Zwanger worden met zorgen

13-03-2019 11:42 1177 berichten
Zijn er misschien meer meiden die op dit moment proberen zwanger te worden, maar waarbij het geen roze wolk is?
Om wat voor reden dan ook... Misschien een miskraam, zwangerschapsafbreking door een afwijking, vroeggeboorte, overleden kindje, lichamelijke/psychische problemen, wat dan ook...

Het lijkt me fijn om er dan samen over te kunnen praten en elkaar te kunnen steunen.

Als je mee wilt schrijven mag je zelf de tabel aanpassen.
[...]

Mocht je het lastig vinden om de tabel zelf aan te passen, zet dan even je gegevens dikgedrukt neer. Dan zal ik het voor je aanpassen!

[/td][/tr]
NaamLeeftijdKindjeNODBijzonderheden
Vanessakusje322e13 dec kindjes verloren met 13 en 18 wk zwangerschap LF van 8-9 dagen
Loes23262e* :heart: 2 miskramen, zoontje overleden 23+6 (afbreking omdat hij niet levensvatbaar was).
OkkiePetite312e 1-12 eerste zoontje overleden vroeggeboorte (20+5 dec 2018), ma (6+5, okt 2019), endometriose.
Omelette-du-fromage32?Jongste zoontje overleden
PinotGrigio3363e13 oktJongste kindje (2 jaar) overleden
Maikiex231e* :heart: 2 miskramen, verkorte cervix en vroeggeboorte 23 wk
Sunny-91273e :heart: Jongste zoontje is dag na de bevalling overleden door zuurstoftekort na gescheurde baarmoeder
Wolzijde34 :heart: zwangerschapsafbreking gehad
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-12-2020 14:38
Reden: misbruik algemeen account
61.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zal mezelf even voorstellen.

Ik ben mama van 2 prachtige zoontjes. Mijn ene zoontje wordt bijna 2 jaar en mijn andere zoontje is in december 2018 geboren en een dag later overleden.

Tijdens de bevalling is mijn baarmoeder gescheurd (zie mijn andere topic) en hij heeft hierdoor ernstig zuurstof tekort opgelopen. L* heeft enorm gevochten, maar hij is de volgende dag in m’n armen overleden.

Het verdriet is nog steeds onbeschrijfelijk, maar we willen ook weer verder met ons leven. We willen zo graag een broertje of zusje voor ons andere zoontje, dus we hebben besloten om er weer voor te gaan. We hebben toestemming van de gynaecoloog gekregen, dus sinds deze maand gaan we weer proberen om zwanger te worden.

Afgelopen zaterdag ben ik ongesteld geworden dus voor m’n gevoel kan ik nu echt verder. Wanneer ik bedenk dat ik weer opnieuw zwanger moet worden breekt het zweet me wel uit… Ik vind het zo ontzettend spannend en doodeng! Maar we willen heel erg graag nog een kindje dusja dan zal ik toch weer zwanger moeten worden.

Zijn er meer meiden die in het zelfde schuitje zitten en mee willen schrijven? Ik weet dat er meer groepjes zijn met zwanger worden vanaf … , maar daar voel ik me toch niet in thuis.

Liefs
sunny-91 wijzigde dit bericht op 13-03-2019 12:05
0.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Eh op deze manier ben je aan het dubbelnicken.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
13-03-2019 11:58
Eh op deze manier ben je aan het dubbelnicken.
Neehoor, zoveel groepjes die het op deze manier doen.
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
13-03-2019 11:58
Eh op deze manier ben je aan het dubbelnicken.
Er zijn toch heel veel topics die op deze manier werken? Een algemeen account zodat iedereen zelf zijn gegevens kan aanpassen?
Als dit niet mag dan hoor ik het graag...
Alle reacties Link kopieren
Sunny-91 schreef:
13-03-2019 12:02
Er zijn toch heel veel topics die op deze manier werken? Een algemeen account zodat iedereen zelf zijn gegevens kan aanpassen?
Als dit niet mag dan hoor ik het graag...
Misschien dat er voor 'tabellen topics' een uitzondering gemaakt wordt, maar in de huisregels staat dat je niet met 2 nicks in hetzelfde topic mag posten. Maar he, ik snap de reden wel hoor! :)
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Wat een heftig verhaal! Ik zit niet in je situatie, maar ik hoop dat er andere mensen reageren, dan azijnzeikers die het hebben over dubbel nicks.
Alle reacties Link kopieren
Sunny ik moet regelmatig aan je denken en leef met je mee. Mijn zwangerschap was ook allesbehalve onbezorgd (kindje geboren laten worden met 18 weken ivm afwijkingen) en het jaar daarvoor al eens een miskraam. Ik heb ook meegeschreven en gelezen in topics zoals deze (bijv Zwanger zonder roze wolk) en de steun en herkenning zijn zó fijn! En heel hoopgevend dat de topics na een tijdje verdwijnen omdat de deelneemsters bevallen zijn en het goed gaat, want meestal is er uiteindelijk een positieve afloop.

Bij ons zei ook iedereen in het ziekenhuis huis dat, dat het meestal toch weer goed gaat na zo'n dramatisch verhaal. Maar ja eerst zien dan geloven natuurlijk! Onze zwangerschap was ook zo vreselijk spannend, pas na 20 weken begon ik er een beetje in te geloven, uiteindelijk is het nog wel gelukt er een tijdje van te genieten ondanks complicaties en nu hebben we een gezonde zoon :heart:

Ik weet bijna zeker dat het bij jullie ook goed komt. Je gyn zal je strikt controleren, en je zal heel heel goed begeleid worden. Ik ga voor je duimen dat je snel weer zwanger mag zijn. En L vergeten we nooit (ook ik niet :heart: )

:hug:
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je lieve berichtje Mieremuis! Wij kennen elkaar natuurlijk al omdat we nu in dezelfde maand waren uitgerekend en ik weet dat jij je ook veel zorgen hebt gemaakt. Logisch ook na wat jullie allemaal meegemaakt hebben!
Ik ben zo blij voor je dat jullie nu een prachtig kindje hebben gekregen! :heart:

Ik was inderdaad op zoek geweest naar dat topic 'Zwanger zonder roze wolk'. Ik wist dat die er ooit was maar ik kon hem niet meer vinden. En het is inderdaad hoopgevend dat deze topics niet actief blijven omdat de schrijfsters ondertussen bevallen zijn.
Ik hoop dat dit topic ook zoiets wordt en dat er meer meiden mee komen schrijven, ook al gun ik iedereen een zorgeloze zwangerschap! Helaas is het soms niet anders...

L* gaat absoluut nooit vergeten worden en we willen hem ook absoluut niet vervangen! Hij zit voor altijd in het mooiste plekje van m'n hart :heart:
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je dit topic heb geopend! Had in ander topic van je gereageerd

Mijn verhaal
Mijn vliezen braken bij een zwangerschap van 20 wkn, daarbij verloor ik ook veel vruchtwater. 2,5 dag later kwamen de weeen en ben ik bevallen van onze prachtige zoon die tot hij op de wereld kwam, heeft geleefd. Zo trots op hem!

Zo herkenbaar over de wens voor kindje,.
over paar maandjes kom ik graag mee schrijven hier :)
(En waarschijnlijk nu al meelezen Hihi)
Alle reacties Link kopieren
OkkiePetite schreef:
13-03-2019 23:47
Goed dat je dit topic heb geopend! Had in ander topic van je gereageerd

Mijn verhaal
Mijn vliezen braken bij een zwangerschap van 20 wkn, daarbij verloor ik ook veel vruchtwater. 2,5 dag later kwamen de weeen en ben ik bevallen van onze prachtige zoon die tot hij op de wereld kwam, heeft geleefd. Zo trots op hem!

Zo herkenbaar over de wens voor kindje,.
over paar maandjes kom ik graag mee schrijven hier :)
(En waarschijnlijk nu al meelezen Hihi)

Wat ontzettend heftig! :hug:
Tot over een paar en maandjes en hopelijk schrijven er dan al meer meiden mee zodat we elkaar kunnen steunen.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil proberen hier ook mee te gaan schrijven. Ookal ben ik erg bang denk niet dat dat ooit weggaat dus dan maar sprong gaan wagen als we groen licht krijgen.
Alle reacties Link kopieren
omelette-du-fromage schreef:
14-03-2019 19:36
Ik wil proberen hier ook mee te gaan schrijven. Ookal ben ik erg bang denk niet dat dat ooit weggaat dus dan maar sprong gaan wagen als we groen licht krijgen.

Wat fijn dat je mee wilt komen schrijven. Ook al had ik je absoluut een zorgeloze zwangerschap gegunt... helaas zal dat voor ons nooit meer kunnen.

Heb je binnenkort een gesprek met de gynaecoloog? Ik hoop dat jullie snel groen licht krijgen!
Heb je al inzicht in je cyclus?

Ik ga morgen een poging wagen om een tabel aan te maken.

Ik hoop dat dit een fijn topic word waarin we elkaar kunnen steunen en onze zorgen kunnen delen.
Alle reacties Link kopieren
@Omelette, de tabel is toegevoegd. Je mag zelf je gegevens toevoegen of in een berichtje vermelden zodat ik het voor je toe kan voegen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mij in de tabel gezet.
Ik wacht nog op een oproep voor de gynaecoloog.
Mijn cyclus varieert van 25 dagen tot 35 dagen een beetje inzicht wel maar niet echt wanneer mijn eisprong is dus. Heb ovulatietesten gekocht ga ze proberen over een week dan schat ik dat het de goede tijd is.
Heb jij duidelijk inzicht? Spannend al een NOD ingevuld zag ik
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig zeg dat jullie maar 2 maanden van jullie zoontje mochten genieten... wat oneerlijk eh :| was hij ziek of kwam het onverwachts? Als je er liever niet over wilt praten dan snap ik dat ook!

Ik heb ook geen idee wanneer mijn eisprong is, ik heb m'n nod maar een beetje gegokt ;-)
Vorige week ben ik voor het eerst ongesteld geworden na m'n bevalling en normaal gesproken heb ik een onregelmatige cyclus. Ik heb ook ovulatietesten gekocht om te kijken of ik mijn eisprong kan vinden.
Voor m'n bevalling had ik meestal een cyclus tussen de 35 en 45 dagen ongeveer.
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag meiden,

Ik wil mijzelf graag aan jullie groepje toevoegen. Ik heb wel iets heel anders meegemaakt als jullie maar toch.

Wat verschrikkelijk dat jullie "gezonde" kindjes hebben moeten laten gaan en hebben verloren. Het maakt niet uit of dit met 1- / 20/ 20 / 40 weken was het is en blijft verschrikkelijk en iedereen gaat er anders mee om. De een accepteert het de ander zal dagelijks verdriet blijven hebben.

Ommelette, was het bekend dat jullie zoon zou gaan overlijden?
ik zou het er denk heel moeilijk mee hebben als je al voor een kindje hebt mogen zorgen. Diep respect dat jij hier over kan praten.

Sunny, verschrikkelijk om er mee moeten leren leven met het "wat als"
Ik denk wel dat jij goed begeleid gaat worden aan het einde van de zwangerschap.

Wij hebben 2 kindjes verloren met 13 en met 18 weken.
We weten nog altijd niet waarom maar ik heb vanaf een pos test altijd direct veel bloedverlies waardoor op een later tijdstip mijn vliezen breken en dit dan resulteert in een bevalling. Behalve de laatste zwangerschap. Mijn vliezen barken met 15 weken, maar doordat ik geen weeën kreeg is onze dochter blijven zitten. Ik heb ruim 18 weken in spanning geleefd maar ze heeft het gered en is door gaan ontwikkelen en uiteindelijk met 33 wk geboren en bleek er weinig aan over te hebben gehouden.

Veel mensen in mijn omgeving zeggen dat je het weer zou proberen.. ik weet niet of ik dat durf. Maar zoals ik lees bij jullie ben ik in ieder geval niet de enige die toch probeert zijn wens weer uit te laten komen.

Ging het zwanger worden bij jullie wel makkelijk? Dat is hier ok wel een dingetje namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Vanessakusje! Ik kan me jouw verhaal wel herinneren, wat een spanning moeten jullie gehad hebben. En dan ook nog eens 2 kindjes verloren... ontzettend heftig :hug:
Wat ontzettend fijn dat jullie nu een gezonde dochter hebben ondanks alle zorgen! Hoe oud is ze nu?

Soms is de wens gewoon groter dan de angst, bij mij tenminste wel. Mensen snappen bij ons vaak ook niet dat ik het nog aandurf... enja ik durf ook niet goed maar toch gaan we ervoor omdat we heel erg graag nog een kindje willen.

Zwanger worden is bij mij gelukkig geen probleem tot nu toe... eerste keer duurde het zo'n 5 maanden (dit werd een miskraam bij 8 weken), toen 2 maanden (gezonde zoon) en bij L* was ik na zo'n 6 maanden zwanger.
Hoe ging dat bij jou? En weet je nu je cyclus ook al of moeten jullie de medische molen in?
Je mag jezelf in de tabel zetten hoor!
Alle reacties Link kopieren
Sunny-91 schreef:
14-03-2019 06:27
Wat ontzettend heftig! :hug:
Tot over een paar en maandjes en hopelijk schrijven er dan al meer meiden mee zodat we elkaar kunnen steunen.
Dank je, ik lees alvast mee en reageren waarschijnlijk ook wel

omelette-du-fromage pfff zo hefitg :hug:
Vanessakusje1987 och wat afschuwelijk en dan met jullie dochter die spanning! :hug:
ik begrijp helemaal dat je de sprong wilt wagen, wat Sunny zegt de wens is groter .
Je schrijft dat het een dingetje is bij jullie zwanger worden, wil je daar meer over vertellen?

Hier zwanger worden bleek geen probleem, terwijl ik dat zo had verwacht en zo op in had gesteld.
Diagnose endometriose, en veel vrouwen met deze diagnose hebben een verminderde kans of onverklaarbaar onvruchtbaar (de wetenschap begrijpt nog niet hoe dat kan).
Eerste cyclus na stoppen met pil duurde 50 dagen, 2e cyclus vermoedelijk 28 dagen want toen had ik een positieve test in handen,..
Ga mezelf in de tabel zetten, zet er ook wel bij dat we over paar maand 'starten met proberen voor nieuwe zwangerschap en daarmee een broertje/zusje'
Alle reacties Link kopieren
Sunny het kwam volkomen onverwachts :(

Ik heb net ovulatietest gedaan want denk dat eisprong nu ergens is, maar testen zijn nog negatief. Moeilijk moment he die eerste ongesteldheid weer na die tijd :(

Vanessa wat mega heftig ook jouw verhaal. Zaten jullie in de mm voor de zwangerschappen?

Okkie bijzonder dat het zo snel raak was met endometriose. Hoop voor jullie als jullie weer beginnen weer.
Alle reacties Link kopieren
omelette-du-fromage echt afschuwelijk :hug:
pff zoeken zoeken naar je ei, hoop dat je snel ontdekt!

Menstruatie: ene kant blij dat m'n cyclus weer zo snel oppakt, andere kant is het inderdaad confronterend.
Nou was en is nog steeds bijzonder :)
Alle reacties Link kopieren
Geen woorden voor Omelette… wat een nachtmerrie! Hoelang is het geleden? En hoe oud zijn je andere kindjes nu?
Wat voor ovulatietest gebruik je? Ik heb vandaag die van de action voor het eerst gebruikt en er kwam een licht streepje op... Ik vermoed dat mijn eisprong eraan zit te komen, nu hopelijk de piek zien te vinden!

Ik was ook opgelucht toen ik voor het eerst weer ongesteld werd na m'n bevalling. Ik vond het zo lang duren en was echt blij dat m'n lichaam nog lijkt te werken... Uiteindelijk heeft het 12 weken geduurd, maar voor m'n gevoel duurde het een eeuwigheid. Nu heb ik tenminste het idee dat ik weer een stapje verder kan en niet moet zitten afwachten zegmaar…

Inderdaad bijzonder Okkie dat je toch zo makkelijk zwanger was geworden! Ben je dan nu niet bang dat het toen een toevalstreffer was en dat het nu niet meer lukt? Ik merk dat ik erg bang ben dat het niet meer lukt om zwanger te worden... Daar is geen reden voor want de andere keren werd ik ook makkelijk zwanger, maar 2 keer een keizersnede is natuurlijk ook niet zomaar iets. Ik hoop enorm dat de boel niet gaat verkleven van binnen en dat het nog lukt om weer zwanger te raken.
Kon je soms maar even in de toekomst kijken hee om te zien of het ons ooit nog gegund is!
Alle reacties Link kopieren
ik was in februari al weer ongesteld geworden, 6 wkn na bevalling...
nu voelde ik me de hele week ongesteld en kwam er maar niets, dan ga ik me toch zorgen maken 'als maar goed komt'
Heel herkenbaar Sunny, het is weer een stapje :)
En inderdaad ik kan me soms ook druk maken of het zwanger worden voor nog een keer wel gaat lukken.... En dan probeer ik te kijken naar dat ik me daar nu wel druk om kan gaan maken, maar dat helpt niet. En misschien maak ik me druk om niets, zonde van tijd en energie

Oh Sunny ook bijna je ei! Nou dat kan maar zo klein feestje hier op forum zijn dan over paar weken, spannend dames!
Merken jullie iets van je ovulatie?

2x keizersnee is niet niks, begrijpelijk dat er angst is :hug:
even in de toekomst kijken zou zeker fijn zijn :)
Alle reacties Link kopieren
Je hebt helemaal gelijk Okkie! Het helpt inderdaad helemaal niets om me nu al druk te gaan maken, terwijl daar geen reden is. Ik moet er maar vertrouwen in hebben hebben dat m'n lichaam nog werkt!

Ik merk nooit zoveel van mijn eisprong. Nu wel lichte streepjes op de ovulatietest dus hopelijk komt er een uitschieter aan!

Jij ondertussen nog niet ongesteld?

En Omelette, heb je al een positieve ovulatietest gehad?
Alle reacties Link kopieren
.
susieflower wijzigde dit bericht op 10-06-2020 11:42
99.76% gewijzigd
C'est la vie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven