Regelmatig bloedverlies, 16,3 wk zwanger.

28-02-2019 14:01 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames.

Inmiddels ben ik bijna 17 weken zwanger van ons 2e kindje. Waar de 1e zwangerschap verliep volgens de boekjes, loopt deze zwangerschap iets minder vlekkeloos.

Met 11,6 wk zwangerschap verloor ik voor het eerst bloed. Helderrood, en behoorlijk wat.
Geen oorzaak te vinden, baby deed het goed.
Na 1 maand verloor ik weer bloed, niet heel veel, en het was oud bloed. De afgelopen 2 weken zovaak oud bloed verloren dat ik er inmiddels erg onzeker van ben geworden.

De vk dacht een hematoom te zien en heeft me doorgestuurd naar de gyn waar ik gelijk terecht kon. Deze zag ook iets zitten op de echo, maar kon niet plaatsen wat het was. Het leek op een vochtcollectie, maar goed dat is nogal breed...over 1.5 wk de uitslav van uitstrijk en kweek en over 5 weken terugkomen voor controle, niets wijzer gingen we dus weg. Gelukkig nog wel te horen gekregen dat hij zich nu geen zorgen maakt om de baby.
Vanochtend wederom oud bloedverlies wat mee lijkt te komen met de afscheiding....

Onzeker, onrustig en bang... zijn er vrouwen met iets soortgelijks?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Bullun,

Wat vervelend zeg. Ik heb iets soortgelijks meegemaakt, maar ik verloor behoorlijk meer bloed dan jij. Dagelijks héél veel bloed. Gelukkig is dat bij jou niet aan de orde. Mijn advies is: doe het zoveel als mogelijk rustig aan. Er zit dus blijkbaar ergens een bloeding en dit wil je zo min mogelijk triggeren.

Veel sterkte en succes!
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar, het is rot en het voelt echt niet fijn. Verloskundige blijven bellen bij bloedverlies. Bij mij zijn ze er nooit achtergekomen wat het was. Gelukkig heeft het ook geen kwaad gedaan maar dat weet je van te voren niet. Ik heb elke keer de verloskundige gebeld en veel extra controles gehad.
Alle reacties Link kopieren
Miek_ schreef:
28-02-2019 21:36
Herkenbaar, het is rot en het voelt echt niet fijn. Verloskundige blijven bellen bij bloedverlies. Bij mij zijn ze er nooit achtergekomen wat het was. Gelukkig heeft het ook geen kwaad gedaan maar dat weet je van te voren niet. Ik heb elke keer de verloskundige gebeld en veel extra controles gehad.
Ik inderdaad ook. Moet nu de uitslag van de kweek afwachten en bij meer of helderrood bloedverlies weer bellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven