Zwanger geworden na IVF/ICSI (club '20/'21)

03-04-2019 11:06 254 berichten
We kennen elkaar al van het 'Zwanger worden met IVF of ICSI'- topic. Hier kletsen we verder na een positieve test!
.
De tabel was verwijderd, kan iedereen zich weer opnieuw komen melden?
.
Zwanger:
NaamUitgerekend#HartjeNIPT20w echoGeslacht
flipje229-01-212:heart: :duckie: :thumbsup: meisje
Saartjeuitgerekend?#:heart:
theepoesuitgerekend?# :heart:
Narkomeid11-06-21#:heart:
Maestro19-07-21#
Kasteelbewoneruitgerekend?#
MaeveSuitgerekend?#
Suezeleuitgerekend?#

Bevallen:
2020
windmolen (jongen), sofie87 (jongen), Puk (meisje), Stipjepipje (jongen), lux (jongen), HD84 (jongen), depster (jongen), Redcurls (meisje).
anoniem_294835 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 23:23
55.13% gewijzigd
Maestro neee na zo’n goede
Echo toch niet ik wens jullie heel veel sterkte toe hoe kan dit toch :@@:
Alle reacties Link kopieren
Maestro, wat vreselijk verdrietig... Heel veel sterkte! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ach Maestro, wat een verdriet :hug:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Ach lieve Maestro, wat een schrik en wat verdrietig!
Hele dikke knuffel! hug:
Alle reacties Link kopieren
Hey lieve Maestro, ik weet niet of je dit nog gaat lezen ... Maar ik wil je heel veel sterkte toewensen met jullie verlies. Woorden zijn leeg en hol, ik spreek - net als vele dames op dit forum - uit ervaring. Haal sterkte uit het idee dat een zwangerschap kan en dat je volgende keer meer geluk gaat hebben. De aanhouder wint ... Maar ondertussen, een hele dikke, warme Forumknuffel !!!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje maestro wat ontzettend heftig. Ook ik wil je heel veel sterkte wensen. Schrik ervan nadat je een goede echo had gehad. Gun jezelf de tijd om dit een plekje te geven. Ontzettend verdrietig.

Stipje jeeeeetje wat een bevalling heb jij gehad! Ik ben zelf kraamverzorgende dus weet ook hoe pittig een kraamtijd kan zijn. Het is echt niet altijd die roze wolk.
De eerste weken met een kleintje zijn vaak echt zoeken, zeker met de eerste!
Knap hoor dat je dat kolven ook zo volgehouden hebt!

Lux wat gaat jou mannetje snel!! Nu al rollen, wauw! Soms zou je de tijd toch even willen stoppen?
Fijn om te horen dat jij dit keer zo kan genieten!

Maeve hoe gaat het met jou? Dit is een lastige periode voor jou, ik denk aan je hoor!

Kasteelbewoner super fijn een goede echo!! Leuk dat je een pretecho wil laten maken, dus ook leuk om samen met je partner te kunnen doen, en dat maakt het wachten op de volgende echo iets korter. De eerste periode is zo zwaar soms!

Hier gaat het inmiddels weer goed. Ik had veel hoofdpijn en zag sterretjes en ben ook flauw gevallen, de schrik zat er wel in. Verloskundige dacht dat mijn bloeddruk laag was dus ben meer zout gaan eten.
Bij de controle afgelopen donderdag bleek mijn bloeddruk juist veel te hoog te zijn. Ben meteen de volgende dag doorgestuurd naar het ziekenhuis voor extra controle van de bloeddruk en bloedonderzoek. Kreeg alle info al over zwangerschapsvergiftiging dus dat was wel echt schrikken hoor. Mijn bloeddruk was in het ziekenhuis opeens weer keurig, arts snapte er ook niks van. Heb wel weer een echo gehad en de kleine was heerlijk aan het bewegen en zwaaien. Dus dat was heel fijn en ben weer gerustgesteld!
Moet morgen nog een keer terugkomen maar als de bloeddruk dan weer goed is dan mag ik gewoon weer terug naar de verloskundige gelukkig!
Na veel angst durf
Ik mij hier te melden ik ben na de 4e icsi poging voor het eerst zwanger. Veel
Angst gehad dat veel mis zou lopen tijdens traject. Helaas sleept dit nog steeds na... elke dag krijg ik wel een negatieve gedachte of angst word hier helemaal gek en onrustig van..
De ene keer denk ik aan een bbz de andere dag geen activiteit tijdens eerste echo word er zo moedeloos en verdrietig van
Alle reacties Link kopieren
@Alaynee: welkom in onze gezellige babbelgroep ! Blij om je onder ons te mogen tellen ... Waarom denk je aan een BBZ ? Heb je onverklaarbare pijn? Hoe stonden je bloedwaardes? Hoever ben je nu? Ik neem aan nog aan het begin van je zwangerschap?
We zijn allemaal daar begonnen, hoor. Dus probeer er zoveel mogelijk van te genieten ... HIer is een serieuze dosis mirakel en magie aanwezig. En die willen we zeker allemaal delen met jou.

Hou ons op de hoogte !!

Hoe gaat het met de andere dames ???

Ik voel me geweldig en heel vrouwelijk ! Hebben 2 echos uitgeprint en bij in de Kerstboom gehangen ... Zo kunnen we er altijd naar kijken als we willen. (Ik kreeg de telefoon maar niet aan de kant gelegd, heb de filmpjes van de 12 weken echo wel 50x gezien en herbekeken ...) En gisteren hebben we onze kerstkaartjes aangemaakt via het Internet om aan iedereen te verzenden. Buiten onze dichte familie, is nog niemand op de hoogte. (Toch 1 ding waarvoor Covid goed is. Geheimen - en een buikje - kan je makkelijker bewaren :-) ) Dus al onze vrienden krijgen een gepersonaliseerd Kerstkaartje met een echo erin, vooraleer we iets laten doorschemeren op Facebook. Zoooo spannendddd !!!!
Morgen 14 weken ver ... Ik ben nog steeds zo verlieffffdddd op ons klein mirakel !
Alle reacties Link kopieren
Haha, Narkomeid, wat heerlijk dat je er zo van kunt genieten!!

Alaynee, welkom! Ik heb je verhaal gevolgd in het IVF/ICSI-topic. Spannend, deze eerste weken! Succes met de verlengde wachtbank (autocorrect maakt er slachtbank van, haha! Oops!!). En op naar een goede echo!

Saartje, wat leuk dat je kraamverzorgende bent!
En flauwvallen, pfff, schrikken zeg. Gek dat je bloeddruk zo wisselde. Hoe was dat gister? Alles nog goed? Hoop het!

Lux, sodeknetters! Al draaien! Dat gaat echt veel te snel! 🤔😁
Maar heerlijk, wat een genot zo die twee mannen om je heen!
Hoe is het met de aankomende verhuizing? Al druk bezig met inpakken?

MaeveS, ik moet vaak aan je denken. Hoe is het met je? Kom je de tijd wat door?

Hier: alles goed! Hoe verder ik ben, hoe beter het gaat.
Ook voor het eerst naar de psycholoog geweest. Leuk mens! Nu de intake gehad. Op basis daarvan gaan we aan de slag met het piekeren over deze zwangerschap en de hele periode van zwanger worden en de nare ervaringen die er bij horen. Dat laatste dmv emdr. Klinkt direct zo heftig, maar dat valt mee, zei ze. Het maakt de ervaringen wat milder en daarmee minder belastend.

Dus MaeveS, echt, ik zou dit jou willen aanraden. Deze psycholoog zei dat ze ook vaak zwangere vrouwen helpt die een kindje(s) verloren hebben en dat als traumatisch hebben ervaren (wat denk ik bij iedereen in die situatie is).
Alle reacties Link kopieren
Alynee fijn dat je je hier kan komen melden, heel herkenbaar hoor die angsten! Hoe lang nog tot je de echo hebt?

Narkomeid ik kan me zo goed voorstellen dat je het filmpje blijft kijken! Ik heb ook bedacht dat ik wat wil filmen, zodat ik altijd terug kan kijken. En leuk die kerstkaarten!

Theepoes wat fijn dat het steeds beter gaat! En wat goed dat je gesprekken hebt, klinkt inderdaad heftig, maar als het je helpt is het alleen maar fijn. Ik heb ook wel bedacht dat als mijn angsten te erg worden ik met iemand ga praten, maar tot nu toe gaat dat goed.

Hier gaat alles goed, het vertrouwen groeit elke dag dat ik geen bloed/roze slijm zie, de testen knallen en ik heb mijn laatste digitale gedaan. Ik wou zo graag 3+, omdat je daar flink wat hcg voor moet hebben en daar kom ik normaal niet. Nu dus wel. Ik tel de dagen af tot de echo (volgende week vrijdag), maar tot nu toe ben ik positief.
Narkomeid wat fijn al 14weken dat
Geeft rust en leuk idee van de echofoto in de
Boom

Theepoes wat goed dat je iemand hebt om over te praten ik denk dat ik dat ook maar
Moet inschakelen want dit is geen pretje.. ben je doorverwezen via de huisarts? En emdr klinkt heftig maar valt mee het heeft mij in het verleden wel goed geholpen tegen autobaan angst!

Nerdella nog iets langer dan een
Week en dan de eerste echo wat spannend zeg hoe ver ben je nu? En ik las dat je je gedachtes en angsten goed kunt handelen echt fijn ook! Ik Hier heb ik echt veel kwaaltjes en klachten maar gelukkig nog geen rood/roze verlies ben vandaag 5week en 2dagen het is nog zo pril maar zo spannend elke dag lijkt wel een wondertje.. de eerste echo staat gepland op 22december in Heinsberg dat duurt nog echt even :cry:
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,
Zonet uitslag gekregen van onze trisomie test ... En alles is perfect ! We weten dus nu ook wat het wordt, maar dat houden we lekker voor onszelf ... !!!!!
Ons weekend kan niet meer stuk ! Volgende week vertellen we het nieuws ook op het werk. Gezien ik in mijn 15e week zit dan, ben ik ook verplicht om het te vertellen. Zooooooooo blij en gelukkig !! Wat een magisch gevoel.

Warme knuffel aan iedereen en fijn weekend !!!!
Alle reacties Link kopieren
Narkomeid wat ontzettend fijn! En superleuk dat je nu weet wat het wordt zeg!
Alle reacties Link kopieren
Narkomeid, fijn dat alles goed was!! En leuk dat jullie nu weten wat het wordt!
Ben stiekem wel heel erg benieuwd of die ene arts het goed had gegokt!

Alaynee, ik ben doorverwezen door de vk naar een team (met gyn, kinderarts, psycholoog en psychiater) dat wekelijks samenkomt met de verloskundige. Daarin word je dan besproken en wordt bepaald wat mogelijk goede hulp kan zijn. Hier daarna dus al snel een afspraak bij de psycholoog gekregen.
Ik heb nogal de neiging om de angsten te bagatelliseren, maar als je daar dan zit en zij benoemt één en ander, dan slaat ze daarmee toch wel de spijker op z'n kop. Dus wel blij met deze stap.
En ook zeker aan te raden. Gewoon ook fijn laagdrempelig via de vk.
narkomeid wat leuk zeg en wat een rustgevend gevoel! Geniet er lekker van nu

Theepoes wat een goede combinatie.. ik ben aangemeld voor de eerste intake bij de gynaecoloog, en dat is pas midden januari de eerste afspraak en over een week de eerste echo bij fertiliteitskliniek

Nerdella hoe is het met je nog even tot de eerste echo voel je je lichamelijk al kwaaltjes of valt het nog mee..?

Ik word hier echt gek van de onzekerheid angst ik heb sins gisteren last van m’n schouder/nek en heb meteen google nagekeken en dan de eerste wat je tegenkomt is bbz na ivf word er zo moedeloos en moe van
Alle reacties Link kopieren
Alaynee, het kan ook de spanning in je lijf zijn. Je loopt vast met opgetrokken schouders rond. Ontspan en laat je lekker even door je partner masseren.
:hug: voor die rottige onzekerheid...
Alle reacties Link kopieren
Theepoes wat fijn dat het zo goed en laagdrempelig voelt! Ik hoor over EMDR echt goede verhalen, hoewel het ook heftig is ken ik meerdere mensen die er mee geholpen zijn!

Alynee wat vervelend dat je zo angstig bent. Heel begrijpelijk en ook herkenbaar. Dat vertrouwen moet ook echt groeien. Eens met theepoes dat het ook de spanning kan zijn die je in je lijf voelt.

Ik ben morgen 7 weken en tel echt af naar vrijdag, dan is de echo. Qua kwaaltjes valt het mee. Ik ruik meer, geen zin in bepaald eten (geen chocola, hoe dan?), zere/gevoelige borsten, krampjes in mn baarmoeder. Qua misselijkheid ben ik dat wel geweest, maar vooral na vet eten dus dat vermijd ik nu. Vermoeidheid valt ook mee. Het gaat vooral op en af, de ene dag meer dan de ander. Ik ben nog steeds bang voor de echo, maar kijk er ook wel naar uit.
Alle reacties Link kopieren
Slecht nieuws hier. Nadat we een geweldige dag hadden, onwijs gelukkig na een goede GUO, en langs onze (schoon)ouders zijn gereden met zelfgemaakte gender reveal cupcakes, voelde ik 's avonds een uitpuilende vochtblaas. Verloskundige vond het onwaarschijnlijk, maar kwam gelukkig toch langs en bevestigde dit. Ik lig in het ziekenhuis.

Mijn vliezen zijn inmiddels ook gebroken en ik ga één dezer dagen bevallen. Vandaag is het Wereldlichtjesdag. Branden jullie een kaarsje voor onze drie sterrenmeisjes?
Alle reacties Link kopieren
Maeves, wat vreselijk, ik zal een kaarsje branden. Heel veel sterkte ik zal aan jullie denken.
Maeves, ik heb hier bijna geen woorden voor wil jullie veel sterkte wensen en 3kaarsjes voor de sterrenmeisjes.. :hug: .
Alle reacties Link kopieren
Oh nee, lieve MaeveS, wat een vreselijk nieuws... :'(
Hoe is het mogelijk...
Jemig, echt niet te bevatten.
Heel veel sterkte. Hier branden vanavond 3 kaarsjes voor jullie sterrenmeisjes! Dikke :hug:
Alle reacties Link kopieren
Oh MaeveS wat verschrikkelijk, ik heb de tranen in mijn ogen, en er ook eigenlijk geen woorden voor wat jullie allemaal moeten doorstaan.
Er zijn ook eigenlijk geen woorden die dit kunnen verzachten.
Lieve lieve Maeve wij branden zeker een kaarsje voor jullie meisjes.
Ik wil jullie onwijs veel sterkte en kracht wensen, mijn gedachte zijn bij jullie.
Alle reacties Link kopieren
Maeves wat een vreselijk nieuws, je derde sterrenmeisje, wat ontzettend verdrietig. Heel veel sterkte en kracht de komende periode :hug:
Alle reacties Link kopieren
Maeves, nee... Wat een onvoorstelbaar verdriet... Ik zal drie kaarsjes voor jullie meisjes aansteken... Heel veel sterkte :hug:.
Alle reacties Link kopieren
Ohhh Maeves wat vreselijk :cry: heel veel sterkte, ik vind het zo verdrietig voor jullie :redrose:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven