Zwanger geworden na IVF/ICSI (club '20/'21)

03-04-2019 11:06 254 berichten
We kennen elkaar al van het 'Zwanger worden met IVF of ICSI'- topic. Hier kletsen we verder na een positieve test!
.
De tabel was verwijderd, kan iedereen zich weer opnieuw komen melden?
.
Zwanger:
NaamUitgerekend#HartjeNIPT20w echoGeslacht
flipje229-01-212:heart: :duckie: :thumbsup: meisje
Saartjeuitgerekend?#:heart:
theepoesuitgerekend?# :heart:
Narkomeid11-06-21#:heart:
Maestro19-07-21#
Kasteelbewoneruitgerekend?#
MaeveSuitgerekend?#
Suezeleuitgerekend?#

Bevallen:
2020
windmolen (jongen), sofie87 (jongen), Puk (meisje), Stipjepipje (jongen), lux (jongen), HD84 (jongen), depster (jongen), Redcurls (meisje).
anoniem_294835 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 23:23
55.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
even egopost, de echo was weer goed, kindje lag precies op schema voor 10 weken, ook de verpleegkundige intake gehad, gaat vooral over screenings.

Wisten jullie dat de dooierzak helemaal niet de embryo voedt? Dat heb ik volgens mij vroeger zo geleerd, de echoscopiste zei dat die kennis vrij nieuw is. Nog een extra reden om in de prille zwangerschap goed op je voeding te letten. Verwarrend vind ik ook dat zij aangeven nog extra vitamines te slikken voorbij de zwangerschap, maar in Utrecht raden ze aan om vanaf 12 weken alleen vitamine d te slikken als je gezond eet. Over 2 weken even navragen bij de gynaecoloog.
Maestro’s dat het altijd zo is klopt nergens van ik wil zeker geen vals hoop creëren maar wat ze zeggen is niet waar dat het altijd zo is. Ik heb een nichtje die heeft ook bloed in baarmoeder gehad en met krampen en bloedverlies paar weken lang, ze heeft een voldragen en gezond kind gekregen. Schoonzus precies hetzelfde, als de groei ook achterliep zou ik zeggen oké.. maar dit is het zeker afwachten waard ben heel benieuwd en hoop dat het echt wel goed komt!!

Kasteel
Wat goed nieuws en lekker de feestdagen in heerlijk geniet ervan :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Kasteelbewoner, fijn dat je echo weer goed was!!

Maestro, blijft spannend dus! Hopelijk zit je bij die 2%! Ik blijf duimen!
Alle reacties Link kopieren
Lief, jullie reacties. Ik lees ze, maar het is nog te lastig om op het blije nieuws te reageren (sorry daarvoor!).

Een aantal van jullie vroegen om de oorzaak.
(...)
Over een paar dagen haal ik dit berichtje weg. Ik had al een heel herkenbaar verhaal en nu nog meer natuurlijk. Al weet iedereen in onze omgeving wel wat er is gebeurd, dus het geeft ook niet zo.
maeves wijzigde dit bericht op 22-07-2021 19:16
79.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Pff, ja, je gedachten zullen wel overuren maken. Hoe dan, hoe dan, hoe dan...
En dan 'pech'. Je zijn toch zeggen dat het met elkaar te maken lijkt te hebben. Hoe kan een mens nu zoveel pech hebben...
Ik kan me voorstellen dat je zegt dat je dat niet nog eens kunt.
Hoe komen jullie de dagen door? Met deze maatregelen kun je ook niet veel mensen zien. Hopelijk vinden jullie veel troost bij elkaar.
:hug:
Alle reacties Link kopieren
@MaeveS: Je woorden komen heel hard binnen. Ik lees je pijn doorheen je tekst. Wat moet dit vreselijk zijn voor jullie ! Normaal gezien heb ik altijd wel wat te zeggen, maar de woorden komen er niet uit nu. Ik hoop voor jullie dat de dokters erachter komen hoe dit een 2e keer kon gebeuren ... En dat ze een oplossing vinden voor jullie. Wat vreselijk moet het zijn om te beseffen dat je kindje nog leefde op het moment dat alles foutliep. Dat afscheid nemen moet vreselijk zijn ... Onmenselijk vreselijk ! Zeker nu we voor die Feestdagen staan, die je normaliter omringd door geliefden dient door te brengen, nu helemaal alleen. Veel sterkte en steun aan en met elkaar ... Warme knuffel, lieve MaeveS !!!

@Maestro: ik duim extra ook voor jullie mee !! Een zwangerschap kan een echt mirakel zijn, en veel zaken blijven onverklaard. Zolang er leven is en groei, is er hoop. Ik duim voor jullie mee !!

@Saartje: fijn je terug te horen. Begon me al een beetje zorgen te maken (ook al kennen we elkaar eigenlijk niet, best grappig!) ... Fijn te horen dat het met je kindje goed gaat, maar wat stom die eventuele zwangerschapsvergiftiging. Vanaf wanneer heb je last?
Wij hebben gisteren een opvolgingsecho gehad - ik ben nu 15+6 - en alles prima. Ook wat mezelf betreft: bloeddruk perfect, suikerwaardes perfect, 1,5Kg erbij op bijna 16 weken, dus alle lichten op groen. Maar jij loopt 3 weken voor op mij ... Vanaf wanneer heb jij symptomen beginnen krijgen? (Mijn mama en grootmoeder hadden beiden zwangerschapsdiabetes, dus ik hou mezelf goed onder controle en let op.)

Fijne Feestdagen iedereen !!! Ook voor diegenen die in een moeilijke(re) situatie zitten, 2021 wordt een jaar vol mogelijkheden !! En ik wens jullie allemaal het allerbeste ...
Alle reacties Link kopieren
MaeveS jou verhaal komt zo binnen, wij liepen bijna gelijk en ik had je zo anders gegund, ik denk iedereen hier. Ongelooflijk ook dat het bij dezelfde termijn was. Na zo’n goede echo en het hartje nog gehoord te hebben. Alle woorden schieten te kort om dit ook maar iets te kunnen verzachten, maar ik denk wel veel aan jullie. En steeds bij de 1% horen lijkt me misschien nog wel lastiger dan een duidelijke oorzaak hebben.
Ontzettend veel sterkte en kracht gewenst!

Narkomeid, mijn klachten begonnen eigenlijk nu ik terugkijk al rond de 13 weken. Rond 15 weken viel ik ook flauw en zag ik continu sterretjes.
Bij de controle met 16 weken bleek de bloeddruk echt veel te hoog en de volgende dag in het ziekenhuis leek er niks aan de hand. Toen stelde ik zelf voor om na 3 dagen de controle daar nog eens te herhalen omdat het echt niet goed voelde. Toen ik weer kwam bleek de bloeddruk echt veel te hoog en moest ik gelijk aan de medicatie.
Vandaag gelukkig te horen gekregen dat het voor nu geen zwangerschapsvergiftiging is, dus we zijn super blij!
Mogelijk moet de medicatie al wel verder opgehoogd worden, maar ik heb dinsdag weer controle dus dan gaan we dat bespreken.
Fijn dat jou controle weer helemaal goed was! 1,5 kilo is helemaal niet veel toch?
Ik zit nu met 19 weken al op +5kg haha!
Maandag de 20 weken echo, ook wel weer spannend hoor!

Iedereen hele fijne kerstdagen ondanks deze gekke tijd!
Maeve ik brand nog een extra kaarsje voor jullie mooie meisjes.
Alle reacties Link kopieren
Saartje, jou ken ik ook nog uit een andere groep toch? Heel fijn dat jij nu goed zwanger bent. Dus wilde je toch nog even feliciteren. En de rest natuurlijk ook veel succes en geniet van de zwangerschap. Hopelijk (snel) tot ziens.
Alle reacties Link kopieren
@kasteel wat een super nieuws zeg! Heel fijn! Ben je een beetje gerustgesteld nu? Nog steeds spannend natuurlijk. Ga je ook een nipt test laten doen?
Succes met de komende weken nog doorkomen.

Maeve jemig wat een verdriet en ellendig dat er niet bekend is waardoor het komt. Vreselijk om dit 2x te moeten meemaken. Heel veel sterkte :redrose:

Andere meiden ook succes!
Alle reacties Link kopieren
Maves, mooi om te lezen dat jullie kaartjes hebben gestuurd, en dat jullie nu voldoende steun hebben van je omgeving. Al zal niemand het verdriet kunnen wegnemen, of voelen wat jullie nu doorstaan. Verbonden zijn met je omgeving kan wel erg helpen de rouwfase door te komen. Het lijkt me nog steeds zo onwerkelijk en overweldigend om je kindjes te verliezen op dezelfde termijn. Hoe is het nu met de stuwing, gaat de pijn een beetje weg? Neem vooral alle tijd die jullie nodig hebben en doe wat voor jullie het beste voelt.

Wat betreft toeval daar zou ik ook niet in geloven maar het kan wel. Dat er geen verklaring is, is extra wrang. Dit is wel erg zeldzaam. Hopelijk vinden jullie een arts die het voor jullie de literatuur in wil duiken en gaat zoeken naar gelijke voorbeelden. Heel veel sterkte.

Saartje, wat vervelend zo die hoge bloeddruk, en best nog vroeg in de zwangerschap. Komt dit meer voor in je familie? Hopelijk kunnen ze de medicatie goed instellen. Super spannend en ook leuk de 20 weken echo.

Narkomeid, fijn dat de waarden allemaal zo mooi zijn.

Maestro, wat een een spanning zeg, maar groeit het kindje overeenkomstig de termijn?

Stipje, hoe gaat het verder met jou? Kan de kleine al wat meer rust vinden? 10 weken is inderdaad een mijlpaal en kans op een miskraam neemt af. Ik heb los van dat Utro verhaal rond 6 weken, helemaal geen bloedverlies meer gehad. Ik merk wel omdat je zo op de gevaren van een lastige zwangerschap bent gewezen, ik me meer zorgen maak. Dat komt ook door het hele traject dat ik het nog steeds niet kan geloven. Gisteren zat ik de echo te bekijken, en plotseling dacht ik te zien dat de nekplooi vergroot is. Dat mag je pas beoordelen op 11 weken. De echoscopist was erg enthousiast, liet alles zien, maar op een gegeven ogenblik werd ze erg stil, volgens mijn man omdat ze aan het meten was omdat het kindje wat krom ligt. Ze kwam precies op de termijn uit, en zei dat alles goed is maar nog niet alles kan zien. Hier baal ik wel wat van, dat ik me dan zo snel zorgen maak, man had dat helemaal niet namelijk. Het komt omdat ik het nog niet echt kan geloven. Ik ben me suf gaan zoeken naar afbeeldingen van 10 weken echo's, maar kan toch niet anders concluderen dan dat het binnen de marge zit. Over een kleine 2 weken de controle met echo bij de gynaecoloog, en 4 januari prikken op de NIPT wel zonder neven bevindingen. Los van dat ben ik natuurlijk erg blij en hoef ik hopelijk nooit meer naar Utrecht.

Verder wens ik iedereen fijne kerstdagen.
Maveas ik hoop dat jullie de donkere
Dagen een beetje doorkomen,
ik moest veel aan jullie denken de afgelopen (feest)dagen..
Ik wens jullie veel kracht toe.

Kasteelbewoner
Wat je zegt en verteld is heel herkenbaar en normaal denk ik.. het is een wonder wat wij op het moment in ons buikje hebben na zoveel spuiten controles puncties afwachten spanning en tegenslagen dat het moeilijk te geloven is, en dan zijn we nog steeds bang en proberen we ons te dekken voor teleurstellingen en verdriet. Ik las ergens een mooi woord dat dit eigenlijk nu al het
Moedergevoel is van zorgen maken.. nog even en dan is de eerste trimester voorbij en ben je gelukkig al een stap verder.. probeer te relaxen en te genieten als dat lukt en goed dat embryo op precies goed termijn loopt dat gaf ook een rust.

Saartje wat goed dat het gecontroleerd is en dat het geen vergiftiging is. Na je 20weken echo ben je al op de helft.. hopelijk blijft het hoge bloeddruk verder ook allemaal een beetje in perken.

Maestro
Hoe is het bij jou?? Heb je ondertussen nog een controle gehad?

Nerdella hoe is het bij jou wanneer is je eerste afspraak bij de gyn/verloskundige. En heb je veel last van zwangerschapskwaalen?

Hier vandaag 8weken. Volgende week maandag eerste echo bij gynaecoloog en merk dat er weer spanning word opgebouwd in m’n lichaam.. Sinds gister avond ook ferme steken rondom rechter eierstok echt heel irritant.. kon ik maar een winterslaapje doen en weer
Wakker worden in het voorjaar :cry:
Alle reacties Link kopieren
Het is nu definitief klaar en een miskraam geworden. Gisteren naar het zk wegens veel bloedverlies met stolsels en daar was de lege echo te zien. (Had ik beter niet naar kunnen kijken)
Naast het rouwproces gaan we voorlopig stoppen met het traject en eerst de boel op de rit krijgen, ws pas over min half jaar verder ook door wachtlijsten.

Willen jullie mij uit de tabel halen? Ik meld mij tzt vanzelf wel, nu even te heftig om mee te lezen en schrijven.
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren
Ach Maestro, wat een verdrietig bericht. Je wist dat het er waarschijnlijk aan zat te komen, maar ik kan me voorstellen dat je toch hoop hield voor een goede afloop.
Dikke knuffel en veel sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
Jeetje maestro, wat ontzettend verdrietig. Kan me voorstellen dat je toch nog hoop hebt gehouden.
Ik wil je heel veel sterkte wensen.

Rosalie, jou ken ik inderdaad van het andere topic. Ik heb ook een miskraam gehad met 6 weken 3,5 jaar geleden.
Daarna was het nooit meer gelukt tot nu.
Heel veel sterkte en ik hoop echt dat jij in de toekomst ook goed zwanger mag raken.

Alaynee kan me voorstellen dat de spanning oploopt hoor. Zeker ook met de nare berichten hier. Hopelijk heb je wat afleiding?
Hoop voor jou een hele mooie echo!

Kasteelbewoner, mijn moeder heeft bij haar eerste zwangerschap ook een verhoogde bloeddruk gehad maar wel pas na 7 maanden. bij mij is het extreem vroeg. Vaak zien ze het pas na de 20 weken. Maar als het met rust en medicijnen goed gaat dan tekenen we daarvoor!
Wanneer heb jij ook alweer de volgende echo?

Theepoes, hoe gaat het met jou? Voel je de baby al beter?

Hier gisteren een goede 20 weken echo gehad!
Kindje werkte niet mee en was continu aan het bewegen en draaien haha!!
Echt heel mooi om alles zo uitgebreid te kunnen bekijken, en het voelt toch als een mijlpaal die 20 weken!
Ik voel de baby ook echt dagelijks nu, waar het eerst zachte plopjes/vladdertjes waren zijn het nu echt duidelijke schopjes. En soms voel ik hem draaien.
Hij reageert ook als ik mijn hand op mijn buik leg. Echt heel bijzonder!
De placenta ligt bij mij aan de achterkant dus dat is het voordeel dat ik de baby al vanaf heel vroeg kan voelen!

Narkomeid hoe gaat het met jou? Voel jij de baby ook al?
Alle reacties Link kopieren
Sterkte maestro :hug: Jullie mogen mij ook uit de tabel halen.
Alle reacties Link kopieren
@Maestro en MaeveS: zo spijtig dat jullie namen verdwijnen uit de tabel !!! Hopelijk - ook al klinkt het hard nu - tot snel ... Alles op zijn tijd !! Ondertussen: heel veel sterkte en toch fijne feestdagen gewenst. (Brrr, wat klinkt dat wrang !!)

@Saartje: mijn placenta ligt vooraan, hetgeen maakt dat de baby een extra kussen heeft om tegenaan te schoppen. Ik voel de baby dus nog niet, maar volgens de gynaecoloog is dit volkomen normaal en zal dit nog duren tot week 20 - 21. Ik kijk er enorm naar uit, maar hij lachte met me: "Wees voorzichtig waarop je hoopt! Nu slaap je slecht omdat je niets voelt, later slaap je slecht omdat de baby trampoline wil spelen op je blaas terwijl je wil slapen". Maakt me allemaal geen meter uit ! Ik wil enorm graag de baby voelen !! Ik heb een opvolgecho eind januari en dan de grote 20-weken echo op 07/02. Dan wordt het "echt echt" en kijken we naar een slaapkamertje en buggy etc etc ...

Tot dan proberen we ons echt in te houden wat uitgaves betreft. Heb me afgelopen week een bola aangeschaft. Met nog steeds een klein hartje, want het wordt zo vreselijk echt zo. Blijf het vreemd vinden en vind dat mensen me nakijken met dat juweeltje op de buik. Wel fijn, heb er eentje op internet gevonden die ik kon laten graveren, dus we hebben er een mooie boodschap aan gegeven.

Aan alle dames: fijn Eindejaar !!! Ik hoop dat alles voor iedereen voorspoedig kan verlopen ...

Warme knuffel
Alle reacties Link kopieren
Alaynee Ik lees nu pas dat we tegelijk in Heinsberg waren, ik lag helemaal rechts als je binnenkomt, weet niet of ik je gezien heb, maar vast wel :) Ik kreeg inderdaad ook zo'n leuke kaart, echt leuk!

Maestro jemig wat een onzekere tijd heb je gehad, misschien toch ergens hoopvol en dan uiteindelijk toch niet goed. Goed om even de tijd te nemen en aan jezelf te denken.

Kasteelbewoner wat fijn dat je een goede echo had

Maeves wat een verhaal en wat een verdriet, heel logisch dat je niet op iedereen reageert, ik denk dat ook niemand dat van je verwacht. Probeer je hart te luchten, ooit komt er wel weer tijd om aan anderen te denken, maar nu is het tijd om alleen aan jezelf/je man te denken.

Saartje wat fijn een goede 20 weken echo! Bijzonder ook dat je hem voelt (een jongen dus? Of weet je dat nog niet?)

Hier gaat alles goed, vandaag weer een goede echo gehad en ik ben nu 9.2 weken. Het leek één keer eerder goed gegaan en toen op deze dag gestopt, dus dit is een flinke mijlpaal. Het blijft spannend, maar het vertrouwen groeit.
Nerdella volgens mij weet ik nu wie je bent volgens mij moest je zelfs nog een stukje lopen naar de Lidl toen je klaar was? Ik kan het ook fout hebben.
Heb je de termijnecho gehad bij de verloskundige? Wat leuk zeg 9.2.
Ik heb gisteren een controle in het ziekenhuis gehad en kon het Emmy ook weer bewonderen alles ziet er goed uit gelukkig alleen nog pijn in eierstokken maar dat gaat over ik heb er alle vertrouwen in.
Alle reacties Link kopieren
Alaynee Klopt mijn man wacht altijd in de auto (kan hij ff relaxen ipv in de wachtkamer zitten)! Stond jij naast me aan de balie en stapte je in de auto voor de deur? Dan weet ik wel wie je bent!

Dit was de eerste officiële echo bij de vk (normaal bij 8 weken). Over 2 weken is de termijnecho, die is met 11 weken. Fijn dat het bij jou ook goed ging!
Nerdella klopt we stonden naast elkaar dan wat toevallig!
Hoi meiden,

Mag ik met jullie meeschrijven.

Ik ben 31 jaar oud en heb een dochter van 13. Dit was een cadeautje wat ik kreeg dwars door de pil. Ongeveer 3 jaar geleden hebben mijn man en ik besloten dat we graag samen een kindje wouden en ben ik gestopt met de pil. Nou dat was een drama mijn hele cyclus van de kaart en ben opgeven moment hormonen gaan spuiten. Toen eindelijk zwanger na een een aantal maanden maar dit ging helaas niet goed en kreeg de naam zol.. Alles afgewacht want me hcg was dalende.. Eerste poging erna meteen weer zwanger helaas liep dit ook mis op 7+4 januari dit jaar op me verjaardag een positieve test en een week later lag ik op de OK om geopereerd te worden bbz verwijdering van eileider. April dit jaar weer zwanger maar kwamen we niet verder als 5+2. Daarna lukte het zwanger worden niet meer en zijn we overgestapt op het ivf traject. Nu heb ik 16 december een tp gehad van een blastocyste en had ik positieve test in handen. Afgelopen dinsdag bloed geprikt hcg waarde 282 vandaag nog een keer bloed geprikt en hcg was 417 ik ben hier best onzeker over omdat ik het idee heb dat dit niet goed stijgt en ben ik benieuwd naar jullie ervaringen.

Liefs,
Troela
Egopost

Ik pak net even mijn eerste echo erbij waar de
Arts zij dat ik 7+1 zwanger zou zijn die dag was prescies 7weken, maar
Ik zie op de afbeelding van de echo een berekening van 6w4t ik schrok hier best van herkent iemand zich hierin ??
Troelaaa89 schreef:
31-12-2020 14:06
Hoi meiden,

Mag ik met jullie meeschrijven.

Ik ben 31 jaar oud en heb een dochter van 13. Dit was een cadeautje wat ik kreeg dwars door de pil. Ongeveer 3 jaar geleden hebben mijn man en ik besloten dat we graag samen een kindje wouden en ben ik gestopt met de pil. Nou dat was een drama mijn hele cyclus van de kaart en ben opgeven moment hormonen gaan spuiten. Toen eindelijk zwanger na een een aantal maanden maar dit ging helaas niet goed en kreeg de naam zol.. Alles afgewacht want me hcg was dalende.. Eerste poging erna meteen weer zwanger helaas liep dit ook mis op 7+4 januari dit jaar op me verjaardag een positieve test en een week later lag ik op de OK om geopereerd te worden bbz verwijdering van eileider. April dit jaar weer zwanger maar kwamen we niet verder als 5+2. Daarna lukte het zwanger worden niet meer en zijn we overgestapt op het ivf traject. Nu heb ik 16 december een tp gehad van een blastocyste en had ik positieve test in handen. Afgelopen dinsdag bloed geprikt hcg waarde 282 vandaag nog een keer bloed geprikt en hcg was 417 ik ben hier best onzeker over omdat ik het idee heb dat dit niet goed stijgt en ben ik benieuwd naar jullie ervaringen.

Liefs,
Troela
Troela wat zij de arts over deze waardes?
En je eventuele fertiliteitsarts heb je dit ook gevraagd?
Alle reacties Link kopieren
Hallo Troelaaaa,
Vooreerst, welkom op het forum ! Jij hebt idd ook al een hele weg afgelegd ... Maar proficiat met je positieve test !!
Ik herinner me mijn bloedwaardes nog :
TP op 21/09/2020
9 dagen erna positieve bloedtest: HCG op 167 (wat super was volgens het ZH)
1 week erna HCG doorgestegen naar 5000

Ik ben natuurlijk geen dokter, maar ik weet alleen dat HCG niet alles wil zeggen, zolang het maar netjes blijft doordubbelen op 72u. (Dat gaf het ZH me aan als algemene regel) Sommige vrouwen hebben ook lagere waardes dan anderen.

Kan je hier wat mee?

@Alaynee: ik ben nooit "teruggeplaatst" tijdens een echo. Mijn echo + berekening kwamen altijd volledig overeen, tot op de dag toe, maar ik heb al verhalen gelezen van vrouwen die opeens een week teruggeschroefd worden. Maar ik kan niet uit persoonlijke ervaring spreken ...
Narkomeid bedankt voor het reageren het is namelijk zo bij het echo toen de arts aan het meten was zij ze 7+1 ik had die dag 7weken moeten zijn dat is goed. Ik heb echofotos meegekregen voor thuis en ik keek vanochtend even een en daar staan 2 verschillende afmetingen 1van 7w+1d en de andere afmeting 6w+4d. Vond dit opeens zo apart

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven