Follikel (cyste) van 30 mm door Clomid

12-03-2019 08:31 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Even sparren! Mijn partner en ik zijn nu een tijdje bezig in de medische molen om zwanger te worden van ons eerste kindje. 50 mg Clomid deed niets en met 100 mg had ik op dag 14 een eicel van 20 mm! Volgens de fertiliteit verpleegkundige kon 'ie elk moment gaan springen. Spannend! Een week later moest ik terugkomen voor een bloedafname zodat ze konden zien of het eitje ook daadwerkelijk gesprongen was. Helaas was dit niet het geval. Wachten op mijn menstruatie die hopelijk toch zou komen.. Op dag 30 van de cyclus had ik mijn eerste bloedverlies maar het was heel erg bruin en niet veel, en eigenlijk bleef dit zo aanhouden. Ik belde naar het ziekenhuis en het verzoek was toch om even te komen voor een echo, voordat ik weer met Clomid zou beginnen. Dit was gisteren en wat bleek? Die eicel die ik had is nooit gesprongen maar doorgegroeid. Inmiddels is 'ie 30 mm. Echt een enorme teleurstelling want gevoelsmatig doen we nu geen stap vooruit maar achteruit. Ik ben nu weer aan de Provera om een menstruatie op te wekken en de verpleegkundige hoopt dat die cyste ook daarmee zal verdwijnen. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

We hebben gisteren een nieuwe afspraak bij de gynaecoloog gemaakt om te kijken of hij het ziet zitten om door te gaan met Clomid, als dit de uitwerking is. Of kan dit pure pech zijn?
Ik heb ook een keer een cyste gehad door de hormonen. Daarvoor en daarna heeft het steeds voor een eisprong gezorgd
Die cyste is bij mij vanaf verdwenen

Dat het heel frustrerend en teleurstellend is dat weet ik helaas allee van.
Als je wil ben je welkom om in het "zwanger worden met clomid' topic mee te schrijven
Alle reacties Link kopieren
Ah dank je voor je reactie. Misschien is het dan inderdaad pure pech dit keer..
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook een follikel van 30 mm na het slikken van 50 mg Clomid. Dat eitje is de dag na de meting wel gesprongen, en ligt nu in zijn ledikantje te tukken :). Ik had er wel flink last van, mijn buik was erg gevoelig.

Wat jammer dat er bij jou een cyste ontstaan is. Hopelijk verdwijnt die snel weer en kun je gauw weer verder! Ik hoop dat het dan gauw raak mag zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven