Zwanger worden vanaf juni/juli 2019

30-04-2019 09:32 1331 berichten
Op naar een vruchtbare zomer! :love:

Zuid87 , Maída, Pebbles01, Miekejansje, Zellithyia, Drenthsmeisje88, Ficusje gezien jullie je of zijn afgemeld of al een tijd niet hebben gereageerd hebben we jullie uit het tabel gehaald. Hopelijk komen jullie nog eens kletsen!


Naam Leeftijd N.O.D./ :cheer2: Uitgerekende datum J/M/O :heart: Bijzonderheden
Elmen 28 22 januari 2e kindje
Fietje_ 28 9 september 1e kindje
Koekiemonster26 29 :cheer2: 3 maart M :heart: 2e kindje
Vanishing twin
Sinnieee 28 :cheer2: 3 Maart :heart: 2e kindje
Veyi 28 :cheer2: 17 Maart :heart: 1e kindje
Sophielagirafe 33 :cheer2: 27 maart 2e kindje
Lisanne22 29 :cheer2: eind maart 1e kindje
SannevanS87 32 :cheer2: eind maart begin april 1e kindje
Supersmoothie 26 :cheer2: 1 april :heart: 1e kindje
Bumpersticker 28 :cheer2: begin april 2e kindje
mindsey 33 :cheer2: 17 april 1e kindje
17 juni vroege miskraam
Valkgezicht 30 :cheer2: april 2e kindje
Sunshine1992 26 :cheer2: juli 1ste kindje
VietjeH 26 :cheer2: 26 augustus 1e kindje, 10-9 miskraam gehad.
Prettymama 31 :cheer2: 29 augustus :heart: 3de kindje, vmk okt'19
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:58
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
94.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 29, mijn man 32 en onze dochter is bijna 2. Wij starten in juni en ik vind het ongelooflijk spannend! Ik wil het graag nog even voor onszelf houden, maar ben een enorme flapuit dus ik ben bang dat ik me verspreek. Daarom lijkt het me leuk hier te schrijven met andere dames 😊
koekiemonster26 wijzigde dit bericht op 03-06-2019 06:34
0.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik zou graag meeschrijven!
Ik ben 26 en mijn man 33. Zijn recent getrouwd en terug van onze huwelijksreis en willen graag in juli starten voor ons eerste. Kan niet eerder ivm risico op zika tijdens onze reis.
Binnenkort afspraak maken om mijn spiraal te laten verwijderen.
Vind het heel spannend en we willen het verder nog met niemand delen dus is wel heel fijn om hier mee te kunnen praten.

Zou iemand me kunnen toevoegen in de tabel?
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat je mee wilt schrijven, ik zal je even toevoegen :)
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel!

Heeft het lang geduurd voordat je zwanger was van je dochter?
Alle reacties Link kopieren
Heb je een mooie huwelijksreis gehad? Het is de vorige keer snel gegaan! Ik was al na 2 rondes zwanger :) Ik had verwacht dat we nog even zouden wachten tot aan het einde van het jaar, omdat mijn man er nog niet helemaal aan toe was. Hij verraste me dit weekend door te zeggen dat hij eigenlijk kon wachten tot onze dochter grote zus mocht zijn. Ze is jarig eind mei dus de compromis is dat we wachten tot na haar verjaardag. Begin juni het spiraaltje er uit 🙈
Alle reacties Link kopieren
Ja we hebben een prachtige reis gehad!

Fijn dat je de vorige keer zo snel zwanger was en wat leuk dat je man er nu toch aan toe is!

Vind het allemaal wel spannend want bij ons in de familie en vriendengroep zijn er nog geen stellen met kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Dat was bij ons ook zo toen ik zwanger raakte, dat is even schakelen. Ze zijn nu allemaal heel erg dol op onze dochter en er zijn er nu een aantal die ook een kindje (onderweg) hebben :) Hopelijk gaat het zwanger worden ook dit keer snel! Zijn er wel realistisch in dat het ook langer kan duren. Dat zien we ook genoeg in de omgeving, daarom willen we het ook even stil houden nog. We krijgen al vaak genoeg dat mensen vragen of we een tweede willen en wanneer...
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,

Wat leuk dit topic. Ik stond al op het punt om er zelf 1 te openen, maar je was me voor koekiemonster. ;)
Wij willen ook gaan proberen of we een tweede kindje mogen krijgen. We hebben al een kindje die nu 10 maanden oud is. Helaas is m'n cyclus nog niet helemaal op gang, dus ik moet nog even afwachten of juni/juli gaat lukken, maar dat hopen we wel.
Over ons eerste kindje hebben we 3 jaar gedaan. We zijn er nooit achter gekomen waarom het niet vanzelf ging, maar uiteindelijk zijn we door middel van hormonen spuiten toch in verwachting geraakt. Ik ben erg benieuwd of het deze keer wel op de natuurlijke manier zal gaan of dat we weer naar het ziekenhuis moeten.

@ Sunshine: Wat leuk dat jullie op huwelijksreis zijn geweest en wat spannend om nu aan de slag te gaan voor een eerste kindje!
@Koekiemonster: Mooi dat je man dat zei afgelopen weekend. Hopelijk wordt je net zo makkelijk zwanger als de vorige keer!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Elmen! Lukt het zelf toe te voegen aan het tabel of zal ik dat even doen?
Wat leuk dat jullie ook gaan proberen voor een tweede kindje. Ik hoop heel erg dat het jullie dit keer gegund is dat het sneller mag gaan. Heb je de vorige keer hormonen nodig gehad om je eisprong op te wekken of om weer een cyclus te krijgen? (Sorry ik ben altijd heel nieuwsgierig, als ik teveel vraag zeg het me aub!)
Mijn zusje heeft er langer over gedaan zonder MM (durfte ze niet zo goed) en de eerste keer ook 3 jaar voor ze zwanger mocht worden, ik had dus zelf niet verwacht dat het zo snel zou gaan bij ons.
Ik merk dat ik er wel nuchterder in sta (nog wel) nu er al een ondeugende peuter door het huis rent.
Alle reacties Link kopieren
(haar tweede kindje wordt bijna geboren en daar werd ze netjes binnen een jaar zwanger)
Alle reacties Link kopieren
@koekiemonster: lijkt me wel lastig als mensen al echt vragen naar een tweede.

@ Elmen: wat vervelend dat het zo lang heeft moeten duren de eerste. Snap dan ook goed dat je weer wil starten omdat je natuurlijk nooit weet hoe lang het duurt zeker als je dit al meegemaakt hebt. Hopelijk komt je cyclus snel op gang.

Wij zijn er ook wel realistisch in dat we weten dat het lang kan duren. Mijn moeder heeft veel moeite gehad om zwanger te worden en veel miskramen gehad dus dat speelt toch ook wel wat in het achterhoofd. Ik hoop maar dat het ons allemaal gegund is.

Verder ben ik heel benieuwd hoe mijn cyclus gaat zijn. Heb al 12 jaar anticonceptie waarvan laatste 4 mirena waarbij ik geen menstruatie heb dus geen idee hoe het daarmee is. Voordat ik anticonceptie ging gebruiken had ik een hele regelmatige cyclus dus ik hoop heel erg dat dat ook weer zo is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook nog een mirena spiraal sunshine, het grote voordeel is dat je eigenlijk meteen zwanger zou kunnen worden zodra deze er uit is. Ik heb nu ook geen menstruatie, maar de vorige keer dat ik de mirena er uit liet halen kwam die eigenlijk meteen op gang. Dat had ik niet gemist hoor 🙈
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor het toevoegen. Mijn leeftijd is trouwens 28.
@Sunshine: Ik snap zeker dat het verhaal van je moeder meespeelt in je achterhoofd. Maar (misschien geruststelling), bij mijn moeder ging het allemaal super makkelijk en ook verder in de familie geen vrouwen die fertiliteits-problemen hebben. Hoop voor je dat het jullie niet teveel moeite gaat kosten!

@koekiemonster. Respect voor je zus dat ze nooit naar een arts is gestapt. Maar wel heel mooi dat het toch bij de eerste en bij de tweede natuurlijk is gelukt. Is hun enorm lange adem toch beloond.
Ik ben uiteindelijk zwanger geworden met medicatie voor het laten groeien van de eicellen, vervolgens medicatie voor het opwekken van de eisprong en daarna nog medicatie voor het verlengen van de luteale fase :bonk: Ik hoop zo erg dat ons dat dit keer bespaard blijft. Maar we gaan het mee maken!
Alle reacties Link kopieren
Elmen: ik voeg het zo even toe! Je hebt dus echt de hele apotheek mee naar huis gekregen, wat lijkt me dat zwaar. Mijn beste vriendinnetje heeft het hele traject inmiddels (tot nu toe onsuccesvol) doorlopen, dus ik weet een beetje hoe zwaar dat is. Niet dat ik me dat echt kan voorstellen, maar hoe heftig die hormonen zijn en het verdriet dat krijg ik mee.

Sunshine: ik had dezelfde zorgen, doordat mijn zusje er zo lang over heeft gedaan. Achteraf bleek dat haar cyclus bijvoorbeeld heel lang en onregelmatig is en de mijne heel kort en regelmatig. Onze hormoonhuishouding is dus duidelijk heel anders, maar daar kwam ik pas achter nadat ik al zwanger was. Het maakt je toch onzeker, als je het van dichtbij meemaakt.
@sunshine: dat mensen me vragen heeft ook wel te maken denk ik met dat we onze wens voor nog een kindje altijd openlijk hebben verkondigd. Dat had ook wel te maken met hoe de zwangerschap van mijn dochter is verlopen (met een zware bekkeninstabiliteit). Hierdoor dachten veel mensen: die gaat dit nooit meer doen! Dat is wel de reden waarom we zo "lang" hebben gewacht. Gelukkig heb ik ook iedereen gezegd tot nu toe... Misschien in 2020 :shout:
Alle reacties Link kopieren
Hoi ladies!

Ik zou ook heel graag meeschrijven :hyper:
Ik ben ook actief in 't 'zwanger worden voorjaar' topic, maar hoor toch meer hier bij qua startmaand...

Ik ben 25, mijn vriend is 33 en we zijn momenteel 4,5 jaar samen (waarvan we nu 4 jaar samenwonen). Wij willen vanaf onze zomervakantie (juli dus) heel graag voor ons eerste kindje gaan. :heart: Zo spannend! Niemand in onze omgeving weet er concreet iets van, maar ze zullen niet verbaasd zijn schat ik... We zijn altijd wel open geweest over onze kinderwens. Wel fijn dat je in de tussentijd hier kan meeschrijven!

@Sunshine, nog gefeliciteerd met je huwelijk!

@Elmen, hopelijk gaat 't deze keer een stuk sneller!
Alle reacties Link kopieren
Oeps ik zie dat ik net nog ingelogd was met het zwangerjuni2019 account...

@VietjeH leuk dat je hier komt meeschrijven! Ik heb het andere topic gezien inderdaad, maar voelde te laat om aan te schuiven en qua datum niet helemaal kloppen. Ik vind het ook weer helemaal spannend!
Alle reacties Link kopieren
@ koekiemonster: wat fijn te horen dat je cyclus meteen op gang was de vorige keer na het verwijderen.
Klinkt als een pittige zwangerschap met die bekkeninstabiliteit. Hopelijk blijft het je dit keer bespaard.

@ Elmen: klinkt inderdaad heftig. Hoop echt voor je dat het je dit keer bespaard blijft en dat het lukt zonder alle medicatie.

@VietjeH leuk dat je met ons neerschrijft. Had dat andere topic ook al gezien maar vond inderdaad dat het al even liep en dat er toch best een verschil zit in startdatum. Dit lijkt me prettiger zo.

Zijn jullie of gaan jullie al beginnen met vitamines/foliumzuur. Toevallig een van de dames die voor de 2de gaan ervaring met een bepaald merk?
Alle reacties Link kopieren
Yes thankyou!
Dit sluit ook inderdaad wat beter aan :)

Ik wil in juni beginnen met foliumzuur (eerste eisprong die we willen benutten ligt nu op 8 juli), maar ik heb me nog niet verdiept in de juiste merken...
Dus tips altijd welkom!

Zo gek, nog 1 maand en dan beginnen met foliumzuur. Toch een soort ‘start’ al in mijn ogen ha ha. Exciting! :hyper:

Hebben jullie een voorkeur voor geslacht (als het allemaal gezond mag zijn natuurlijk)?
Alle reacties Link kopieren
Foliumzuur is foliumzuur dus merken dat maakt niet uit. Ik kies zelf voor een smelttabletje en een in combinatie met vitamine D. Veel merken combineren dit.
Het smelttabletje kies ik omdat ik gewoon niet zo goed ben in het slikken van pilletjes.
Ik kijk dus verder gewoon naar de prijs, weten immers niet hoelang we dit moeten slikken. Het wordt aangeraden dit minimaal een maand voor mogelijke zwangerschap te doen, maar langer is ook geen probleem.
Na de positieve test ben ik overgestapt op een complete (mama/zwanger) vitaminepil met visolie, omdat ik vis echt niet lekker vind. In gewone multivitamins zit teveel vitamine A.

Foliumzuur voelt zeker als de eerste echte stap! Ik heb de afspraak voor het verwijderen van de mirena ingepland bij de huisarts, de eerste week van juni. Zover als ik nu kan inschatten is 10-6 dan mijn eerste menstruatie weer.
Heb het gisteren nog even met mijn beste vriendin, de enige die er van weet, over gehad. Ik twijfel alleen nog of ik mijn schoonzus (een van de twee) moet vertellen dat we gaan proberen. Zij zijn al anderhalf jaar bezig en hebben twee vroege miskramen gehad. Verrassing wij zijn zwanger is voor haar niet zo leuk denk ik. Ik ben er op uit gekomen dat ik nog even wacht. Even kijken hoe het voelt, haar toch ook de kans en het vertrouwen geven dat ik denk dat ze in de komende maanden nog zwanger kan worden. Maar mocht het goed voelen haar een beetje voor te bereiden dan zouden we haar wel vertellen dat we gaan proberen.

Onze eerste eisprong zal op vakantie zijn, in een huisje vol met schoonfamilie... Haha dus of die ronde echt goed benut kan worden is nog maar de vraag :hihi:

Voorkeur voor geslacht.... Ik zou het wel leuk vinden een jongetje te krijgen, omdat ik al een meisje heb. Ik hoop gewoon op net zo'n leuke als we nu al hebben en of dat dan een jongens of meisjes versie is dat maakt niet uit.
Ik hoop alleen dat nummer 2 wat meer op mij lijkt, mijn dochter is echt een kopietje van haar vader hahaha.
Alle reacties Link kopieren
Welkom VietjeH. En het gevoel bij het kopen van dat eerste potje foliumzuur herken ik nog zó goed van de eerste. Ik heb de hele dag met een big smile rondgelopen haha. Zo bijzonder vond ik dat toen! :heart:
Ik heb tijdens de eerste zwangerschap en ook nu weer net als Koekiemonster Foliumzuur en vitamine D gebruikt. Beide van kruidvat. Toen ik zwanger was ook overgestapt op een complete mama merk met visolie.

@koekiemonster: Lastig is dat inderdaad of je het je schoonzus wel of niet moet vertellen. Iedereen gaat er natuurlijk anders mee om. Maar ik vond het zelf wel fijn als het me werd medegedeeld of dat als iemand zwanger was dat dit niet in een grote groep werd verteld, maar aan mij persoonlijk zodat de eventuele emoties er wel konden zijn zonder dat er heel veel mensen gelijk mee keken zeg maar ;-)
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal, mag ik ook meeschrijven? Mijn spiraal is er in maart uitgegaan om mijn cyclus een beetje te achterhalen. Voorlopig al twee keer 26 dagen dus dat ziet er goed uit. Mijn man gaat nog een keer werken en dan gaat het in juni ook voor ons echt beginnen. We zijn beide 30 en onze dochter wordt deze zomer 2.

Bij het verwijderen van mijn spiraal kreeg ik van de gyn gelijk een potje foliumzuur mee. Die man dacht: geen half werk ik voorzie ze gelijk maar. Die omega drie heb ik van de kruidvat idd.

Ja familieweekend zou het voor mij ook niet worden denk ik :lol: . De eerste keer heb ik niet bijgehouden hoelang we er over hebben gedaan maar kwam het voor mijn gevoel sneller dan verwacht. Door medische reden was mijn verachting misschien wel nooit... dus extra dankbaar voor kindje nummer 1 maar stiekem goede hoop voor een lief tweede kindje. Ik zal hier regelmatig een bezoekje brengen en ik vind het erg leuk om onze verhalen te delen.

En.... stiekem heerlijk om het 'iemand' te kunnen vertellen ;)
Alle reacties Link kopieren
@ Elmen: dat was sowieso het plan inderdaad. De rest kan wel in grote groep, maar mensen waar het gevoeliger bij ligt vertellen we het voor de tijd even 1 op 1.

@pebbles: wat gezellig dat je ook komt meeschrijven! Wat fijn dat je cyclus gelijk zo regelmatig is en leuk! Jouw dochter is dus ongeveer even oud als de mijne :) Zal ik je even toevoegen in het tabel of lukt het je zelf? Het wachtwoord staat in de topic :)

@elmer: misschien heb ik er overheen gelezen, maar had jij nou een dochter of een zoon?
Alle reacties Link kopieren
Welkom @ Pebbles. Wat een bijzonder verhaal dat je dacht dat je misschien wel nooit zwanger kon raken en dan toch zo ineens zwanger bent! Hopelijk is het jullie ook (snel) voor een tweede kindje gegund. Je cyclus is in ieder geval al een goed begin!

@koekiemonster: Wij hebben een zoon! :flirting:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven