IVF/ICSI +wachtweken 2019

03-03-2019 15:48 407 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,

Ik weet dat er al een forum is, maar begin liever een eigen forum gezien de drukte daar.

Zijn er dames die ook met de behandeling bezig zijn of gaan beginnen en mee willen praten?

Wij zijn dit jaar begonnen met IVF. Vorige maand de eerste punctie met 11 eitjes, 1 verse terugplaatsing en uiteindelijk 9 cryos in de vriezer.

We zouden nu eingelijk een maand rust nemen maar we hebben gekozen om een poging in mijn natuurlijke cyclus te doen. Zonder echos, pilletjes en spuitjes, zelfs geen pregnyl. Na 7IUI's en 1IVF (verse tp) is dit wel heel erg fijn!
Om mijn eisprong in de gaten te houden moest ik ovulatietesten gebruiken. Ik ben gisteren begonnen en vanochtend had ik al een Smiley op mijn test. A.s. vrijdag zal de eerste cryo teruggeplaatst worden. Hopelijk ontdooid het goed 🤞🏽.

Hopelijk zijn er meer dames die behoefte hebben om te schrijven en ervaringen te delen.
Alle reacties Link kopieren
Hey happydreamer,
Tja er komt wat bij kijken natuurlijk maar gezien de aantallen dat je hebt ziet het er alvast niet slecht uit voor je .
Van 1 punctie 1 TP en 9 bevroren is echt niet slecht ! Ik duim alleszins mee voor je .
Bij ons is het de laatste poging om via icsi zwanger te worden .
Punctie had ik 11 waarvan 4 bevrucht waren en waarvan er maar 2 goed gedeeld hadden dus ze hebben ze gelijk alle 2 weer terug geplaats ,
Nu beginnen de wachtweken weer ! Zeer frustrerend maar het helpt idd om op forums mee te lezen en je hart een keer te luchten .
In ieder geval veel succes !
Veel succes happydreamer. Wij gaan binnenkort poging 4 starten, net als liesje denk ik dat je er goed voorstaat met 9 cryos. Ik heb een poging gehad met 1 tp en een poging zonder tp...
🍀🍀🍀🍀
Alle reacties Link kopieren
Het hele traject is elke keer vol spanning en vraagtekens. Zijn de follikels groot genoeg, hoeveel zijn t er in totaal, hoeveel bevrucht etc... ik vind het behoorlijk slopend ondanks ik er elke keer weer nuchter in probeer te gaan.

@Liesje wat spannend weer de wachtenweken. Je hebt nu wel gelijk dubbel kans, dat is mooi. Ik ga voor je duimen. Wanneer mag je testen?

@emceetje wanneer mogen jullie beginnen? Ik moet zeggen nu ik geen spuitjes in de avonden hebt, voel ik me veel rustiger.

Dit word mijn eerste cryo terugplaatsing. Gaat de behandelig hetzelfde als de verse terugplaatsing?

Wij kregen bij de verse tp via de camera de bevruchte eicel te zien en konden daar een foto van maken. Vond dit erg bijzonder en hoop dat dit ook weer kan met de cryo.
Alle reacties Link kopieren
Hey ,
Ja zekerheid heb je met dit traject op geen enkel vlak😂 .
Ik moet de 15 de bloedtest doen en ik heb me voorgenomen om deze keer flink te zijn en geen thuistest ga halen 🙈 benieuwd of ik het kan ...
Het is idd wat met metingen en echo’s en bloedafname en niets kan je de uitkomst voorspellen.
Ik had altijd rond de 25 eitjes en uiteindelijk bleven er maar 2 over en helaas elke keer negatief .
Nu 11 ook weer maar 2 goede over dus wilt niets zeggen , het feit dat je 9 cryo’s hebt is goed .
@emceetje.
Hopelijk mag je snel beginnen , en is het ook positief
Alle reacties Link kopieren
@Liesje, ik hoop echt voor jullie dat het nu raak is! 🍀Het slagingspercentage volgens het ziekenhuis, is hoger bij IVF/ICSI 3. Ik hoop dat nu 1 of misschien wel gewoon beide lekker blijven plakken.
Testjes kunnen verslavend werken. Ik probeer altijd wel te wachten ook al lukt dit niet altijd. Vooral met de hormoonspuiten, die kunnen je zo voor de gek houden.

Vanochtend toen ik wakker werd had ik iets vreemds. Ik had opeens licht roze bloeding. Toch even het zh gebeld maar die zeiden dat het waarschijnlijk ovulatie bloeding is. Heb dit nooit eerder gehad, en mijn buik rommelt ook nog eens enorm. Gezien het de hele dag aangehouden heeft, bel ik morgen toch maar weer het zk. Ik wil niet onodig een cryo laten ontdooien en word er toch een beetje onzeker van. Heeft er iemand hier ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
@happydreamer
Ja dan zou ik idd toch best eerst effe bellen . Zou stom zijn om een cryo te verkwisten .
Heb het zelf nog maar 1 keer gehad een week na TP en toen begon het met lichtroze en dag later veel steken in de buik toch maar naar spoed gereden en toen ik aankwam in zh zag men onderbroek rood (sorry voor de beeldende woorden☺️) .
Blijkt toen dat ik een vroege miskraam had .
Maar met jou traject weet ik niet wat het kan zijn dus best toch effe bellen.

Ik had tot gisteren een enorm opgeblazen buik ik was precies 5 maand zwanger ?! Blijkbaar kan dat komen van de utrogestan die ik moet nemen .
Vandaag is het al vele beter maar begin ik ook kleine pijntjes in men onderbuik te voelen en gisteren last van jeukende borsten ,
Maar ga me er niet op vastpinnen had in vorige keren ook en dat is ook op niets uitgedraaid , die hormonen idd kunnen je van alles laten voelen .
Het slagingspercentage ligt ik niet meer wakker van want dan had mijn vorige poging moeten gelukt zijn, dus we zien wel wat er gebeurd ik hoop idd dat er toch zeker 1 tje blijft zitten maar 2 is ook zeker welkom 😁
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,
Zou ik hier ook mee mogen schrijven.
Eerste ronde met hormonen voor icsi deden mijn eierstokken niks.
De maand erop een hogere dosering gespoten en afgelopen maandag punctie gehad. Poeh weet niet hoe jullie het ervaren hebben, maar ik vond de punctie echt vreselijk. Wat een pijn. Ze hadden dan ook wel 19 follikels aangeprikt. Uiteindelijk 15 eicellen, 3 waren niet rijp genoeg. Toen nog 12 over, alle 12 bevrucht, maar het is maar bij 4 eicellen goed gegaan. Gisteren een verse terugplaatsing gehad, en nog 3 cryo’s in de vriezer. Nu is het wachten begonnen!
Alle reacties Link kopieren
Liesje, dat opgeblazen gevoel is trouwens heel herkenbaar!
Alle reacties Link kopieren
@Liesje wat naar om te horen van je mk, wat een moeilijke tijden voor jullie!
Ik had van de Pregnyl en Utrogestan ook een mega opgezette buik! Ik kreeg zelfs de knoop van mijn broek niet meer dicht 😂 maar alles wat je voelt kan net zo goed zwangerschaps hormonen zijn, dat maakt het heel verwarrend allemaal. Denk je dat je het kan volhouden om niet eerder te testen?

@Saartje Welkom!
Wat vervelend dat de eerste ronde niks deed met je follikels. Gelukkig dat de hogere dosering wel goed aanslaat en dat de verse tp is gedaan! 19 follikels aangeprikt, dat zijn er inderdaad een hoop. Fijn dat je nog 3 kadootjes over hebt. Ik vond zelf de voorbereiding veel erger dan de punctie zelf. Maar dat kwam vooral door de spanning en mijn fobie met naalden hihi. Bij mij waren er 11 geprikt en was net te doen. Bijna de helft als bij jou, dat maakt ook een verschil.

Ik had nog eens gebeld betreft de bloeding en ze bevestigde nogmaals dat het om ovulatiebloeding gaat. Dus, vandaag is mijn eerste cryo teruggeplaatst. Het was doorgegroeid tot een morula. Eerst instantie dacht ik, oh daar pas.. maar volgens mij maakt het de kans op zwangerschap niet kleiner. En nu weer een eeuwigheid wachten....

We lopen wel een beetje tegelijkertijd. Liesje 15de, Saartje 21ste (?), ik 22ste
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je toch een terugplaatsing hebt gehad! Nu lopen we indd allemaal een beetje gelijk, spannend!
Wat duurt dat wachten lang he.
Mochten jullie gewoon alles weer doen na de terugplaatsing? Hier was het advies een kleine week geen gemeenschap, niet intensief sporten, en niet zwaar tillen. Daarna mag alles weer.

Oei een fobie aan naalden lijkt me extra lastig in dit traject.
Als ik nog een keer een punctie moet dan krijg ik een roesje, dat is wel een fijn idee maar hoop natuurlijk dat het niet meer nodig is!
Alle reacties Link kopieren
Het wachten duurt idd erg lang, ik ben niet eens 24u verder en wil het liefst nu al testen 😂

Wat fijn dat je de volgende keer een roesje krijgt, maar laten we lekker vanuit gaan dat het niet nodig is🤞🏽

Met dit traject komt een naaldenfobie niet zo goed uit nee, maar gelukkig deze maand heerlijk naaldloos.

Bij ons is er eigenlijk helemaal niks gezegd. Wel vreemd eigenlijk nu ik er zo over nadenkt. Zwaar tillen durf ik meestal niet in mijn wachtweken, ben toch bang dat ik een verkeerde beweging maak ofzo. Intensief sporten zit niet in mijn aard dus komt wel goed haha. Ik las op het internet dat granaatappelsap van POM goed voor je is. Maar kon dit nergens in de supermarkten vinden, zelfs in de grotere AH's niet. En toevallig las ik vanmorgen ook dat ze in België aspirine voorschrijven, dit schijnt ook te helpen. Maar er staat ook weer op andere sites dat het geen effect heeft op de innesteling. Ik laat het toch liever achterwegen.

Gebruiken jullie naast foliumzuur nog andere vitamine?
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk he even naaldloos, helemaal mee eens hoor!
Ik drink granaatappelsap van healthy people, 1 glas per dag! En bestel mijn boodschappen altijd bij de jumbo en daar nu ook die van pom mee besteld!
Daarnaast buik en voeten warm houden had ik gelezen, dus heb een kruik op mijn buik en sokken en pantoffels aan haha. Geen idee of het helpt maar proberen kan altijd!!

Ik sportte wel altijd 3 a 4 keer in de week maar door alle hormonen is mijn conditie erg slecht op het moment. Een trap is al teveel momenteel!

Naast foliumzuur slik ik ook vitamine D!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,

Ja ik had ook altijd enorm veel pijn na de punctie ik kon amper recht lopen , dat duurde zo een 2 dagen .
Ik ken in ieder geval het gevoel van direct te willen testen maar geloof me dat als je dan een neg test hebt wordt je helemaal moedeloos .
@saartje :
Wat erg dat de eerste behandeling niets is geworden , nu sta je er ook niet slecht voor e met nog wat cryo’s .
Heb ik nooit gehad dus moest elke keer helemaal opnieuw beginnen .
Ik heb wel altijd een roesje gehad maar als je dan wakker wordt begint de pijn toch door te kome ,
Mij hebben ze altijd gezegd dat je u buik niet te warm mag make dus geen sauna heer bad enzo omdat dan u baarmoeder ineen krimpt en de kans op mk groter maakt .
Wel leuk dat we idd allemaal zo kort opeen zitten ,
Ze hebbe tegen mij gezegd dar je na een paar dagen alles mag doen wat je ervoor ook deed alleen Uitraard geen alcohol roken en dergelijke maar das logisch denk ik dan ? 😁
Alle reacties Link kopieren
Ohjee echt waar? Nu ben ik helemaal bang dat ik het fout heb gedaan met die kruik en zit in de stress dat het nu niet blijft zitten door mijn eigen schuld..
Ik dacht dat het juist lekker warm moest blijven...
Alle reacties Link kopieren
@saartje
Je moet u helemaal niet schuldig voelen ! Iedereen is anders e , en her is ook geen
Exacte wetenschap hoor hoe je een innesteling kan bevorderen of net niet .
Als je denkt aan andere vrouwen die dit parcours niet doen die doen ook de normaalste dingen omdat ze niet weten dat ze zwanger zijn en dikwijls nog vele erger dan een warm waterkruik op de buik , zoals drinken en roken enzo.
Dus lig er echt niet teveel van wakker , en als je echt ongerust bent bel je vandaag effe naar het ziekenhuis dan ben je zeker
Alle reacties Link kopieren
@Saartje, precies wat Liesje zegt, het is nooit wetenschappelijk bewezen. Maak je vooral niet druk om de kruik. Stress kan je nu in ieder geval niet gebruiken 💖💕 Ondanks dat we van alles extra's proberen is het uiteindelijk toch iets waarbij we geluk moeten hebben dat het blijft plakken. Blijf positief, hoe moeilijk het soms ook is.

@Liesje, lukt het nog om je in te houden met testen? Nog 4 daagjes volhouden, zo spannend!

@emceetje, zijn jullie inmiddels begonnen met poging 4?

Voelen jullie je al anders? Ik totaal niet.. Soms voel ik iets en dan denk ik, zal het nu dan gebeuren! Maar achteraf denk ik, doe niet zo mal 😂 ik ben in ieder geval blij dat ik weer moet werken. Daar heb ik geen tijd om elk dingetje te voelen en erover na te denken.
Alle reacties Link kopieren
Thnx voor jullie berichten! Stelt me toch een beetje gerust!
Het is ook zo, we moeten geluk hebben! Hopelijk hebben we straks allemaal een positieve test!

Liesje, voor jou schiet het op zeg, spannend!

Happydreamer, ik voel ook nog niks ander hoor! Wanneer ga jij testen?
Ohhhh wat spannend he!! Ik ben nog thuis, wil maandag weer beginnen met werken maar heb een lichamelijk zwaar beroep dus begin eerst voor 50%. Dan bouw ik het rustig op, de hormonen en punctie hebben er lichamelijk echt ingehakt bij mij.
happydreamer nog niet begonnen... Ik lees wel mee met jullie in de hoop positieve test berichten te lezen 😁
Alle reacties Link kopieren
@happydreamer
Ja het gebeurd snel dat je denkt symptomen te hebben en dan ben je euforisch maar toch hebben we snel de neiging om te denken het zal wel iets anders zijn , toch raar dat je u eigen al begint af te remmen om te denken mischien deze keer wel ?! Om achteraf niet te teleurgesteld zijn , lees het van vele vrouwen ,

Ik ben gelijk terug begonnen met werken maar doe maar een bureau jobje😂 dus valt nog mee
Moet eerlijk toegeven dat ik me al serieus heb moeten inhouden om nog geen test te gaan kopen maar so far so good !
Ik ga proberen vol te houden tot vrijdag!

Ik heb al een week last van kleine pijntjes onder in de buik en sinds 3 dagen pijn terhoogte van men nieren , en sinds 2 dagen hoofdpijn die niet weg gaat ook niet na een dafalgan

Ik ben Uitraard direct gaan zoeken op dokter Google of dit wel eens symptomen zijn want mijn vorige zwangerschap is ondertussen ook al 5 jaar geleden en weet het niet zo goed meer eigenlijk .
Ik wil niet te vroeg juichen maar heb er wel een goed gevoel bij .

Het wordt toch wachten , nog een paar dagjes ! 😊

Voor jullie begint het toch ook te korten dames ,
Gaan jullie eerder testen ?
Alle reacties Link kopieren
Liesje, ik ga proberen niet eerder te testen maar vraag me af of ik het vol ga houden.

Ik heb sinds gisteren een soort menstruatiekramp in mijn buik en rug.
Ben heel bang dat het geen goed teken is.. het is ook wel een beetje vroeg toch? Net 6 dagen na de terugplaatsing...
Alle reacties Link kopieren
@saartje ,
Ja dat is nog wat vroeg hoor , kan ook innestelingspijn zijn , dus zeker niet panikeren !
Bij de vorige keren voelde ik soms niets en soms ook die pijntjes die ik nu voel en dan had ik meestal de dag dag ik bloed moest laten trekken mij regels doorgekregen .
Je kan er helaas niets uit afleiden hoor , het is gewoon wachten geblazen .

Ik nog 2 dagjes wachten ☺️ Hou het bijna nie meer maar ik ga volhouden omdat ik er een goed gevoel bij heb .
Spannend !!!
Alle reacties Link kopieren
@Emceetje, leuk dat je er nog bent! Laten we hopen op een positieve maand 🍀

@ Saartje, gewoon lekker rustig aan doen met werk. Het traject is ook nogal wat. Hoop dat ze op je werk daar flexibel mee zijn. Ook daarin moet je maar weer net geluk mee hebben.
Ik had de dag van de punctie, en voor de zekerheid de dag erna vrij genomen. Ik heb een zittend beroep wat t wel weer wat makkelijker maakt. En daarna hoefde ik nog maar een halve dag te werken voordat het weekend begon.

@Liesje, die 2 dagen mogen wel snel voorbij gaan, voor jou en voor ons 😂 echt heel spannend, vooral omdat je ook een goed gevoel hebt!

Wat kunnen de gevoelens je toch bezig houden he! En dan is inderdaad dokter Google een fijn gebied om lekker doorheen te scrollen😁 ik herken dat wel haha. Sinds gisteravond voelt mijn buik anders. Stilte.. voel geen trekjes meer ofzo. Alleen vanochtend toen ik een glaasje POM nam (uiteindelijk bij de Jumbo, bedankt voor de tip hihi). Maar verder voel ik niks meer waardoor er weer van alles door mijn hoofd gaat.

Ik wil a.s zondag misschien al gaan testen. Ik zit dan op 9dgn van de tp. Maar twijfel of ik niet gewoon langer moet wachten..
Mijn nod is 20 maart. Daarna gaan we starten met onze laatste poging...

hd Ik test nooit vroeg. Een negatieve test zegt nog niks, een positieve test eigenlijk ook niet...
Ben benieuwd of je het vol kunt houden en hoop natuurlijk dat jullie alle 3 knalpositieve testen krijgen
Alle reacties Link kopieren
Emceetje wat spannend je laatste poging.. Ik zit nog in de eerste poging maar ben soms al bang voor dat moment. Heb je veel terugplaatsingen gehad? Ik hoop heeeel erg voor jou dat deze laatste poging gewoon helemaal positief uitpakt, zal voor je duimen!
Het is een mega pittig oneerlijk traject met zoveel teleurstellingen. Laat het deze keer positief zijn!

Happydreamer heb jij een 8cellig embryo teruggeplaatst gekregen of een blastocyste?
Ik snap dat je wil testen ik wacht toch nog even, ben ook wel bang voor een witte test!

Liesje, nog 1 dag!!!! Zo spannend!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven