Nuchter zwanger worden 2019

31-03-2019 21:33 724 berichten
Hoi,

Er zijn al veel lopende groepjes waarin iedereen al langere tijd meeschrijft, daarom leuk het me leuk om een nieuw topic te starten.

Mijn man en ik hebben de knoop doorgehakt en gaan voor een tweede. Gisteren heb ik mijn laatste pil geslikt. Spannend! We hebben een zoon van ruim 3 jaar oud.

Ik zoek dames die er een beetje hetzelfde (nuchter) in staan als ik. Geen gedoe met ovulatietesten, niet temperaturen, geen slijmanalyses, niet vroegtijdig testen en jezelf bij elk mogelijk symptoom gek maken.. Gewoon regelmatig seksen en zien waar het schip strandt. ;) In ieder geval in eerste instantie een beetje relaxed erin staan (je weet nooit hoe het loopt natuurlijk).

Het duurde 1,5 jaar voordat ik zwanger was van onze zoon, hopelijk gaat het dit keer wat vlotter.

Wie schrijft er mee? :)

De meeschrijvers
Minik, 2e kindje (zwanger)
Yongpeople, 1e kindje
Haasjehop, 2e kindje (zwanger)
SilentStorm, 2e kindje (zwanger)
Sooofff, 1e kindje (zwanger)
Mirriemirrie, 2e kindje
Pinguïn92, 2e kindje (zwanger)
Justine15, 1e kindje (miskraam)
Vlaflippie, 1e kindje (zwanger)
anoniem_374695 wijzigde dit bericht op 13-09-2019 08:55
14.99% gewijzigd
Ik dacht zonder alcohol.
Dan hoop ik maar voor jou dat het heel snel mag gaan. Als je nuchter moet blijven tot je zwanger wordt en het heeft bij de eerste 1,5 jaar geduurd!

Alle gekheid op een stokje: ik wens je een snelle 'conceptie' een leuke tijd en een wolk van een baby.
Alle reacties Link kopieren
Dit vind ik wel leuk! Als je mij loept, zou je kunnen denken, waarom nu??

Wij gaan ook voor een tweede, dochter is nu ruim 6 maanden dus nog wel heel jong maar we wilden altijd al graag twee kinderen vlot achter elkaar. Zij is geboren met een spoedkeizersnede dus 6 maanden moesten we minimaal wachten (en dat wilden we ook wel hoor). Zwanger worden van haar duurde bijna een jaar, vlak voor ik zwanger werd was ik begonnen met temperaturen maar dat nog niet echt uitgebreid gedaan.

Nu verwachten we dat het ook wel weer een tijdje zal duren, hoewel het altijd anders kan natuurlijk. We willen er ook weer gewoon heel nuchter in gaan.

Ik had al snel mijn normale cyclus terug na de bevalling, maar toevallig deze maand inmiddels drie dagen over tijd. Gisteren voor de zekerheid een test gedaan (we wilden volgende maand beginnen, maar afgelopen maand al niet zo zorgvuldig met ac) maar die was negatief.

Nu dus maar even wachten tot ik alsnog ongesteld word en dan willen we er wel echt voor gaan, zo nuchter mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Yes ik schrijf mee:)
25 december laatste pil gehad. En toen 1 maand veilig gedaan. Al meteen een regelmatige cycles van 28 dagen.
Proberen voor ons eerste kindje te gaan:)
kintsugi schreef:
31-03-2019 21:50
Ik dacht zonder alcohol.
Haha dat was ik sowieso van plan. :proud:
mammezel schreef:
31-03-2019 21:51
Dan hoop ik maar voor jou dat het heel snel mag gaan. Als je nuchter moet blijven tot je zwanger wordt en het heeft bij de eerste 1,5 jaar geduurd!

Alle gekheid op een stokje: ik wens je een snelle 'conceptie' een leuke tijd en een wolk van een baby.
Bedankt voor je leuke reactie! :)
Minik en Yongpeople, leuk dat jullie willen meeschrijven!

Bij mij is de boel ook altijd gelijk weer op gang gekomen na (tijdelijk) stoppen met de pil, dus ik heb goede hoop. :)
Alle reacties Link kopieren
Leuk onderwerp, hoewel ik daarvoor te oud ben. Maar ik herken er veel in.

En het verhaal van Minik kon de mijne zijn. Oudste (spontaan zwanger) is ook met spoed keizersnede geboren en oeps....Ik was binnen een half jaar al zwanger (van nummer twee)

Heerlijk als het zo mag lopen, dankbaar ook. Geen ovulatie testen, geen verplichtingen qua liefde bedrijven en wat ik ook leuk vond: niet weten of we een zoon of dochter kregen.

Veel succes meiden, ik hou ervan!!
Alle reacties Link kopieren
Because schreef:
31-03-2019 22:40
Leuk onderwerp, hoewel ik daarvoor te oud ben. Maar ik herken er veel in.

En het verhaal van Minik kon de mijne zijn. Oudste (spontaan zwanger) is ook met spoed keizersnede geboren en oeps....Ik was binnen een half jaar al zwanger (van nummer twee)

Heerlijk als het zo mag lopen, dankbaar ook. Geen ovulatie testen, geen verplichtingen qua liefde bedrijven en wat ik ook leuk vond: niet weten of we een zoon of dochter kregen.

Veel succes meiden, ik hou ervan!!
Poeh geen gekke dingen gehad door snelle zwangerschap na keizersnede? Ik ben daar toch een beetje angstig voor merk ik. Bij de tweede weer een keizersnede gehad?

En dankjewel 😊
Alle reacties Link kopieren
Ja ik schrijf graag mee, al wachten we nog heel even 3 a 4 maandjes vanwege onze bruiloft in september haha.
Ik ben halverwege januari al gestopt met de pil, maar ben nog steeds niet ongesteld. Omdat ik begonnen ben met de pil vanwege onregelmatigheid ik nu ook alvast gestopt. Ik weet dat mijn lichaam meer tijd nodig heeft voor alles weer lekker zit.
Leuk dat je meeschrijft, BabyGroot! En “fijn” dat je al weet dat je onregelmatig bent, dan geef je het vanzelf wat meer tijd. :) Hopelijk komt het bij jou toch snel op gang!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet zo heel actief meer op viva, maar ik vind het wel leuk om hier af en toe mee te schrijven! Ik ben sinds begin maart gestopt met de pil. Een klein beetje impulsieve actie misschien, maar we zijn er wel klaar voor. Het kan altijd nog een tijdje duren voor het zover is (en zo niet, dan komt het sneller ;-) .) Zoals de TS al zegt; we kijken wel waar het schip strand.

Ik ben halverwege m'n strip gestopt en kreeg toen direct een onttrekkingsbloeding, en nu (een maand na het stoppen met de pil) ben ik alweer gewoon ongesteld geworden. Best wel snel, we gaan kijken of het ook zo regelmatig blijft!
Alle reacties Link kopieren
Babygroot, leuk dat jullie gaan trouwen! Gaan jullie nu voor een eerste kindje? Ik snap dat je nog even een paar maandjes wilt wachten.

Vlaflippie, leuk dat je meeschrijft. Gaan jullie ook voor je eerste kindje?
Alle reacties Link kopieren
Ja, eerste kindje inderdaad! :-)
Welkom vlaflippie! :)
Alle reacties Link kopieren
Ja wij gaan voor ons eerste kindje. Willen er ook niet te veel druk op leggen. Vrienden van ons zijn 6 jaar bezig geweest, dus we weten van dichtbij hoe het kan lopen.
Alle reacties Link kopieren
Minik schreef:
31-03-2019 23:05
Poeh geen gekke dingen gehad door snelle zwangerschap na keizersnede? Ik ben daar toch een beetje angstig voor merk ik. Bij de tweede weer een keizersnede gehad?

En dankjewel 😊
Nee, de tweede is zonder problemen in het zkh op natuurlijke wijze geboren. De meiden zijn nu 18 en 19, echt heel gezellig
Is het een idee dat ik in de OP de nicknames van de medeschrijvers zet + hoeveelste kindje? Gewoon voor de overzichtelijkheid. ;)
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij een goed idee!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog steeds niet ongesteld, snap er helemaal niks van, maar t zal wel gewoon een keertje wat later zijn.. hebben jullie dat wel eens gehad?
Minik schreef:
01-04-2019 19:19
Ik ben nog steeds niet ongesteld, snap er helemaal niks van, maar t zal wel gewoon een keertje wat later zijn.. hebben jullie dat wel eens gehad?
Het eerste jaar na het stoppen met de pil zat ik zo tussen de 29 en 34 dagen, na dat jaar kwamen er uitschieters tussen van 39 en zelfs een keer 45(!) dagen. Dus op den duur hield ik overal rekening mee. :-(
Alle reacties Link kopieren
Haasjehop schreef:
01-04-2019 19:35
Het eerste jaar na het stoppen met de pil zat ik zo tussen de 29 en 34 dagen, na dat jaar kwamen er uitschieters tussen van 39 en zelfs een keer 45(!) dagen. Dus op den duur hield ik overal rekening mee. :-(
Pff daar is dan echt geen touw aan vast te knopen nee..
Ik ben nooit aan de pil geweest maar na de bevalling van mijn dochter kunnen natuurlijk hormonen nog steeds rare dingen doen, al zijn we ruim een half jaar verder..
Minik schreef:
01-04-2019 20:39
Pff daar is dan echt geen touw aan vast te knopen nee..
Ik ben nooit aan de pil geweest maar na de bevalling van mijn dochter kunnen natuurlijk hormonen nog steeds rare dingen doen, al zijn we ruim een half jaar verder..
Kan zeker hoor, wie weet normaliseert het zich vanzelf weer. :)
Alle reacties Link kopieren
9 maanden zwanger en 9 maanden ontzwangeren toch Minik:) dus het is heel logisch dat alle hormonen nog door je lijf gieren:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven