Zwanger geworden na IVF/ICSI (club '20/'21)

03-04-2019 11:06 254 berichten
We kennen elkaar al van het 'Zwanger worden met IVF of ICSI'- topic. Hier kletsen we verder na een positieve test!
.
De tabel was verwijderd, kan iedereen zich weer opnieuw komen melden?
.
Zwanger:
NaamUitgerekend#HartjeNIPT20w echoGeslacht
flipje229-01-212:heart: :duckie: :thumbsup: meisje
Saartjeuitgerekend?#:heart:
theepoesuitgerekend?# :heart:
Narkomeid11-06-21#:heart:
Maestro19-07-21#
Kasteelbewoneruitgerekend?#
MaeveSuitgerekend?#
Suezeleuitgerekend?#

Bevallen:
2020
windmolen (jongen), sofie87 (jongen), Puk (meisje), Stipjepipje (jongen), lux (jongen), HD84 (jongen), depster (jongen), Redcurls (meisje).
anoniem_294835 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 23:23
55.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Maestro: gefeliciteerd met je goede echo ! Voel je niet slecht - ook al begrijp ik maar al te goed waarom - we zijn hier om het goede en slechte met elkaar te delen. Daarvoor dient de steun ook ...

@Suezele: wat shit voor jullie ! Idd, met 7+ weken zou je een hartje moeten horen. Wat vreselijk spijtig voor jullie. Het is een povere gedachte om te denken dat de natuur dit heeft gedaan voor jullie goedwil, omdat er waarschijnlijk iets niet goed was met het embryo, maar daar heb je nu niets aan. Veel sterkte ! Huil maar lekker uit en - fuck it ! - trek er maar een fles op open ... !!!

@Nerdella: alle succes begint ergens. Positief denken doet wonderen ... Ik wens je een fijne zwangerschap toe en probeer ervan te genieten !

@Saartje: succes morgen. Ik zal aan je denken, maar ik post zeker iets om te melden hoe of wat. Ik duim dat we morgen allebei een perfect gezond beebje mogen zien. Ik kijk ernaar uit, maar ben tegelijkertijd als de dood !!! Hup, we can do this !!
Alle reacties Link kopieren
Suezele, wat ontzettend verdrietig. Dikke knuffel :hug:
Hopelijk komt het vanzelf op gang en heb je geen lange nasleep.
Heel veek sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Maestro, wat fijn dat jullie een goede echo hadden! Wat een opluchting dan hè?

Saartje en Narkomeid, heel veel succes morgen!!

Hier: de 20 weken echo gehad en alles was goed! Zo bijzonder om te zien! Mijn placenta zit dus voor, dat dacht ik al. Want de bewegingen die ik voel zijn echt anders dan bij de vorige zwangerschappen. En ook minder duidelijk voelbaar. Maar we dachten de baby mooi bewegen! De vingertjes geteld, de voetjes zo lief bij elkaar. En ook hersentjes, hoofd, hartje, maagje, niertjes, blaas... alles zag er goed uit! :flirting:
Nu doodmoe, maar te hyper om te slapen :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Ha-ha-ha! Wat een mooi nieuws Theepoes! Ik kwam ook even spieken omdat ik wist dat jij een dezer dagen de 20 weken echo zou hebben. Ben overigens wel benieuwd of jouw boys er een broertje of een zusje bij krijgen (of dat jullie dat nog een surprise laten).

Maestro: Jij ook fijn nieuws - top!

Saartje en Narkommeid: succes!

En Suez: Ik heb in het andere topic een berichtje voor je achtergelaten. Het is intens verdrietig als het zo gaat en ook zo onverwacht... Natuurlijk kun je je troosten met de gedachte dat de natuur ingrijpt wanneer er iets mis is, maar tegelijkertijd val je, zeker als je op cloud 9 zat, ook wel gewoon heel diep en was dit kindje enorm gewenst. Sterkte!!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Baggal, ik had verwacht een boysmom te zullen blijven, maar het is een meisje! Ik vind het zo'n grappig idee dat we een dochter krijgen. 50/50 was het natuurlijk, maar we moesten wel even schakelen :P Wel erg leuk!!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje suezele, wat ontzettend verdrietig zeg. Ik heb er geen woorden voor.
Ik heb zelf ook een miskraam gehad 3,5 jaar geleden en inderdaad hoor je dan van andere dat de natuur had ingegrepen maar ik kon daar echt geen steun uithalen. Het kindje was zo gewenst en ik had juist het gevoel dat mijn eigen lichaam had gefaald. Daarnaast vooral ook veel angst of het ooit weer zou lukken. Het is zo heftig.
Ik wens je heel veel kracht en sterkte met dit verlies. En ik hoop echt dat het je weer gegund zal zijn opnieuw zwanger te raken.
Pas goed op jezelf.

Theepoes want ontzettend fijn dat jij een goede 20 weken echo hebt gehad!! Ik ben ook heel benieuwd naar de ligging van de placenta dus ik hoop dat ze dat vanavond al kunnen zien!
En nu een meisje erbij! Super leuk! Nu moet je ineens gaan kijken naar meisjes spulletjes, snap wel dat dat even wennen is hoor na 2 jongens!
Geniet lekker na van het goede nieuws!

Maestro fijn dat je een goede echo hebt gehad! Opluchting hè!
Wanneer heb je nu je volgende echo?

Rosalie, hoe gaat het met jou?

Narkomeid, succes vanmiddag!!
Jou gevoel is heel herkenbaar haha, heb er heel veel zin in, maar aan de andere kant ook zoveel zenuwen. Vannacht zelfs gedroomd over bloedverlies.
Gelukkig werken vandaag dus wel veel afleiding.
Alle reacties Link kopieren
Narkomeid en saartje: op een mooie echo vandaag!

Alweer de 20 weken echo Theepoes, wat fijn dat alles zo goed is gegaan en alles zo mooi op schema ligt. een meisje is zo leuk! :heart:

Ik mag de 17e weer voor de termijnecho en intake , blijf sowieso medisch, dus lekker in het ziekenhuis. Dat vind ik wel een prettig idee.

Wie heeft trouwens de gegevens van de tabel? ik wil best even aanpassen als ik weet wie ik moet PB-en ;-)
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren
Kasteel: hoe is het nu met jou? Morgen echo toch?
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren
Allereerst Suezele: wat ontzettend verdrietig, zeker nadat eerst alles goed leek. Zoveel verwachting wat dan ineens omslaat naar een berg verdriet. Grote knuffel voor jou :hug: ik hoop op een niet al te lange nasleep en dat je je snel weer hier mag komen melden.

@Kasteel: ik had inderdaad ook verwacht dat de geruststelling van korte duur zou zijn, maar ik moet zeggen dat nu er één week tussen de controles zit, ik dat prima vol kan houden (ondanks dat de tweeling hoogstwaarschijnlijk één dag na een goede controle is overleden). Het helpt ook dat dat dopplerapparaat in de kast ligt. Ik gebruik hem niet, maar hij is er en dat helpt al om mezelf rustig te houden. Man mag ook niet mee naar de wachtkamer, dus hij blijft buiten wachten bij de ingang. Ben benieuwd hoe dat gaat zijn. Ik duim hard met je mee voor morgen! Die verminderde concentratie en het af en toe weg zijn van symptomen zijn herkenbaar!

@Maestro: zo leuk dat je gaat trouwen! Wanneer staat de bruiloft ongeveer gepland? Zou je dan je jurk ook moeten laten aanpassen voor je buik (en borsten)? Heel veel sterkte verder ook! Fijn dat je echo goed was!

@Saartje: ik heb vanavond even kort tussendoor hartje luisteren en met 16+3 (10 december) weer een echo. Vind het onwijs spannend en hoop net als jij dat ik de baby snel kan voelen.

@Nerdella: begrijpelijk, die onzekerheid! Herkenbaar ook. Het is echt volhouden en tussendoor zo veel als het lukt proberen te genieten en te vertrouwen. Is makkelijker gezegd dan gedaan.

@Theepoes: wat een fijne mijlpaal! Heel erg fijn! En ook prettig dat je de baby ondanks de positie van je placenta al wel voelt bewegen. Leuk, een meisje!

Hier gaat het meestal heel goed, maar vooral ’s avonds en in de weekenden (met weinig afleiding) heb ik wel veel herbelevingen. Doordat zoveel herkenbaar is van vorig jaar (kerstboom in huis, m’n opleiding die weer gestart is, het koude weer buiten) voelt het alsof ik al weet wat me straks te wachten staat. Ik zie het allemaal zo voor me. Vrijdag over een week is het 10 maanden geleden dat ze zijn geboren en ben ik net zo lang zwanger als toen we erachter kwamen dat ze dood waren. Het is zo gek allemaal. Tegelijkertijd ben ik al bezig met welke zwangerschapscursus ik in het nieuwe jaar wil gaan doen, wat voor flesjes we zullen kopen, we gaan rond de feestdagen een babybedje aanschaffen met m'n schoonouders. Dus er is naast verdriet en angst gelukkig ook blijdschap en vertrouwen. Hopelijk wint het vertrouwen het over een tijdje steeds meer van de angst.
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen

Vandaag een goede echo gehad!!! 2 armpjes en 2 beentjes die in het rond schopten op het ritme van het echotoestel ... De baby volgde echt de bewegingen van de gynaecoloog en was behoorlijk geagiteerd als hij was meer duwde.
Lengte perfect op schema. Maag, blaas, longen en darmen allemaal ok. Het hoofdje is toe en de hersenen aanwezig. Het was onwerkelijk om een echt minimensje op dat scherm te zien ... Ik ben zooooooooo verliefd !!! :hyper:
Echtgenoot is op de parking blijven wachten. Heb hem gebeld toen ik op de tafel lag. Ik voel me gewoon ... speechless !! :flirting:
Bloedtest afgenomen voor NIPT, maar de gynae heeft ook het nekje opgemeten en dat zag er slank en perfect uit. Hij schat dus weinig kans op een trisomie afwijking EN : volgens hem wordt het een MEISJE !!!

Volgende afspraak op 23/12 ... Maar we mogen er echt in beginnen geloven nu !!!

@Saartje : nu jij nog!!!! Successssss ...
Dank je wel lieve dames voor jullie lieve en fijne berichten. Ik hoop dat het vanzelf snel op gang komt en we daarna door kunnen. Ik ga me even terugtrekken uit deze groep en hoop dat ik me snel weer keer hier kan melden met goed nieuws. :heart:

Lieve dames heel veel succes met jullie zwangerschap; dat er maar veel goede berichten over mooie echo's en prachtige gezonde kinderen hier in dit topic mogen komen. Ik denk aan jullie en leef op de achtergrond met jullie mee! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Even heel snel! Onze echo was helemaal goed! We hebben echt een prachtig 3D beeld mee gekregen, helemaal verliefd 🥰
Alle reacties Link kopieren
Maeve, ik begrijp heel goed dat jou emoties op en neer gaan hoor. Wat jij hebt meegemaakt is zo ontzettend heftig, en ik vind dat je je echt heel knap door deze eerste weken heen slaat hoor.
Ik gun je zo een zorgeloze zwangerschap en ik hoop dat je een prachtige echo hebt 10 december!

Narkomeid wat heerlijk dat je een goede echo hebt gehad!! Fijn en bijzonder om zo naar je kindje te kunnen kijken hè!
En dat je het geslacht nu al kon zien! Je bent 12 weken toch?
Super leuk een meisje!
Hopelijk ook snel een goede uitslag van de nipt! Hebben jullie met of zonder nevenbevindingen gedaan?

Kasteel heb jij vandaag je eerste echo? Ik denk aan je hoor! Succes!

Maestro voor jou aftellen naar de 17e!

Ik ben vandaag precies 16 weken! De echo gisteravond was echt zo leuk! Kan het iedereen aanraden zo’n pretecho! Heerlijk ontspannen sfeer en je krijgt veel plaatjes mee!
In 3D was echt magisch! Alles is al zo goed te zien. Ik heb de placenta aan de achterkant liggen dus kan hem nu ook snel gaan voelen!
Ze heeft al veel dingen kunnen checken dus dat is wel heel fijn voor de 20 weken echo. Maakt het toch iets minder spannend!
Wil iedereen hier eigenlijk weten wat het word?
Wij laten het een verrassing tot de geboorte!
Alle reacties Link kopieren
@Saartje: Ik ben momenteel 12+5 dagen ver. Vrijdag zit ik op 13 weken ...
We hebben het geslacht niet echt kunnen zien op de echo maar hij heeft zich gebaseerd op het schaambot dat kennelijk bij meisjes naar beneden wijst en bij jongens rechtop staat. We spreken hier over een bot van enkele mm groot, maar dat gecombineerd met 20 jaar ervaring, maakt dat hij toch recht tot spreken heeft. Natuurlijk blijft het een "gok" tot we de uitslag van de NIPT hebben, want die is sluitend voor 100%. Ik heb een volledige test gevraagt, maar er werd niet gespecifieerd of dat dan ook op neveneffecten sloeg. Ik heb er dus geen idee van. Echter, van in het begin heb ik duidelijk gesteld dat ik wil testen op ALLES wat ook maar mogelijk is, dus ik veronderstel dat ze daarvoor het nodige doen. Ik wil heel graag een kindje, maar wel een gezond kind. Klinkt misschien egoistisch - en sorry als ik sommige moeders hiermee tegen de borst stuit - maar onze maatschappij is zodanig oppervlakkig en ronduit oneerlijk ingesteld dat je alle kaarten al mee dient te krijgen wat gezondheid betreft om ook maar een kans te krijgen in dit leven.
Wij willen het geslacht weten, voornamelijk voor manlief. Ik denk dat hij zijn vingers zou afkluiven moest ik willen dat het een verrassing bleef. Neen, hij ziet zo met die Corona al fel genoeg af, dat wil ik hem niet aandoen. :-)

Ladies, jullie spreken over een Pretecho, maar wat houdt dit juist in? Wij hebben gisteren een standaard echo gekregen (in zwart wit letterlijk), maar ook een 4D echo in roze, waar je echt de baby in vleeskleur ziet; Is dit hetzelfde als een pretecho? Ik heb de beelden al non-stop herzien (ik heb gefilmd :-)) en ben hoe langer hoe meer verliefd, verliefd, verliefd !!!

De gyne sprak gisteren ook om - na de uitslag van de NIPT - te beginnen denken over een geboorteplan. Iemand tips voor mij hieromtrent? Of ervaring?

@Kasteel: succes vandaag ! Hoelaat heb je je echo? Ik duim alvast !!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames! Hier bijna een maand later maar daar is dan eindelijk mijn update, haha! :nerd: Wat een rollercoaster was de afgelopen maand! :O

De bevalling begon om 3.30 met weeën thuis en duurde 16 uur. We waren 5.30 in het ziekenhuis en ik had 3cm ontsluiting. 3 uur verder en ik ging al helemaal dood van de pijn, kon de weeën echt niet goed opvangen, viel me zó tegen! Had ik nog steeds 3 cm! Toen op aanraden van m’n vriend een ruggenprik gevraagd. Die zat niet meteen goed dus super zeer! Vriend viel zowat flauw toen ik het uitkermde terwijl ze in mijn rug zaten te woelen… Super blij met die ruggeprikt want om 13.00u nog steeds op 3cm dus kreeg ik wee-opwekkers. Vanaf 15.00u voelde ik ineens weeën/druk daar beeneden dus ik dacht persweeën? Nou zeiden ze, als het persweeën waren dan zou ik niet twijfelen en het wel weten. Om 17.00u bleek ik 10 cm en waren het dus toch al die tijd persweeën! Gelukkig had ik ruggeprik! Hij lag nog niet laat genoeg dus moest nog even wachten met persen. Uiteindelijk om 18.30 lag hij perfect, mocht ik beginnen en ‘zou het niet lang gaan duren’. Top dacht ik :biggrin:
Maar na 20 minuten persen steeg zijn hartslag niet voldoende meer, moesten ze incisie maken in z’n hoofdhuid en was het ‘nu te laat voor een keizersnede, dus het moet snel, anders wordt het een knip en vacuumpomp’. Oh god! Na 34 minuten persen kwam hij uit mij geglibberd als een soort nat worstenhoopje :hihi: en legden ze hem op mijn buik. Wauw wat een bizar gevoel!!! Ik voelde me overigens uitscheuren, niet dat het pijn deed (want yes, ruggeprik), maar ik voelde toch de huid groter worden dan het hoorde te zijn haha… Was tot achter uitgescheurd :blauwoog: maar gelukkig alleen ‘oppervlakkig’ en geen totaalruptuur. Niet gek met de 4000 gram die hij woog! PFff
Toen lag hij daar maar op mijn buik, ik kon dat gezichtje nog helemaal niet zien, want ik had ondertussen een bloeding gekregen en de kamer stond vol met 7 mensen die overal vandaan waren gekomen. Gelukkig stopte de bloeding en bleef het bij 640 ml…. En was iedereen ook zo weer weg. Wel even spannend voelde dat alles bij elkaar. En toen werd hij eindelijk op m’n borst gelegd en zag ik dat gezichtje. :heart: Zo bijzonder! Nu kan ik me nooit meer voorstellen dat ik niet wist hoe zijn gezichtje eruit ziet, maar die kennismaking is echt heel leuk en bijzonder! M’n vriend en ik stonden beide te janken. :biggrin: :loveys:

Het herstel vond ik echt ruuuuk, getver wat had ik dat onderschat! :'( Met die hechtingen in je kont kun je echt niks en was zo kapot van de bevalling/bloedverlies! Vriend moest eerste dagen alles doen, incl. mij van bed naar wc schuifelen, en ik kon alleen maar toekijken. :blauwoog: Ik bleef nog 1 nachtje in het ziekenhuis, lag ik daar te huilen want ik kon van de pijn niet eens m’n eigen kindje uit zn bedje tillen om te troosten toen hij huilde :nooo:
Gelukkig ging het achteraf gezien heel vlot en kun je elke dag meer, maar als je er midden in zit voelt dat echt vreselijk. Relativeren kan ikd an niet zo goed haha 😊 Na 2 weken voelde ik me weer een beetje de oude worden en na 3 weken ook weer energieker. Maar hoe relaxed ons ventje eerst was, zo arelaxed werd hij vanaf toen, súper veel krampjes, continu oververmoeid, en veel huilen, en ik was door de gebroken nachten met vaak max 3 uur slaap echt zo kapot dat ik mentaal dat gehuil helemaal niet aan kon. :"-( Voelde me zo wanhopig! Vreselijk! Had echt gedachtes als ‘waar ben ik aan begonnen, ik ben hier niet voor gemaakt’ en huilde alvast omdat ik afscheid moest nemen van een gezin met meer dan 1 kind,want dit ga ik zéker niet nog een keer doen…. En de borstvoeding wilde ook niet lukken ondanks lactatiekundige, tongriempje-laseren, en chiropractor bezoek. Zat ik daar 8x per dag te kolven, man wat een tijdrovende bezigheid! En maar proberen met tepelhoedje, maar dan slikte hij zoveel lucht in! :cry: Inmiddels besloten dat ik 3x kolf en die melk snachts geef, en verder kunstvoeding, dat gaf me zoveel rust! En ja hoor, zowaar dronk hij deze week ineens uit mijn borst nadat ik gekolfd had (dan zijn m’n tepels al soort van in model gevormd en hapt hij ineens wel aan). Dus dat ga ik nu elke ochtend als we wakker worden proberen – kolven en dan aanleggen. Wie weet gaat het door zo elke dag te oefenen toch nog (deels) lukken en anders een fijn momentje samen zo de dag beginnen! Sinds deze week voel ik me echt weer een beetje mezelf en benik niet meer uit oververmoeidheid en wanhoop met hem mee aan het huilen haha. Nu voelt het gewoon zoals het hoort te zijn en ben ik weer helemaal verliefd op mijn ventje! Had toch wel onderschat hoe heftig die eerste weken kunnen zijn, maar heel blij dat er nu wat regelmaat komt en hij z’n rust vind in slaapjes en voedingen.

Hij is trouwens super gezond, kwam na 2 dagen na de bevalling al weer in gewicht aan, en woog vorige week bij het wegen al 5,2 kg! Na 1 week uit maatje 50 en hij heeft qua broekmaat al maat 68 aan omdat 56 en 62 te strak rond zijn middel zit. Hij wordt vast lekker chubby! Vriend en ik zijn compleet verliefd en als we eventjes niet bij hem zijn of als hij slaapt, kunnen we t alleen maar hebben over hoe lief en leuk hij is haha! Of dan zitten we foto’s en filmpjes van hem te kijken. Hij is echt het leukste en waardevolste bezit ter wereld :flirting:

Zo wat een verhaal haha! :bonk: Ik zal nu even jullie berichten lezen en reageren!

Dit had ik gisteravond getypt, vannacht een horrornacht met maar 1,5 uur slaap, wat afschuwelijk! Continu krampjes of nog rechtop voor de voeding/oprispingen. Super pittig! :"-(
Alle reacties Link kopieren
@Suezele: ach meis, wat een rotnieuws! Heel veel sterkte :hug:

@Narko, saar, theepoes en maestro: yes :cheer2: gefeliciteerd met de mooie echo’s!
En wat leuk, narko & theepoes; meisjes! Ik snap dat jij even moet schakelen theepoes, ik verwacht ook dat áls wij voor een derde zouden gaan dat dat dan weer een jongen zou zijn, maar idd, je weet het maar niet ;)

@kasteelbewoner: ik hoop dat alles goed is bij jou, veel succes!

@stip: ach meid, dat klinkt als een pittige bevalling en wat kunnen die eerste weken heftig zijn hè. Ik herstel gelukkig vlot van bevallingen en ben beide keren na een uur of 2 alweer zelf staand gaan douchen, dus ik heb dat probleem niet eens, maar ik vond bij mijn oudste de kraamtijd ook mega heftig. Zeker als je bij moet kolven is het super uitputtend en het hele moeder worden is gewoon ontzettend overweldigend :hug:
Het goede nieuws: het wordt veel makkelijker! Ik heb uiteindelijk mijn oudste 14 maanden probleemloos gevoed en riep ook lang dat ik noooooooit een tweede zou willen omdat ik het zo heftig vond, maar zie mij nu, haha.

En ik vind de kraamtijd dit keer een eitje. Was prepared for the worst maar het gaat me nu juist heel gemakkelijk af en ik geniet er enorm van! Dus het kan heel anders lopen, mocht je ooit voor een tweede willen gaan :)

Voor nu: sterkte. En bedenk: je hoeft het niet leuk te vinden, je hoeft hem alleen maar in leven te houden. Al het andere komt wel als de storm een beetje is gaan liggen ;)

@Hier: gaat prima. Alleen zoon rolt! Van buik naar rug. Eerste keer dacht ik dat ik gek was en me niet goed kon herinneren hoe ik hem had neergelegd, maar heb het zelfs op film :P redelijk bizar dit. I’m not ready haha, geef me mijn newborn terug. Hij ligt nu overigens heerlijk in mijn armen te slapen :love: want hij wilde niet in bed, dus pech voor mij; netflix en chill op de bank :lol:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Voor nu even heel kort: de echo was perfect. Je zag het hartje, heel mooi kloppen, beginnende beentjes en armpjes een beginnend ruggengraatje. De echoscopist was erg tevreden, helemaal goed voor de termijn. De baarmoeder was erg rustig, en dat wat ik vorige week had zal echt de utro zijn geweest. Ze zag het heel veel dus bij een beetje roze geen paniek. Vanaf nu aan de Ascal, en mag me aanmelden bij een lokaal ziekenhuis, maar welk ziekenhuis vind ik lastig te bepalen. Ik vond het erg bijzonder.

Later reageer ik op iedereen.
Alle reacties Link kopieren
Ohhh kasteelbewoner wat een super nieuws! :cheer2: gefeliciteerd!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Theepoes wat fijn een goede echo! En leuk dat je nu weet dat het een meisje is!

Maeves ik kan me voorstellen dat het heel confronterend en dubbel is deze tijd, genieten van het zwanger zijn, maar ook het verdriet om je kindjes!

Narkomeid wat een heerlijk nieuws zeg, fijn die goede echo! Nu proberen te genieten.

Saartje ook een mooie echo, wat klinkt dat leuk! Ik wil denk ik tussendoor ook een pretecho doen, lijkt me anders zo lang duren tussen de termijnecho en 20 weken.

Stipjestipje ik je niet nog niet uit dit topic, maar wat vertel je liefdevol over de kennismaking en tegelijk realistisch over de zware dingen! Gefeliciteerd met je zoon!

Kasteelbewoner wat een mooi bericht! Dat klinkt echt super, hoe ver ben je nu?

Hier gaat het nog steeds goed, ik voel me de hele middag al weeïg, wat heel naar voelt, maar wat me wel een zekerder gevoel geeft dat het nog goed gaat. Verder kruipen de dagen voorbij voor mijn gevoel, ik tel echt af naar de echo (nog 2,5 week)
Alle reacties Link kopieren
@Nerdella : Wat kan de tijd voorbij kruipen !! Zeker in het begin lijken de weken achteruit te lopen, gewoon. Vreselijk !! Bij mij begint het gevoel te veranderen: daar waar ik voordien bang was, begin ik nu uit te kijken naar de volgende echo gewoon om hem/haar terug te zien. Het blijft raar, ik was er zo van overtuigd een jongen te krijgen, dat "haar" heel bizar voelt. Ach ja, Marco zong het al: dromen zijn bedrog, toch? :-)

@Stipjepipje; Oh god ! Wat een horrorverhaal, jouw bevalling. Mijn zus - die geen kinderen heeft - vroeg me of ik niet bang was voor de bevalling; ik lekker sterk "neeeenn joh", maar als ik jouw verhaal lees, krijg ik toch een klein hartje. En dan helemaal kapot zijn EN niet mogen slapen. Wat een marteling ! Maar ik kan het me inbeelden, het is het allemaal waard !

@kasteel: Super die goede echo. Alle begin is klein, voor je het weet zit je op 12 weken ! Hoever ben je nu juist?

Veel succes aan alle dames die spannende dagen in het vooruitzicht hebben !! Wij blijven nog lekker op onze roze/blauwe wolk zitten ... Ik geraak er maar niet af sinds eergisteren !!!!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn! Al die mooie echo's! Dat is echt genieten op het moment dat je er ligt!! :flirting:

MaeveS, dikke knuffel voor jou. Wat een fase waar je nu doorheen gaat. Heb je het er nog met je verloskundige over gehad om verdere hulp in te schakelen?
Ik heb de afspraak volgende week. Dan kan ik daarover updaten. Hoewel iedere situatie anders is, zal de werkwijze wel enigszins overeenkomen denk ik.

Narkomeid, ben benieuwd of de gyn gelijk heeft over dat het een meisje is!
Over een bevalplan: ik heb dat met de eerste twee wel gedaan en nu ook weer van plan. Dan ligt er iig iets. Al kan natuurlijk altijd anders lopen door medische zaken.
Bij mij stonden er dingen in als dat ik in bad wilde bevallen en de navelstreng niet direct doorgeknipt wilde hebben maar eerst helemaal uit wilde laten kloppen, niet het kindje zo 'hysterisch wild' droog/schoonwrijven als dat je wel eens op tv ziet. En vast nog meer zaken, weet het niet zo goed meer. Zal het in de loop van de maanden er wel weer bij pakken als leidraad voor ons nieuwe bevalplan.

Stipje, heftig, je bevalling!! Gelukkig wordt je weer meer en meer jezelf, maar geef het ook de tijd hè? Het is niet niks!!

Ik liep net in de Hema. Op zoek naar een leuk eerste pakje voor ons meisje. Ik besefte opeens dat ik alle kleding nieuw moet kopen! Haha! Niet alleen dat eerste pakje, maar alllllllles. Misschien kan ik nog wat rompers of neutrale newborn dingen van de jongens gebruiken, maar dat is niet veel. :P
Alle reacties Link kopieren
Ff snel:

Kasteelbewoner, wat supergoed nieuws! Gefeliciteerd!

Stipjepipje, wat een verhaal! Ik lees veel herkenbaars. Het is zo pittig die eerste tijd!! Hier ook veel gedoe met borstvoeding gehad en ik weet hoe ruk dat continue kolven is. Ook tepelhoedje gebruikt, maar ik had ook het gevoel dat hij daarmee meer lucht binnen kreeg en kramp kreeg. Ik had veel baat bij een andere houding bij het voeden. Al die standaardhoudingen, waarbij ik m'n tepel in een bepaalde vorm moest knijpen zodat-ie maar zou aanhappen, werkten voor geen meter. Ik ben uiteindelijk 'biological nursing' gaan doen of achteroverzittend voeden. Toen kon-ie ineens wel gewoon zelf aanhappen, zonder hoedje en niks. En veel minder lucht binnen. Mss is dat ook iets voor jou! Maar het ging ook wel beter toen-ie gewoon wat ouder was. Inmiddels legt-ie zichzelf gewoon aan 's nachts als ik m'n borst bloot maak :lol:. Ik hoop dat het gauw nog beter gaat allemaal! Wel heel fijn te lezen dat jullie zo van hem genieten en zo verliefd zijn! Ook dat is zo herkenbaar! Ik mis hem wel eens 's avonds als-ie in z'n bedje ligt te slapen ;-D.

Lux, wow, jouw kleine is er echt snel bij met rollen! Hoeveel weken is-ie nu? Ze zeggen wel dat de tweede alles sneller leert dan de eerste, omdat-ie af kan kijken! Ah heerlijk, zo'n slapende baby in je armen! Fijn dat je zo geniet!
Alle reacties Link kopieren
Stipje, wow wat een zware bevalling, en dan ook nog het bloedverlies erachteraan. Verstandig om jezelf wat rust te geven, en even de fles in te zetten, zo kort slapen hou je niet vol. De eerste periode is vaak erg zwaar, of althans dat zie ik veel om me heen zeker bij de eerste.

Windmolen, grappig dat je je zoon mist als hij in bed ligt. Krijgt hij ook al vast voedsel?

Narkomeid, wat goed om te lezen dat alles zo goed gaat. je bent weer een belangrijke grens gepasseerd.

Saartje, leuk dat je je kindje al echt kon zien. Wij hebben besloten, mocht de zwangerschap doorgaan het niet te willen weten wat het wordt.

Theepoes, lijkt me heerlijk dat je bij de Hema al een geboortepakje kan kopen.

Nerdella, de eerste weken zijn zenuwslopend met al dat wachten. Kan me voorstellen dat het voor jou extra spannend is omdat het een aantal keer is misgegaan. Heel veel sterkte en twee weken zijn zo voorbij.

Hier nog erg blij met de echo. De zorgen waren echt even weg, die gaan nu weer een beetje komen maar ik kan heel vaak naar het filmpje kijken wat ik heb gemaakt, voor jij man. Helaas nog steeds snel een heel vol gevoel, heb dan erge trek, ga eten maar blijf zo vol, maar heb ook de hele tijd zo'n honger. Ik eet normaal best veel omdat ik veel sta en fiets naar mijn werk. Wel raar dat voorkeuren zo veranderen, ik lust ook geen mijn kruidenthee niet meer, maar drink nu maar warm water met citroensap en Rivella. Deze week gaan we verhuizen en de combinatie is iet ideaal, we hebben toch maar verhuizers ingezet, vanwege corona maar ook mijn inzet is minimaal. Durf ook niet zo goed zware dingen te sjouwen maar mis ook de gezelligheid van verhuizen met een groep vrienden.

Hier wordt de zwangerschap meer echt, zo slik ik nu al Ascal, sta ik bij de apotheek geregistreerd als zwanger. Het moeilijkste vind ik het om een ziekenhuis uit te zoeken. Het academische valt als want 3e lijns. Vriendinnen bevallen vaak in een ziekenhuis waar ze erg tevreden over zijn, maar dat is alleen de bevalling dat ziekenhuis is net wat verder weg, maar nog steeds maar 25 minuten met ov. Over het ziekenhuis dat dichterbij is, las ik slechte recensies, maar de huisarts herkent dat niet direct. Die kon me ook niet echt een ziekenhuis aanraden.

Ik heb heel weinig vertrouwen in een ziekenhuis, zeker als ik zie hoe vaak het mis is gegaan met het nakomen van afspraken in het laatste traject. Je moet elke keer achter alles aan maar zijn slecht te bereiken qua tijden, dat is zo onhandig met mijn werk. Altijd lange keuze menu's en dan nog een kwartier wachten vanwege de hoeveelheid bellers. Nu zou ik een verwijsbrief krijgen voor een ziekenhuis maar die is niet verstuurd, en kan ik niet eens een afspraak maken.

Mijn voorkeur is echt een verloskundige maar het advies van het ziekenhuis is echt medisch, maar ik dacht dat een verloskundige veel overleg heeft met het ziekenhuis. Ik wil ook niet tegen medisch advies ingaan. Bij een verloskundige krijg veel sneller iemand te spreken, je kan langskomen bij het hartjesspreekuur etc. De lijntjes zijn veel korter. Dus ik twijfel.

Mijn baarmoeder is helemaal rustig dus het rozige bloed en grijs slijmvlies kwam volgens de echoscopiste echt van de Utro. heb pas over 4 weken weer een echo, denk dat we toch bij 9,5 weken een pretecho gaan doen, kan mijn man er ook bij zijn. Geeft mij ook wat zekerheid.

Helaas hebben we nu op school wel veel meer covid-19 vooral in de bovenbouw, daar ben ik mentor en geef daar les dus dat is wat minder fijn. Kreeg vandaag ook een appje van een collega dat ze het had, en we hebben vorige week kort overlegd, wel met afstand. Ik weet dat het met zwangerschap geen kwaad kan, maar fijn is het niet omdat ik al zoveel slapper ben.
Alle reacties Link kopieren
Helaas is het hier alsnog misgegaan.....gisteren flinke bloeding en krampen en de echo was vandaag heel duidelijk....miskraam is onderweg. Ik mis mijn moeder en voel me echt kapot: het is zo oneerlijk! Ik ga voor nu even afstand nemen van het forum en mijzelf even opsluiten komende weken....
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren
Maestro, wat verdrietig voor jullie en wat een pech. Heel veel sterkte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven