Zwanger geworden na IVF/ICSI (club '20/'21)

03-04-2019 11:06 254 berichten
We kennen elkaar al van het 'Zwanger worden met IVF of ICSI'- topic. Hier kletsen we verder na een positieve test!
.
De tabel was verwijderd, kan iedereen zich weer opnieuw komen melden?
.
Zwanger:
NaamUitgerekend#HartjeNIPT20w echoGeslacht
flipje229-01-212:heart: :duckie: :thumbsup: meisje
Saartjeuitgerekend?#:heart:
theepoesuitgerekend?# :heart:
Narkomeid11-06-21#:heart:
Maestro19-07-21#
Kasteelbewoneruitgerekend?#
MaeveSuitgerekend?#
Suezeleuitgerekend?#

Bevallen:
2020
windmolen (jongen), sofie87 (jongen), Puk (meisje), Stipjepipje (jongen), lux (jongen), HD84 (jongen), depster (jongen), Redcurls (meisje).
anoniem_294835 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 23:23
55.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oeps sorry verkeerde topic /verkeerd gelezen
stipjepipje wijzigde dit bericht op 03-04-2019 17:02
96.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Is dit ons nieuwe topic?? Wat mij betreft klopt de titel niet helemaal. Ik hoop zeker door te stromen ooit, maar hoor nog niet in het rijtje " zwanger geworden na ivf/ofzo.
@ stipjepipje wat een verdriet. Ik zal eerst maar even aan dit idee wennen, dan mag na gaan denken hoe nu verder. Maar dat klinkt wel makkelijk gezegd. Knuffel voor jou.
@ lang of kort traject?? Volgens mij lang, eerst de pil, dan deca en dan menopur.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is dit het nieuwe vervolgtopic, voor de zwangere doorstromers dus.
Alle reacties Link kopieren
Oepsie! Sorry verkeerd begrepen !
Alle reacties Link kopieren
Pssssst mamamaria en labgeek houden jullie het nog uit op de verlengde wachtbank?
Alle reacties Link kopieren
Dames, ik ga hier even verder schrijven omdat ik ons andere topic niet wil vervuilen met mijn twijfels en onzekerheid. Dit is een vrij leeg topic, dus ik ben benieuwd of hier nog iemand meeleest.

Ik ben natuurlijk super blij met mijn positieve test, helaas heb ik geen last van de standaard zwangerschapsklachten zoals gespannen borsten en misselijkheid. Ik zeg helaas omdat dat voor mij waarschijnlijk een geruststelling zou zijn. Wel heb ik sinds gister weer lichtbruin bloedverlies en de hele tijd een beetje een zeurend gevoel in mijn onderbuik. Dit maakt me zo onzeker, ik wordt echt gek van mezelf en ga ongeveer 2 keer per uur naar de wc. Ik weet dat ik er geen invloed op heb, maar toch maak ik mezelf helemaal gek. Ik kan de dagen tot 4 oktober wel voorbij kijken. Nu ben ik dubio, ik wil graag het ziekenhuis bellen, maar weet toch al dat ze gaan zeggen dat ik gewoon af moet wachten. Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Hey hd ik heb m nog in mn bookmarks dus zag de activiteit. De meesten mensen gebruiken het andere topic (vervolgtopic deel 2) maar daar is de helft al bevallen dus ook vrij leef haha. Stiekem hoop ik dat hier snel meer mensen naartoe komen!!

Om je iets gerust te stellen; ik had ook nergens last van tot 7 weken!’ Dus het is helemaal niet gek dat je niks voelt hoor...
Ik heb ook 2x bruinverlies gehad en dat bleek gelukkig niks; heb toen wel even gebeld. Dus als je twijfelt zou ik gewoon even contact opnemen! Misschien kun je langskomen voor een HCG bepaling. Dan weet je zeker of het voor deze termijn goed zit!
Alle reacties Link kopieren
HD wat spannend, volgens mij vindt niemand het erg als je nog een tijdje mee schrijft op dat andere topic hoor. Iedereen gunt het elkaar ontzettend.
Maar deze wachtweken lijken mij ook slopend.
Sterkte en duim hard voor je.
En volgens mij mag he altijd het zh bellen voor vragen en/of angsten
Alle reacties Link kopieren
Smurf, ik hoop ook dat hier heel snel andere mensen naar toe komen. Ik heb dankzij jouw bericht wel het "oude" vervolgtopic gevonden en mijn berichtje daar even ingezet. Misschien komt daar dan wat meer leven in. In de tussentijd hoop ik natuurlijk dat het hier vol gaat stromen.

Bedankt voor je geruststelling, dat helpt al wel. Ik kan mijn ziekenhuis alleen in de ochtend bellen, dus als het bloedverlies aanhoudt ga ik dat waarschijnlijk morgen toch maar even doen.

Jokke, jij ook bedankt voor je berichtje. Ik denk ook wel dat anderen het niet heel erg vinden, maar ik kan me ook zo voorstellen dat het soms niet zo fijn is om te lezen, ik dacht in het vervolgtopic kan iedereen zelf kiezen of ze er wel of niet mee geconfronteerd willen worden. Als er echt een update is, dus geen twijfels/onzekerheid doe ik daar zeker ook een update.
Alle reacties Link kopieren
Ehhh, hier verder?? Klopt dat? :P
Alle reacties Link kopieren
Ik ben iig present :-D
Alle reacties Link kopieren
Present!

Maeve: :cheer2: wat een onwijs fijn nieuws! Het kaarsje hier heeft wellicht ook geholpen....

Ik reageer dit weekend meer uitgebreid, wordt nu nogal door werk geleefd....
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren
Even verwarrend meelezen in het begin... 2019 ...
Maar ik volg ook ! Breien we hier wel een actuele opvolging verder aan !

Hier alles goed. Gisteren voor mijn griepvaccin geweest en de dokter vond dat ik er heel goed uitzag. Hij feliciteerde me ook met mijn bolle buikje. Het is een begin, maar toch wel teken dat er iets "groeit" vanbinnen. Dan mag je nog het hartje gehoord hebben, tot 3 maanden blijft het zo spannend. Ik wil gewoon al 01/12 zijnnnnnnnnn !!!! :facepalm: :facepalm: :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal. Stiekem hoop ik dat ik mij bij dit groepje kan toevoegen. Ik kom uit een zelf gemaakte groep jaaaaaaaren geleden.Wij hadden ook een vervolggroepje maar daar zit op dit moment helaas niemand meer in. Misschien kennen een aantal van jullie mij wel.

Mijn naam is Rosalie. Sinds 2016 ben ik hier actief aan het meeschrijven over de lange weg naar een kindje. In 2018 was ik zwanger maar dat werd helaas een miskraam. Gister na 2 ivf puncties, 4 terugplaatsingen en daarvoor nog een 14 iui's was de test positief! Ik ben blij maar vooral bang, verdrietig, gestrest (sorry baby). Ik hoop dat het de komende dagen een beetje begint te dalen. 9 december heb ik de eerste echo.

Liefs en zwaai zwaai naar Windmolen ;-)
Alle reacties Link kopieren
Narkomeid, wat leuk al een buikje, spannend nog heel even en het is 1 december.

Rosalie, welkom! ja het is allemaal heel spannend. Ik ben ook nog steeds heel angstig, ben erg onzeker n ervaar veel stress. Vandaag een op menstruatiepijn lijkende buikpijn maar dan meer in de lies, en net anders. Is nu weer helemaal weg,denk dat borsten weer minder gespannen zijn etc. Succes nog 3 weken. Heb jij een terugplaatsing gehad in een natuurlijke cyclus of was dit van verse poging.
Alle reacties Link kopieren
Zo leuk Narkomeid, die eerste tekenen van een bolle buik!

Ik maak me hier juist een beetje zorgen om. Ik ben nu al net zo bol als toen ik was toen de tweeling overleed (dat was met 17 weken en dat waren er dus 2) en ben ook al 3 kilo aangekomen. Terwijl ik pas 13 weken ben.. Ik lijk wel 20 weken zwanger o_o misschien komt het doordat ik binnen een jaar na de bevalling opnieuw zwanger raakte en in de tussentijd nauwelijks heb gesport. Of ik eet teveel en beweeg te weinig (ivm misselijkheid... Al die tussendoortjes en kleine beetjes eten zijn meestal wel gezonde keuzes, fruit, havermout en crackers). Een buurvrouw zei zelfs dat ik nu al een beetje waggel :jump:

Herkent iemand dit? Ik ga het met m'n volgende controle ook even aan de verloskundige vragen.

@rosalie: je hebt ons al gevonden zie ik! Ik ken je van ons 6+ maanden topic, ik heb denk ik een paar jaar met je meegeschreven onder m'n oude naam (zie ook het oude 'zwanger na ivf/icsi topic). Ik ben mega blij voor je en duim hard dat het goed zal blijven gaan!!
Alle reacties Link kopieren
@ Kasteelbewoner, ik heb een cryo gehad in de natuurlijke cyclus maar ivm eerdere miskraam en korte cyclus mocht ik wel na de eisprong duphaston (progesteron tabletten) slikken tot de 10de week.

Fijn dat alles tot nu toe goed gaat Narkomeid.

@ MeaveS. Bedankt. En wat leuk om je hier tegen te komen. Wat fijn dat je opnieuw zwanger mocht worden. Hopelijk gaat dit keer alles goed. Hoor wel om me heen dat vrouwen bij een tweede zwangerschap sneller een buikje hebben. Maar snap je zorgen ivm je geschiedenis. Konden we maar even een maandje overslaan he en dan weten dat het allemaal goed zit.
Alle reacties Link kopieren
@Rosalie: welkom en gefeliciteerd! Jouw naam heb ik wel eens voorbij zien komen toen ik zwanger was van mijn oudste, fijn dat het eindelijk raak is!

@Maeves: bij een tweede (derde in jouw geval) gaat het echt harder. Toen ik 12 weken van mijn oudste was, was mijn buik nog hartstikke strak maar appte ik een vriendin of mijn badpak nog wel kon. Je zag echt niks tenzij je mijn 5 weken foto ernaast hield ;-D
12 weken into de zwangerschap van de jongste had ik echt een zichtbaar balletje (of misschien eerlijker: zwembandje :hihi: ).

@Narkomeid: leuk dat de dokter het al zag!

@Kasteelbewoner: pijn in de liezen dat zijn je banden, echt heel typerend en gaat je hele zwangerschap intermitterend terugkomen (*kuch* als je je met een week of 20 omdraait in bed, niest, vlot opstaat, je peuter uit het klimrek probeert te plukken, enz. *kuch*). Komt omdat je baarmoeder groeit! En gaat echt af en aan. Dat symptomen wisselen in de vroege zwangerschap is trouwens logisch: elke keer dat je hcg een stukje hoger wordt krijg je symptomen, omdat je lichaam moet wennen. Maar dat hcg stijgt niet lineair door, dat gaat in spurtjes. Tussen die spurtjes in heb je dus even tijd om te wennen aan de symptomen en een paar dagen later kunnen ze weer dubbel en dwars terugkomen.
Ik had bij beide zwangerschappen trouwens vanaf 7 weken helemaal geen gevoelige borsten meer. Bij mijn vmk’s waren mijn borsten pas niet meer gevoelig als ik begon te bloeden.

@hier: gaat nog steeds eigenlijk wel prima. Vandaag toevallig had de jongste een prutteldag en de oudste mocht niet naar de opvang want die hoest (heeft een soort voorloper van astma, recidiverend hoesten en piepen heet dat, dus zit voortdurend thuis nu met corona), en aangezien ik veel met de jongste in de weer was kreeg hij natuurlijk ook een prutteldag en werd vreselijk opstandig :P

Maar goed, ze slapen allebei en het huis is weer min of meer aan kant en ik kijk tv en geniet van de rust ;)
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Ff snel:

Rosalie :hello: Jaaa, welkom hier!! Zo blij voor je!

Maeves, pfoeh heel blij jouw update te lezen!! Nu niet meer van die spannende dingen tijdens jouw zwangerschap hoor! Hopelijk vanaf nu alles rustig en saai!

Flip, nee, ik hoef het ww niet eigenlijk. Anders ga ik mss toch met de tabel aan de slag en ik heb eigenlijk al genoeg te doen :P. Fijn dat het goed gaat met jou!
Alle reacties Link kopieren
Maeve wat ontzettend fijn dat alles goed is!! En al een echt buikje dus, daar kan ik nu alleen nog maar van dromen, pas al mijn kleren nog gewoon🙈
Hoop zelf wel dat ik snel verschil ga merken.

Rosalie gefeliciteerd!!!
Wat fijn zeg dat het gelukt is! Het onwerkelijke gevoel zullen we hier allemaal herkennen.
Aftellen naar de eerste echo dus!

Narkomeid ook al een buikje dus?!
Fijn om te merken lijkt me!

Theepoes hoe gaat het met jou?

Lux. Fijn dat het bij jou zo goed gaat! Lijkt me af en toe best een uitdaging een peuter en een baby tegelijk! Maar zo te horen heb je je draai al lekker gevonden!
Lekker blijven genieten!!

Hier dus nog geen buikje, verder ook geen kwaaltjes, vermoeidheid begint eindelijk af te nemen!
Mijn urine staat wel op kweek want er zat bloed in. Dat is even afwachten nog.
Wel aan het aftellen naar de volgende echo op 1 december!

Mocht ik iemand vergeten zijn reageer ik later nog even. Ben ondertussen aan het werk nu haha!
Alle reacties Link kopieren
@ Lux, ja jou ken ik ook nog. En nu 2 kindjes, wat fijn!

Ik heb een soort gevoel de laatste dagen dat ik uit de donkere grot van de afgelopen jaren klim en ineens zie dat iedereen om me heen kinderen heeft gekregen. Terwijl ik het van de meeste natuurlijk wel wist maar dan heb ik dat toch een soort van geblokkeerd voor mezelf, of echt op facebook..... Gaat niet over jou hoor Lux, maar echt ik heb een soort gevoel dat ik nu pas weer echt een beetje leef en al die tijd op de wachtstand heb gestaan. Klopt natuurlijk ook wel een beetje. Maar heb echt mijn best gedaan om mijn leven door te leven maar is blijkbaar niet helemaal gelukt ontdek ik nu. Nouja alles voor het goede doel dan maar he.

Hoever is iedereen qua zwangerschap?

En Flipje jou heb ik ook een tijdje gevolgd. Maar weet het niet helemaal meer precies..... Fijn dat je opnieuw zwanger bent. Is dit je tweede? Of ben je een andere Flipje dat kan natuurlijk ook :facepalm: Excuses voor mijn vragen.
Alle reacties Link kopieren
Leuk je hier te zien Rosalie!

Hier best pittige dagen, de Addison is flink bezig dus ik mag morgen voor een interventie naar het ziekenhuis. Waarschijnlijk medicatie aanpassing, maar ook uitgebreid consult met internist. Ben benieuwd. De waardes lopen nu te hoog op en ik voel het ook aan mijn lijf dat ik door de grens heen ga. (Die herken ik ondertussen wel). In combi met werk en zwanger zijn is het een uitdaging, maar alles voor ukkie.
Vandaar dat ik even wat minder actief schrijf, dat lukt me nu niet.

Hoe is het met iedereen?
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren
Maestro, rot voor je. Ben je vandaag in het ziekenhuis geweest?

Saartje, hoe gaat het met jou?

Rosalie hou je het een beetje vol?

Hier is het denk ik einde oefening, want sinds gisteren roze bloedverlies, heel weinig, het was vandaag weg, toen bruin nu net weer licht roze. Het ziekenhuis geeft met 50% kans, eerder een echo heeft geen zin. Geen krampen maar wel steekjes in mijn lies. Dis voel wel wat. Baal er wel van omdat ik dus progynova en utro gebruik, ik had verwacht even tot volgende week op de roze wolk te mogen zitten. Nu weet ik nog niks. Ik overweeg een echo bij een echobureau in de buurt, veel dichterbij dan Utrecht en dan weet ik waar ik aan toe ben. Mijn borsten staan wel in brand en zijn nog donkerder geworden, maar heb weer een betere eetlust.
Alle reacties Link kopieren
Helaas is het misgegaan want verloor vanavond grijzig wit slijmvlies en nog steeds bloed, morgen maar weer bellen. Wij zijn behoorlijk aangeslagen. We hebben nog twee embryo's in de vriezer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven