Zwanger worden na miskraam

03-03-2019 08:20 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamRonde totaalRonde na mkNODBijzonderheden
June1235216 maartMK in jan, 7/8 weken :rose:
Zwanger!
NaamUitgerekende datumJongen/meisjeNODBijzonderheden
Miamora3 november2?MA 11 wkn, MK 4,5 wkn, MK 5 wkn, :rose; :rose: :rose:
june123 wijzigde dit bericht op 12-03-2019 12:23
87.34% gewijzigd
Laat maar.
anoniem_370091 wijzigde dit bericht op 05-03-2019 08:40
90.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi June,

Ik heb hetzelfde gehad maar dan een maand later. Mijn miskraam is net geweest of nog gaande, dat moet ik nog even laten checken..:confused:

Fijn dat je weer een menstruatie en ovulatie hebt gehad, toch best vlot ook alweer!
Voel je je erg onzeker nu? En was het je eerste zwangerschap?
Alle reacties Link kopieren
June, je bent van harte welkom in het topic het wachtbankje. Daar schrijven meerdere dames over het hele proces van zwanger worden. Een aantal (waaronder ik) hebben een of meerdere miskramen achter de rug.
Alle reacties Link kopieren
CaatjeBlabla schreef:
03-03-2019 09:56
Hoi June,

Ik heb hetzelfde gehad maar dan een maand later. Mijn miskraam is net geweest of nog gaande, dat moet ik nog even laten checken..:confused:

Fijn dat je weer een menstruatie en ovulatie hebt gehad, toch best vlot ook alweer!
Voel je je erg onzeker nu? En was het je eerste zwangerschap?
Ja het is zeker vlot! Heb wel 3 weken bloedverlies gehad, maar gerekend vanaf het verlies van het vruchtje precies 28 dagen later mijn menstruatie. Nu op dag 16 een positieve ovulatietest, dus heel netjes terwijl ik eerder niet zulke mooie cyclussen had.

Ik voel me heel onzeker. Ik vind het lastig dat mijn lichaam heeft gefaald. Al heeft het da thuis misschien niet, door te herkennen dat het niet goed zat. Ik ben bang dat het nu lang gaat duren voor ik zwanger ben. Het was mijn eerste zwangerschap!

Hoe is het bij jou verlopen?
Alle reacties Link kopieren
Hoi!
Ik heb in oktober een miskraam gehad. Sindsdien een wat rommelige cyclus. Ik ben nu net klaar met mijn menstruatie die 2,5 week heeft geduurd...
Maar goed, ondertussen oefenen we er op los ;) We hebben al een dochter van bijna 3. Toen we begonnen met proberen, had ik gehoopt op max 3 jaar leeftijdsverschil. Dat gaat nu niet meer lukken en zo zie je opeens maar weer hoe het leven zich niet laat plannen.

Sterkte, ik hoop voor ons op snel een nieuwe gezonde zwangerschap!
Alle reacties Link kopieren
Wow, heftig een menstruatie van 2.5 week! Idd, het is niet te plannen.. het is lastig om geen controle te hebben he?
Alle reacties Link kopieren
Ja enerzijds wel, anderzijds sta ik er wel relaxed in merk ik. Had ik bij de eerste minder, toen vond ik het lastig en wilde ik gewoon NU een baby ;)
Nu heb ik zo iets, we zien wel wanneer het lukt en of het lukt.
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Vorig jaar mei een missed abortion gehad en dit heeft ongeveer 3 maanden geduurd en toen uiteindelijk operatief laten verwijderen. Dus ja, het kan lang duren... daarna 2 keer een vroege miskraam. Nu ruim 5 weken (denk ik) zwanger. Tijd kruipt voorbij, maar ik had gedacht veel meer stress te hebben, maar valt mee. Maar genieten doe ik ook niet. De eerste 3 maanden zijn gewoon niet meer zo leuk, maar eigenlijk is denk ik een hele zwangerschap denken in tijdlijnen. Je hebt er toch geen invloed op. Maar ratio en gevoel he :)

Wil graag 2 kindjes, maar gezien mijn leeftijd en al lang bezig, is 1 al een groot geschenk.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je direct weer zo'n regelmatige cyclus hebt. Dat is een goed voorteken. Dat werd mij althans verteld en het lijkt te kloppen. Ik heb afgelopen december een miskraam gehad (na een missed abortion). Ook 3 weken bloedverlies en precies 28 dagen na verlies van het vruchtje weer ongesteld geworden. Dat was begin januari en gisteren positief getest, dus al met al is het erg snel gegaan. Al is dat achteraf (te) makkelijk gezegd, want ik vond de afgelopen maanden wel zwaar. Voor hetzelfde geld kon het nog tijden duren...
Maar goed, ik ben nu dus pas 4 weken zwanger, dus ik durf nog niet al te hard te juichen. Gelukkig sta ik er (tot mijn eigen verbazing) vrij relaxed in. Hopelijk blijft dat nog zo.
Alle reacties Link kopieren
@mette misschien is het ook anders met een tweede inderdaad.

@miamora gefeliciteerd met je zwangerschap. Wat een trwject heb jij gehad zeg, pfff! Ik hoop voor je op een goede zwangerschap!

@zand ik hoop het! Heb dat zelf nog niet gehoord. Gefeliciteerd, ook al is het pril. Ik hoop dat het goed gaat! Ik vind het ook pittig hoor. Merk ook dat wij er best open over zijn geweest naar anderen, maar dat er toch een soort taboe op ligt.
Alle reacties Link kopieren
Spannend @miamore & zand!

@june, grappig dat je dat zegt. Wij zijn er ook erg open over geweest en merk ook dat mensen het een soort knap vinden dat je het zo vertelt. Wij vonden het fijn zo te doen, want je krijgt er ook steun door. Al was ik op een gegeven moment wel klaar met erover praten :hihi:

Dames, vraagje.. ik wist dat ik een miskraam tegemoet ging (leeg vruchtzakje). Ik heb 4 weken licht bloed verloren en nu is het gestopt. Hcg nam hard af. Ik ben alleen niks verloren wat echt op een compleet zakje leek. Hoe ging dat bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Caatje bij ons vragen er juist weinig mensen naar.

Ik heb eerst 2 weken bloedverlies gehad. Toen kreeg ik enorme krampen. Zo erg dat ik niet eens kon lopen. Enorm bloedverlies op dat moment en voelde ik dat ik iets verloor. Dat was het vruchtzakje. Maar vond het vrij groot. Hoeft niet altijd zo te gaan, zeker als het al wat eerder in de zwangerschap mis is gegaan heb je dit meestal niet.

Hier had ik dus vrijdag een positieve ovulatietest. Maar alleen maandag woensdag en vrijdag seks gehad. Het weekend was ik weg en is het er niet meer van gekomen. Ik baal wel. Denken jullie dat we alsnog een kans hebben?
Alle reacties Link kopieren
@Caatje, jee wat naar zeg! Ik heb destijds pillen genomen en leken wel weeën en binnen korte periode stroomde dit eruit. Ik had een heel zakje, met vlokjes, denk 7 cm doorsnee. Maar was toen rond 10/11 weken. Kan best zijn, dat dat zakje stuk gaat en dat het er heel anders uitziet. Maar als je niet vertrouwd, gewoon vk bellen en even overleggen.

@June, neem aan dat je de dagen voor je ovulatie bedoeld? Dan is de kans aanwezig ja. Bij mijn laatste ovu hebben we alleen op de dag zelf gedaan en dacht dat is echt te laat (weet niet eens zeker, maar was iig veel later dan normaal) en toch gelukt. Heb ook weleens om de dag gedaan en toen niets, dus het zegt niet zo veel. Soms heb je beetje geluk nodig :)

Wij hadden een paar goede vrienden verteld over de zwangerschap en merk dat ik het zelf soms lastig vind om erover te praten. Want ik wil het liefst door, maar voel dat ze willen weten hoe het echt gaat... super lief natuurlijk :)
Alle reacties Link kopieren
Wij waren ook erg open over de miskraam en verbaasde me ook hoeveel verhalen er dan loskomen van mensen die het blijkbaar wel stil hebben gehouden. Ik vond de steun juist erg fijn, al vind ik het nu soms wel wat irritant dat iedereen weet dat we er blijkbaar mee bezig zijn. Iedereen vraagt steeds hoe het gaat. Heel lief, maar ik wil juist liever wat afleiding. En nu vind ik het niet fijn te moeten liegen ('Ik moet er maar vertrouwen in blijven hebben dat ik weer zwanger zal worden...')

Bij mij was de groei met 7 weken gestopt, miskraam opgewekt met pillen. Wat eruit kwam was bij mij zo veel weefsel en bloed dat ik niet gezien heb of er een duidelijk vruchtje bij zat.

@June, het zou inderdaad prima kunnen dat het deze ronde toch gelukt is hoor. Juist de paar dagen vóór je ovulatie kunnen bepalend zijn. Sperma kan iets van 72 uur in jou overleven.

Wat Miamore zegt over weer zwanger zijn herken ik wel. Ik had meer stress verwacht, maar genieten doe ik ook niet. Eerst (een kloppend hartje) zien, dan geloven...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inderdaad ook die pillen gehad, ik was helemaal voorbereid op heftig veel pijn en bloedverlies.. maar niets! :-?

@June Wat jammer dat er zo weinig naar gevraagd is, helemaal niet grappig dus. Eerder een beetje verdrietig, sorry.
Ik denk trouwens dat je juist op hele goeie dagen seks hebt gehad! Vrijdag positieve test betekent ongeveer zaterdag ovulatie toch?

@zand Dat herken ik wel.. op mij werk ook verteld aan manager, voelde fijn om eerlijk te zijn. Zeker omdat de gynaecoloog toen nog dacht dat ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had en misschien geopereerd moest worden. Maar nu is dus wel iedereen op de hoogte van 'je actieve wens'
anoniem_363108 wijzigde dit bericht op 05-03-2019 21:46
1.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Miamora dat geeft me weer hoop! Wel lief van je vrienden!! Hoe voel jij je nu?

Ja dat herken ik ook hoor zand. Ik heb besloten om geen wijn etc meer in het openbaar te drinken of eten. Ik kreeg de vraag al zo vaak. En nu mensen weten dat ik zwanger was lijken ze nog brutaler. Ik vind het soms best lastig om dan assertief te zijn, maar ben dat laatst wel geweest haha.

@caatje ja ik denk het ook! Voelde het ook wel zaterdag en zondag. We gaan het zien. Vandaag veel witte afscheiding dus het symptomenjagen is weer begonnen. Ik dacht dat ik er relaxed in was deze ronde haha. Heb jij nog onderzoeken bij de verloskundige?
Alle reacties Link kopieren
ik snap het June.. maar eigenlijk moet je een wijntje gewoon kunnen drinken als je dat wil toch? Ook in het openbaar, alsof iemand daar iets over te zeggen heeft.
Of zit er een gedachte achter die ik even mis? :)

Spannend hoor, even geduldig wachten (weer)! :lol:

Ik ga inderdaad even de gynaecoloog bellen voor een nacontrole, wel fijn om te weten of alles weg is.
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

Ook hier afgelopen december een positieve test. Helaas kreeg ik in januari een miskraam.

Gelukkig was mijn cyclus de ronde erna weer goed en gaan wij weer verder met het proberen voor een kindje.

Ik zit nu op het wachtbankje en nod is over 6 dagen.

Fijn dat bij jou ook je cyclus weer op gang is!
Alle reacties Link kopieren
Haha nee caatje ik bedoel het anders. Als ik wijn neem wordt er gezegd oh je drinkt dus je bent niet zwanger. Of als ik niet drink oh ben je zwanger. Dus vandaar niet!

Ja snap ik hoor!! Even laten checken!

Wat spannend aspeaking! Heb je al symptomen?
Alle reacties Link kopieren
Nee nog niet! Het enige wat ik voel is al 2 dagen wat lichte krampjes in mn onderbuik.

Ik probeer een beetje realistisch te blijven haha. De ronde direct na de mk voelde ik van alles, en toen was het ook niks!
Moet zeggen dat toen het in december raak was ik eigenlijk ook niks gemerkt heb.

Ik zie dat het voor jou ook snel weer spannend gaat worden! Heb jij vroeg last van symptomen?
Alle reacties Link kopieren
Spannend zeg!! Poe!

Toen ik zwanger was wist ik het gewoon. Heel gek. Ik had wel wat symptomen, pijnlijke borsten, wat krampen, maar mijn gevoel zei dat ik zwanger was en dat klopte. Maar goed, voor de miskraam had ik tijdens de eisprong al last van gevoelige borsten, en dat heb ik nu absoluut niet. Dus het kan zomaar zijn dat ik nu helemaal niks merk. Ik ga wel proberen echt te wachten tot na mijn nod met testen. En jij?
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Ik had ook in december een positieve test in de handen. Helaas heb ik 12 januari een miskraam gehad. Het bloedverlies heeft uiteindelijk bijna 5 weken geduurd.

Ondertussen ben ik wel bij de verloskundige geweest voor een controle echo. Op de eerste echo waren nog wat weefsels te zien. Omdat ik bloedverlies bleef houden, is er nog een tweede echo gemaakt. Toen waren er opeens cystes te zien en een donkere vlek die de verloskundige niet kon plaatsen. Gelukkig kon ik de volgende dag direct in het ziekenhuis terecht bij de gynaecoloog. Er waren inderdaad nog stolsels/weefsels te zien en cystes op de eierstokken. Ik moest mijn menstruatie afwachten. Gelukkig is de menstruatie 19 februari op gang gekomen dus ik hoop dat mijn lichaam alles netjes heeft opgeruimd. Ook mijn ovulatie is weer op gang gekomen. Dus ik hoop dat bij de controle alles goed is.

Al met al is het mij niet in de koude kleren gaan zitten. Ik vond het behoorlijk heftig. Vooral die onzekerheid of het allemaal wel goed is, het lange bloeden, de restjes die er nog zitten, de cystes en of de ovulatie wel weer op gang komt.

Ik wil de echo van eind maart afwachten en daarna gaan we er weer voor!
Alle reacties Link kopieren
@june123 ja ik wil iniedergeval wachten tot nod. Ik wilde misschien zaterdag al testen, maar mijn vriend wil niet het risico nemen dat als hij positief is, ik dan misschien alsnog ongesteld word. En ik eigenlijk ook niet.. dus dat worden nog 5 lange dagen haha!
Vind het echt lastig dat wachten, maar ik gok dat ik daar niet alleen in ben! :-D

@chloé jeetje wat vervelend dat je nog weefsel had. Ik hoop voor je dat de controle echo laat zien dat alle restweefsel weg is.
Alle reacties Link kopieren
@chloe wat een gedoe joh! Alen wat spannend. Ik hoop dat de echo eind maart goed is!

@aspeaking slim hoor. Maar je wil zo graag he? Heel herkenbaar!! Ik zou het liefst nu al testen terwijl er nog niet eens een innesteling plaats heeft gevonden 🤣 Ik kan me niet voorstellen dat het de eerste ronde na de mk raak zou zijn, maar denk dat ik alsnog teleurgesteld zal zijn als ik ongesteld word.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven