bespreken, waarschijnlijk zijn hormonen( als dat nodig is) wel een optie.
Alle reacties Link kopieren
Marloesjuh51 schreef:
27-02-2019 12:09
Dat klinkt alsof er goed gekeken is naar de risico’s, wat fijn!!

Ik zou het een half jaartje geven, vanaf de bevalling gerekend, als je cyclus dan nog steeds niet regelmatig is zou je eens met de gynaecoloog de opties kunnen bespreken, waarschijnlijk zijn hormonen( als dat nodig is) wel een optie.
Ja daar ben ik ook heel blij om! Anders zou ik het denk ik nooit meer aandurven om opnieuw zwanger te worden...

Dat m'n cyclus onregelmatig is vind ik nog niet zo erg, maar ik hoop vooral dat het snel op gang komt. Geduld is een schone zaak... :roll:
Sunny-91 schreef:
27-02-2019 17:15
Ja daar ben ik ook heel blij om! Anders zou ik het denk ik nooit meer aandurven om opnieuw zwanger te worden...

Dat m'n cyclus onregelmatig is vind ik nog niet zo erg, maar ik hoop vooral dat het snel op gang komt. Geduld is een schone zaak... :roll:
Het ligt er aan hoe onregelmatig onregelmatig is. Als je cyclus te lang wordt is de kans groot dat je geen eisprong hebt. Je hebt hierdoor minder kansen om zwanger te worden.

Een cyclus tussen de 3/5 weken is meestal niet zorgelijk.

Als er meer als vijf weken tussen zit is het misschien sowieso handig om eens contact op te nemen met de gynaecoloog.
Om je vraag te beantwoorden: ik heb die vitex gebruikt en geen goede ervaring mee. Hoe moeilijk ook, ik zou het afwachten :hug:
Alle reacties Link kopieren
Morgenstond_ schreef:
28-02-2019 07:51
Om je vraag te beantwoorden: ik heb die vitex gebruikt en geen goede ervaring mee. Hoe moeilijk ook, ik zou het afwachten :hug:

Wat gebeurde er bij jou toen je dat middel gebruikte?
Ik denk ook dat er niets anders op zit dan afwachten... en hard hopen dat het snel weer op gang komt!
Sunny-91 schreef:
28-02-2019 10:23
Wat gebeurde er bij jou toen je dat middel gebruikte?
Ik denk ook dat er niets anders op zit dan afwachten... en hard hopen dat het snel weer op gang komt!
Ik kreeg tussentijds bruinverlies en een mega-lange cyclus. Had een paar jaar daarvoor ook teunisbloemolie/tarwekiemolie gebruikt en toen had ik dezelfde problemen. Blijkbaar reageer ik nogal op dat soort middelen.
Alle reacties Link kopieren
Heb teunisbloem gebruikt met als doel om cyclus regelmatiger te krijgen. Totaal geen effect bij mij.
Ben beide keren natuurlijk zwanger geraakt in een cyclus tussen de 50 en 60 dagen. Dus ook met een lange cyclus kan je echt wel een eisprong hebben. Je moet alleen wat extra geduld hebben en goed op de signalen letten, vaak meer ovulatietesten gebruiken, maar meteen de medische molen in hoeft heus niet altijd. Beide keren heb ik vanaf eisprong tot NOD tarwekiemolie geslikt in de ronde dat ik zwanger raakte.
Ik hoop dat je cyclus snel op gang komt. Snap dat je wens heek groot is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven