Uitgerekend november 2019

04-03-2019 19:23 409 berichten
Hallo allemaal,

Wie vindt het ook leuk om samen te kletsen en is in november uitgerekend?

NaamLeeftijdKindjeGeslachtUitgerekendBijzonderheden
Vlindertjes29 33/33 2e ? 11-11 04-03 positieve test / 29-03 echo
Torrey87 31/34 1e ? 11-11 28-02 positieve test / 29-03 echo
vanzee 32/35 2e ? 06-11 02-02 positieve test / 20-03 echo :heart: / 04-04 echo
Thumper- 25/29 1e ? 15-11 08-03 positieve test / 25-03 echo
sneeuwball 28/29 2e ? 13-11 07-03 positieve test / 09-04 echo
Peertje80 35/36 3e ? 15-11 07-03 positieve test / echo :heart:
Miamora 37/39 1e ? 03-11 27-03 echo
Sweet899 2e ? 23-11 11-03 positieve test / 10-04 echo
koekie3 3e ? 04-11 21-03 echo :heart:
Konijntje999 31/36 2e ? 11-03 positieve test / 13-04 echo
Pluisje19 30/37 1e ? 03-11 24-02 positieve test / 12-03 echo :heart:
paperclip1985 33/36 1e ? 03-11 11-03 positieve test
Kate670 29/29 1e ? 17-11 13-03 positieve test

... :cheer:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-12-2020 15:45
Reden: Tabel moet gewoon open blijven!
82.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Spannend, miamora en sneeuwball! Zo'n keuze lijkt me lastig. Best handig als er niks te kiezen valt...
Hier geen baby over een paar dagen hoor, mocht laten inleiden met 37 wk maar baby zit goed dus ik wacht wel tot ie zichzelf meldt
Alle reacties Link kopieren
Ja, soms is een keuze niet fijn... gaan allemaal voors en tegens afstrepen... en als je denkt dit is het, komt twijfel weer.

Fijn Koekie, dat de beeb het naar de zin heeft :)

Reden dat ik voor ruggenprik heb gekozen, heeft met herstel te maken en ook voor start baby. Tenminste gyn heeft alle voor en nadelen aangegeven en ook dat de ruggenprik aan kan blijven staan ivm persen. Ik heb een spierziekte en gyn denkt dat ik door de verdoving geen last van krijg. We gaan het gewoon proberen en hij staat stand-by voor KS.

Woe weer echo, dus dan vraag ik het wel even:)
Alle reacties Link kopieren
Spannend allemaal!

Hier vrijdag met 36w de derde groeiecho dus ben benieuwd... Hij ligt ook dwars denk ik. Slapen gaat ook minder lekker maar ja... gelukkig verlof :)

Ben benieuwd wat het vervolg ga zijn als hij groot is (ivm diabetes en het protocol).
Alle reacties Link kopieren
Spannend zo te horen!

Ik ben gelukkig niet bang voor de bevalling, want ik denk dat ik het wel kan. Het persen vond ik het ‘fijnste’ van de bevalling van de eerste, dan ben je gericht iets aan het doen.

Bij mij in huis zijn ze nog steeds aan het verbouwen. De rotzooi ervan ben ik wel (hee veel) meer dan zat nu. Ik ben aan het dweilen met de kraan open. Met mijn week 37 zijn ze klaar (schijnt). Kan niet wachten om alles echt schoon te krijgen.

Hoe dan ook, ik mag gewoon thuisbevallen, zelfs als de badkamer nog niet af is. Dat vind ik wel fijn. Ik wil alleen naar het ziekenhuis als ik echt moet.

Bij de eerste kon ik niet wachten tot de baby zou komen, nu vind ik het allemaal nog wel onwerkelijk. Misschien kan ik het beter voor me zien als het huis echt af is en ik niet slechts zie wat er allemaal nog gedaan moet worden.
Alle reacties Link kopieren
Torrey, ben benieuwd naar de 36 weken echo...

Mijn echo was goed, dus mag me volgende week melden voor de inleiding. Enige angst is dat ruggenprik niet (goed) werkt, maar ja, dat zien we dan wel weer :)

Fijn van Zee dat je lekker thuis mag bevallen, had ik ook heel graag gewild. Lekker in je eigen huis, hopelijk gaat de verbouwing nog goed en volgens planning...

Beweegt jullie beeb ook zo heftig? Hii is zo sterk en schopt zo hard... hij is al wel ingedaald, draait alleen om as, maar toch... had niet verwacht dat hij is ingedaald, merk er niets van, zoals vaak naar de wc :)
Alle reacties Link kopieren
Echo was prima. Hij zit nu op een gewicht passend bij 38.4 (rond de 3200 gram) Inleiding datum gepland bij de 38w. Dan verwachten ze rond de 4100gram. Maar goed; blijft een schatting.

Echter....
Mijn bloeddruk was gestegen (130/88 en normaal rond de 120/70 of 120/65) + ‘opeens’ vocht in m’n voeten en gyn wilde voor de zekerheid extra onderzoek. En ja... verhoogde eiwitten in m’n urine. Bloed was verder prima. Beleid zou zijn meteen opname, maar m’n bloeddruk was wel wat gezakt (130/85) dus mocht naar huis. Heb verder ook geen klachten oid. Moet nu 24uur urine sparen en morgenochtend weer terug naar ZKh. En nogmaals CTG & 3x bloeddruk meten.
Ik ga er maar vanuit dat het foute boel is en dat ik morgen moet blijven. Geen idee wat dan de bedoeling is. Heb het niet gevraagd; stap voor stap :)

Vandaag snel m’n koffer ingepakt haha. En bevalplan moet ik ook nog doen. Dekentjes hangen allemaal te drogen. Man man...

En wat ben ik blij dat ik met 34w met verlof ben gegaan!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vandaag 'preventief' opgenomen (36.1) ivm hogere bloeddruk en eiwit in urine. Nu was het al wel aan het dalen en was ik echt een randgevalletje. Maar goed, dit geeft wel rust. Datum inleiding bij 38w is gepland. Mocht het toch fout gaan dan eerder naar inleiden. Gaat het goed, dan mag ik tussendoor nog naar huis toe. Dus dat hoop ik...

Met kindje alles goed, die doet het prima. Mocht hij nu wel komen, dan wordt hij op 3200gram geschat.
Alle reacties Link kopieren
Woow Torrey, heftig zeg! Gelukkig zijn jullie in goede handen maar zo had je het je vast niet voorgesteld. Sterkte daar!
Ah torrey wat naar. Hopelijk zijn je waardes goed dat je tussendoor naar huis mag.
Alle reacties Link kopieren
Vrijdag was ik er al licht op voorbereid dus ging gisteren ook terug met het idee ‘ik zal wel moeten blijven’

M’n bloeddruk is overigens prima. CTG ook. Baby heeft echt nergens last van. Hij geniet er wel van dat ik nu echt rust neem, want hij is super beweeglijk haha.
Ik denk dat ik de afgelopen twee weken van m’n verlof toch een beetje teveel gedaan heb. Maar dit is wel echt rust en stiekem ook wel lekker haha. Ik heb ook goed geslapen etc.

Ik heb ook vrijwel geen klachten, dus dat scheelt ook. Vandaag blijf ik nog en morgen even verder kijken. Ik denk dat ze dan ook nog even mijn urine gaan testen op eiwitten.
Alle reacties Link kopieren
Heej Torrey, hoop dat alles ok is en je vandaag naar huis mag... maar wel goed dat ze het allemaal goed in de gaten houden.

Hier nog laatste dingen doen en woe naar zkh. Ben benieuwd, dacht dat ik gisteren al wat vruchtwater verloor, hoopte dat uit zichzelf zou beginnen..... kan nog natuurlijk.

Sterkte allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Mag vandaag naar huis en elke dag controle (CTG en bloeddruk). En natuurlijk rust houden haha.

Ook hebben we een datum qua inleiding. Natuurlijk onder voorbehoud, als het goed blijft gaan. Hier ook geen november kindje ;-)
Alle reacties Link kopieren
Miamora hoe is het...?
Alle reacties Link kopieren
Torrey, gaat goed!
Woe moest ik me dus melden voor de inleiding en donderdag bevallen :)
Was een lange rit, maar alles is goed gegaan.

Met jou en rest alles ok?
Alle reacties Link kopieren
Ah fijn....!! Gefeliciteerd!!
Ballon gehad of niet...?

Ja hier alles goed. Inleiding datum heb ik, wel spannend. Grappige is alleen dat m'n waardes gewoon helemaal goed zijn. Ook van m'n suiker. Maar eerlijk gezegd ben ik er wel een beetje klaar mee. Ook met die dagelijkse controles.
Alle reacties Link kopieren
Ja eerst ballon in de avond en de volgende dag gelukkig 2 cm ontsluiting. Ze hadden de ballon ook behoorlijk gevuld, voor de zekerheid. In de vroege ochtend meteen ruggenprik en opwekkers. Ruggenprik, helaas niet heel erg goed gemerkt. Was heel bang met persen dat ik last van aanvallen spieren zou krijgen en er stonden, verslappers klaar, maar dit was voor nood, dan moest de baby evt aan beademing en langer zkh. Baby daalde alleen niet in dus kwam een een vacuümpomp bij kijken, was 1,5 aan het persen en baby kreeg het moeilijk.

Nu meer dan week verder en het is een rustige en tevreden baby. Wel enorm wennen voor eerst moeder, voel me een oppas en dat ze elk moment hem komen halen hahaha....

Succes rest met laatste loodjes!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Miamora! Fijn dat het goed met jullie gaat en dat het zo’n tevreden baby is!

En spannend Torrey, hoe gaat het nu?

Ik ben er klaar voor. De nieuwe badkamer voelt als een geweldige luxe, ik geniet met volle teugen dat ik weer gewoon warm binnen kan douchen :) voor het eerst sinds tijden weer eens normaal mn benen geschoren. Buiten had ik steeds kippenvel.

Ik heb wel een beetje last van humeurigheid (nog niet eerder last van gehad) en ik kan niet wachten om weer lekker te wandelen enzo. Door die harde buiken sta ik al sinds week 15 op een soort winterslaapmodus, die ben ik nu zat :) volgens mij heb ik wel zin in de baby, hoewel het nog steeds onwerkelijk voelt.
Alle reacties Link kopieren
Hier vandaag bevallen (38w) met een keizersnede na een inleiding die vrijwel niks voor mij deed.
Weeën kwamen totaal niet op gang na ongeveer 32 uur
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Torrey! Hoe voel je je? Hoe gaat het met de baby? Hoe heb je alles ervaren?
Ik ben ook wel benieuwd naar jou, Miamorra :)
Alle reacties Link kopieren
Jaa de eerste baby 's zijn er! Gefeliciteerd torrey en miamora
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd miamora en torrey!
Ik ben morgen 38 weken zwanger. We wachten rustig af...
Alle reacties Link kopieren
Gisteren was de uitgereden datum, maar hij is er nu twee weken.

Met ons gaat het verder goed! Ik herstel prima van de keizersnede. De nachten zijn wel even wennen hoor... Haha. En meneer is een speenvarken als hij verschoond moet worden, man man...
Alle reacties Link kopieren
Loop een beetje achter, sorry. Hier ook een mooie dochter, geboren op 1 november.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd koekie!
Gefeliciteerd koekie! Lekker genieten.

Ik ben afgelopen vrijdag bevallen van een mooie zoon! Heel blij!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven