Zwanger geworden na IVF/ICSI (club '20/'21)

03-04-2019 11:06 254 berichten
We kennen elkaar al van het 'Zwanger worden met IVF of ICSI'- topic. Hier kletsen we verder na een positieve test!
.
De tabel was verwijderd, kan iedereen zich weer opnieuw komen melden?
.
Zwanger:
NaamUitgerekend#HartjeNIPT20w echoGeslacht
flipje229-01-212:heart: :duckie: :thumbsup: meisje
Saartjeuitgerekend?#:heart:
theepoesuitgerekend?# :heart:
Narkomeid11-06-21#:heart:
Maestro19-07-21#
Kasteelbewoneruitgerekend?#
MaeveSuitgerekend?#
Suezeleuitgerekend?#

Bevallen:
2020
windmolen (jongen), sofie87 (jongen), Puk (meisje), Stipjepipje (jongen), lux (jongen), HD84 (jongen), depster (jongen), Redcurls (meisje).
anoniem_294835 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 23:23
55.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Alaynee, echt genieten van die dingetjes hoor! Heerlijk toch, zo'n mooi pakje :-) en mooi over de 12 weken heen, fijn!!
beterschap! Lijkt me heel vervelend, blaasontsteking...

Narkomeid, fijn dat de opvang geregeld is!
Ik moet nog 13 weken! Dus ik ben nog wel even onderweg, haha! Ben bijna 28 weken. Wel het laatste trimester! Yes!
Ik begin wat last van maagzuur te krijgen. Dus naast dat ik om mijn voeding denk voor het ijzergehalte (boterhammen met appelstroop :-)) en komkommer, bleekselderij en brandnetelthee voor het vocht ('s avonds heb ik echt olifantenvoeten, vreselijk!), moet ik nu ook wel wat denken om eten dat geen maagzuur veroorzaakt. Dat kleintje houdt me nu al flink bezig ;-)
Bij de verloskundige al een rits afspraken ingepland. Bijna tot de 36 weken (daarna stopte hun agenda voor deze periode). Wel lekker, want er was nu iig genoeg keus om een passende afspraak te maken.
De eerstvolgende afspraak was pas over 3 weken. Zolang had ik er nog niet tussen gehad. Maar het voelt wel oké. Niet als eerder, dat ik het te lang vond en mezelf helemaal gek maakte.

Nerdella, jij ook bijna in het tweede trimester! Yes! Fijn dat je tussendoor nog even mag langskomen.
Alle reacties Link kopieren
Kasteelbewoner ik ga duimen voor een goede test. Is dat een standaard rest of had je een reden om dat te doen?

En nog even aftellen tot de 20 weken echo! Heel spannend, maar wat fijn dat het steeds dichterbij komt. Durf je al wat te genieten?

Alaynee wat fijn van de goede NIPT en dat je het pakje durft uit te pakken. Fijn dat je vertrouwen wat groeit.

Theepoes het derde trimester al, fijn dat er voor je gevoel nu wat meer tijd tussen kan zitten zonder zorgen. Vervelend dat maagzuur lijkt me.

Ik had vandaag ook een goede NIPT uitslag! En ik mocht langskomen om het hartje te luisteren. Over 3 weken de volgende afspraak (dan echt controle), maar ik mag morgen bellen om nog eens tussendoor te komen luisteren. Echt heel fijn dat ze daar zo makkelijk in zijn, ik was altijd welkom en moest niet stressen, maar gewoon bellen :)

Echt wat is dit toch fijn, zoveel jaar ellende en negatieve ervaringen qua zwanger zijn/blijven en dit maakt het helemaal goed. Man was heel bang voor de NIPT (vooral trisomie 13&18 ivm afbreken), maar is nu opgelucht en praat er ook steeds meer over ipv ‘we zien wel’
Alle reacties Link kopieren
Fijn Nerdella!! Een hele opluchting. Kun je toch weer meer vooruit kijken.
Alle reacties Link kopieren
@Alaynee: ik heb gisteren mijn prik voor toxoplasmose gehad. Weet dat je dat niet enkel van katten kan krijgen, maar ook van voeding. Wij hebben zelf ook een kat en sinds ik zwanger ben; volgt ze me als een schaduw, geeft ze constant kopjes aan mijn buik. Super lieve beelden, levert dat op ! Heb de poes al zovaak gefilmd, geïnstalleerd tegen mijn buik. Volgens de dokter moest ik vooral opletten met de kattenbak, maar ook met beten en krabben. Maar de onze is al 8 jaar oud, veel "spelen'" zit er niet meer in, ze wil vooral slapen ... Dus ik maak me niet al te veel zorgen.
Ondertussen net over de helft ... Maar we wachten met de kamer tot na de echo van 20 weken. Dus nog even geduld, maar daarna gaan de remmen los ! Haha !
Ik hoop in elk geval dat de blaasonsteking snel over mag zijn. Echt geen leuk gevoel ...

@Nerdella: super ! Een goede NIPT ... dat neemt toch echt wel druk van de ketel, toch? Bij ons was dat toch het geval. Ze testen op ziektes die niet zouden mogen bestaan, gewoon ! Fijn dat je hubby ook het potentieel begint te zien en begint toe te geven aan het idee van gezinsuitbreiding. De mijne praat bijna elke avond tegen mijn buik en dan zegt hij "jij bent onze baby" .. Alsof hij het nog steeds niet gelooft !!! Soms zit ik in de zetel met de poes op linkerbeen en het hoofd van hubby op rechterbeen, allebei met de neus tegen mijn buik aan. Dat is een zicht hoor ... Soms denk ik dat mijn lijf nu al niet meer van mij is !! Maar wat hebben we hierop gewacht en hiernaar uitgekeken. Gisteren lag ik even op bed om te rusten, en het rommelde en drukte vanbinnen, en dan besef ik dat de baby aan het draaien is, en dan wellen de tranen vanzelf op. Zo'n intens gevoel van geluk, ik kan het niet beschrijven.

Binnen 2 maanden word ik 40 jaar ... Wat een mirakel is deze zwangerschap !!! Ik ben zo vreselijk, vreselijk dankbaar !!!

Blijf schrijven, lieve dames, het doet me deugd jullie fijne momenten te delen !!

@Theepoes: Die magische 28 weken ! Voel je je al een trappelzak? Vanaf 28 weken wordt het echt woelig daarbinnen, toch? Ik heb zelf wel schrik voor het maagzuur en de opzwellende voeten. Ik heb altijd al wel last gehad van benen en voeten die vocht vasthouden, maar totnogtoe - tijdens de zwangerschap - ben ik ervan gespaard gebleven. Ik vrees echter voor T3 ... Het zal eraan zijn voor de moeite, denk ik ! :-(
Alle reacties Link kopieren
Narkomeid, wat schrijf je toch steeds liefdevol over je zwangerschapsbeleving. Leuk! Zo fijn dat je zo geniet!

Ja, zo nu en dan wel het gevoel dat ik flink onder handen genomen wordt haha. Soms doet het zelfs wat pijn. En dat wordt alleen maar meer waarschijnlijk, haha. Maar oh, ook zo fijn! Al die schopjes! En al helemaal als ze gaat draaien, dan is het een drukte in de buik. Ze heeft wel een voorkeursligging. Vaak met haar rug rechts en hoofd naar beneden (als ik het goed voel tenminste...). Rechts is mijn buik dan vaak ook dikker dan links :-D

Ik heb ook snel last van opgezette voeten bij warmte en dus ook bij de zwangerschappen. Het ziet er niet uit, maar gelukkig is het geen blotevoetenweer. Tijdens de laatste loodjes in mijn eerste zwangerschap was het hoog zomer. Toen kreeg ik de riempjes van mijn sandalen niet eens meer vast. Haha.
Alle reacties Link kopieren
@Theepoes: ik sluit normaliter af in juni ... Als mei een even warme maand wordt als in 2020, sta ik er mooi op ! Het zullen flipflops worden dan ... Lang leve thuiswerken !!! :lol: :lol: :lol:
Narkomeid wat herkenbaar met de kat, hij is echt mijn beste maatje ooit! Sins ik zwanger ben is meneertje ook veel aanhankelijker en echt een lieverd! Voorheen was hij duidelijk afstandelijk. Ben heel benieuwd hoe dat gaat met baby en kat lijkt me zo leuk samen!

Theepoes wat leuk dat je de baby zo duidelijk voelt! En dit is je 2e zwangerschap? Is het te vergelijken met je huidige zwangerschap? Lekker genieten van de bewegingen..

Nerdella wat fijn dat je gewoon kunt bellen en langskomen bij de verloskundige, en heel herkenbaar van je man. Bij ons was het juist andersom ik was meer diegene van we zien wel tot de uitslag maar gelukkig is dit ook achter de rug.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat er weer zoveel geschreven is.

Theepoes wat fijn dat je nu ook al bijna de 30 weken grens over bent. Dat maagzuur ik vervelend, geen idee wat nu echt helpt. Als je ijzer tekort hebt, let dan ook goed op dat je genoeg vitamine C binnen krijgt. Rot van het vocht vasthouden, veel blijven drinken en ook bewegen. Denk dat het er gewoon bijhoort, ik heb het altijd als ik ongesteld moet worden of in extreme omstandigheden zoals in de bergen wandelen, of bij temperaturen boven de 40 graden zoals in sommige landen. Ik verwacht ook dat ik vocht ga vasthouden. Geniet nog maar even van de kleine in de buik,

Alaynee, volgens mij ben nu al vrij veilig gezien je termijn. Fijn dat je al kan genieten van de eerste pakjes.

Nerdella, fijn een positieve NIPT. Wat goed dat je regelmatig langs mag komen bij de verloskundige. Geeft vast veel geruststelling zeker omdat het zo laagdrempelig is. Hier heeft mijn man veel meer vertrouwen dan ik, hij was ook niet bang voor de uitslag van de NIPT. Kun je het een beetje geloven allemaal?

Narkomeid, wat grappig van die kat. Die van ons geeft geen sjoege. Ze is veel in onze buurt maar dat was ze altijd al. Als ik thuis kom van mijn werk wil ze altijd spelen. Heb er dan niet altijd zin in maar man wijst me dan op dat je een kind ook niet kan negeren als je thuis komt van je werk. Het is wat anders, ik geef het toe. Mijn man praat ook tegen mijn buik omdat het kindje zou kunnen horen vanaf deze week. Bij nader inzien is dat alleen harde muziek, hoge stemmen en de moeder maar goed wij geloven er toch in.

Hier gaat het goed, heb weer veel meer energie. Val na het eten niet meer ongegeneerd in slaap. Mijn conditie is prima, trap lopen blijft wel een ding snel buiten adem, en duizelig. Het gekke is dat ik prima snel kan fietsen dus heeft vast met het hoogte verschil te maken. Ik wordt iets minder koud alhoewel het buiten ook warmer is. De meesten die ik ken worden juist warm tijdens de zwangerschap bij mij dus het omgekeerde. Ben ook blij dat ik weer bijna normaal kan eten, ik zit nog wel wat sneller vol. Buik gaat nu naar mij idee snel maar als je me ziet, denk je dat ik wat opgezette darmen heb. Mijn spijkerbroek past ook nog maar geen idee hoe lang. Ik ben gewoon niet gewend aan een een buik, het is ook vooral dat mijn bekken gevuld is. Mijn heupen verdwijnen dus het lijkt alsof ik in de breedte ga groeien. Deze week weer 1x kort naar het hartje geluisterd, het kindjes zit nog steeds erg laag. Hartje ging erg snel. Dat was wel een geruststelling ook al hoeft het niks te betekenen. Volgende week weer controle, ik kan niet wachten ben zo zenuwachtig.

Op mijn werk dus nog niks gezegd, ik wacht wel even tot het echt zichtbaar is. Gek genoeg zit ik niet zo te wachten op de aandacht. Zal het wel uiterlijk begin maart zeggen omdat er wel vervanging moeten worden geregeld. Ik ben nu ook al dingen aan het plannen voor mijn klassen in juni maar de vraag is of ik het tot 35 weken uithoudt. Ik maak me soms wel zorgen over de risico's aan het eind ivm de eiceldonatie. Deze week al wel met een vriendin kleertjes uitgezocht omdat zij alles weg gaat doen, zo ook de eerste spulletjes. Heb nog niks ins huis dat durf ik nog niet. Volgende week 16 weken dan zou het wel moeten kunnen.

Veel plezier iedereen, en hopelijk snel meer nieuwe meeschrijvers,
Alle reacties Link kopieren
Kasteelbewoner, goeie tips idd. Ik voer ze allemaal al uit :-D
Ik heb er normaal ook al snel last van, bij warmte en lange reizen en zo. Maar nu dus continu.

Wat lekker dat je weer meer energie krijgt! Wordt je wereld weer wat groter van!

Is er m.n. aan het eind van de zwangerschap risico na eiceldonatie?
Eerder eruit kan altijd hè!? Bij mijn 1e heb ik doorgwerkt tot 33 weken (toen was het 6 week zomervakantie), bij de 2e zou ik tot 36, maar ben er met teveel harde buiken ook met 33 weken uitgegaan. Nu een chillere baan en hoop het wel vol te houden tot 36 weken.

Alaynee, het is de 4e zwangerschap, maar het 3e kindje.

Lekker weer vandaag hè!? Zijn jullie er lekker op uit allemaal?
Alle reacties Link kopieren
Wauw wat is er weer veel geschreven!!

Kasteelbewoner ik heb het ook al sinds het begin van de zwangerschap zo ontzettend koud!! Herken dit ook van niemand anders, maar soms ben ik gewoon niet warm te krijgen voor mijn gevoel.
Met drie lagen kleding en een dekentje op de bank ben ik comfortabel 😂
Je gaat alweer naar de 16 weken! Ik voelde de baby toen voor het eerst dus dat hoop ik ook voor jou!

Theepoes die maagzuur is echt vreselijk hé! Het voelde echt alsof mijn hele slokdarm aan het wegbranden was. Ik heb de huisarts gebeld en heb nu een middeltje wat veilig gebruikt kan worden tijdens de zwangerschap en nergens meer last van! Dus wellicht is dat nog een optie voor je!

Narkomeid wat naar die blaasontsteking. Is je urine wel op kweek gezet voor gbs?
Dit kan namelijk na de geboorte gevaarlijk zijn voor de baby. Ik moet zelf om die reden met antibiotica bevallen.
Goed om even te checken bij de huisarts of gynaecoloog.
Voel je het kindje vaak bewegen?

Nardella en alaynee wat fijn een goede nipt!!
Toch een opluchting hé?

Hier gaat het goed! Ik ben nu bijna 25 weken en vind het allemaal heel erg snel gaan! Aankomend weekend word de babykamer geschilderd en de week erop behangen en dan kan de inrichting beginnen! Echt heel fijn!
Afgelopen vrijdag heb ik een groeiecho gehad en het kindje ligt precies op schema dus dat is ook heel fijn!
De schopjes en bewegingen gaan steeds harder, en begin er ook een ritme in te ontdekken op welke momenten hij wakker is dat is echt leuk!
Alle reacties Link kopieren
Nog even 1 ding, weet iemand hoe we de tabel kunnen aanpassen?
Het lijkt me voor Maeves erg vervelend nog in de tabel te staan.
Als niemand het weet, is het dan een idee dat we een nieuw topic openen?
Alle reacties Link kopieren
@kasteelbewoner: Wat snap ik je voorzichtigheid ! En je stress ! Tijdens alle echo's trilde ik als een rietje, alleen de laatste nu was ik een heel stuk kalmer. Omdat ik de baby voel en dat geeft me rust. Ik weet dat we de morfo echo nog moeten hebben, maar moest er geen hersenactiviteit zijn, dan was er ook geen beweging, toch? Maar wat was ik gespannen om het aan mijn werkgever te vertellen. Ik denk dat ik dat in week 15 heb gedaan, omdat het toen echt zodanig zichtbaar werd dat ik het - zelfs met thuiswerken - moeilijk kon verstoppen achter de camera en ik altijd bang was dat iemand het toch zou zien ...

@Saartje: ik voel de baby dagelijks, van lichte plopjes achter de placenta tot echte schopjes onder en langs de placenta door. Ik neem aan dat de placenta de geluiden en sensaties nog serieus afzwakt, gezien hij tegen mijn buik aanligt, maar dat dit gaat minderen met dat de baby aan kracht toeneemt.
En ik heb geen blaasontsteking meer hoor ! En mijn urine werd op kweek gezet en alles was weer terug normaal.
Ik ben het met je eens dat we de tabel moeten aanpassen. Iemand enig idee hoe we dat kunnen doen? Ik in elk geval niet ... Anders maken we idd een nieuw topic aan? Zolang we elkaar maar niet verliezen, want ik wil jullie verhalen wel blijven volgen natuurlijk !

@Theepoes : versta ik het goed en ben jij zwanger na eiceldonatie? Mag ik vragen wie van jullie nog aan eiceldonatie heeft gedaan? Ikzelf ben zwanger van mijn eigen eicellen ... En ook van het materiaal van de wederhelft ... En dat mag een wonder heten.
Ik wist helemaal niet dat een zwangerschap via eiceldonatie meer kans heeft op een vroeggeboorte ... Ik leer alle dagen iets bij.

Fijne avond lieve dames !! Geniet van jullie buikjes ... !!!
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik niet Narko, maar Kasteelbewoner wel. Vandaar ook mijn vraag aan haar daarover. :-)
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie ook zo'n namendilemma? De top 2 is heel steady. Maar wélke is nu het allerallerallerleukst en best passend bij ons/de andere namen/het kindje..?
Bij de jongens hadden we volgens mij al eerder de knoop doorgehakt.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heeft flipje een algemeen account aangemaakt, maar het lijkt erop dat weer iemand heeft geprobeerd dat account open te breken. Of inderdaad een nieuwe pijler aanmaken of het beheer vragan.

Narkomeid, ik ben zwanger geraakt via eiceldonatie, het lichaam maakt antistoffen aan daardoor kans op hoge bloeddruk met zelfs kans op pre-eclampsie, en een kleiner kindje, maar dat gaat om kansen en procenten. Geen idee wat de tekenen vooraf zijn, groot deel bevalt met keizersnee vanwege acute hoge bloeddruk, artsen zijn geneigd vroeger in te leiden. Ik wil het gewoon aankijken, liever geen ingrepen ter preventie. Paradoxaal gezien heb je dan een grotere kans op complicaties. Ik slik al vanaf week 7 ascal om dit soort klachten te vermijden. Bij ecd raken meer vrouwen (±46/100) zwanger dan bij gewone ivf maar bijna 44% krijgt een miskraam. Toch zijn de slagingskansen een paar procent hoger dan met gewone ivf . Dat kan ook liggen aan de indicatie voor ecd. Ik heb 5 icsi pogingen gedaan, geen enkele zwangerschap bij ecd in 1x raak. Dat is een enorm geluk geweest. Ik ben wel ruim 40 plus, maar in Utrecht helpen ze dan nog wel. Helaas zijn nu alle wachtlijsten weer gesloten.
Alle reacties Link kopieren
@kasteelbewoner: mag ik je vragen hoe oud je bent? Of hou je dat liever voor jezelf? Wij vinden het nu voor ons al op het nippertje, denkende dat ik 60 zal zijn als mijn kind amper 20 jaar is, maar 40 is het nieuwe 20, denk ik dan. Voel me zo goed in mijn vel, stabiel op financieel vlak, en een stabiele relatie uit keuze, en niet uit noodzaak. Maar ik stel me toch de vraag wat ik zou hebben gedaan moest ik echt de kaap van 40 overschreden hebben. In belgië komt de mutualiteit tussenbeide tot 41 jaar en enkele maanden ... Hoe voel jij je daarbij? (Ik wil natuurlijk niet indiscreet zijn, dus ik snap als je deze vraag niet beantwoordt)
Zoek je het je kindje ook uit te leggen later? Mijn beste vriendin is ook zwanger - en bevallen - na ecd en zij wil later duidelijk uitleggen dat er biologisch geen link is tussen haarzelf en de kleine, maar wel met de papa. Vind dat een heel mooie instelling. De liefde vindt echt ALTIJD zijn weg, toch?

@Theepoes: zwijg me over de namen ! We hadden een naam uitgekozen, maar meneer is van gedacht veranderd. "Ik ben toch niet meer zo zeker ..." Staan we weer bij af ! Ik stel me gerust met het idee dat we nog tijd hebben, maar dat wordt zeker geen simpele opdracht ... Ik snap je dus volkomen !


Wat doen we met de tabel, dames?
Theepoes ik denk dat het ook een kwestie is van wennen aan het naam en soms zeggen ze als de baby geboren is dan weet
je prescies welke naam bij de baby past ik weet niet of dat echt zo is. Wij weten het voor een jongen al wel maar voor een meisje is het nog zo dubbel allemaal.

Kasteelbewoner ik wist niet dat
Er meer complicaties konden optreden met ecd. Hoe is het met je? Voel je je gewoon oké?En weet jij het geslacht van het baby al?

Nerdella hoe is het met jou en de kwaaltjes nu ruim 14weken als ik mij niet vergis, heb je het hartje ook al gehoord
Bij de verloskundige.

saartje jij komt zo wel heel dichtbij nu het leuke dingen met kamertje en schopjes echt geweldig :heart:

Bij mij gaat het hier ook goed ondanks stressvolle dagen achter de rug(onze winkel is in de binnenstad helemaal kapot gemaakt door de rellen vorig week) ik mocht gelukkig van de verloskundige komen voor een extra
korte echo omdat ik al zo verdrietig was en dat was weer zo fijn om de kleintje te zien..
Hij/zei was aan het drinken en was gedraaid op de kop :flirting:
wel veel steken en trekkend gevoel rechts en links onderbuik/liezen ik wist niet dat dat nu al kon..
Alle reacties Link kopieren
Lief Saar, dat je nog steeds aan me denkt :heart:

Fijn dat het zo goed met jullie gaat!

Voor Celenne nog een hele grote knuffel :hug:
Alle reacties Link kopieren
Je gaat hier ook nog regelmatig door mijn gedachten MaeveS. Hoe gaat het? :hug:
Alle reacties Link kopieren
Maeves :rose:

Alaynee, wat vreselijk dat de zaak vernield is, sterkte met het weer opbouwen. Wat leuk een draaiend kindje. Wij willen het een verrassing houden, ben vooral benieuwd naar het karakter daar hoop ik al iets van mee te krijgen in de zwangerschap.

saartje, dus jij aan het schilderen dit weekend, leuk hoor. Grappig dat jij het ook koud hebt. Ik hou normaal erg van vrieskou maar weet niet of ik er nu zo blij mee ben.

Theepoes, wij hebben nu twee namen voor een jongen en meisje maar goed ik ben 16 weken en nog wat dus neem aan dat we er nog niet uit zijn. Jullie moeten het combineren dus een iets grotere uitdaging. Ik kom via mijn werk heel veel namen tegen dus bepaalde namen zijn een no-go. Anderzijds merk ik als je een kind eenmaal kent een naam niet zoveel meer uitmaakt. Ik zou geen Sophie kiezen want ik heb een klas met 6 sofie's in allerlei variaties. Alhoewel ik het wel een leuke naam vindt.

Nerdella, hoe gaat het met jou?

Narkomeid, Minj leeftijd is geen geheim ik ben 44, en beval nog net voor mijn 45e. Onze laatste icsi-poging was nog toen ik net 43 was want ik ben nog lang niet in de overgang maar de kwaliteit is helaas ondermaats. Wij zullen het vanaf het begin open zijn over het traject tegenover ons kind, directe vrienden weten het ook. Wij hebben enorm geluk gehad dat de wachtlijst even open was en we in Nederland behandeld konden worden. Vanaf dat het kind 16 is, mag het de gegevens van de donor opvragen. Eerlijkheidshalve vind ik mezelf ook wel net te oud, maar dat is meer omdat ik het weet. We hebben door Corona wel wat vertraging gehad. Nu zit ik wel in een omgeving waar het nog geregeld voorkomt dat vrouwen op 41/42 jaar nog bevallen. Een tijd lang was dit ook een ergernis omdat het bij ons niet lukt (offiecieel de mannelijke factor) en ik elke keer toch weer verrast werd door zwangerschapsaankondigingen. Vanaf nu ben ik wat opener over het feit dat ik zwanger ben, en ben wel een beetje bang voor de reacties.. Maar een direct collega zei als je het niet weet zou je jou eerder 35 geven, en dat wordt ik vaak ook geschat. Maar goed feit is dat ik wel ouder ben, en grotere kans op complicaties hoe gezond en fit ik ook ben. Man is iets jonger en bij mannen wordt er minder moeilijk over gedaan. Wij zijn wel vrij ondernemend dus hoop dat ik op mijn 65 nog gewoon zin heb in mijn leven en niet vol smart wacht op mijn pensioen.

Hier weer controle gehad met echo inderdaad. Je zag nu heel mooi de ribbetjes, en de organen, hij/ zij was lekker aan het bewegen en had de hik. Ik moest even wennen dat je nu niet meer die bol vruchtwater zag. De placenta was ook flink gegroeid. Ben nu dus over de 16 weken en ben hoe spannend ook het begonnen te vertellen aan mensen die verder weg staan. Volgende week vertel ik het op mijn werk. Qua gewicht was ik nog even licht maar mijn buik is wel aan het groeien, voor mij en man mega zichtbaar maar voor anderen minder. Het gaat nu wel heel snel, merk ik. Helaas vandaag weer last van slecht eten, en vol gevoel, hopelijk maar 1 dag. Dat ik medisch ben, vind ik wel dubbel omdat ik dus vanwege mijn leeftijd de glucose test krijg maar daar verder tot dusver helemaal geen indicatie voor is. Denk dat ik dit de volgende keer wel wil bespreken met de gynaecoloog. Alhoewel het wel een luxe is om zo vaak een echo te krijgen en het kindje te kunnen zien. Hij/zij was niet blij toen het hartje gemeten werd want het zwom weg. Ben heel blij, ik heb besloten om bij de volgende echo niet bang te kijken of het wel goed, is maar vooral te genieten.

Wat betreft de OT, ik weet niet wie van ons deze oorspronkelijk heeft aangemaakt. Maar is het een idee om gewoon een nieuwe pijler te beginnen met dezelfde naam en dan Deel II zodat we de tabel kunnen bijwerken nieuwe mensen kunnen aansluiten?
Alle reacties Link kopieren
Alaynee, ik had jouw post over het hoofd gezien. Wat heftig dat jullie winkel helemaal vernield is. Triest!
Fijn dat je even een extra echo mocht. :) even gluren is altijd leuk!

Kasteelbewoner, jullie kindje houdt jullie ook wel jong. ;) en 65 is tegenwoordig toch ook echt niet oud? En over 20 jaar al helemaal niet meer. Het is maar net hoe je je voelt. Lekker cliché :)
Fijn dat de controle goed was!
Over 4 weken al de 20 weken echo!

Hier: dit weekend de nieuwe kamer van nr. 2 verven. En later behangen (met het veel te dure maar heel mooie behang). Dan kan over naar zijn nieuwe kamer en kunnen we met de babykamer bezig. :) Zin in!

Wat betreft de naam: er is een 3e naam naar de top gekomen die de voorlopige nr. 1 is geworden. Dus nu wennen aam die naam en kijken of we het over een paar weken nog leuk vinden.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, over de openingspost. Die heeft Flipje gemaakt.
Maar dit topic was laatst gekaapt en daardoor geanonimiseerd geloof ik.
Wat mij betreft prima om een nieuwe aan te maken.
Alle reacties Link kopieren
@MaeveS: ook ik denk nog heel vaak aan jou !!! Hoe gaat het met jou? Ben je goed hersteld? Heb je wat tijd genomen voor jezelf en je wederhelft?

@Kasteelbewoner: mijn wederhelft is ook iets jonger dan ik. Ikzelf word er 40 binnen 2 maand, maar de meeste mensen schatten me ook jonger. Fijn dat je zo vaak echo's krijgt, ook al kan ik me inbeelden dat je die extra aandacht niet altijd fijn vindt omdat dat je in de "risicozwangerschapgroep" plaatst. Ik trek me persoonlijk niets aan van wat de mensen denken. Dit is ons eerste kind en het is echt een overwinning op het leven zelf, want tegen mijn wederhelft hebben ze altijd gezegd dat hij nooit biologische kinderen zou hebben. Wat je allemaal niet kan met een oude kookpot / een goede oven ... :puh: :yes:
En ook wij hebben heel veel geluk gehad: tussen de 2 Corona vlagen door, 1 stimulatie kunnen doen met 1 ovocyte, dat ze hebben kunnen terugplaatsen en de dag van mijn eerste echo (6 weken en hartslag), sloot de dienst opnieuw voor Corona ... !!! De gynaecoloog zei zelf dat we door het oog van de naald zijn gekropen.
Ik begin in elk geval elke dag enorm te genieten nu ! Van het gerommel, het geduw, de kleine schopjes. Zeker als ik op mijn zij lig, dan komt de beweging direct. Ook als reactie op mijn hand .. Heel vertederend ! En geruststellend ! Ik ben vandaag exact op 22 weken, het blijft onwerkelijk. Binnen een aantal weken passeren we de magische grens van 28 weken en kan de baby zelfstandig leven.

@Alaynee: die rellen zijn indrukwekkend geweest zeg ! Zo ken ik jullie "Noorderburen" helemaal niet ... Wij hebben hier met open mond en grote ogen naar het nieuws gekeken ! Wauw, indrukwekkend ... Hopelijk is alles snel weer in orde met jullie winkel.

Volgende week grote echo morfo en daarna de glucose test. Jak ! Kijk er al naar uit om die mierzoete siroop te drinken ! :sick:

Fijn weekend, damessss !!!
Alle reacties Link kopieren
Goed idee om een nieuw topic aan te maken. Misschien met een WW dat een paar van ons hebben?

Maeves ook hier wordt regelmatig aan je gedacht :heart:

Saartje wat heerlijk bezig met de babykamer! Lijkt me zo leuk om mee bezig te zijn.

Theepoes qua namen hadden we voor meisjes wat keuze, ik denk dat we die ook hebben. Voor jongens is het lastiger vind ik, dus ik heb hem maar geparkeerd tot we weten wat het wordt. Wel echt lastig hoor!

Kasteelbewoner ik kende de risico’s helemaal niet mbt eiceldonatie. En fijn dat het eindelijk wat sneller gaat. En genieten tijdens de echo zou ook prettig zijn.

Theepoes ook lekker bezig met de kamers, leuk!

Alaynee wat heftig van jullie winkel zeg! Echt heel vervelend. Wel fijn dat je weer even een echo kreeg en alles goed was.

Narkomeid wat heerlijk die schopjes, klinkt zo leuk en gezellig!

Hier gaat alles goed. Ik mocht gisteren weer naar de vk voor het luisteren van het hartje en was vooraf al niet meer zenuwachtig. Ik heb vertrouwen en dat voelt zo fijn! Ze had het echo-apparaat aan, maar was nog geen echoscopist (anderen in de praktijk wel), dus ik mocht kijken en zij kon oefenen. Was zo leuk. We hebben samen gekeken en de baby draaide alle kanten op en bewoog heel veel :heart: Ik kan niet wachten tot ik hem/haar voel, maar als ik zie hoe de baby tekeer ging dan komt dat nog genoeg. Verder voel ik me na een paar vermoeide weken weer wat beter, al had ik sowieso weinig te klagen.

Vanmiddag op kraambezoek, wat zal dat ineens anders zijn. Ipv ‘ik wil ook’ is het nu ‘wij hebben dit straks ook’
Alle reacties Link kopieren
Nerdella, leuk zo'n onverwacht echo. Bij mij beweegt de baby weg zodra er naar het hartje wordt geluisterd. Ik sta nu ook anders in kraambezoek, maar zie er ook wat tegenop om zelf kraambezoek te gaan krijgen.

Hier ben ik heel benieuwd wanneer jullie de baby zijn gaan voelen. Ik voel echt niks, ben nu bijna 17 weken. Het schijnt normaal te zijn en ik ben vast heel ongedurig. Placenta schijnt aan de voorkant te liggen, maar beide keren toen ik het vroeg bij de 12 en 16 weken echo, zeiden ze oh maar dan kan nog veranderen.

Doen jullie oefeningen om de buik, of bekkenbodemspieren te versterken? Ik doe ze wel vooral om na de zwangerschap sneller te herstellen. Alhoewel ik niet denk dat het zaligmakend is, het hangt ook heel erg af van hoe de buik groeit.

Mijn buik groeit wel maar heel langzaam, heb wel zwangerschapskleding besteld. Denk dat ik het pas geloof als de baby er is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven