Bloedverlies 5 weken zwanger

14-04-2019 09:44 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames,

Vorig jaar heb ik een miskraam gehad. Het vruchtzakje was leeg, dus toen heb ik een curretage gehad.

Nu ben ik weer zwanger, 5 weken en 5 dagen vandaag. Mijn laatste menstruatie was 26 februari. Nu verlies ik sinds donderdag bloed. Het is roze/bruinig, niet rood, en het zit bij de afscheiding vermengd. Ik vind het doodeng. Het was vrijdag even weg, maar gisteravond was het er weer en nu is het ook wat meer. De kleur blijf bruinig rozig. Het zit een beetje in het inlegkruisje en bij het afvegen.
Buikpijn heb ik niet echt.

Mijn huisarts weet nog niet dat ik zwanger ben. Ik wou het even in de luwte houden.
Maar nu maak ik me natuurlijk vreselijk zorgen. Vanaf 6 weken zou men het hartje moeten zien kloppen. Hopelijk mag ik binnenkort langskomen. :-|
anoniem_362817 wijzigde dit bericht op 14-04-2019 09:56
0.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een huisarts kan niks voor je doen. Je moet naar een verloskundige gaan, die kan dan kijken met de echo. Sterkte.
Oh dat wachten is zo naar. Zolang je niet echt vloeit kan het nog alle kanten op.

Ik duim voor je!
Alle reacties Link kopieren
Heb je al een verloskundige? Ik zou daar even contact mee opnemen. Ik heb geleerd dat het 50-50 is bij bliedverlies, 50% wordt een miskraam, 50% niet. Ik hoop voor jou dat het onschuldig is!
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik heb nog geen nieuwe verloskundige. Daarom twijfel ik ook heel erg wie ik eventueel moet bellen hierover.
Alle reacties Link kopieren
Anaïs1992 schreef:
14-04-2019 09:54
Nee, ik heb nog geen nieuwe verloskundige. Daarom twijfel ik ook heel erg wie ik eventueel moet bellen hierover.
Had je al een nieuwe 'uitgezocht'?
Dan zou ik die toch morgenochtend vroeg meteen bellen.
Af en aan bloedverlies sinds donderdag is daar echt wel voldoende aanleiding toe.
Alle reacties Link kopieren
Pinda-Kaas schreef:
14-04-2019 10:01
Had je al een nieuwe 'uitgezocht'?
Dan zou ik die toch morgenochtend vroeg meteen bellen.
Af en aan bloedverlies sinds donderdag is daar echt wel voldoende aanleiding toe.
Kan dat zomaar als mijn huisarts het nog niet eens weet? Bij mijn weten moet
je overal een verwijzing van je huisarts voor hebben. Althans, mijn huisarst
heeft me destijds naar eentje toe verwezen.
anoniem_362817 wijzigde dit bericht op 14-04-2019 10:05
8.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Anaïs1992 schreef:
14-04-2019 10:02
Kan dat zomaar als mijn huisarts het nog niet eens weet? Bij mijn weten moet
je overal een verwijzing van je huisarts voor hebben.
Nee hoor, in het geval van zwangerschap kun je jezelf gewoon melden bij de verloskundige
En de verloskundige geeft door aan de huisarts dat je zwanger bent
Alle reacties Link kopieren
Pinda-Kaas schreef:
14-04-2019 10:01
Had je al een nieuwe 'uitgezocht'?
Dan zou ik die toch morgenochtend vroeg meteen bellen.
Af en aan bloedverlies sinds donderdag is daar echt wel voldoende aanleiding toe.
En vervolgens kan zo'n verloskundige je ook niets meer vertellen dan het is afwachten.

Als je een hele vroege echo doet dan kan het ook nog zo zijn dat zelfs als het goed zit er geen kloppend hartje te zien is vanwege een late innesteling.

Nou dat is pas echt killing wel een beginnende zwangerschap te zien, geen kloppend hartje maar wel bloedverlies en dan nog een aantal dagen / week moete. Wachten tot je nog een echo mag.

Hoe naar en onzeker het ook is afwachten is het enige wat nu mogelink is want het kan echt beide kanten op.
Alle reacties Link kopieren
In dat geval denk ik dat ik me ga aanmelden bij een praktijk. Dat kan zo te zien inderdaad online. Dan bel ik morgen direct wel om dit voor te leggen.

het is inderdaad 50/50. Het is niet echt rood, meer bruinig roze, maar ja. Als het niet goed is, is het niet goed. Het gekke is, toen ik voor het eerst zwanger raakte, had ik vanaf dag 1 zo erge buikpijn, maar geen bloed. Heel gek.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
14-04-2019 10:16
En vervolgens kan zo'n verloskundige je ook niets meer vertellen dan het is afwachten.

Als je een hele vroege echo doet dan kan het ook nog zo zijn dat zelfs als het goed zit er geen kloppend hartje te zien is vanwege een late innesteling.

Nou dat is pas echt killing wel een beginnende zwangerschap te zien, geen kloppend hartje maar wel bloedverlies en dan nog een aantal dagen / week moete. Wachten tot je nog een echo mag.

Hoe naar en onzeker het ook is afwachten is het enige wat nu mogelink is want het kan echt beide kanten op.
Nee, ik weet ook dat je pas vanaf 6 weken eventueel een hartje kan zien. Inwendige echo, dacht ik ... Dus ik was niet van plan om morgen al een echo te vragen...
Alle reacties Link kopieren
Anaïs1992 schreef:
14-04-2019 10:19
Nee, ik weet ook dat je pas vanaf 6 weken eventueel een hartje kan zien. Inwendige echo, dacht ik ... Dus ik was niet van plan om morgen al een echo te vragen...
En ik had al een positieve zwangerschapstest vier dagen voordat ik ongesteld moest worden... dus late innesteling lijkt mij persoonlijk stug.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
14-04-2019 10:16
En vervolgens kan zo'n verloskundige je ook niets meer vertellen dan het is afwachten.

Als je een hele vroege echo doet dan kan het ook nog zo zijn dat zelfs als het goed zit er geen kloppend hartje te zien is vanwege een late innesteling.

Nou dat is pas echt killing wel een beginnende zwangerschap te zien, geen kloppend hartje maar wel bloedverlies en dan nog een aantal dagen / week moete. Wachten tot je nog een echo mag.

Hoe naar en onzeker het ook is afwachten is het enige wat nu mogelink is want het kan echt beide kanten op.
TO wist nu helemaal niet wat ze moest doen, ze maakt zich zorgen en dan mag ze best de verloskundige bellen
Je mag namelijk altijd de verloskundige bellen als je je zorgen maakt, en dan heeft TO iig een professional om mee te overleggen ipv mensen op het viva forum.
Je hoeft inderdaad niet de huisarts te bellen om te zeggen dat je zwanger bent. De huisarts gaat ook alleen maar zeggen dat je de verloskundige moet bellen. Die kan je inplannen voor een vroege echo. Zonder rood bloedverlies is het 50/50 werd mij ook gezegd.

Ik snap je aarzeling wel, de zwangerschap wordt ineens zo echt als je gaat bellen terwijl je nog heel onzeker bent of het wel een plakkerd is. Sterkte! Hopelijk heb je snel zekerheid en zit het gewoon goed!
Alle reacties Link kopieren
Anaïs1992 schreef:
14-04-2019 10:17

het is inderdaad 50/50. Het is niet echt rood, meer bruinig roze, maar ja. Als het niet goed is, is het niet goed. Het gekke is, toen ik voor het eerst zwanger raakte, had ik vanaf dag 1 zo erge buikpijn, maar geen bloed. Heel gek.
elke zwangerschap is compleet anders
bloedverlies zoals jij het omschrijft komt veel voor, en bij de helft van de gevallen betekent het niets en bij de andere helft is het niet goed
Net zoals dat niet elke miskraam met bloed en buikpijn op gang komt
Alle reacties Link kopieren
Pinda-Kaas schreef:
14-04-2019 10:26
elke zwangerschap is compleet anders
bloedverlies zoals jij het omschrijft komt veel voor, en bij de helft van de gevallen betekent het niets en bij de andere helft is het niet goed
Net zoals dat niet elke miskraam met bloed en buikpijn op gang komt
I know. Wat ook meespeelt is dat in een HPV-klant ben. Laatste uitstrijkje in november was goed,
maar daar zit ik ook zo mee. Aargh. Bah. Als het niet goed is, wil ik het liever zo snel mogelijk weten en
weg hebben. :|
heb je nog een test gedaan? ik heb 3 x een miskraam gehad met 5 weken, en toen was de zwangerschapstest ook weer negatief.
Alle reacties Link kopieren
Vergeetmenietje1980 schreef:
14-04-2019 10:51
heb je nog een test gedaan? ik heb 3 x een miskraam gehad met 5 weken, en toen was de zwangerschapstest ook weer negatief.
Nee. Ik zal eentje halen. De winkels openen hier om 12 uur.
Alle reacties Link kopieren
Het advies dat ik kreeg toen ik mijn verloskundige belde met dezelfde klachten?
Probeer je niet te gek te maken, stop met googlelen, blijf niet steeds testen en wanneer je iets wil weten/vragen of er verandert iets dan bel je mij/mijn secretaresse.
Het was moeilijk, maar alleen al haar begripvolle stem, het meedenken en het moederlijk advies van haar secretaresse heeft mij echt door die onzekerheid heengesleept.
Alle reacties Link kopieren
drominique schreef:
14-04-2019 11:58
Het advies dat ik kreeg toen ik mijn verloskundige belde met dezelfde klachten?
Probeer je niet te gek te maken, stop met googlelen, blijf niet steeds testen en wanneer je iets wil weten/vragen of er verandert iets dan bel je mij/mijn secretaresse.
Het was moeilijk, maar alleen al haar begripvolle stem, het meedenken en het moederlijk advies van haar secretaresse heeft mij echt door die onzekerheid heengesleept.
En hoe is het bij jou afgelopen?
Hoi vrouw,

Ik heb tot 16 weken gebloed, echo na echo maar steeds een mooie vrucht.

Blijkt mijn placenta voor de uitgang te liggen dus vandaar.

Houd je sterk, succes!
Alle reacties Link kopieren
Net een test gedaan, die was knalpositief... heb een telefoonnummer van een verloskundigenpraktijk, waar ze het liefst hebben dat je je telefonisch aanmeldt. Die zal ik meteen bellen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb donderdag afspraak voor een inwendige echo. Maar zien. Afwachten
Dan ben ik 6 week en 2 dagen ...
Alle reacties Link kopieren
Anaïs1992 schreef:
14-04-2019 12:14
En hoe is het bij jou afgelopen?
Bij mij eindigde het helaas na 3 jaar proberen in een miskraam.
Fijn dat je donderdag al terecht kan voor een echo. Wat al genoemd is, hou er wel rekening mee dat je wel een beginnende zwangerschap ziet mar dat het hartje nog niet klopt. Met 6+2 kan het nog niet of pas heel langzaam kloppen.

Wat nog niet genoemd is, hoesten/ niezen en sex kan ook voor wat bloedverlies zorgen wat jij omschrijft.

Veel succes, deze onzekerheid is klote :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven