Uitgerekend eerste helft december 2019

08-04-2019 22:20 255 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Eind maart had ik een positieve zwangerschapstest in mijn handen.. super blij natuurlijk!
Volgens internet ben ik 4 december uitgerekend. Mij lijkt het leuk om met andere meiden te kletsen die in dezelfde periode zijn uitgetekend!
NaamleeftijdUitgerekendkindje nr ?geslachtextra info
Lilianw198830 3 december2de kindjeMeisje 20 juni geslachtsbepaling, 5 juli 20 weken echo
Summerlovin199127 14 december1e kindje meisje 8 juli geslachtsbepaling
Lacer2628 november1e kindje Jongen echo's 17 mei en 6 juni
Jufmevrouw31 21 december 1e kindjeJongenEcho's 25 en 14 mei

PS: IEDEREEN DIE UITGEREKEND IS IN DECEMBER MAG MEE SCHRIJVEN! (de titel kan ik helaas niet meer aanpassen)
PS2: Als iedereen die dat wil in een berichtje de volgende info wil achter laten, dan verwerkt ik dat in het tabelletje

Naam
leeftijd
Uitgerekend
kindje nr ?
geslacht
extra info, zoals wanneer je echo's heb of andere (leuke) afspraken
anoniem_307471 wijzigde dit bericht op 17-07-2019 13:12
69.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hai!,

Voor alles is een eerste keer zo ook meekletsen op dit forum.
Ik had vorige week dinsdag een positieve test en zou volgens internet uitgerekend zijn op 10 december 2019.
Super spannend want het is de eerste zwangerschap en omdat ik best forse schildklierproblemen heb extra spannend en is het na een jaar proberen nu een eerste keer raak.
Ik zit nu dus volgens allerlei apps op 5 weken 6 dagen.
Ik moet wel nog even het nieuws laten bezinken en vind het vooral bizar.
Ik ben gelukkig nog niet misselijk wel bereveel honger, pijnlijke borsten en vermoeid.
Volgende week vrijdag heb ik een 1e (inwendige) echo.
Spannend allemaal en vooral afwachten nu tot die 1e echo!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Lilianw1988, ik zocht naar het topic met uitgerekend december 2019, maar zie dat het over de eerste helft gaat. Ik ben pril zwanger en 2de helft uitgerekend als alles goed mag gaan.

Ik zag dat het nu nog rustig is hier, dus wie weet kunnen we er 1 topic van maken of als het nog drukker wordt met positieve testen in april dat er dan nog een 2de topic komt?

Toevallig schreven we ook samen in het topic miskraam in 2016. Niet het topic waar ik ooit in hoopte te komen, maar heb er veel steun aan gehad destijds!

Afgelopen weken voor het eerst sinds januari 2017 weer samen met man onveilig gevreeën en afgelopen dagen een paar positieve tests in handen gehad. Aangezien ik het amper geloven kan, heb ik dus verschillende merken opgehaald, en allemaal positief! Maar het kan altijd alle kanten op heb ik helaas van onze eerste zwangerschap ondervonden. Als deze een blijvertje is, schrijf ik graag mee komende maanden :)
Jij hebt inmiddels al een kleintje rondlopen begrijp ik? :love:

Appel88, spannend is het he? Herkenbaar! Ik heb ook pijnlijke borsten, vermoeid en wat meer honger. Hier wel al wat misselijk, maar vooral last van maagzuur. Gelukkig weet ik van de eerste keer nog wel wat werkt tegen de kwaaltjes :)
Ondanks dat ik niet durfde te testen en hopen wist ik dus eigenlijk al hoe laat het was :proud:

Ik vind de symptomen niet erg, maar misschien piep ik over een paar weken anders hoor. Ik kan nu alleen maar huilen en met een enorme glimlach rond lopen huppelen van blijdschap :sun:
Al dek ik mijzelf ook erg in hoor, en man deze keer ook meer dan de vorige keer. Vanmorgen gaf hij aan dat hij het wel vroeg vond om erover te spreken. Of dat niet beter kon als we 8 weken verder zijn? ;-D Ja, we gaan eerst komende tijd maar eens kijken wat de natuur doet. Hopelijk is het deze keer een gezond kindje en wordt dit een fijn topic, naar een hele mooie december maand voor ons allemaal :high5:
Alle reacties Link kopieren
Hoi!
Ik sluit me ook graag aan bij dit topic. Ik had afgelopen zondag mijn eerste positieve zwangerschapstest in handen. Volgens een site ben ik rond 9 december uitgerekend. Het voelt nog niet helemaal echt, omdat behalve mijn man nog niemand het weet. Dus ik vind het wel leuk om hier met andere vrouwen te kletsen :)
Alle reacties Link kopieren
Gezellig Aunt-Dimity, en gefeliciteerd met de zwangerschap!
En de andere dames ook natuurlijk!

Aunt-Dimity, het is ook allemaal nog erg wennen he, en alleen jij en je man weten dat er iets gaande is in jouw lichaam :heart: Gewoon lekker hier komen schrijven, gezellig.

Ik merk dat ik deze zwangerschap bijna niet voor mij kan houden, en die behoefte ook niet heb. Niet iedereen hoeft het te weten, maar een paar hele goede vriendinnen zullen het wel snel aan mij merken. Ik vind zwanger zijn ontzettend geweldig en wil het wel van de daken schreeuwen. Maar ik houd mij nog in, en schrijf dit topic gezellig vol :hihi:
Ik heb man voor de zekerheid al gevraagd van wie hij het wel/niet prettig vindt als ze het weten, want ik bang dat ik het er per ongeluk toch uitflap. Ik ben zo blij!

Zijn jullie wel allemaal van plan nog even te wachten met delen? En hoe voelen jullie je? Was de test voor jullie ook bevestiging van wat je al wist, of was het een verrassing? En hebben jullie lang moeten wachten om zwanger te worden? Lijkt me leuk om te lezen.
Alle reacties Link kopieren
appel88 schreef:
10-04-2019 10:36
Hai!,

Voor alles is een eerste keer zo ook meekletsen op dit forum.
Ik had vorige week dinsdag een positieve test en zou volgens internet uitgerekend zijn op 10 december 2019.
Super spannend want het is de eerste zwangerschap en omdat ik best forse schildklierproblemen heb extra spannend en is het na een jaar proberen nu een eerste keer raak.
Ik zit nu dus volgens allerlei apps op 5 weken 6 dagen.
Ik moet wel nog even het nieuws laten bezinken en vind het vooral bizar.
Ik ben gelukkig nog niet misselijk wel bereveel honger, pijnlijke borsten en vermoeid.
Volgende week vrijdag heb ik een 1e (inwendige) echo.
Spannend allemaal en vooral afwachten nu tot die 1e echo!
Hoi Appel88,

Leuk dat je mee wilt praten. Wat ontzettend spannend allemaal, zeker met je voorgeschiedenis.
Hier heb ik ook echt meer trek en ben extreem moe.
ik heb 23 april pas mijn eerste echo, dan ben ik 7 +6 weken
Alle reacties Link kopieren
@Jufmevrouw: Ja tuurlijk mag je lekker mee praten. Op de een of andere manier kan je de naam van een topic niet meer veranderen nadat je hem hebt aangemaakt. Het is hier inderdaad nog rustig. Zat echt te wachten tot iemand anders deze topic opende, maar dat gebeurde maar niet en ik wil de zo graag kletsen op deze forum haha..

Ik heb nu een dochtertje rondlopen van 22 maanden. Ik heb het geluk gehad dat ik na mijn missed abortion vrij snel weer zwanger was. Twee maanden nadat ik er achter kwam dat het fout was, was ik weer zwanger. Nu zijn wij ook super snel zwanger geraakt nadat ik de mirena eruit heb laten halen. Half februari verwijderd en eind maart een positieve test. Echt een shock, maar heel welkom. De vorige keer pas na 10 maanden een positieve test in handen. (toen slikte ik de pil).

@Aunt dimity: gezellig dat je mee schrijft!

Bij mij weten het al een paar mensen. Sommige uit noodzaak. Ik ging weg met een vriendin en dat wilde ik wel door laten gaan, maarja ik kon natuurlijk niet drinken. Normaal lust ik wel een lekker wijntje. Dus het valt op als ik niet drink haha. Aan haar heb ik het verteld. Een vriend van mijn man vroeg het nadat ik op een feestje was en dus niet dronk. En een vriendin waarmee ik sport weet het. We zijn in maart gestart met samen sporten en ik had aan haar verteld dat ik mijn mirena eruit heb laten halen (zij was de enige die het wist) en ik vond het wel zo eerlijk om haar op de hoogte te houden. Zeker omdat er een punt komt dat ik het met sporten misschien niet meer trek. Dus 3 mensen weten het.
Verder wil ik wachten tot de echo totdat ik het de rest van onze inner circkel vertel.



Ik ga trouwens een tabelletje maken zodat we onze gegevens erin kunnen zetten. Wil je iets niet delen, dan moet je dat gewoon aangeven hoor!
Alle reacties Link kopieren
Als iedereen die dat wil de volgende info wil achter laten, dan verwerkt ik dat in het tabelletje

Naam
leeftijd
Uitgerekend
kindje nr ?
geslacht
extra info, zoals wanneer je echo's heb of andere (leuke) afspraken
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Ik ben nieuw op het forum. Ik had een week geleden mijn eerste positieve test in handen, na meer dan een jaar proberen. Het is mijn eerste zwangerschap. Behalve mijn vriend heb ik het nog niemand verteld. Mijn vriend en ik zijn super blij, maar tegelijkertijd weten we dat er nog van alles kan gebeuren. Best lastig dat dubbele gevoel. Ik vind het fijn met anderen dingen te delen, zeker nu de omgeving nog niets weet, dus ik schrijf en lees graag mee!
Ik ben uitgerekend op 15 december.
Alle reacties Link kopieren
@chrisje86: Leuk dat je mee schrijft!
Die dubbele gevoelens zijn lastig hè.. ik heb er ook best last van.. zeker omdat je nog niks ziet aan de buitenkant.. je weet niet of het daar binnen allemaal wel goed gaat.. maar ik heb er vertrouwen in.. ik kan niet wachten om weer eren babytje te voelen bewegen.. ik vond dat zo bijzonder! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Leuk om te lezen Lilian! Fijn dat je na de missed abortion een mooie zwangerschap hebt gehad en nu een kleine hebt rondlopen. Hopen dat het voor ons nu ook zo zal zijn! Wij hebben het geluk beide pogingen meteen zwanger te zijn, we overwogen zelfs een paar weken te wachten aangezien ik nu uitgerekend zal zijn rond 21 december en dat best een drukke periode is. Maar ik begin langzaam ook wel aan dat idee te wennen, vind het al fantastisch dat het nu weer zo ver is, en alle spanningen van 2 jaren wachten zijn het allemaal waard geweest als we straks ons kindje mogen ontmoeten :)

Oh ja, begrijpelijk de 3 mensen aan wie je het verteld hebt. Fijne reacties? Wat voor sport doe je, en wat verwacht je met het wel/niet kunnen volhouden? Je hebt al ervaring natuurlijk met de eerste keer, alleen is elke zwangerschap ook weer anders natuurlijk.

Ik heb de vorige keer smoesjes gebruikt en mij heel erg terug getrokken, want voor de mensen heel dichtbij ons ben ik een open boek als het over zwangerschap gaat. De mensen die ik destijds tijdens die 8 weken (10 weken zwangerschap dus) niet kon ontwijken wisten dus inderdaad meteen hoe laat het was :proud:

Nu is het zo anders, ik heb helemaal niet de behoefte mij terug te trekken, wil het mensen dichtbij ons zo graag vertellen. Maar ik probeer geduldig te zijn, al heb ik mij al 2 keer versproken :$

Over de tabel en het topic: misschien wordt het nog drukker bedacht ik mij, want ik kan wel heel snel merken en zien dat ik zwanger ben.
NOD is vandaag pas en mijn cyclus is ook redelijk kort, maar de testen knalden steeds allemaal al, al heb ik vanmorgen nog even een er tegen aan gegooid voor het ‘eggie’ Zwanger 3+ zei die haha, terwijl mijn eisprong nu precies 2 weken geleden was. Dus het is zo pril!

Blijkbaar ben ik een van de geluksvogels die mag wentelen in de hormonen. Douchen is erg pijnlijk door mijn gevoelige borsten en ik heb maar wat meer gezonde, vullende producten in huis gehaald want: hongerrrr. Terwijl ik tegelijk nergens zin in lijk te hebben? Ohh ik geniet hier zo van haha want het zijn allemaal tekenen dat er iets aan het groeien is in mijn lichaam :love:
Hoe gaat het met jullie kwaaltjes?

Ik wacht dus nog wel even af hoe druk het hier wordt en hoe mijn lichaam dit allemaal op gaat pakken :) Als het goed blijft gaan en hier niet te druk wordt, kom ik later graag in de tabel!

Chrisje gefeliciteerd! Herkenbaar dat het dubbel is. Komende tijd is natuurlijk erg spannend, gelukkig kunnen we lekker hier schrijven. Ik houd mijzelf ook voor dat het overgrote deel van de zwangerschappen goed gaat (kijk maar naar hoeveel mensen er rondlopen), maar eigenlijk is het gewoon afwachten komende tijd en vertrouwen hebben. Met het groeien van het vruchtje zal vast ook het vertrouwen groeien :)
Net als Lilian kan ik ook niet wachten op alles wat komen gaat :heart:
Alle reacties Link kopieren
Hier net zitten huilen bij een kinderfilm, en al ruim een week gevoelige borsten, die als ik me niet vergis ook een beetje gegroeid zijn. Ik voel me dus best zwanger :-]
Alle reacties Link kopieren
Ik was best wel snel zwanger, het was de derde maand dat we probeerden. Ik had het eigenlijk niet verwacht, want ik voelde me net als anders. Op de eerste dag dat ik normaal gesproken ongesteld word heb ik nog licht gebloed. Toen de rest uitbleef, heb ik toch maar een zwangerschapstest gedaan. De test liet na 10 seconden al een plusje zien.Natuurlijk waren we superblij, maar het besef dat we over 8 maanden papa en mama zijn begint nu pas te landen.

Wij willen het eigenlijk pas vertellen nadat ik de eerste afspraak bij de verloskundige heb gehad, zodat we zeker weten dat alles goed is. Maar misschien vertel ik mijn zussen het al eerder, ik kan niet zo goed geheimen bewaren eigenlijk. Gelukkig drink ik sowieso al weinig alcohol en koffie, dus het valt niet op als ik het laat staan. Ik heb verder nog geen last van zwangerschapskwaaltjes, maar ik probeer nu wel gezonder te eten.
Alle reacties Link kopieren
@jufmevrouw: oh zeker pril, maar wel een duidelijk positieve test dus!

Bij mij ging het echt bijzonder.. al een paar dagen was reuk een dingetje, sommige geuren konden opeens heel intens binnen komen.. dus ik een test gedaan en die was negatief 4 dagen voor nod). 4 dagen later om mijn nod wel een positieve test.. gek lichaam. Haha uiteindelijk 3 dagen achter elkaar een test gedaan.. kon het niet geloven.

Hier ook kwaaltjes: ik ben moe! En ik hen honger. Ik ben humeurig, sommige geuren komen opeens intenser binnen en mijn borsten zijn gevoeliger.. best wat als ik het zo op noem haha

@aunt-dimity: geheimen bewaren is moeilijk, maar als je wilt wachten, gewoon doen hoor! Een vriendin van mij heeft het pas verteld toen ze ook echt geslacht wist (heeft dit met 16 weken gedaan met een pretecho)

Bij mij valt het wel op.. ik drink aardig wat koffie, maar ben daar zo goed als mee gestopt. Heel soms nog 1 bakje, maar dit ook al 3 dagen niet meer gedaan.. en zoals ik al zei, alcohol valt bij mij op haha.. ik hou wel van een glaasje wijn ;)


Mocht iemand nog in de tabel willen, dan hoor ik het wel!! :hyper:
Hoi iedereen,

ik schrijf ook graag mee!
Wij hebben thuis een peutertje van 18 maanden rondlopen en ik ben nu 7 weken zwanger van de tweede! Ook al is het de tweede keer, het blijft toch spannend. Ik heb nergens last van, wel wat emotioneler en mijn borsten staan op springen (aaauw).
Mijn vorige zwangerschap is heel goed verlopen, ik ben op exact 40 weken wel ingeleid omdat ik plots een hoge bloeddruk kreeg, waarschijnlijk een beginnende zwangerschapsvergiftiging.
Bij mijn vorige zwangerschap heb ik hier ook meegeschreven op viva, was echt wel leuk! Op den duur is er daar ook een besloten facebookgroep gekomen van de mama's waar buikfoto's op gepost werden en daarna de kindjes ook.

Ik wens iedereen hier een prachtige zwangerschap en een wolk van een baby (of baby's misschien!! Wie weet zitten er tweelingen tussen :-D )

Mijn gegevens voor de tabel:

Naam english.breakfast
leeftijd 30
Uitgerekend 2 december 2019
kindje nr ? 2
geslacht nog onbekend
extra info, zoals wanneer je echo's heb of andere (leuke) afspraken 25 april eerste echo, 20 mei 12-weken echo
Alle reacties Link kopieren
@english.breakfast: Leuk dat je mee schrijft. Ik heb je toegevoegd aan het tabel!
Ik schreef tijdens mijn vorige zwangerschap ook mee in het forum en wij hadden uiteindelijk ook een facebookgroep.. Wie weet gebeurd het hier ook wel :rolling:
Alle reacties Link kopieren
Haj dames,

Weer zo'n inbreker. Ik ben van 2e helft december. Mocht 't hier erg druk worden zal ik een vd eersten zijn die gaat ;-) no worries.

Afgelopen zaterdag een positieve test in handen. 21 december mogen we hopelijk onze tweede verwachten. Voelt gek, want ik heb geen symptomen, niks..

Zo spannend weer! Zou het heel graag willen vertellen, maar tegelijkertijd ook weer zo'n fijn geheim van mij en mijn man.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Nerual,

Leuk dat je mee schrijft! Het loopt nog niet echt storm hier haha, dus welkom :)



Ik zit op een wachtbankje.. Ik ben echt de dagen aan het aftellen tot mijn eerste echo.. die heb ik over een week. Ik vind het zo spannend. Daarnaast zit ik na te denken over hoe ik het mijn ouders en schoonouders ga vertellen dat ze weer opa en oma gaan worden. Ik zit te denken om voor mijn dochter een t-shirt te kopen met 'ik word grote zus' en dan bij hun langs te gaan. Na de eerste echo wil ik het wel aan directe familie en een paar goede vrienden vertellen.
@lilianw1988 Oh ik ben ook aan het aftellen naar volgende week donderdag! Als we goed nieuws krijgen denk ik ook dat ik niet meer kan wachten om het te vertellen :) Ik heb online leuke kraskaartjes besteld. Enerzijds voor meter en peter, dan staat er op: ik wil je iets leuks vragen. En als ze dat dan wegkrassen staat er: wil je mijn peter/worden worden? Voor andere familieleden (mijn zussen bvb) hebben we kaartjes waarop staat: ik wil je iets leuks vertellen. Onze kleinste geeft deze dan af, en dan staat er onder de kraslaag: ik word grote broer! Zo spannend! :-D
Alle reacties Link kopieren
Welkom English Breakfast, wat leuk dat je volgende week een echo hebt! Dat is al bijna. Alhoewel hier de dagen voorbij kruipen. Ik zal echt blij zijn wanneer we voorbij week 12 zijn. Gespannen borsten hier ook, maar verder voor jou dus weinig kwaaltjes? Leuk dat je al een kleintje hebt rond lopen!
Edit: ik lees net je berichtje over het vertellen, wat een leuk idee. Heerlijk om daar naar uit te kunnen kijken he? Wordt vast erg leuk allemaal!

Nerual, wij zijn rond dezelfde periode uitgerekend, leuk! Ik schrijf hier ook voorlopig mee, gezellig, en even afwachten hoeveel december baby’s er nog bij komen :)

Lilian, jij dus net als english breakfast volgende week al een echo, fijn! Wat een super leuk idee met je dochtertje langs gaan na de echo, denk je dat iemand al iets vermoedt of zal het een hele verrassing zijn?

Man en ik hebben het inmiddels aan wat mensen dichtbij ons verteld, dat maakt het heel echt en heerlijke reacties gekregen. Zo leuk dit mooie nieuws te delen! Ik ben van plan volgende week te bellen voor een echo. Ik voel dat het (nog) wel goed zit, maar ik vind het fijn even te kijken waar we het voor doen. De hormonen vieren hier namelijk inmiddels al meer dan een week hoogtij. Ik vind het heerlijk om steeds bevestigd te krijgen dat ik zwanger ben, maar inmiddels een bloedneus, twee overgeef beurten en wat huilbuien verder wil ik wel even een echo van die kleine onruststoker laten maken :proud:

Op naar volgende week wanneer een aantal van jullie een mooi kloppend hartje mogen horen :heart:
Alle reacties Link kopieren
@English.breakfast: Ook een super leuke manier om te vertellen!! Erg origineel.

Ik zit te twijfelen. Het shirtje wat ik wil kopen heeft een levertijd van 5-7 dagen. Nu zit ik te twijfelen om hem nu al te kopen. Maar ik ben ook bang, stel dat we geen goed nieuws krijgen. Dan heb ik dat shirtje al liggen en dan is dat extra pijnlijk.. Wat zouden jullie doen? want als het wel goed nieuws is dan wil ik dat natuurlijk zo snel mogelijk aan onze ouders vertellen.

@Jufmevrouw: van mijn familie vermoed niemand wat denk ik. Ik zie ze ook niet regelmatig dat het hun op valt dat ik ben veranderd. Ik zie ze met tweede paasdag, een dag voor de echo.
Op mijn werk zouden collega's die een beetje oplettend zijn wel een vermoede kunnen hebben. Ik drink namelijk geen koffie meer, terwijl ik eerst wel 3 tot 4 bakken deed tijdens een dienst. Maar ik heb nog geen vragen er over gehad.
Aan wie heb je het verteld @jufmevrouw? Fijn dat ze allemaal leuk reageerde :)

Oei dat zijn pittige zwangerschapsklachten. Die heb ik gelukkig niet. Maar kan mij voorstellen dat het fijn is om bevestiging te krijgen. Die zoek ik ook de hele tijd :)

Je vroeg trouwens eerder wat voor sport ik doe. Ik ben in maart begonnen met groepslessen bij een sportschool. Op dit moment doe ik samen met een vriendin veel spinning. Tot nu toe gaat het goed omdat ik zelf de weerstand kan aanpassen, dus ik maak het minder intensief. Hoe lang ik door ga weet ik niet. Ik heb gelukkig voor een abonnement gekozen die ik per maand kan opzeggen.

Doe jullie nog aan sport?
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Zou ik hier mee mogen schrijven? Ik ben ook de tweede helft van december uitgerekend. Ik heb vandaag getest en ben met kerst uitgerekend. Ik kan me zo voorstellen dat de animo voor de tweede helft van december niet zo groot is, vandaar dat ik hier vraag. ;-)

Dit is ons tweede kindje, we hebben al een zoon van 2,5. Bij mijn zoon heb ik ook in een topic geschreven en dat vond ik erg leuk, ook leuke contacten aan overgehouden. :)
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

30 maart een positieve test gehad. Onverwacht zwanger geraakt ondanks een koperspiraal. Spiraaltje spoorloos. Ons leven (3 kinderen - m1.5, j5, m7) op zijn kop. Toch besloten het kindje te laten komen. Gezien de omstandigheden hebben we straks een eerste echo om hartactiviteit te zien.

Volgens de berekeningen ben ik 6 december uitgerekend.

Dit is officieel mijn tweede zwangerschap (de oudste twee kinderen hebben we co ouderschap) Ik ben net als bij de eerste misselijk en moe, maar het lijkt wel een tikkie erger dan bij de eerste.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal ook even verder reageren.

We hebben dus een zoon van 2,5, waarbij ik heel snel zwanger was. Nu heeft het 10 maanden geduurd voor ik zwanger was. Dat hadden we niet helemaal aan zien komen. Ik heb gisteren positief getest en het ging eigenlijk allemaal heel raar. Ik had al 2 dagen enorme buikpijn, maar geen bloedverlies. Ik ging me zorgen maken om een bbz. Daarom gisteravond maar snel een testje gedaan en die was positief. Ik heb de hap nog gebeld vanwege de buikpijn en mocht langskomen. Daar bleek ik blaasontsteking te hebben, dus ik zit nu aan de antibiotica. Ik heb gelijk na de positieve test huilend mijn man gebeld en daarna mijn beste vriendin. Die schrok zich lam, omdat ze me huilend aan de telefoon kreeg.

Vertellen: Ik was vorige keer heel misselijk, waardoor ik er op het werk niet onderuit kon om het niet te vertellen. Er zit dus een kans in dat dat nu weer gebeurd. De ouders hebben we vorige keer direct verteld, omdat mijn moeder toen ongeneeslijk ziek was en wij wilden dat ze zo veel mogelijk kon delen in mijn zwangerschap. Zij leeft inmiddels niet meer en dat verandert alles wel een beetje. Ik ga nu wachten tot na een goede echo met vertellen aan ouders. Ook omdat ik het moeilijk vind dat ik het mijn moeder niet kan vertellen. Ik zou het eigenlijk bijna liever niet willen vertellen.

Kwaaltjes: nu nog helemaal niks. Maar als het gaat zoals vorige keer dan verwacht ik dat die eind deze week of volgende week wel beginnen. Toen was ik misselijk, ook enorme bloedneuzen en pijnlijke borsten.

Sporten: ik was tot vorige week heel intensief aan het sporten, flink krachttraining en gewicht heffen. Ik wacht nu even af of ik kwaaltjes krijg en als dat is, pauzeer ik mijn abonnement een aantal maanden. Ik wil wel weer gaan sporten als ik me beter voel. Ik had namelijk veel last van mijn rug tijdens de vorige zwangerschap en ik hoop dat zo wen beetje onder controle te houden.

Mijn eerste echo staat 14 mei. Het kon een week eerder, maar dan is mijn man niet thuis.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,

Gefeliciteerd allemaal. Mag ik mij ook nog bij jullie aansluiten?

Ik ben 30 en mijn vriend 31 en het is onze eerste zwangerschap. Vind het zo leuk en bijzonder en kan niet wachten om het mijn ouders te vertellen. We gaan het volgende week vertellen als ze ons nieuwe huis komen bekijken. We willen een klein fotolijstje met een hint neerzetten in de toekomstige babykamer, ben benieuwd of ze het meteen doorhebben.

De uitgerekende datum is nog even een verrassing, maar ik vermoed of 2 december of 30 december. Gelukkig is er maar 1 december topic ;)
Gisteren was mijn NOD, maar heb al op vrijdag knalpositief getest (5 dagen voor NOD). Later op de dag sloeg de twijfel toe, omdat ik al ruim een week voor die vroege test hele duidelijke symptomen had (groeiende borsten, vermoeidheid, spanning in mijn buik en weeig gevoel in de maag), mijn borsten deden zelfs al voor mijn eisprong enorm veel pijn en waren ook echt gegroeid. Inmiddels twijfel ik of het wel een menstruatie was in maart. Het duurde maar twee dagen en ondanks dat het veel bloed was geen echte stolsels en ook minder dan gebruikelijk.

Gisteren heb ik een clearblue wekenindicator gedaan en die gaf 3+ weken na de bevruchting. Ik voel mij zo dom dat ik niet eerder een test heb gedaan. Vooral nadat ik de verloskundige belde. Die heeft een echo ingepland voor volgende week donderdag om uit te zoeken hoever ik ben. Dat vind ik spannend, want mogelijk ben ik dan pas 5 +3dagen en is er niets te zien. Ik ben bang dat het vooral veel onrust en onzekerheid gaat opleveren. Ik had liever gewacht tot ik zeker 8 weken ben, maar daar wilde de verloskundige praktijk niets van weten.

Sorry meteen een lang verhaal, maar zit er enorm mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven