Uitgerekend rond december na één of meerdere miskramen

17-04-2019 19:55 236 berichten
Alle reacties Link kopieren
Edit: November, februari, maart enz... Iedereen is hardstikke welkom!
Wie is er nog meer in of rond december uitgerekend na één of meerdere miskramen? Misschien voel je je niet helemaal op je plek in een ' Gewoon Uitgerekend' topic. Na een miskraam ben je toch minder onbezorgd zwanger.
Dan is het fijn om angst, spanning, verdriet en hopelijk vooral heeeeeel veel blijdschap met elkaar te delen :heart:


NaamLeeftijdUDEchoGeschiedenisKinderenKloppend hartje?
Stippeltjesbehang 37/43 23/124/7MA mei 2018, MA okt 2018, MA jan 20192 bonuskinderen van vriend :heart:
Lacer26/2904/121/6MK sep 2018, MK dec 2018Nog geen kinderen :heart:
Susieflower -8/1nog geen kinderen :heart:
*FRozen_Star* 33/309-124/6
mk sept ‘18 en ma jan ‘19
nog geen kinderen :heart:
MargeSimpson en Timo jullie zijn altijd welkom om weer aan te schuiven

KirstenvdVeen :redrose: Nijn-tje :redrose:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:15
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
50.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik ook een soortgelijk topic geopend. Vond het heel fijn om zo met elkaar mee te leven. Na een miskraam heb ik ervaren dat je niet meer uitkijkt naar een echo. Maar dat het heel beladen wordt. Kan nu al op zien tegen die gekmakende zenuwen...

Mijn verhaal:
Vorig jaar precies om deze tijd had ik voor het eerst in mijn leven een positieve zwangerschapstest in handen. Wat was dat magisch! Natuurlijk was ik ook wel onzeker: zou alles goed zijn? Maar we gingen toch vooral vol blijdschap naar onze eerste afspraak bij de verloskundige met 8 weken zwangerschap. En daar viel onze droom in duigen toen bleek dat het hartje gestopt was met kloppen...
Ik kreeg een curettage ivm een geplande vakantie en herstelde snel.

In augustus was onze blijdschap weer heel groot toen ik al snel opnieuw zwanger bleek. Wel meer spanning deze keer natuurlijk. De eerste echo was nog onzeker. Ik leek minder ver dan gedacht. De echo daarop iets positiever: er was hartslag.
Maar helaas kreeg ik kort daarna licht bloedverlies en bleek bij de volgende echo dat het opnieuw foute boel was...
Dit keer kreeg ik Cytotec om de miskraam op te wekken.

Weer hadden we het geluk heel snel zwanger te raken en in december al weer een positieve test. De spanning was nu zo mogelijk nog groter. De eerste echo was meteen weer onzeker: ik zou minder ver zijn dan gedacht. Daarna is het eigenlijk zo'n vijf weken lang onzeker gebleven. Het vruchtzakje leek wel te groeien, maar zat er nou wel of niet wat in?
Op een gegeven moment tijdens een extra echo vanwege bloedverlies kregen we de boodschap dat het niet goed zat.
Maar een week later bleek die echo niet te kloppen en was er weer hoop. En weer een week later was er toch slecht nieuws... Een roller-coaster aan emoties was het.
Daarna weer Cytotec. Miskraam leek ook al spontaan op gang te komen dus dat zou snel zijn werk moeten doen. Meerdere keren Cytotec en uiteindelijk toch een curettage eind februari.
Die laatste zwangerschap heeft er flink ingehakt. Zowel emotioneel als fysiek ben ik nog steeds niet helemaal hersteld. Mijn ijzer bleek ook veel te laag, dus dat hielp niet mee.

Maar nu... Een jaar na de eerste positieve test zijn we weer zo blij dat het opnieuw heel snel raak is geweest. Ik ben precies 3 dagen later uitgerekend dan van mijn eerste zwangerschap.
Ondanks al het verdriet en de pijn van het afgelopen jaar geven we niet op. Uit de onderzoeken die zijn gedaan is geen oorzaak gekomen. Er is dus geen reden om nu niet weer opnieuw hoop te hebben.
Deze keer krijg ik extra ondersteuning van accupunctuur en bij een goede echo ook Utrogestan.
Hopelijk mogen wij alsnog ons kerstkindje verwelkomen :heart:

Hoop dat hier veel dames mee komen schrijven en we steun kunnen hebben aan elkaar. En dat er rond december heel veel gezonde, blije baby's geboren mogen worden :cheer:
Ben ook benieuwd naar jullie verhalen!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte en knuffel! Ik heb me toch bij een gewoon topic aangesloten, maar veel later. Ik durfde nl niet mee te schrijven ivm jinxen.
Alle reacties Link kopieren
Heftig to.
Niet zwanger hier maar ik hoop voor jou dat deze zwangerschap probleemloos gaat verlopen en je met kerst je kindje hebt!
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Gevonden! :-)
Stippel, dank je om dit topic te maken!

Ik zal mijn verhaal ook (kort) weergeven. Ik wil niet teveel blijven hangen in de negatieve herinneringen, dus ik houd het beknopt.
In 2016 besloten man en ik dat we graag een kindje wouden. Ik was heel snel zwanger, maar helaas kreeg ik in juni, na vijf weken zwangerschap een miskraam. In augustus opnieuw zwanger en deze keer ging het goed; het resultaat is een vrolijk, lief jongetje van 2 jaar.
In de zomer van 2018 wouden we ons gezinnetje graag nog uitbreiden. Opnieuw werd ik heel snel zwanger, maar opnieuw verloor ik het kindje weer heel snel. In december ontdekte ik dat ik opnieuw zwanger was, en toen ging ik meeschrijven in hetzelfde topic waar Stippel zat. Helaas liep dat voor ons beiden slecht af. Toen ik 7 weken zwanger was kreeg ik een echo en zagen ze dat het foute boel was. Omdat de miskraam niet spontaan op gang kwam uiteindelijk cytotec gebruikt.
Deze maand was de eerste maand dat we voor het eerst sinds de laatste miskraam weer echt probeerden zwanger te worden, en ja hoor, weer zwanger.
Zwanger worden is geen probleem, het blijven wel...

Als alles goed gaat ben ik, volgens mijn eigen berekeningen, uitgerekend voor 26 december.
Ik hoop zo dat het deze keer een plakker is en dat mijn zoontje eind dit jaar een zusje of broertje krijgt.

Wow, deze tekst is uiteindelijk langer geworden dan gedacht. :-)

Stippel, we geloven er in hé! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Hier al iets langer zwanger en zoals het er nu naar uit ziet 30 November uitgerekend.

Als mijn eerste zwangerschap goed was verlopen dan was ik vandaag uitgerekend. Helaas bleek het vruchtje met 6w 4d te zijn gestopt met groeien en heb ik in September mijn miskraam opgewekt met medicatie.

Al vrij snel werd ik weer zwanger maar ook hier bleek het vruchtje weer met 6w en 3 dagen te zijn gestopt met groeien. In december heb ik mijn curretage gehad.


Ik ben nu op het moment 7w en 5d zwanger en heb morgen mijn eerste echo. Ik knijp hem enorm. Mijn kwalen lijken wel erger te zijn maar ik weet dat het hebben van kwalen niks wilt zeggen als ik naar mijn vorige zwangerschappen kijk. Mijn (schoon)ouders hebben er nu wel echt een goed gevoel bij maar het idee dat ik morgen misschien (en hopelijk) een kloppend hartje zal zien voelt behoorlijk onrealistisch. Nu maar hopen dat 3 maal scheepsrecht is... :$
Alle reacties Link kopieren
@Bonnieux en @Skawa Wat ontzettend lief van jullie! :heart:

@MargeSimpson Jaaaa we zijn ook nog dezelfde dag uitgerekend :cheer: En we geloven er zeker weer in!! :heart:

@Lacer Welkom! Volgens mij hebben wij ook samen geschreven in het uitgerekend in april topic. Verdrietig dat het bij jou ook al meerdere keren mis is gegaan.
Spannend zeg vandaag je eerste echo! Hoe laat mag je? Ga keihard voor je duimen dat je een prachtig mooi kloppend hartje mag zien :heart:
Alle reacties Link kopieren
Lieve Stippeltjesbehang, Marge en Lacer, ik heb met jullie alledrie(stippel 2x) meegeschreven in een uitgerekend topic. Ik ben zo blij voor jullie en ik duim de vellen van mijn duimen dat er eind van het jaar een gezond kindje in jullie armen ligt.

In het uitgerekend in april topic was ik de laatste die afviel, ik zou over een paar dagen zijn uitgerekend en heb het er nog steeds ontzettend zwaar mee.
Gelukkig trapt er nu een klein meisje in mijn buik na 4 miskramen en ben ik over de 20 weken.

Lacer doodeng vandaag de echo. Ik hoop dat je m vroeg hebt en de hele dag kunt nagenieten van een goede echo.

Liefs Biekkie
Alle reacties Link kopieren
@stippeltje Precies! Ik zat inderdaad ook in de groep van April. Bizar als je ziet hoeveel vrouwen van dat groepje een miskraam hebben gehad. Ik ben gelukkig vandaag om 9 uur al aan de beurt (dat is denk ik het voordeel met zo vroeg van tevoren een echo plannen. Kun je meteen voor de eerste afspraak gaan). :shame: vanacht wel gedroomd dat ik weer slecht nieuws zou krijgen. Zal wel door de zenuwen komen... ooit moet het toch wel goed gaan zou je denken... toch? :nooo:
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een kloppend hartje gezien! Ben wel ietsjes terug gezet. Zit nu op 7w en 1d :flirting:
Alle reacties Link kopieren
@Lacer Jaaaaaaaaa wat en fantastisch nieuws!!! :cheer: :cheer2: :yes: Wat zal dat een mooi moment zijn geweest zeg :flirting:
Wanneer mag je weer terug komen?

@Biekkie Wat een ontzettend lief berichtje :heart: Ben zo blij om te horen dat het goed met je gaat. Wat waren dat weer spannende weken voor je in het begin. Een meisje, wat leuk!! Hoe vinden je zoons het?

@MargeSimpson Heb jij al een afspraak gemaakt voor je eerste echo?
Alle reacties Link kopieren
@stippeltje jaa heel mooi bericht. Barstte meteen in traantjes uit toen ik het zag. :$ zoals het er nu naar uit ziet word het 4 December hihi!

@biekie wat fijn dat het bij jou nu zo goed gaat! En een meisje! Wat enig! :flirting:

Hebben de andere dames ook al een echo gepland staan?
Alle reacties Link kopieren
Lieve meiden,

Ook ik heb volgens mij met een of meerdere van jullie weleens in een ‘uitgerekend’ topic geschreven. Heftige verhalen allemaal!

Ook ik ben nu bijna 24 weken zwanger na 4 miskramen (waarvan 3 MA’s tussen 8 en12 weken) en altijd heel snel zwanger. Nooit een oorzaak voor gevonden.

Wil jullie hiermee toch een hart onder de riem steken en ik ga ontzettend voor jullie duimen!! :hello:

Liefs, Zeepaardje
Alle reacties Link kopieren
@Zeepaardje Wat een mooi bericht! :D Zulke berichten geven mij zoveel hoop!! Het kan dus echt gewoon :cheer: Ben ontzettend blij voor je en wens je een hele goede zwangerschap. Dankjewel voor je bericht! :heart:

@Lacer Dat kan ik mij heel erg goed voorstellen. Geweldig zeg!! 4 december is een mooi datum: dan viert jullie kindje sowieso kerst met jullie. Kun je dat al geloven ? :D
Alle reacties Link kopieren
Lacer, een kloppend hartje! Zalig hè. Ik herinner me nog dat beeld van bij mijn zoontje en ik zou het zo graag nog een keertje zien.
4 december is een prachtdatum!

Dank je Biekkie voor de steun en wat ben ik blij dat alles goed gaat bij jou. Al veel meisjeskledij geshopt?

Bedankt voor het hoopvolle bericht Zeepaardje.

Nee, Stippel, ik heb nog geen datum voor echo vastliggen. Het is denk ik nog niet tot me doorgedrongen...
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden.

Ik wil me graag in de groep aansluiten.
Ik heb in februari een miskraam bij 10 week gehad en heb een curretage gehad.
Afgelopen weekend heb ik een positieve test gehad en ben ik 23 december uitgerekend.
Ergens heb ik spijt dat ik zo vroeg heb heb getest omdat er nog van alles kan gebeuren, vandaag zou ik pas over tijd zijn geweest.
Ik ben erg blij maar ook Erg onzeker, vorige zwangerschap zag alles er goed uit, 2 keer een kloppend hartje mogen horen dus voor mij zal ik denk ik pas rust hebben als ik 20 week zal zijn denk ik.

Het valt me op dat veel zwangeren die uitgerekend zijn in december heel veel miskramen hebben gehad, of komt het dat ik dat gewoon oppik?
Ik hoop dat we allemaal prachtige gezonde december kindjes zullen krijgen.

Liefs
Alle reacties Link kopieren
@Timo,
Dat komt meer omdat degenen die nu beginnen met meeschrijven rond die tijd uitgerekend zijn. En echt miskramen komen een stuk vaker voor dan je denkt. Bij mijn oudste wist ik nergens van, maar inmiddels weet ik door mijn eigen miskramen van veel meer vrouwen in mijn omgeving dat ze een miskraam hebben gehad.

En hier staat ook expliciet miskraam in het OP dus dat maakt het nog meer voor de hand liggend.

Zoals je ook kunt lezen zijn velen hier opnieuw zwanger en ook een aantal is al voorbij de 14 weken, zoals ikzelf ook.
Dus het kan ook goed gaan, maar onbevangen zal het helaas niet meer zijn.
Sterkte de komende tijd!! Ik duim voor jullie allemaal!!🍀🍀
Alle reacties Link kopieren
@Timo Wat leuk om je hier weer tegen te komen! Een tijdje geleden kwam ik je tegen in het 'Zwanger of niet' topic. Wat ontzettend fijn dat het nu toch raak is! :heart: We hadden een paar weken geleden denk ik allebei niet durven hopen hier samen in een 'uitgerekend' topic te schrijven :cheer:
Ik kan me voorstellen dat het verschrikkelijk spannende weken worden zeg! Hopelijk kunnen we elkaar er hier doorheen slepen.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Timo. En proficiat!
Je hoeft toch geen spijt te hebben dat je vroeg getest hebt!
Is dit je eerste kindje?

Stippel, ik zal mij eens aan die tabel wagen, maar zal pas voor na het weekend zijn gok ik. Druk druk druk!

Hebben jullie al veel kwaaltjes? Ik ben echt ontzettend moe. Ik weet niet hoe ik dit drukke weekend enigzins vrolijk ga doorkomen. Voorts heb ik erg veel pijn aan mijn borsten. Ik slaap al twee nachten met een sportbeha omdat het anders te pijnlijk is. Ik kan me dit van geen enkele zwangerschap herinneren, ook niet van die van mijn zoon. Oh, en af en toe misselijk, maar dat valt nog mee.
Alle reacties Link kopieren
@bonnieux
Ik Hadwel door dat dit een speciaal topic was met een miskraam achtergrond. Ik denk idd dat het waker voorkomt dan we hadden gedacht. Het viel me namelijk ook op in een fb groep waar ik me had aangemeld en daar las ik ook veel verhalen van miskramen.

@stippeltjesbehang
Ja wat ontzettend leuk elkaar hier te mogen zien, had eerst niet door dat dit topic van jou was.
Ik hoop echt oprecht dat straks het woord miskraam niet meer van toepassing is in dit topic, ik hoop dat zo!

@margesimpson
Dankje, dit is me derde zwangerschap waarvan ik een voldragen heb, dochter is nu 17 maanden.
Heel toevallig beginnen nu net mijn eerste kwaaltjes, maagzuur!!
Heb het in alle drie de zwangerschappen gehad in het begin en nu net een halfuurtje voel ik het weer en een kwalletje die ik nooit eerder had zijn pijnlijke borsten nja af en toe flinke steken en dan weer weg.

Die vermoeidheid vind ik het vervelendst maar merk er nog niet veel van, probeer me er al wel op voor te bereiden om komende weken veel eten te gaan invriezen ( ik ben veel alleen met mijn dochter, vriend is veel in het buitenland ivm werk) en als ik voor die tijd veel gedaan heb hoop ik de vermoeidheid een beetje aan te kunnen.

Liefs :daisy:
Alle reacties Link kopieren
Hier wel al vele kwalen.

- vermoeidheid
- zere borsten bij het uitdoen van mijn BH/als ik s ochtends op sta
- misselijkheid in de avond (gelukkig nog niet gespuugd)
- met vlagen buikpijn

En het ergste vind ik de veranderende smaak met bepaald soort eten.


... :O
Alle reacties Link kopieren
@lacer
Hoeveel weekjes ben je nu?

Gaan jullie ook eerder op bezoek bij de verloskundige ?
Ik zit er een beetje mee, aan de ene kant wil ik graag weten of het goed zit en aan de andere kant, bij de vorige was alles goed en ging het als nog mis en weet ik niet of ik dan wel het hartje wil horen voor de 10e week..
Wat doen jullie?
Alle reacties Link kopieren
@timo 7w en 3d. (Ik ben ietsjes teruggezet. Zou nu eigg 8w en 1d zijn)

Ik zit bij de gynaecoloog vanwege mijn medische geschiedenis
Alle reacties Link kopieren
Hier loop ik ook onder begeleiding van de gynaecoloog omdat ik Utrogestan voorgeschreven krijg na een goede echo. Krijg dus ook al vroeg een echo.
Alleen hebben wij er voor gekozen om de avond voor de afspraak bij de gynaecoloog een pretecho te laten maken. Mijn vriend kan namelijk onmogelijk mee naar de afspraak bij de gyn ivm werk. Dus nu kunnen we dan toch de eerste keer samen kijken.

Wij hebben ook al wel een kloppend hartje gezien, maar het was dan wel weer wat klein voor het termijn. Dus er was toen wel een slag om de arm.
Hoop zo om nu gewoon een prachtig hartje te zien en een beeld wat helemaal klopt met het termijn. Dat zou al zoveel meer vertrouwen geven.

Gisteren ben ik de hele dag ziek geweest. Misselijk, buikpijn en vaak naar de wc. Maar denk dat dit eerder buikgriep was.
Verder gevoelige botsten, soms wat weeeig van de honger, sneller moe. Maar verder valt het volgens mij wel mee met de kwaaltjes.

Doen jullie mee met Moeders voor Moeders? Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik het wel gedaan. De twee zwangerschappen daarna niet. Dat voelde te beladen.
Maar nu ga ik het toch weer doen. De laatste keer heb ik zo lang HCG aangemaakt, daar had ik zoveel vrouwen van kunnen helpen. Vond ik achteraf toch zonde.

Fijne paasdagen en geniet van het mooie weer iedereen! :sun:
Alle reacties Link kopieren
Ik loop ook onder begeleiding van een gynaecoloog, maar ik woon in België en dat is hier standaard.
Morgen bel ik eens voor een eerste echo.

Ik ga mij vandaag of morgen eens aan die tabel zetten. Wat moet hier in volgens jullie? Naam, leeftijd (?), uitgerekende datum, echo,...?
Shoot!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven