Uitgerekend november 2019

04-03-2019 19:23 409 berichten
Hallo allemaal,

Wie vindt het ook leuk om samen te kletsen en is in november uitgerekend?

NaamLeeftijdKindjeGeslachtUitgerekendBijzonderheden
Vlindertjes29 33/33 2e ? 11-11 04-03 positieve test / 29-03 echo
Torrey87 31/34 1e ? 11-11 28-02 positieve test / 29-03 echo
vanzee 32/35 2e ? 06-11 02-02 positieve test / 20-03 echo :heart: / 04-04 echo
Thumper- 25/29 1e ? 15-11 08-03 positieve test / 25-03 echo
sneeuwball 28/29 2e ? 13-11 07-03 positieve test / 09-04 echo
Peertje80 35/36 3e ? 15-11 07-03 positieve test / echo :heart:
Miamora 37/39 1e ? 03-11 27-03 echo
Sweet899 2e ? 23-11 11-03 positieve test / 10-04 echo
koekie3 3e ? 04-11 21-03 echo :heart:
Konijntje999 31/36 2e ? 11-03 positieve test / 13-04 echo
Pluisje19 30/37 1e ? 03-11 24-02 positieve test / 12-03 echo :heart:
paperclip1985 33/36 1e ? 03-11 11-03 positieve test
Kate670 29/29 1e ? 17-11 13-03 positieve test

... :cheer:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-12-2020 15:45
Reden: Tabel moet gewoon open blijven!
82.17% gewijzigd
Welkom alle zwangeren!

Ik heb ook gevoelige borsten, maar dat is gelukkig niet zo erg. Ik hoop wel weer op mooie volle borsten haha.

Willen jullie als het zo ver is, het geslacht weten van je kindje?
Bij onze zoon wilden we dat wel. Nu lijkt me de verrassing ook erg leuk. We weten het dus nog niet.
Hoi allemaal,

Ik heb op 24 februari positief getest na een iui behandeling. Vandaag 6.2 weken. Vanmorgen hebben we een vroege echo gehad in het ziekenhuis, en hebben het hartje zien kloppen😍! Ik hoop voor ons allen dat we allemaal een mooi zwangerschap mogen hebben!
Alle reacties Link kopieren
Haha Sneeuwball, daar hoop ik ook op. Lekker volle borsten van de zomer haha
Bij de vorige begon mn buik pas met 20 weken te groeien, maar toen sportte ik ook veel, nu zal dat vast sneller zijn :)
Alle reacties Link kopieren
ik heb gister een test gedaan omdat ik 9 dagen overtijd was.
Positief, alle 3.
Nu moet ik nog bekomen van de shock, straks even langs de huisarts,
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! Waarom langs de huisarts, paperclip?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil het geslacht wel weten, 10 april de 8 weken echo, hoop zo dat alles goed is. Ben wel heeel erg moe
Hier termijnecho ingepland voor 13 april. Voelt nog heel ver weg! Ik wilde misschien daarvoor een pretecho inplannen, of is dat heel erg overdreven?
Met mijn zoon kreeg ik pas een buik met 18-20 weken en toen ging het ook hard.
Het zal nu wel eerder zijn, want er is ruimte gemaakt en ben ook ietsje zwaarder dan toen ik van zoon zwanger was.

Mij lijkt de verrassing erg leuk, zoon of dochter.
Maar voor de baby kamer wil ik wel het geslacht al weten haha. Ik heb een stoere kamer in gedachte, wat grijzig met blauw/roze tinten erin.
Maar dat kan ik niet pas later kopen haha.
En vriend wil het wel graag weten eigenlijk..

Mijn termijnecho is ook pas 9 april, omdat die week ervoor niet lukt helaas.
Voelt ook erg ver weg.

Ik dacht ook dat pretechos vaak vanaf 16 weken is, dat je dan het geslacht kan zien?
Maar eerder kan waarschijnlijk ook wel natuurlijk.
Vervelend sweet dat je zo moe bent.
Je zou floradix kunnen gebruiken, dat heeft mij wat geholpen de vorige zwangerschap. En voldoende ijzers eten.
En natuurlijk vooral: neem je rust! Het is ook niet zomaar iets, een baby maken.
Alle reacties Link kopieren
Konijntje999 schreef:
12-03-2019 18:14
Hier termijnecho ingepland voor 13 april. Voelt nog heel ver weg! Ik wilde misschien daarvoor een pretecho inplannen, of is dat heel erg overdreven?
Ik heb ook zitten denken om een vroege echo bij een bureau te doen (Aangezien ik meteen naar het ZKH moet), maar dat kan dan bij 6w1d of 6w2d en dat vind ik dan misschien toch iets te vroeg... Ook omdat mijn partner daarna een paar dagen weg moet voor werk. Als het dan niet goed is, dan voelt het voor mij niet goed.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd allemaal!
Ik ga denk ik wel mee doen aan moeders voor moeders. Ik heb al mail contact.
25 maart hebben we de eerste echo ik ben dan ook nog niet zo ver 6 weken en 3 dagen.
Kwaaltjes zijn er nu inmiddels al heel duidelijk dit is de tweede dag dat ik voor negen uur in bed lig en heel de dag heb ik moeite met mn ogen open houden.
Ook ben ik steeds een beetje misselijk en ik heb een vreselijke afkeer voor brood gekregen haha.
Alle reacties Link kopieren
Heb me aangemeld voor moeders voor moeders. Ben door werk niet zoveel thuis maar elke druppel telt;)
De 21e heb ik een eerste echo. Vind het spannend! Dat had ik bij de vorige twee veel minder, toen vertrouwde ik erop dat het goed was. Geen idee waarom ik nu ineens onzeker ben. Hebben jullie al nagedacht over de nipt?
Alle reacties Link kopieren
Ik ga wel de nipt test doen, maar dat duurt nog even haha, ben blij als de eerste weken een beetje snel gaan phoe
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Kan ik hier ook mee schrijven? Na een jaar proberen vanochtend een positieve test gehad! Ik vind het nog wel wat onwerkelijk allemaal. Ga denk ik vandaag nog maar een nieuwe test kopen en het morgen nog een keer proberen, dan weet ik het echt zeker.

TO, ga je een tabel maken?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd allemaal! Mooie berichten :)
Merk dat ik echt nog niet heb nagedacht over mvm en NIPT. Mijn vriend gaf gisteren aan of echo 8,5 week niet wat te vroeg is, hij had er niet heel goed gevoel bij.

Sinds vanmorgen ook verschrikkelijk misselijk. Dacht al, waar blijft het! Hahaha... iemand tips?

Hoe voelen jullie je? Ik maak me meeste zorgen om die menstruatiekrampen. Deze heb ik elke nacht zo erg. Erger dan menstruatiepijn. Heb wel een grote vleesboom in de spierwand. Kent iemand dit?

Pluisje, fijn dat je een goede echo had!
Alle reacties Link kopieren
Ik zie hier allemaal termen voorbij komen en ik weet er echt nog maar zo weinig vanaf! Moet me echt maar eens in gaan lezen.

Zijn er moeders die al een eerste of tweede kindje hebben die een mooi zwangerschapsboek aan kunnen raden met informatie?

Miamora, ik ben sinds vorige week elke dag misselijk. Gelukkig gaat het redelijk en komt het bij vlagen. Gek genoeg heb ik er op het werk minder last van, misschien omdat ik dan te druk ben om echt even een rust moment te pakken. Heb verder geen tips voor je :| hoop dat je je snel wat beter voelt.
Alle reacties Link kopieren
vanzee schreef:
12-03-2019 16:26
Gefeliciteerd! Waarom langs de huisarts, paperclip?
Om zeker te zijn... ff bloed laten prikken. Dan kunnen ze meteen mijn bloed op andere dingen testen.
Hoe oud zijn jullie als ik vragen mag?
Gefeliciteerd Kate! Miamora, waarom heeft je vriend een slecht gevoel bij de echo? Je kan vanaf 6/7 weken al een kloppend hartje zien.. Ik zou willen dat mijn echo al bij 8 weken ingepland was!

Hier doen we trouwens net als de vorige keer de nipt met nevenbevindingen.
Paperclip, moest je al bloed laten prikken dan? Voor die andere testen?
Alle reacties Link kopieren
@konijntje, omdat we vorig jaar een vroege echo hadden met hartslag en daarna rond 11 weken niets meer. Daarom had ik de datum al iets later gepland dan de 6/7 weken. Dus als we dat weer zouden hebben, hebben we er alsnog geen vertrouwen in en vind de klap wat harder aankomen. 6/7 is nog zo pril... is meer gevoel ook.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn 32 en 35 jaar.

Ik wil ook het liefst zo snel mogelijk iets weten, bij onzekerheid liever een extra echo dan niks weten. Maar dat is heel persoonlijk :) nog een week wachten.. Poe! Duurt lang!

De vermoeidheid komt er nu ook bij, af en toe maar even rust nemen.

Gefeliciteerd voor de nieuwe dames!
Gefeliciteerd Pluisje, paperclip en Kate!
Leuk dat jullie meekletsen!

Ik heb een tabel toegevoegd, met alle info die er volgens mij tot nu toe was. (vergeef me, als ik wat gemist heb hoor ;-)
Alle resterende info en updates kan ik altijd toevoegen! Meldt het dan even en ik verwerk het!
Ik denk dat we op zich nu wel vol zitten toch?! Anders is het allemaal lastig te volgen als we nog voller worden als groep denk ik. Wat jullie?
Alle reacties Link kopieren
Thanks Vlindertje! Wij zijn allebei 29. Als ik morgen weer positief test dan ga ik opzoek naar een verloskundige. Ik vind het nog zo onwerkelijk allemaal.

Miamora, hoop op een goede echo voor jullie!
Voor de tabel: ik ben 28 en vriend 29. De uitgerekende datum is (nog volgens internet) 13-11.

Ik kan alleen niet de complete tabel zien op mn telefoon dus als er nog iets staat, kan ik het niet lezen haha.


Ik heb bij zoon geen testen gedaan. We waren nog jong, dus ook minder kansen.
En als je wat ziet.. wat dan? Lijkt me he moeilijk die keus.
Bovendien zijn er veel kinderen met een beperking die je niet op echo's kan zien, dus heeft het zoveel meerwaarde? Ik denk het niet.

Voor nu: wil ik opnieuw informatie van de verloskundige over die testen want ben het een beetje kwijt. En missschien is er ook weer iets in veranderd.
Alle reacties Link kopieren
Goede tabel, vlindertje, top!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven