Zwanger geworden na IVF/ICSI (club '20/'21)

03-04-2019 11:06 254 berichten
We kennen elkaar al van het 'Zwanger worden met IVF of ICSI'- topic. Hier kletsen we verder na een positieve test!
.
De tabel was verwijderd, kan iedereen zich weer opnieuw komen melden?
.
Zwanger:
NaamUitgerekend#HartjeNIPT20w echoGeslacht
flipje229-01-212:heart: :duckie: :thumbsup: meisje
Saartjeuitgerekend?#:heart:
theepoesuitgerekend?# :heart:
Narkomeid11-06-21#:heart:
Maestro19-07-21#
Kasteelbewoneruitgerekend?#
MaeveSuitgerekend?#
Suezeleuitgerekend?#

Bevallen:
2020
windmolen (jongen), sofie87 (jongen), Puk (meisje), Stipjepipje (jongen), lux (jongen), HD84 (jongen), depster (jongen), Redcurls (meisje).
anoniem_294835 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 23:23
55.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nee Maeve.... wat verschrikkelijk dat je vliezen zijn gebroken en in de aankomende dagen gaat bevallen :cry:
Wat een hel om dit nogmaals mee te moeten maken. En zo oneerlijk. Heel heel veel sterkte...
Alle reacties Link kopieren
Lieve Maeve, wat een ontzettend verdrietig en triest berichtje :hug: .

Ik ben er echt even stil van... En akelig verdrietig. Dat jou dit nu moest overkomen... en dat na de tweeling en nu het je voor de wind leek te gaan. Ik wens je heel veel kracht en sterkte toe en weet dat ik in gedachten bij je ben. :heart:

Hier brandt een kaarsje. Voor jou mooie meisjes die zo gewenst waren en die je niet thuis kon brengen (en ook voor Piene’s Lotte, Duufje’s Bobbi, Weija’s kindje, Flipje’s F* en P*, Zot’s F * en alle andere sterrenkindjes). :cry:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Ze is er! Ze is prachtig. Ik ben net weer een beetje bijgekomen, had een fluxus met 3 liter bloedverlies dus mijn man is totaal in paniek achter gebleven met ons dochtertje terwijl ik naar OK werd gereden.

We zijn oké. Ze is zo mooi. We zijn heel trots en heel verdrietig. Het is onwerkelijk en oneerlijk, 3 kindjes verliezen in 1 jaar tijd. Het had zo anders moeten zijn, deze feestdagen.
Alle reacties Link kopieren
Oh lieve MaeveS: je woorden komen wel binnen hier. Ze is er en zo te lezen was het, ondanks het enorme verdriet, toch ook een mooie ontmoeting :redrose: . Gefeliciteerd met jullie meisje. En meteen ook gecondoleerd met dig enorme verdriet. Alles leek zo goed te gaan dit keer... wat had het anders moeten lopen en wat had ik gehoopt dat deze zwangerschap wel tot een goed einde was gebracht... :heart: :heart: :heart:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Oh Maeves :hug:

Allereerst gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter, en ook gecondoleerd met jullie verlies :redrose:
Wat een vreselijk jaar voor jullie, het had inderdaad zo anders moeten zijn. Wat heftig dat je zo’n enorme fluxus hebt gehad, veel beterschap op dat gebied.

Wat een intens verdrietige dag <3
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Ah lieve MaeveS, gefeliciteerd met jullie meisje. Wat schrijf je dat liefdevol.
En ook gecondoleerd. Wat vreselijk verdrietig dat ze niet het leven zal krijgen waar al volop over gefantaseerd werd.

Je bent steeds in mijn gedachten. Heel veel sterkte! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Lieve Maeve,
Gefeliciteerd met jullie prachtige meisje, maar tegelijkertijd ook gecondoleerd met dit enorme verlies.
Het had zo anders moeten lopen..
Heel veel sterkte samen, en ook veel sterkte met je herstel, zo’n flinke fluxus is niet niks.
Je bent in mijn gedachten.
Alle reacties Link kopieren
MaeveS gefeliciteerd met de geboorte van je dochter en gecondoleerd :hug:

Zo’n prachtig meisje en dat dan weer los moeten laten. Drie kindjes in een jaar is echt onvoorstelbaar, het had zo anders moeten zijn. Heel veel sterkte :heart:
Alle reacties Link kopieren
Lieve MaeveS,

De hemel valt een beetje op mijn dak vanmorgen. Ik heb even niet op het forum gekeken en dacht vanmorgen nog aan je. Wilde je een berichtje sturen ...
Hoe oneerlijk ! Hoe afschuwelijk hard en oneerlijk !!! De tranen in de ogen terwijl ik dit type. Hoeveel pech kan je hebben ? En hoeveel verdriet kan een mens aan ?
Ik wens jullie heel veel succes en immens veel sterkte ... En voor zover het kan: geniet van de kennismaking met jullie mooie meisje. Voor nu : heel veel warme knuffels :heart:
Lieve maeveS,

Heel veel liefde en sterkte vanuit hier naar jullie toe dit is onwerkelijk en onmenselijk hard... de kaarsjes branden vandaag ook voor de sterrenmeisjes
Alle reacties Link kopieren
Lieve MaeveS ik denk nog zoveel aan je, wat moet dit zwaar zijn.

Een heel ander bericht, maar wil het toch graag even kwijt
Ik maakte me gisteren en vanochtend zoveel zorgen, ik heb vrijdag de echo in de kliniek maar de angst en onzekerheid was enorm. Ik heb de VK gebeld en mocht langskomen voor een echo. Terwijl ik me schrap zette voor het slechte nieuws zei ze: Ik zie hartactie! Wat een verrassing en opluchting, ik had me voorbereid op slecht nieuws, maar gelukkig was het toch goed!

Nu 7 weken zwanger :heart:
Alle reacties Link kopieren
Hallo MaeveS,

Ook bij mij spook je nonstop door het hoofd. Ik weet niet of je dit nog leest, ik hoop van wel ... Hoe gaat het met je, met jullie? Hoe verlopen de dagen ? Als je geen zin hebt om te antwoorden, dan begrijp ik dat ook ! Weet gewoon dat je verdriet als een bom hier ingeslagen is. En ik voel zo vreselijk hard met je mee ...

@Nerdella: wat fijn dat je een mooie echo hebt gehad. 7 weken is pril, maar het gaat de goede kant op! Wees niet bang om goed nieuws te delen. We hebben daar allemaal nood aan, zeker na het nieuws van MaeveS !

Hier gisteren een kleine schrik: heel licht bloedverlies in de morgen, gevolgd door een knagende, stekende buikpijn. Een vriendin van me - moeder van 3 - stelde me gerust en meende een blaasontsteking te herkennen. Ik dadelijk naar de dokter en idd, een serieuze blaasontsteking met bloed in de urine ... Verdekke, wat een rollercoaster is dit toch ! Vandaag geen bloedverlies meer, noch pijn in de blaas, maar wel serieuze bandenpijn, heel anders dan gisteren. We hebben onze volgende echo op 23/12 ... Ik kijk ernaar uit, want mijn ventje mag mee !!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht echt dat ik nog op iedereen zou reageren maar het ontkomt me aan de tijd, sorry dames!

Maeve wat afschuwelijk dat je dit nog eens mee moet maken. Gecondoleerd, dit dekt totaal niet de lading. Ik zit hier met kippenvel en kan me niet voorstellen hoe dit voor jullie moet zijn. Ik denk aan jullie, en zal een verlaat kaarsje branden. Wens jullie heel veel kracht en hoop dat jullie dit onmogelijke verdriet samen kunnen verwerken. LiefS. :heart:

En maestro ik denk ook aan jou. Zo verdrietig dat de poging mislukt is, nu zal het verdriet van je moeder ook wel extra bovenkomen. Neem de tijd en wees lief voor jezelf. het kan zo overweldigend zijn. Ik hoop dat je de kracht vind om weer door te gaan :redrose:

En dan wil ik ook nog even reageren nop kasteel. Wat fantastisch schat dat het gelukt is!!! Heb je ook nog embryo's in de vriezer? Wanneer ben je uitgerekend en mag je voor een echo? Ben echt heel blij voor je.

Windmolen, fijn om die herkenbaarheid te lezen. Had niet van te voren kunnen voorstellen hoe pittig het zou zijn. Voelt ook raar om het zwaar te vinden als je eindelijk hebt waar je zolang op wachtte en naar wenste. maar ineens ben je net als al die andere moeders, en niet meer "anders" vanwege het IVF traject. Maar wat is het een wonder, zo'n mini mensje. Ongelooflijk en oneerlijk hoe het voor sommigen zo makkelijk is er 1 te maken en voor ons hier zo moeilijk.

Alle andere meiden: welkom nog, super dat de IVF gelukt is! :heart: Ik hoop voor jullie allemaal dat de zwangerschap goed zal verlopen en jullie een prachtig kindje mogen krijgen. Niets is gegarandeerd en dat wweten wij hier allemaal als geen ander helaas. Succes en sterkte :heart:
stipjepipje wijzigde dit bericht op 15-12-2020 23:34
2.03% gewijzigd
Nerdella Gefeliciteerd wat een fijn en geruststellend gevoel zeg heerlijk!! En zeker
Blijven delen en wat herkenbaar hier zelfde gevoelens en angst! eerste echo volgend week maandag in Heinsberg. Eerst om 8uur de lipid om 15uur pas de echo echt verschrikkelijk hele dag in spanning wachten.

Narkomeid aagw wat irritant die blaasontsteking hoop dat de ab snel aanslaat maar wel even schrikken!
Alle reacties Link kopieren
Maeves, gefeliciteerd met je mooie meisje, en tegelijkertijd zo verdrietig dat jullie al afscheid hebben moeten nemen. Heel veel sterkte om dit gemis een plaats te geven.

Narkomeid, wat rot zo'n blaasontsteking, en vriendin van mij had dat ook vaak, juist rond de periode waar jij nu inzit. Alles stap voor stap, en nog een weekje en dan heb je weer een echo. Fijn dat het goed gaat.

Nerdella, wat fijn een hartje, dat moment vond ik magisch, zeker toen de echoscopist liet zien waar alles zat. Het blijft spannend, maar de 7 weken echo is heel belangrijk.

Alaynee, maandag al, spannend! Lastig dat ze het niet anders kunnen plannen met de echo, en ja het is heel spannend.

Stipje, lijkt me heel gek dat je nu inderdaad een gewone moeder bent, en ja het is oneerlijk dat het bij 1 zo makkelijk gaat en de ander niet. Wij hebben nog 2 cryo's maar dat ziin wel dag 4 cryo's , maar daar zijn we erg blij mee. Het maakte de 1e echo wel minder beladen. Het blijft heel spannend, zou er erg tegen opzien om de hele cyclus opnieuw te moeten starten. Elke dag moet ik er nog een beetje aan wennen dat het in 1x raak was.

Lux, hoe gaat het jou? Hou je de ballen in de lucht nu je zoontje niet meer naar de opvang kan?

Theepoes, en Saartje, hoe gaat het met jullie?

Vandaag ben ik precies negen weken en sinds gisteren wat minder misselijk, zit wel heel snel vol en lust van alles niet. Mijn borsten zijn voor mijn doen erg vol, dat ik denk dit zien anderen ook. Dat valt mee. Mijn buik is 's avonds erg opgezet en is ook echt substantieel dikker, breder of zo. Mijn broeken passen nog, mijn riem zit nog op hetzelfde gaatje maar zit nu wel strak. Ik had verwacht dat je pas een buik(je) zou krijgen na 12 weken, maar man zegt dat als je het niet weet, je het nog niet ziet. De stekende buikpijn in mijn lies is ook weg maar goed de vorm van buik is nu echt anders. Maak me dan wel iets zorgen dat de misselijkheid minder is, maar ben blij met de symptomen, dat geeft vertrouwen. Los van dat ik weet dat je bij een missed abortion, ook symptomen houdt, en ik slik nog steeds hormonen.

Volgende week woensdag de termijnecho in het ziekenhuis, man mag mee. Is die goed dan intake bij verpleegkundige, en op 12 weken een afspraak met de gynaecoloog. Het was niet makkelijk een afspraak te maken want vanuit Utrecht was er geen verwijsbrief gestuurd naar mij. Die was gewoon niet gemaakt, dus ik ben weer veel tijd kwijt geweest met bellen, moest er bijna van huilen omdat ze bij het ziekenhuis eerst geen afspraak wilden maken zonder verwijsbrief. Er was ook niet veel plaats meer, daar hebben ze me toch geholpen en een dag later kon ik de verwijsbrief alsnog downloaden. Hoop maar zo dat deze zwangerschap goed blijft gaan en ik niet terug hoef naar Utrecht. Natuurlijk ben ik erg blij met de kans die we daar hebben gekregen.

Bij het inrichten houden we nog geen rekening met een kind, gewoon om mezelf te behoeden voor teleurstelling. Hopelijk volgende week een mooie echo. Dan wordt het steeds echter.

Deze week over op online les, na de vakantie wek naar school voor de examenklassen, als de scholen weer fysiek starten ben ik 14 weken, dus dan zul je het echt zien, en zal ik het mijn leidinggevende moeten laten weten. Kan dan ook nog een tijdje volhouden dat ik gewoon te veel heb gegeten.
Alle reacties Link kopieren
Narkomeid wat naar van je blaasontsteking zeg, klinkt pijnlijk. Wat fijn dat je vent mee mag naar de echo!

Alynee ja de wachttijden zijn inderdaad niet altijd fijn, ik moet vrijdag ook 4 uur wachten tussen infuus en echo, maar hoop dat de echo vervroegd kan worden, dat kan ik vrijdag vragen en dan is er misschien een gaatje. Had daar met de assistentes een gesprek over en ze hebben echt tijd nodig om terugplaatsingen en puncties in te plannen en daarbij meer mensen nodig, dus de infusen en echo's liggen nou eenmaal ver uit elkaar. Best logisch dat ze voorrang geven aan dingen die preciezer gepland moeten worden en ook een beetje het risico van een kliniek ver weg zoeken. Ik vind het soms vroeg en lastig, maar het is me nu al zoveel waard. Hoe ze met je omgaan, ik voel me echt gezien en ze proberen alles eruit te halen wat erin zit. En zeker nu het gelukt is, ik denk niet dat ik in Nederland zover gekomen was ;)

Kasteelbewoner 9 weken alweer, dat gaat vlot voor mijn gevoel. Spannend weer de termijnecho! En fijn dat je voorlopig even thuis kan werken, zodat niemand door heeft dat je begint te groeien. Al lijkt online lesgeven me wel pittig!
Kasteelbewoner wauw nog heel even dan is de eerste trimester voorbij en geeft dat ook misschien ook weer wat rust,
voor mijn gevoel is het ook best snel voorbij gegaan 9weken.

Nerdella
Het is alles zeker dubbel en dwars waard, maar wel lastig opzich is een dag slapen na terugkomst voldoende na de infuus maar ik vind 8uur lang wachten in spanning op de
Echo gewoon zo angstaanjagend.
Hoeveel weken+dagen ben je a.s. Vrijdag ook weer zoo spannend!
Alle reacties Link kopieren
@Maeves: ik moet vaak aan je denken lieverd, hoe voel je je? Zowel lichamelijk als geestelijk?

@Nerdella: yesss, gefeliciteerd met een kloppend hartje :heart: :cheer2: super belangrijke stap! Op naar een goede termijnecho.

@Narko: bluh balen van je blaasontsteking. Heb je antibiotica gekregen?

@Stip: ik vond het bij mijn eerste ook echt heeeeel erg pittig en wennen hoor. Is heel normaal. En ook het gevoel dat je het eigenlijk niet zwaar mag vinden omdat je nu eindelijk hebt wat je al zo lang wilde. Maar idd, je staat nu aan de andere kant en waar je eerst niet kon wachten op die gebroken nachten, regeldagen en huiluurtjes, zijn ze toch wat minder idyllisch als je er middenin zit ;) maar het moederen wordt heeeeel veel makkelijker hoor, naarmate ze ouder worden (en vast weer moeilijker als je richting de puberteit gaat O_O ).

@Alaynee: jeetje spannend, maandag echo!

@Kasteel: oh herkenbaar hoor. Nam de misselijkheid eindelijk af, kon ik daar weer niet van genieten want dan was ik bang dat het een slecht teken was :nut: was altijd blij als je ze begon te voelen.

@Hier: alles onder controle. Ben wel vrij moe van er 2 tevreden zien te houden zonder dat het huis instort :lol: maar we hebben het best gezellig met z’n drietjes en als ik het even zat ben om kleuterjuf te spelen, zoals nu zet ik de digitale oppas aan ;-D
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Lief, jullie reacties. We zijn gebroken. Onze reserves waren al aangesproken en nu is er niets meer. Vorige keer was er een explosie van liefde, we waren voor het eerst papa en mama geworden, ik kon blijkbaar zwanger worden en het zou een volgende keer vast en zeker goed gaan als het gewoon één kindje was.

Vorige keer hadden we vooral 2 dochters gekregen. Nu hebben we 3 dochters verloren; het verdriet om de tweeling komt als een boomerang terug. We waren nog geen jaar verder, we waren onszelf nog aan het oprapen.

Nu is alles zo uitzichtloos. Zwanger worden lukt misschien nooit meer vanwege schade aan m'n baarmoeder (ze vrezen voor Asherman syndroom), zwanger blijven is ook problematisch omdat ik zomaar ineens ontsluiting heb gekregen. En mocht het toch lukken, ondanks alles, met een cerclage, dan zijn ze bang dat ik met een grotere baarmoeder / baby nóg meer bloed zal verliezen.

Daarnaast zouden we het absoluut niet aankunnen om dit voor een 3e keer mee te moeten maken. We zijn niet depressief, maar wel klaar met het leven op deze manier. We gaan sowieso met de praktijkondersteuner praten, maar ik heb niet het idee dat we heel onrealistisch zijn hierin. Het is gewoon een gigantische nachtmerrie.

Verder heb ik heel veel stuwing en melkproductie. Dat kan m'n lijf namelijk supergoed... Ik mag geen medicatie vanwege het risico op een hartinfarct, dus ik probeer het te verhelpen met pijnstilling, strakke sportbh's en witte kool. Nog een paar dagen volhouden, dan wordt het minder.
Alle reacties Link kopieren
Jemig MaeveS ik probeer me voor te stellen hoe je je voelt, maar ik denk dat dat echt maar een fractie van de pijn is die je echt moet voelen. Het is hartverscheurend om te lezen hoe uitzichtloos het lijkt. Woorden schieten te kort.

Ik wil je heel veel liefde, sterkte en kracht sturen :hug: :heart:
Alle reacties Link kopieren
MaeveS schreef:
17-12-2020 15:43
Vorige keer hadden we vooral 2 dochters gekregen. Nu hebben we 3 dochters verloren; het verdriet om de tweeling komt als een boomerang terug. We waren nog geen jaar verder, we waren onszelf nog aan het oprapen.

:hug: :hug: :hug:

Daarnaast zouden we het absoluut niet aankunnen om dit voor een 3e keer mee te moeten maken. We zijn niet depressief, maar wel klaar met het leven op deze manier. We gaan sowieso met de praktijkondersteuner praten, maar ik heb niet het idee dat we heel onrealistisch zijn hierin. Het is gewoon een gigantische nachtmerrie.
Lieverd wat een ellende, lijkt me niet meer dan logisch dat jullie gebroken zijn :bigkiss:

Maar pik heel even dat laatste gequote stukje eruit: je bent ongetwijfeld realistisch, maar probeer niet op de zaken vooruit te lopen meis. Nu eerst rouwen. Welke beslissingen je over een tijd maakt, en welke moeilijkheden daarbij komen kijken, dat is dan.

Je hoofd zal vast overstromen van dit soort gedachten maar first things first: rouwen om je meisjes :heart:

Veel sterkte en liefs :redrose:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Lieve lieve Maeve,

Mijn hart breekt als ik je bericht lees....
wat moet het ongelofelijk zwaar en verdrietig zijn om drie dochters te verliezen en dat ook nog binnen zo’n onvoorstelbaar korte tijdsspanne....

En wat schrijf je dat treffend dat jullie ‘gebroken’ zijn en de hoop dat er ooit nog een levend kindje komt op dit moment weg is. Ik hoop met heel mijn hart dat het jullie gegund is om in de toekomst een levend kindje in jullie armen te mogen sluiten.

Neem alle tijd om te rouwen op jullie manier, jullie krijgen zo onmetelijk veel voor je kiezen.
Heel heel veel sterkte

Een dikke knuffel van een mede-mama van een doodgeboren kindje :smooch:
Nerdella ik moest vandaag aan je denken hoe is het gegaan in Heinsberg met de echo
Alle reacties Link kopieren
@MaeveS: wat ben ik blij je te horen, ook al zijn de woorden hartverscheurend... Ik denk alle dagen aan je, en dan vooral aan wat je verloren bent. Volgens mij moet je een heel sterke vrouw zijn, om dit zo aan te kunnen. Ikzelf was al gebroken na mijn vroege miskraam in januari, ik moet er niet aan denken dat het nu terug tot een stop komt. Ik zou niet weten hoe ik die schok op moet vangen ...
Ik hoop dat je je snel wat beter voelt, dat de pijnstilling weg mag en dat je hoofd helder mag worden. Geef jezelf de tijd om te rouwen. Dit is op geen enkele manier jouw fout ... De natuur blijft een onvoorspelbare kracht en hoe we het ook draaien of keren, garanties hebben we nooit. Wat niet wegneemt dat, wat jou is overkomen, NIEMAND zou mogen overkomen. Ik wens je heel veel sterkte en stuur je alle mogelijk positieve energie toe wat maar mogelijk is. Probeer de magie van Kerst, hoe zwart deze momenteel misschien ook mag zijn, een beetje te laten inwerken. 2021 wordt een jaar vol mogelijkheden ... Ongeacht hoe jij deze (niet) ziet !!!

@Nerdella: hoe is het vandaag gegaan? Hopelijk snel positief nieuws van jou !

@Saartje: hoe gaat het met jou? Al een paar dagen niet gehoord/gezien ... Hopelijk bij jou ook alles goed?

Hier gaat het beter ... Alle symptomen van de blaasontsteking zijn weg, dankzij de antibiotica. Heb ik in mijn leven nog maar amper moeten nemen, maar was nu nodig, want de baby had dezelfde ontsteking als ik. En deze week is de buik enorm toegenomen. Ik ben vandaag exact 15 weken en voel me heel goed, buiten de rugpijn. Sinds deze week draag ik ook echt zwangerschapskledij, omdat de jeans absoluut niet meer kon. Je kan er echt niet meer naast kijken ... Iedereen gaat ook aan de kant, in de winkels etc, voor het "uitzonderlijk vervoer" dat hen kruist (ikke dus :-)) En ik krijg opmerkingen van vreemden "gefeliciteerd" en "2020 is toch voor sommigen een goed jaar geweest" ... Met zijn momenten behoorlijk intens (voor vreemden), maar wel ook heel grappig.

Fijn weekend, ladies !! Geniet van de laatste week voor de feesten !!! Binnen een week is het Kerst ...
Alle reacties Link kopieren
Mijn echo was helemaal goed, meting was qua termijn echt precies goed en het hartje klopte ook mooie en snel :heart: nu ook zelf gezien en gehoord. En een fijn gesprek met de arts gehad over hoe de medicijnen af te bouwen en een overdracht voor de verloskundige. Ik moet nog wel voor de infusen, maar verder is het klaar :D

Alynee ik mocht trouwens rond 9 uur al ipv 11.30, dus het loont om even te overleggen ;) ze hadden het bij mij al geregeld toen ik binnen kwam.

Narkomeid fijn dat je blaasontsteking weg lijkt. En leuk dat je groeit zeg :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven