Uitgerekend tweede helft van november 2019

12-03-2019 20:56 389 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Hier op 9 dpo een positieve zw test gehad en vandaag ben ik dan ook precies 4 weken zwanger.
Door een eerdere miskraam en missed abortion heb ik veel behoefte om het van mij af te schrijven en hopelijk straks ook leuke dingen te kunnen delen.

Meer dames die willen meeschrijven?

Ik ben 19 november volgens mijn berekening uitgeteld nu. Bewust gekozen voor een topic voor tweede helft van november, zodat het groepje niet te groot wordt.



Van jullie hebben we al lang niks gehoord: Mosredna. Lotus87, Geertje_, mollyk, budgy86, Minke19842019
Jullie zijn uit de tabel gehaald voor het overzicht. Voel je welkom om weer mee te schrijven.
Naam Leeftijd (+prtnr) Kindje UD Echo J/M/? Bijzonderheden
Mamavaneenboefje 29/30 2 15-11-2019 ? - -
Nikkinikki84 35/31 1 16-11-2019 27-5 - -
vicky*bloom 34/33 1 17-11-2019 ? - -
Loes123456 29/31 3 17-11-2019 22-5 O -
lenthe_ 32/34 1 18-11-2019 1-6 Mk januari '19
xLau 27/28 1 18-11-2019 21-5 M? mk 4w5d (8-2018) & MA 10w4d (12-2018)
Alatariël 27/41 1 18-11-2019 ? J -
Loes23 26/? 2 23-11-2019 ? J -
Sannts 32/32 1 29-11-2019 20-5 - -


tozie :hug: KirstenvdVeen :hug: Vavavoem :hug: Lin-1978 :hug: Mama-nurse :hug:
xlau wijzigde dit bericht op 20-05-2019 12:32
67.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!
Wat naar, hopelijk blijft alles nu goed gaan. Ik ben zelf volgens mijn berekening 16-11 uitgerekend (4 weken en 4 dagen) en besef het nog niet helemaal al 4 positieve testen gedaan afgelopen 4 dagen, het voelt ook al bijna een week of ik gewoon ongesteld moet worden dus ook best wel spannend allemaal zo’n eerste keer!
Alle reacties Link kopieren
TvP. Positief getest, maar wil eerst voorbij de 5,5 week zijn voordat ik ga verheugen ivm eerder miskramen..
Alle reacties Link kopieren
Spannend he Nikki. hier voel ik ook af en toe menstruatiekrampen waar ik erg van schrik. Vervolgens voel ik me weer totaal niet zwanger.

@Leeuw! Stap 1 is er in ieder geval. Wel leuk dat we weer samen zwanger zijn! Schrijf vooral van je af hoor. Dit topic is niet alleen voor leuke dingen.
Hey!

Ik heb gisteren een positieve zwangerschapstest gehad (2 zelfs, voor zekerheid), en zou rond 16 november uitgerekend zijn.

Het dringt hier nog helemaal niet door... Ik was heel zeker niet zwanger te zijn en was dus hartstikke mis.
Ik wil pas vreugde voelen na een eerste echo, die staat gepland op 3 april. Ik ken veel mensen die reeds miskramen gehad hebben en zeer vaak ook bij hun allereerste zwangerschap, dus ik ben heel bezorgd momenteel.

Ik herken ook dat gevoel alsof ik elk moment ongesteld ga worden. Elke keer ik naar de wc ga en er is niets te zien, ben ik weer verbaasd!

Leeuw, fijn je in dit topic terug te zien en nogmaals proficiat ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ja ben ook bang dat het misgaat het is nog zo onwerkelijk ik dacht gewoon ongesteld te worden omdat het precies zo voelde. Hebben jullie het al aan iemand in je omgeving verteld?

Oh je hebt al een afspraak staan, ga morgen ook maar bellen 3 april klinkt nog heel ver!
Ja soms is het best lang wachten, dus ik heb maar ineens een afspraak gemaakt. Morgen ook naar HA voor bloedtest. Ik neem geen risico’s hoor :rofl:

Ik heb het wel al enkelen verteld, mijn 2 beste vrienden en mijn moeder. Als het fout loopt, wil ik ook bij iemand terecht kunnen met mijn verdriet, denk ik dan.
Mijn schoonzusje weet het ook, die liet me pas weten dat zij 8 weken zwanger is! Vind het zo’n ontzettend toeval o_o :flirting: Ik hoop echt dat we allebei een mooie zwangerschap in gaan!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Alatariel! Je schreef ook in het Wachtbankje topic toch?
Lees daar nog wel eens mee ;)
Wat mooi dat je samen zwanger bent met je schoonzusje! Mijn zus is voor een 3e aan het proberen, hoop ook dat zij gauw zwanger is!

@Nikki: Bij mij weet mijn beste vriendin het, een andere vriendin toevallig omdat ze er naar vroeg en een collegaatje. Plan is het mijn ouders pas te vertellen na mijn eerste echo.. Als ik dat vol houd..

Hoe is het met jullie symptomen?

Ik heb buiten heel soms een menstruatiekramp eigenlijk nergens last van. Beetje gevoelige borsten af en toe.. en meer afscheiding dan.
Heel anders dan mijn vorige 2 zwangerschappen.

Ik bel vrijdag denk ik de verloskundige op om een afspraak te maken voor hopelijk 29 maart. Dan zou er een hartje zichtbaar moeten zijn.
Hey Lau! Ja ik schreef in het wachtbankje topic mee :-)

In heb zelf ook niet zo echt gek veel symptomen, vooral ‘s avonds last van wat menstruatiekrampen, met momenten wat gevoelige borsten. Vandaag op de trein wel heel gevoelig aan parfums. Verder is het rustig... ik ben wel erg opgeblazen, als ik mijn buik bekijk, lijk ik al 4 maand ver! Volgens mij komen de eerste echte symptomen pas met week 6 aanzetten? We kunnen misschien best nog even genieten van de rust :popcorn:

Ergens kijk ik ook wel uit naar die symptomen, geeft geloof ik wel een gevoel dat alles in orde lijkt te zijn...
Alle reacties Link kopieren
Leuk jullie antwoorden te lezen, ik heb het nog niemand verteld (behalve mijn vriend) wil het volgende week aan m’n zus/schoonzus en beste vriendin vertellen als het voor mijzelf een beetje werkelijk is!

Wat bijzonder samen met je schoonzusje, ik ontdekte het 2 dagen nadat mn schoonzus was bevallen dus ze gaan waarschijnlijk maar 8 maanden schelen!

Ouders wil ik het ook pas na de eerste echo vertellen, verdere familie, vrienden, collega’s nog later als ik dat volhoud

Morgen ga ik mijn huisarts en verloskundige bellen, ben benieuwd.

Verder niet echt symptomen, ong-buikpijn lijkt minder af en toe hoofdpijn maar dat is het ook.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat jullie ook zo weinig voelen! Symptomen hebben is soms wel fijn ter bevestiging. Maar het kan je ook zo onzeker maken als je altijd misselijk bent en dan ineens een dagje niet.

Hoe oud zijn jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ja inderdaad voor mij kan het allemaal niet zo snel genoeg gaan, ik ben denk de oudste met 35 en had het dus qua leeftijd ook helemaal niet verwacht in de eerste maand gelijk zwanger te worden, nooit eerder zwanger geweest/proberen te worden. Op latere leeftijd mijn vriend ontmoet. Slikte wel al jaren om andere redenen geen pil.
Ik ben 27, mijn man is een pak ouder dus ik had ook niet verwacht snel zwanger te worden.

Ik ben net een hele tijd op Google gaan zoeken naar symptomen van een vroege miskraam, missed abortion, buitenbaarmoederlijke zwangerschap, windei... Ik word helemaal gek nu :cry: Waarom heb ik dat in hemelsnaam opgezocht??
Alle reacties Link kopieren
Jeetje ja je vindt vast de ergste verhalen😔 maar denk eraan dat het grootste percentage wel goed gaat en probeer er niet meer naar te kijken. Vind het ook moeilijk hoor niet alles helemaal uittepluizen op het internet.
Ik ben er ook heel erg van bewust dat het fout kan gaan en weet ook niet wanneer je dat een beetje los kan
laten, hoop dat je het inmiddels een beetje van je af heb kunnen zetten.
Alle reacties Link kopieren
Waarom ben je daar naar op zoek gegaan Alatariel? Dacht je aan een bepaalde symptoom die je had dat het kon wijzen op zoiets?
Hey!

Lau, ik was ernaar op zoek gegaan zonder reden. Gewoon uit angst, geloof ik. Zodat ik zou weten voor welke symptomen ik aandachtig moet zijn... Nou ja, conclusie is: zo'n dingen moet je echt niet gaan opzoeken! Het heeft me de hele avond flink ziek gemaakt en ook een hele nacht goede slaap gekost.

Intussen heb ik mijn bloed laten controleren door de arts: alles ziet er zeer goed uit, de hormonen lijken volledig op schema te liggen en ik ben echt 100% zeker zwanger :flirting: Ik ben uitgerekend voor 21 november!
Zullen we misschien een tabelletje maken voor wanneer iedereen uitgerekend is? Hebben we een mooi overzichtje van iedereen! Kunnen we later misschien ook de geslachten aan toevoegen, als we deze weten (en kenbaar willen maken).

Hoe voelt iedereen zich de laatste dagen? Hier nog geen lichamelijke verschillen te bespeuren...
Ik moet wel toegeven dat het pas lijkt door te dringen sinds ik de resultaten van mijn bloedafname heb gekregen en ook door de arts te horen kreeg dat ik echt zwanger ben. Ik heb even een dik kwartiertje stevig zitten huilen van geluk, puur uit ontlading! Hopelijk loopt alles goed bij iedereen, dat we de komende maanden samen mogen wegdromen bij de visioenen aan onze bolle buikjes en het wolkje dat we later in onze armen mogen houden! :love:
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden, mag ik meeschrijven?

Vandaag positief getest en best een duidelijke streep! Kan het bijna niet geloven. Vorige ronde ook een positieve test (maar echt met een tuurstreepje) en dat is binnen een week fout gegaan. Ben nog steeds heel onzeker, maar spreek mezelf moed in met deze duidelijke streep :)

Omdat ik vorige ronde dus later ongesteld was en ik deze ronde geen duidelijke positieve ovulatietest heb gehad (behalve de afgelopen paar dagen) weet ik niet helemaal zeker wat m’n UD is. Ik verwacht ergens tussen 20-24november.

Dit zal ons 2e kindje worden (zoonlief is 16 mnd) en wij zijn 33/38. Vooral vanwege leeftijd man wilden we niet lang wachten en zou het geweldig zijn als we in november ons gezin compleet zullen hebben :love:
Welkom Budgy!

Proficiat, ik hoop dat je in november een droom van een baby in je armen mag houden! :hyper:
Zeker welkom hier in ons onzekere ik-kan-het-nog-niet-bevatten groepje, we kennen het gevoel allemaal!

Wanneer was je eerste dag van je laatste ongesteldheid?
Alle reacties Link kopieren
Dankje alatariel! Jij ook gefeliciteerd, fijn dat je nu 100% zekerheid hebt :) weer een stapje verder. Geniet ook van het gevoel! Heerlijk van die gelukkige emoties!

Oja was 13 feb ongesteld en had voorheen een cyclus van 30-32 dagen. Maar heb het vermoeden nu al eerder een eisprong gehad te hebben.

En ook hier (nog) geen klachten, wat vermoeid, maar dat kan ook door randzaken komen en een wat drukkend gevoel in m’n buik omdat ik er gewoon op let.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Vanochtend een lichte, positieve test in handen gehad. Heel erg onwerkelijk, omdat ik PCOS heb en ons eerste kindje heeft 1,5 jaar op zich laten wachten. Ditmaal maar 7 maanden bezig geweest.

Ik ken de onzekerheid die jullie beschrijven. Het is nog zo pril en mijn test was zo licht vanochtend dat ik morgen opnieuw ga testen en hoop dat de streep donkerder is.

Ik heb eenmaal eerder meegemaakt dat ik een lichte streep had en die was de dag erna weg..

Met elkaar schrijven vind ik wel fijn. Het wel en wee delen, vooral in deze eerste, onzekere periode. Gefeliciteerd allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Welkom allen.

@Tozie: Ik ben benieuwd naar je testen. Foto morgen ?=) Hopelijk loopt die mooi op, maar houdt er rekening mee dat HCG ongeveer om de dag verdubbeld.
Wat fijn dat je nu zo 'snel' zwanger bent. Kreeg je medicatie o.i.d.?

@Budgie: Een goede oplopende test is de eerste stap <3

@Alatariel: Wat fijn dat je middels bloedonderzoek nu zekerheid hebt! Nu lekker genieten van het idee en niet meer googlen ;)


Ik heb een tabel aangemaakt. Willen jullie de gegevens verder aanvullen zodat ik het er in kan zetten?
Alle reacties Link kopieren
xLau, nee zonder medicatie. Ons eerste kindje was gelukkig ook spontaan en op natuurlijke wijze.

Ik zal eens kijken of ik er een foto bij geplakt krijg.

Afbeelding

Info voor de tabel: allebei 30 jaar, UD geen idee doe maar even 19-11
Alle reacties Link kopieren
@Alatariël wat fijn! Had je gevraagd om een bloedtest? Ik heb de Ha ingelicht ( of naja de assistente) maar dat was het.

En gefeliciteerd @budgy86 en @Tozie

Leuk de tabel! Ook ik heb 28-3 mijn eerste echo
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 35 en mijn vriend is 31
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, het lijkt mij ook heel leuk om mee te schrijven!
Allereerst allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Wat een spannende tijd! :)

Donderdag had ik een positieve test in handen. In februari zijn we begonnen met een ICSI traject vanwege de subfertiliteit van mijn man en ik ben zwanger van de eerste terugplaatsing. Mijn man en ik kunnen 't nog niet helemaal geloven.
Volgens de berekeningen ben ik 20 november uitgerekend, dat is drie dagen voor de verjaardag van onze dochter van 2.

Voor de tabel: ik 32, man 33, 2e kind, UD 20/11/19, eerste echo: 10/04

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven