Laparoscopie

28-02-2019 21:33 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een maand krijg ik een laparoscopie en in de informatie folder staat 2-3 weken herstel.
Toen ik bij het pre operatieve gesprek dit na vroeg zei de verpleegkundige dat ik rekening moest houden met 6 weken herstel.
De volgende dag had ik de gynaecoloog, die mij gaat opereren, aan de telefoon voor bloeduitslag en die gaf ook aan 6 weken herstel.

Nu ga ik dit natuurlijk serieus nemen, maar ben wel heel nieuwsgierig naar ervaringen van anderen betreft herstel na een laparoscopie?
Alle reacties Link kopieren
Ik voelde me na een week al een stuk beter en met 2 weken helemaal de oude.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Hangt er helemaal vanaf wat er tijdens die laparoscopie gedaan wordt.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Alle reacties Link kopieren
Ik was er na 2 weken weer redelijk bovenop, maar had meer last van de narcose dan de ingreep zelf. Bleek allergisch voor de stoffen. Uiteindelijk een Hartritmestoornis gekregen. Dat komt weinig voor. Het is voor iedereen verschillend hoe je lichaam reageert.
2 weken later was ik op vakantie. Ik heb maar een paar dagen last gehad van stof dat ze gebruiken om je buik op te blazen en van de wonden als ik opstond.
Alle reacties Link kopieren
fayanna schreef:
28-02-2019 21:36
Hangt er helemaal vanaf wat er tijdens die laparoscopie gedaan wordt.
Inderdaad. Ik heb dit gehad bij een sterilisatie en zat na twee dagen weer op het werk. Maar kan me voorstellen als er echt intern 'gerommeld' wordt dat je een langere herstelperiode nodig hebt. Beterschap.
Alle reacties Link kopieren
fayanna schreef:
28-02-2019 21:36
Hangt er helemaal vanaf wat er tijdens die laparoscopie gedaan wordt.

Dit idd. De meeste mensen hebben meer last van het CO2 waar de buik mee wordt gevuld tijdens de ingreep (bijv. last van de schouder) dan de insteekopeningen.
Alle reacties Link kopieren
fayanna schreef:
28-02-2019 21:36
Hangt er helemaal vanaf wat er tijdens die laparoscopie gedaan wordt.
Dit.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
fayanna schreef:
28-02-2019 21:36
Hangt er helemaal vanaf wat er tijdens die laparoscopie gedaan wordt.

Hij verdenkt verklevingen/verstopping van de eileiders....
Alle reacties Link kopieren
MyMoedertje schreef:
28-02-2019 22:33
Hij verdenkt verklevingen/verstopping van de eileiders....

Dan gaat het waarschijnlijk om vruchtbaarheidsproblematiek. De eileiders worden dan sowieso door gespoten (om de doorgankelijkheid te testen) en zichtbare verklevingen (adhesies) door genomen. Dit zal niet veel napijn opleveren waarschijnlijk. Succes alvast!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb heel veel last van het gas gehad, heb zeker 3 weken niet kunnen werken. Ik had wel een fysiek zware baan toen in een bakkerij. Ik had vast met 1,5 a 2 weken wel in een kantoortuin kunnen zitten.
Alle reacties Link kopieren
Als het alleen een kwestie is van kijken kun je met een paar dagen wel weer hersteld zijn.
Als er ook een ingreep gedaan wordt duurt het meestal wat langer.
6 weken vind ik wel erg lang.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ghost79 schreef:
28-02-2019 22:38
Dan gaat het waarschijnlijk om vruchtbaarheidsproblematiek. De eileiders worden dan sowieso door gespoten (om de doorgankelijkheid te testen) en zichtbare verklevingen (adhesies) door genomen. Dit zal niet veel napijn opleveren waarschijnlijk. Succes alvast!
Klopt idd....bedankt😊

Daarom ben ik benieuwd of iemand anders ook 6 weken herstel als advies heeft gekregen.

Nou is het wel zo dat ik een fysiek zware baan heb. Zal daar vast mee te maken hebben.....
MyMoedertje schreef:
28-02-2019 22:33
Hij verdenkt verklevingen/verstopping van de eileiders....
Bij mij werd er gekeken of ik endometriose had, dit bleek niet het geval dus er is behalve kijken niets gebeurt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zat twee weken later in het vliegtuig op weg naar een actieve vakantie. En dat terwijl er bij mij behoorlijk wat 'gerommeld' is (diep infiltrerende endometriose met de nodige verklevingen en een partiële darmresectie). Ik moest een paar nachten in het ziekenhuis blijven, maar na ongeveer een week voelde ik me alweer zo fit dat ik kon fietsen. Toch zou ik de volgende keer de operatie niet meer zo dicht op een vakantie plannen. Maar 6 weken lijkt me wel heel ruim. Succes alvast, hopelijk valt het voor jou ook mee.
Alle reacties Link kopieren
MyMoedertje schreef:
28-02-2019 22:33
Hij verdenkt verklevingen/verstopping van de eileiders....
Ik heb het 2 keer gehad, beide keren na een week gewoon weer aan het werk. Nergens last van gehad.

Onder herstel wordt niet verstaan hoe lang het duurt voordat je weer wat kan, maar hoe lang het duurt voordat je lichaam weer de oude is. Dus dat je wonden geheeld zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hecamel schreef:
01-03-2019 09:19
Ik heb het 2 keer gehad, beide keren na een week gewoon weer aan het werk. Nergens last van gehad.

Onder herstel wordt niet verstaan hoe lang het duurt voordat je weer wat kan, maar hoe lang het duurt voordat je lichaam weer de oude is. Dus dat je wonden geheeld zijn.

Snap ik!

En toch gaven en de verpleegkundige en de gynaecoloog mij het advies om pas na 6 weken weer te gaan werken.
MyMoedertje schreef:
01-03-2019 22:38
Snap ik!

En toch gaven en de verpleegkundige en de gynaecoloog mij het advies om pas na 6 weken weer te gaan werken.
Hangt natuurlijk helemaal van je werk af... Ik denk dat je dit beter kan bespreken met je bedrijfsarts.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven