Luiers kiezen

18-04-2019 22:22 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve Viva'ers,

Omdat ik over vijf weken ben uitgerekend, ben ik een beetje aan het lezen over luiers. Nu valt me op dat er in de supermarkten/drogisterijen soms best grote kortingen zijn op huismerken zoals Kruidvat en Etos. Zijn dat soort luiers ook goed, of raden jullie echt Pampers aan? Geld speelt namelijk wel een rol!

Gerda
Alle reacties Link kopieren
De praktijk gaat het je leren.
Wat de een fijn vindt, vindt de ander weer niet.

Ik ging toch altijd voor Pampers en zocht de beste deals op internet.
Alle reacties Link kopieren
Sites zoals dit:

https://www.luieraanbiedingen.net/pampers/
Ik vind Pampers verschrikkelijk, lekken alleen maar door hier. Etos en Kruidvat (oude variant: droog &vertrouwd) werken hier wel goed, maar dat is echt voor iedereen anders. Overigens ben ik nu volledig overgestapt op wasbaar. Goedkoper en beter voor het milieu ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een voorkeur voor pampers!
Nog een tip: koop niet teveel luiers maat 1, mijn zoon was er met 2 weken uit gegroeid. Er ligt nu nog een ongeopend pak in de kast.
Oh ja, bij Prénatal kun je een gratis zwangerschapsbox ophalen, daar zit een gratis pak Pampers in. Bij de Kruidvat ook met je voordeelkaart, dan krijg je ook een gratis pak Kruidvat luiers.
Fleuriefleur schreef:
18-04-2019 23:57
Ik heb een voorkeur voor pampers!
Nog een tip: koop niet teveel luiers maat 1, mijn zoon was er met 2 weken uit gegroeid. Er ligt nu nog een ongeopend pak in de kast.
Ik heb maat 1 zeker 2 maanden kunnen gebruiken en mijn dochter was geen prematuur. Verschilt echt per kind. Ongeopende pakken van eigen merk kunnen sowieso altijd geruild worden voor een andere maat. Overige merken met bon.
Alle reacties Link kopieren
Ik zweer bij Bumblies. Zijn vaak de goedkoopste, zelfs wanneer andere luiers in de aanbieding zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik was overtuigd van Pampers, tot mijn ukkie erg smal bleek, en een stuk minder lekkages had met Kruitvat. Die vallen wat smaller. Bij andere kinderen zal het andersom zijn. Het hangt dus ook echt gewoon van je kind af.

Niet te veel maat 1 kopen is op zich verstandig, je hebt zo meer gehaald. Ik moest uiteindelijk zelfs nog twee pakken maat 0 kopen, en maat 1 heb ik tot een week of 10 gebruikt. En mijn kind was klein, maar gewoon voldragen en niks geks. Dus ‘ze zijn er zo uit’ weet je niet. Maar ‘je hebt zo bijgehaald’ dan weer wel ;-) .
Overigens zou ik ook een beetje praktisch kijken. Doe jij altijd boodschappen naast een Etos, zou ik die luiers proberen. Maar als naast jouw supermarkt een kruitvat zit, dan dus die. En dan kijk je gewoon of het bevalt.
Alle reacties Link kopieren
Pampers zijn fijn voor de eerste maanden, daarna niet meer want ze lekken alleen maar door.

Blumbies zijn idd hele fijne luiers!

En mijn kinderen hebben alle 3 de eerste 6 maanden in maat 1 gezeten dus niet teveel kopen is echt onzinnig, of je moet een reus baren.
Alle reacties Link kopieren
Whatsinaname1988 schreef:
19-04-2019 00:20
Pampers zijn fijn voor de eerste maanden, daarna niet meer want ze lekken alleen maar door.

Blumbies zijn idd hele fijne luiers!

En mijn kinderen hebben alle 3 de eerste 6 maanden in maat 1 gezeten dus niet teveel kopen is echt onzinnig, of je moet een reus baren.
Maat 1 is tot 5 kilo. Er zijn maar weinig kinderen die tot een half jaar onder de 5 kilo blijven (gemiddeld zitten ze daar met een week of 7 op) en dan nog stappen mensen vaak iets eerder over dan de bovengrens aangeeft. Misschien daar een verklaring voor het doorlekken van de pampers na een paar maanden?
Alle reacties Link kopieren
Nee pampers lekken altijd gewoon door. Heb later wel eens uit nood pampers moeten halen en altijd waren ze doorgelekt. Ook de baby dry pampers, die lekten nog erger door.
Alle reacties Link kopieren
Whatsinaname1988 schreef:
19-04-2019 00:20
Pampers zijn fijn voor de eerste maanden, daarna niet meer want ze lekken alleen maar door.
Hier lekken ze nooit door
Alle reacties Link kopieren
Ik haal bijna altijd maandboxen via bol.com. (Pampers)

En Zwitsal billendoekjes. De andere tot nu toe altijd te nat of onprettige geur
Ik ben erg tevreden over Kruidvat, Etos en AH luiers. Nooit last gehad met doorlekken o.i.d. Van Bumblies kreeg mijn zoon uitslag. Verder koop ik altijd de parfumvrije doekjes van Kruidvat.
Whatsinaname1988 schreef:
19-04-2019 00:20
Pampers zijn fijn voor de eerste maanden, daarna niet meer want ze lekken alleen maar door.

Blumbies zijn idd hele fijne luiers!

En mijn kinderen hebben alle 3 de eerste 6 maanden in maat 1 gezeten dus niet teveel kopen is echt onzinnig, of je moet een reus baren.
Ik vind Bumblies juist verschrikkelijk, lekken hier, net als Pampers, alleen maar door. Zo zie je maar weer dat het per kind verschilt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Kruidvat tot nu toe erg fijn (zoonlief is 5 weken). Hij was een mooie gemiddelde baby (3200gram) en wij zijn na 4 weken overgegaan van maat 1 naar 2. Bij Kruidvat kun je idd ruilen zonder bon.

Voor doekjes zweer ik bij Waterwipes. 1 van de weinige merken waar écht geen shit aan toegevoegd is. Ze zijn heel nat, maar dat maakt dat ik vaak met 1 á 2 doekjes per luier toe kan. Dat maakt de prijs enigszins goed (ik koop ze in grootverpakkingen online).
Hier ook geen fan van pampers. Die krengen lekken altijd bij onze kinderen. Etos, AH en Jumbo wel eens uit nood gehaald, maar die voelen zo plastic en ruw, daar kregen ze uitslag van als we die langer dan twee dagen gebruikten. Hoewel AH nu nieuwe heeft, naast de standaard, die iets duurder zijn, maar nog steeds goedkoper dan pampers.
Wij zweren bij Kruidvat luiers. Zijn er destijds mee begonnen, omdat ze altijd zo hoog scoorden op consumententesten. In het jaar dat wij aan de luiers gingen stond Lidl volgens de consumentenbond op 1, maar die begonnen pas bij maar 2 of 3 in de winkel en tegen de tijd dat we daar aan toe waren hadden we ons merk al gevonden, dus zijn we niet meer geswitcht
suuz393 schreef:
19-04-2019 03:38
Voor doekjes zweer ik bij Waterwipes. 1 van de weinige merken waar écht geen shit aan toegevoegd is. Ze zijn heel nat, maar dat maakt dat ik vaak met 1 á 2 doekjes per luier toe kan. Dat maakt de prijs enigszins goed (ik koop ze in grootverpakkingen online).
Toevallig eigen merk kruidvat waterwipes al geprobeerd?
Alle reacties Link kopieren
Whatsinaname1988 schreef:
19-04-2019 00:20
En mijn kinderen hebben alle 3 de eerste 6 maanden in maat 1 gezeten dus niet teveel kopen is echt onzinnig, of je moet een reus baren.
Mijn dochter van 5 maanden draagt maat 4 :-D

Wij gebruiken thuis AH luiers en op het kdv krijgt ze pampers. Ik vond de pampers voor de eerste maand prettiger. Voor daarna had ik geen voorkeur en ben ik bij alle kinderen gewoon voor goedkoop en praktisch gegaan.
Wij hadden de eerste maanden kruidvat luiers, de oude variant zonder die absorberende kanalen.
Toen overgestapt op Lidl en Trekpleister luiers.

Toen dochter begon om te draaien tijdens het verschonen en niet meer stil wou liggen zijn we overgestapt op pampers baby dry pants.
Heb meerdere maandboxen besteld bij wehkamp met 50% korting.
Bol.com heeft die actie ook wel eens.
Whatsinaname1988 schreef:
19-04-2019 00:39
Nee pampers lekken altijd gewoon door. Heb later wel eens uit nood pampers moeten halen en altijd waren ze doorgelekt. Ook de baby dry pampers, die lekten nog erger door.
Dat is natuurlijk niet altijd zo.

Dochter is nog nooit doorgelekt met pampers baby dry.

Zelfs niet na 10 uren in de nacht en dan zit haar luier echt wel heel vol.
Alle reacties Link kopieren
Bij kind 1 vond ik kruidvat het fijnste en bij kind 2 pampers.
T ligt ook nog beetje aan het model van de baby na mijn idee.
Hier zijn de Aldi luiers favoriet en Bumblies (Deen), Pampers lekken door hier. Dat was bij de eerste zo en bij tweede ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik van alles door elkaar: kdv heeft de goedkope ah luiers, als er een aanbieding is pampers en anders Kruidvat. Bevalt allemaal prima. De kraamverzorgster raadde in het begin Kruidvat aan omdat die wat kleiner/smaller vallen en daarom geschikt zijn voor pasgeborenen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven