Er zijn mensen die vinden dat ik te weinig eet in week 11

12-03-2019 18:06 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 11 weken zwanger en ik heb al een week of twee de opmerking je eet te weinig tewijl als ik honger heb wel gewoon eet en in kleine beetjes omdat groote beetjes er niet in gaan ik eet wel gewoon fruit en avond hoeveel ik op krijg brood met kaas en meusli repen ligt dit aan mij of zijn overdrijven deze mensen een beetje ?
Alle reacties Link kopieren
Van wie krijg je deze opmerkingen?

Wat vind je zelf?
Alle reacties Link kopieren
Negeren... niemand heeft iets te zeggen over wat jij wel of niet eet tijdens je zwangerschap, behalve je verloskundige. Als die vindt dat het niet goed gaat, dan zegt ze het echt wel.

Dat gezeur van iedereen aan de zijlijn die het beter weet is mateloos irritant.

Ik ga er even vanuit dat je niet vel over been bent, en dan maakt het echt niet zo veel uit, die baby groeit heus wel.

Ik kotste zelf de eerste weken alles uit en vk hield haar standaard praatje over gezond eten enzo. Toen zei ik dat ik gewoon at wat ik binnen kon houden en als dat chips was, dan was het chips. Zelfs vk gaf me groot gelijk.

Gezond eten is belangrijk, maar zolang je zelf niet graatjemager bent, krijgt je baby meer dan genoeg en hoef je je er echt niet druk om te maken.

Gefeliciteerd met je zwangerschap, geniet ervan, en al die wijsneuzen lekker laten praten, doen wat voor jou goed voelt 😊
Alle reacties Link kopieren
Tip 1: interpunctie.
En verder kunnen we er moeilijk wat van zeggen, want je zet er niet bij hoeveel je eet. En heb je last van misselijkheid dat je alleen kleine beetjes eet?
wat staat hier?
Alle reacties Link kopieren
Als je last hebt van erge misselijkheid en dit van (zeer) tijdelijke aard is lijkt er me weinig aan de hand.

Als dit je standaard voeding is op een dag zou ik eens achter mijn oren krabben (en hulp zoeken voor een normaal eetpatroon)
Ik dronk tijdens mijn zwangerschappen alleen maar ice tea en voor de rest kotste ik alles uit (HG zwangerschappen)
Nooit van iemand te horen gekregen dat ik wat weinig at.

En raar maar waar, alle kinderen zijn er gezond uitgekomen.
Alle reacties Link kopieren
Ik leefde op tosti, citroenwater, zure matten en appel. De eerste 15 weken. Daarna at ik weer normaal. Enige wat ik naar binnen kreeg.
Alle reacties Link kopieren
Je gebruikt in ieder geval te weinig leestekens.

Verder kunnen wij er weinig over zeggen. Want je noemt wat dingen die je eet maar geen hoeveelheden. Maar jij eet wat je binnenkrijgt, en als dat kleine beetjes zijn dan is dat maar zo. Mocht je echt te weinig in gewicht aankomen dan zal de verloskundige daar wel met je over in gesprek gaan.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon terugkaatsen; wat eet je veel, je lijkt wel zwanger.

Oja en heb je wel eens van een punt of een komma gehoord?
Ik zou alleen naar de huisarts/verloskundige luisteren.
Alle reacties Link kopieren
Wat een lange zin.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Wij zien niet hoeveel je eet dus hoe kunnen wij nou advies geven?
Niet druk om maken.

Bij de oudste kon in de eerste weken echt niets binnen houden. Vk benoemde toen dat het op dit moment niet uitmaakte wat ik at als ik maar een klein beetje at.

Lekker laten praten
Wat een gekke mensen. Waar komen die vandaan? En waarom bemoeien ze met je eten? Doe deze bijzondere mensen dat vaker?
Heb je eetproblemen gehad in het verleden? Heb je een beperking dat er voor je opgeschept word en of gevoerd zodat er gekeken word naar wat je eet?
Alle reacties Link kopieren
Tja, met 11 weken zit je ook wel op het hoogtepunt qua misselijkheid e.d. Ben je (te) mager van jezelf? Dat mensen zich zorgen maken?
Alle reacties Link kopieren
Van harte met je zwangerschap.

Heb even 2 tips voor je:

1. Trek je niks aan van wat iedereen vind, denkt of meent wat je moet doen. Vanaf het moment dat je zwangerschap groot nieuws is gaat iedereen je tips, goede raad en bemoeienis geven.
Ene oor in andere uit. Doe wat met de tips wat jou logisch lijken.
Luister vooral naar je VK en doe verder wat voor jou goed voelt.

2. Geniet van je zwangerschap <3
Als je net zo weinig eet als de hoeveelheid leestekens die je gebruikt, dan eet je inderdaad erg weinig.
Alle reacties Link kopieren
Anoniempjerosso schreef:
12-03-2019 19:23
Gewoon terugkaatsen; wat eet je veel, je lijkt wel zwanger.

Oja en heb je wel eens van een punt of een komma gehoord?

Wij weten niet hoe de situatie echt is, of TO misschien vrij mager is en echt weinig eet en of de opmerkingen komen vanuit bezorgdheid van hechte familie/vrienden e.d. En jouw advies is dan een of andere sneer geven :nut:

Soms kun je zulk advies beter pas geven als je meer over de situatie weet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in beide zwangerschappen (nu 20 weken zwanger van de tweede) geen moment misselijk geweest. Wel gaat mijn eetlust drastisch omlaag en avond eten krijg ik, net als bij de eerste, amper weg... Tja.

Ik heb 40 kilo te veel dus kan het missen. Ben tijdens mijn eerste zwangerschap niks aangekomen (woog met 8 weken hetzelfde als met 38 weken). Mijn lijf geeft tijdens een zwangerschap gewoon veel beter aan wat het nodig heeft en zo lang ik daar naar luister gaat het prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven