Overwegen zwanger worden

25-03-2019 18:26 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Mijn vriend en ik zijn ongeveer 5 jaar samen. We hebben een pittige tijd achter de rug (mijn vader is vorig jaar januari overleden na een langdurig ziekbed en mijn moeder had kanker) en nu beginnen we weer helemaal onszelf te worden. We zijn heel gelukkig samen en hebben het regelmatig over een baby alleen elke keer hebben we het idee dat het nog niet het juiste moment is. We merken wel dat het niet lang meer gaat duren voordat we "actief" gaan proberen, ook al vinden we dat allebei best spannend. Dus het is niet de vraag of we een baby willen maar wanneer. Mijn vriendinnen hebben of al kinderen of hebben daar nu nog helemaal geen behoefte aan. Ik zou hierover graag willen kletsen met meiden die ongeveer in dezelfde situatie zitten. Op dit moment zijn mijn vragen: in hoeverre zal de komst van een baby onze band veranderen? Hebben we wel genoeg gespaard om een kindje te krijgen? Hoe zou ik/we dat allemaal gaan doen als het eenmaal zover is?
Misschien stel ik me gewoon teveel vragen en moet ik gewoon de sprong moeten wagen maar ik merk dat ik hier goed over na wil denken en de juiste beslissing wil maken hoe gek dat ook klinkt.
Hoe staan jullie er tegenover? Komt dit iemand bekend voor? Ik hoop het...
anoniem_287877 wijzigde dit bericht op 25-03-2019 18:40
0.41% gewijzigd
Oh dat is heel herkenbaar hoor. Hoe oud zijn jullie?
ik herken het totaal niet
wij dachten tis wel leuk een kind
nu 3 kinderen :-D
Alle reacties Link kopieren
Shake hands!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 29 en mijn vriend is 31.
@chrys ik hoor jou reactie ook van sommige mensen. Zo kan het dus ook ;) Goed bezig
Alle reacties Link kopieren
In hoeverre jullie leven verandert? Zo een 180 graden. Jullie band? Evenzeer.
Genoeg gespaard? Ik vind niet dat je echt kan sparen, je moet voldoende maandelijkse inkomsten hebben.

Gewoon de sprong wagen? Voor mij was dat zo ja. Ik kan blijven nadenken en twijfelen over timing.
Hoe ik er achteraf over denk? De ene keer vind ik het allemaal heel zwaar en denk ik wel eens terug over hoe rustig en makkelijk het was zonder kinderen. Maar uiteraard zou ik ze niet meer kunnen missen en zijn er veel meer mooie momenten.
winterland wijzigde dit bericht op 27-03-2019 14:03
Reden: dt foutje (:
0.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
wij hebben niet in jullie situatie gezeten, omdat we al eerder dan gepland onverwacht zwanger zijn geworden. Maar de dingen waar je over nadenkt herken ik natuurlijk wel. Over het financiële plaatje en hoe jullie het qua werk/zorg verdeling voor jullie zien, hebben jullie daar samen wel gesprekken over?
Alle reacties Link kopieren
Als jullie het willen, allebei, gewoon doen. Je redt je er wel mee.
Je kunt in je leven heel veel dingen uitstellen of later-doen, alleen aan kindeen krijgen zit een grens. Beter nu, dan over vijf jaar
Alle reacties Link kopieren
We kunnen er samen goed over praten zowel over het financiële plaatje als over de rolverdeling. Op dit moment ben ik op zoek naar een nieuwe baan voor 4 dagen in de week en mijn vriend zou dan of minder gaan werken of een dag per week thuis werken 4 uurtjes.

Dat gewoon doen vind ik dus best moeilijk omdat het naar mijn idee de belangrijkste beslissing is van mijn en ons leven. Misschien komt mijn perfectionisme nu heel erg naar boven en is de timing nooit perfect...
Alle reacties Link kopieren
Hier sinds 3 maanden moeder, ik zou me er niet te druk om maken.
Wij hebben het uiteraard over het financiele gedeelte gehad, hoe na de bevalling qua werk en opvang.

Toen we het daar over eens waren is de pil de prullenbak ingegaan :-D
Als je vragen hebt mag je mij wel berichten!
Alle reacties Link kopieren
Cecile2710 schreef:
25-03-2019 18:55
We kunnen er samen goed over praten zowel over het financiële plaatje als over de rolverdeling. Op dit moment ben ik op zoek naar een nieuwe baan voor 4 dagen in de week en mijn vriend zou dan of minder gaan werken of een dag per week thuis werken 4 uurtjes.

Dat gewoon doen vind ik dus best moeilijk omdat het naar mijn idee de belangrijkste beslissing is van mijn en ons leven. Misschien komt mijn perfectionisme nu heel erg naar boven en is de timing nooit perfect...
nee, de timing is nooit perfect
echt nooit
maar als het eenmaal zo is en het is gewenst dan wen je er vanzelf aan
wij hadden echt gedacht dat ons leven er de komende 2-3 jaar heel anders uit zou zien. Maar ik ben nu 12 weken zwanger en zijn nu al helemaal gewend aan het nieuwe toekomstbeeld. Het is eerder dan verwacht, tsja, maar het voelt niet alsof we grote offers moeten brengen ofzoiets.

Ik ken wel mensen die zoiets hadden van: we willen die grote reis nog maken, en dat gaan we eerst doen voor we gaan proberen zwanger te worden. Zijn er dingen die jullie nog per se willen doen wat niet zou kunnen met een kind in jullie leven? Bij ons bleken we al onze wensen voor de toekomst ook wel voor ons te zien met kind (de reizen die we willen maken, carriere-ambities, eventueel emigreren).
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ongepland zwanger geworden van vriend met wie ik nog geen jaar een relatie had. We hadden allebei altijd al een hele sterke kinderwens en ergens vind ik het wel prettig dat we ongepland zwanger zijn geworden, hoefden we niet allemaal na te denken over wanneer stoppen met pil, kunnen we het wel aan etc.
Vriend heeft intussen een nieuwe baan, we woonden nog niet eens samen en hebben nu gelukkig een huis gevonden samen.
Wat ik wil zeggen: alles komt uiteindelijk toch wel goed. Als de basis goed is, zou ik er gewoon voor gaan.
Alle reacties Link kopieren
@Pinda-Kaas eigenlijk hebben we geen grote wensen meer. Misschien dat ik een andere baan heb zodat ik me daar even geen zorgen meer om hoef te maken.

Soms heb ik ook het idee dat ongepland zwanger worden de beste "oplossing" voor ons zou zijn omdat we dan wel de sprong moeten (en willen) maken. Alleen de timing van mijn vriend is zo goed dat er nooit iets fout gaat...moet je mij horen klagen haha. Maar dat zou idd het beste zijn.

Als ik zo jullie berichten lees heb ik echt het idee dat ik de enige ben die het zo spannend vinden om hieraan te beginnen. Ben ik er dan niet klaar voor of zijn er ook andere die dit zo ervaren? Ik lees, gewoon beginnen, gewoon doen...in mijn/ons hoofd is dat echt niet zo makkelijk heb ik het idee.
Alle reacties Link kopieren
Cecile, ik snap je gedachtengang helemaal. Toen ik nog niet zwanger was dacht ik ook zo. Wanneer is het het juiste moment? Verdienen we wel genoeg? Kunnen we het aan?
Nu ik dus ongepland zwanger ben (ik was wel even in shock) weet ik dat het uiteindelijk vooral gaat over hoe jullie erin staan: hebben jullie een sterke kinderwens? Denken jullie het kindje genoeg liefde te kunnen geven? Dat is wat mij betreft het allerbelangrijkste en het lijkt alsof jullie leven verder ook gewoon goed op de rit is, dus zou me daar dan minder zorgen over maken.
Alle reacties Link kopieren
Grappig, herken je gedachten wel. Wij hadden dat ook wel. Straks kan ik niet meer doen wat ik wil op ieder moment. Ik heb er aan kunnen wennen omdat het zon 2 jaar duurde voor ik zwanger werd.

Het moment dat ik zwanger was dacht ik: ooh shit ik ben zwanger! Kut... het kan er alleen daar nog maar uit komen 😱.
En binnen een week was ik er aan gewend en ben je al aan het dagdromen en richt je je “nieuwe” leven al weer in.
Geen moment spijt gehad, nou ja na 5 slapeloze nachten misschien 😊

Er is nooit het perfecte moment, nooit het eureka gevoel van: ja nu wil ik het. Dat moment bepaal je zelf door de stap te nemen. En je hoeft nu toch niet? Je zou ook kunnen zeggen: vanaf september stop ik met anti conceptie. En komt dat moment dichterbij en jullie willen dan niet. Stel je dat gewoon weer uit. Misschien denk je in juni al dat jullie er voor willen gaan.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik jonger was hoorde ik om mij heen verschillende vrouwen, waaronder mijn moeder, die zeiden dat er echt een moment zal komen dat je echt merkt : ja nu wil ik het. Het eureka moment. Maar nu merk ik steeds meer dat dat eigenlijk niet echt bestaat ook al ben ik er stiekem toch nog op aan het wachten, dat er iets verandert in je lichaam of zo...
Mijn vriend en ik merken alleen dat ik tijdens mijn ongesteldheid minder toe ben aan een kindje dan als ik het niet ben, maar misschien is dat gewoon normaal haha.
We hebben het al over babynamen en we zijn het huis beetje bij beetje aan het herinrichten zijn voor als het zover is. We realiseren ons misschien niet helemaal dat het natuurlijk ook zomaar jaren kan duren voordat ik zwanger ben. Dat weet je nooit.
Ik lees ook andere topics, zwanger worden voorjaar 2019 bijvoorbeeld, en als ik dat lees dan denk ik ja dat heb ik ook allemaal alleen wij hebben helemaal geen datum wanneer we willen beginnen. Ik slik de pil ook niet dus we kunnen er ook niet echt een moment van maken om het zo te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben dat "eureka moment" beiden juist wel gehad! :-D Ik vooral in het afgelopen jaar/ 1,5 jaar , mijn verloofde nu sinds een paar maanden. Maar hij is werkelijk aan het rammelen nu op sommige momenten! :yes: En dus ook besloten.

Wij gaan ervoor na onze bruiloft (september). Zit nu alleen te denken of ik het wil riskeren en mijn pil al twee maanden voor onze bruiloft helemaal te stoppen. Om iets eerder al mijn lichaam zijn ritme terug te laten krijgen, maar een (6) riskeren op de grote dag. Of wachten tot de bruiloft. Keuzes, keuzes!

Natuurlijk zal je momenten hebben dat je er minder aan denkt. :lol: De wens blijft er wel natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man wachtte ook op het juiste, geschikte moment. Toen ik hem vroeg wanneer dat moment (situatie ect) dan zou zijn kon jij eigenlijk geen antwoord geven. Kunnen jullie dat wel?

Daarnaast kan nu wel het juiste moment zijn,
maar dan ben je nog niet zwanger. In mijn situatie duurde dat nog 7 maanden en dan ben je daarna weer 9 maanden verder.. in de tussentijd kan er zoveel gebeuren... oftewel het geschikte moment bestaat in mijn ogen niet.

Je kunt alleen naar je huidige situatie kijken. Is die geschikt voor een kindje, ja of nee? Niet zo moeilijk denken, het is uiteindelijk best simpel. :biggrin:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven