Uitgerekend Januari 2020

13-05-2019 17:06 1050 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom! Kom gezellig kletsen en pas je eigen gegevens aan.

Naam: Januaribaby

Naam Leeftijd (+prtnr) Kindje UD Bijzonderheden
zorrodesnorro 25/27 1e 01-01 -
Togepi 28/29 1e 07-01 Goede Nipt test gehad, 19-08 de 20 wkn echo
SusieFlower nvt 1e* 08-01 MK 13 wk - vroeggeboorte 21 wk
Vlindertje93 26/36 1e 08-01
Frozen 33/30 1e 10-01 :heart:, 26/8 20 weken echo mk sept ‘18 / ma jan ‘19
Gordijn 31/33 3e 16-01
Blauwbosbesje 28 1e 19-01 08-08 geslachtsecho
Yunaaislynn 34/38 3e 20-01
Articfox1 28/37 1e 21-01 💙 zwanger d.m.v. ovulatie inductie -
30-08 20w echo
lemon pledge 34/33 1e 21-01 29-08 de 20 wkn echo
neliba 38/36 1e 22-01 Onder controle van gynaecoloog i.v.m. myoom en hoge bloeddruk, 23-08 controle + echo
Emili2004 33/34 1e 23-01 💙 zwanger d.m.v. iui,29-08 de 20 wkn echo
deb84 35/38 2e 23-01 💙 20 weken echo 04-09
Tinkeltje33 34/37 2e 25-01 :heart:, 29-07 echo
Unicorn123 32/30 1e 28-01 PCOS, zwanger dmv ovulatieinductie. MK 01-19
Winterstarr 31/30 1e 29-01 Mk feb ‘19, :heart:, 07-08 geslachtsecho
Knotje_ 30/29 2e 30-01 04-09 controle, 11-09 20 weken echo
Tante89 30/34 1e 31-01 Zwanger dmv iui, :heart:
:hug: Liefdesbaby
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:12
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
96.31% gewijzigd
Leuk!! Ik schrijf heel graag mee, wij hadden donderdag een positieve test in handen! Zo spannend allemaal
Alle reacties Link kopieren
Leuk, ik ga kijken of ik mee kan schrijven en sowieso meelezen, vorige week dinsdag een positieve test. Spannend nu allemaal al ben ik wel bekend met het gebeuren want heb al 2 kinderen. Maar dat maakt het eigenlijk ook wel spannender als ooit tevoren beetje het idee dat als je al 2x een gezond kind bent mogen krijgen het de 3x voelt als het lot tarten. Maar zit vooral tussen de oren denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Leuk meiden, gefeliciteerd allebei.

Voor mij is dit mijn 3e zwangerschap, ik heb hiervoor 2 miskramen gehad (sept ‘18 en jan ‘19).
Voor ons is het dus heel spannend of het dit keer wel goed gaat. Ik denk dat we ook pas voorzichtig blij durven te zijn als we een positieve echo gehad hebben. Hebben jullie al een echo datum ingepland?
Alle reacties Link kopieren
O Frozen, dat is naar... lijkt me helemaal spannend voor jouw. Is er ooit onderzoek gedaan naar de 2 miskramen of doen ze dat niet?

Ik heb 7 juni een echo staan. En tussentijds zitten wij in Frankrijk ivm vakantie dus vind dat wel erg spannend
Jullie ook gefeliciteerd!

Kan me je gevoel goed voorstellen Frozen!! Heel vervelend te horen, maar super fijn dat jullie nu weer een positieve test in handen hebben :redrose:

Voor ons is het de eerste en we hebben toevallig ook op 7 juni de 1e echo! We zijn ook nog voorzichtig en geloven het pas ECHT als we de echo gehad hebben denk ik... Echt onwerkelijk allemaal.

Fijne vakantie gordijn!

Hebben jullie zelf ook uitgerekend wanneer de vermoedelijke uitgetelde datum is? Hier 17 januari 2020.. ben benieuwd of het overeen gaat komen met wat we bij de echo te horen krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Doutzen, spannend hè 7 juni. Duurt nog best wel lang maar aan de andere kant is het ook maar 2,5 week.

Ik ben 15 januari uitgerekend zoals ik het nu zelf bereken. Prima periode zo na de kerstperikkelen. Hoe voelen jullie je? Hier s avonds wel rommelende darmen maar verder geen echte opvallende kwaaltjes.
Alle reacties Link kopieren
Gordijn nee, er zijn geen onderzoeken gedaan. Ze houden het nu op domme pech en willen pas onderzoeken starten bij 3x. Ze zeggen er dan ook vaak al van te voren bij dat er vaak niets uit de onderzoeken komt en het vervelende is dat je 3 maanden niet zwanger mag zijn, maar ook geen anticonceptie mag gebruiken.

Doutzen voor nu ben ik uitgerekend op 8 januari 2020.
In het begin weinig klachten, alleen steeds het gevoel alsof ik ongesteld zou gaan worden.
Daarna een paar dagen misselijk geweest en inmiddels ook gevoelige borsten. De misselijkheid is gelukkig weer weg gezakt.
Alle reacties Link kopieren
O jeetje frozen dan is het helemaal spannend. Met welke periode heb je je miskramen gehad, lijkt me dat als je daar overheen gaat het misschien wat makkelijker wordt als is natuurlijk de 12 weken sowieso een mijlpaal. Heb je al een echo ingepland staan. Ga duimen en hopen voor je.
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook graag mee! Afgelopen zaterdag een positieve test gehad. We hadden afgelopen maand besloten om zwanger proberen te raken, en nu blijkt het al zo ver te zijn!
Vindt het erg spannend allemaal, het is de 1e zwangerschap. Nog geen echo ingepland, we gaan deze week eerst langs de huisarts.

Ik verwacht dat de uitgerekende datum 18 januari 2020 zal zijn.

En voor jullie dames; gefeliciteerd!
Super spannend!! Willen jullie het na de eerste echo ook meteen gaan vertellen? Of wat is jullie idee hierbij?

Hier echt mega maagzuur, rommelende darmen en gevoelige borsten. Heb soms ook buikkrampen die lijken alsof je ongesteld moet worden, maar toch ook weer een beetje anders..

Welkom Itstimmie en ook gefeliciteerd natuurlijk, heel leuk allemaal :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook graag mee!
Ik had 3 mei een positieve test in handen en volgens mijn eigen berekening ben ik 8 januari uitgerekend.

Heb toen nu toe alleen zere borsten en soms best wel wat kramp in me buik.

29 mei hebben wij al een echo.

Hebben jullie het al iemand verteld?
Alle reacties Link kopieren
Hey dames, welkom en gefeliciteerd.
Spannende tijd allemaal. Ik heb het alleen een collega en de gastouder van onze zoon verteld. Deze laatste omdat ik graag een plekje wil hebben en het in ons dorp nogal dramatisch is om een gastouder te vinden dus mooi op tijd.

Wij vertellen het de ouders na de eerste echo en vrienden bij 12 weken. Dus duurt nog even maar aan andere kant is het ook wel leuk, samen en geheimpje.
Welkom vlindertje!

Wij hebben het nog niemand verteld. Na de echo willen we het onze ouders en broers/zussen gaan vertellen. En met 12 weken de vrienden/vriendinnen etc! Qua werk twijfel ik nog wanneer ik het kenbaar wil maken..

Jullie al enig idee hoe jullie het willen vertellen? Met alle toeters en bellen?
Alle reacties Link kopieren
@doutzenpoes: wij hebben het ouders al verteld. Broers willen we het met 8 weken vertellen. Vrienden gaan we het met 12 weken vertellen.

Wij krijgen 1 juni de sleutels van ons nieuwe huis dus willen op de babykamer een poster hangen met de echo erop met vanaf januari kom ik hier slapen.
En jullie?
Alle reacties Link kopieren
@doutzenpoes doe je speciaal werk omdat je twijfelt wanneer het te vertellen? Anders vertellen wanneer het goed voelt.

@vlindertje, spannend een nieuw huis. Wel ideaal kun je meteen starten met de babykamer. Leuk ook met die poster.

Bij de 1e hadden wij onze trouwschoenen met een + er tussen en dan = kleine babyschoentjes.

Bij de 2e had ik poppetjes gemaakt inclusief baby

En bij nr 3 moet ik nog even denken... maar ga ik we iets op vinden denk ik. Heb nog even de tijd :-D

Ondertusen al wel tegem wat vriendinnen moeten liegen. 1 vroeg of ik in oktober mee 5 km hardloopwedstrijd meedoe en de andere heeft eind juni hulp nodig bij het beitsen van haar nieuwe vloer. Dus beide gezegd dat ik het leuk vind alleen even agendatechnisch kijk. Tegen die tijd zullen ze wel weten dat agendatechnisch niet het probleem js :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik schrijf ook graag met jullie mee. Volgens mijn eigen berekening ben ik 2 januari uitgerekend van ons eerste kindje. Morgen ben ik al 7 weken zwanger.
Aanstaande dinsdag heb ik de eerste echo! En 31 mei pas het eerste gesprek met de verloskundige, ik heb al even gemaild of dit geen probleem is.

Ik voel me goed, moet alleen vaker plassen en vooral als ik net in bed lig.

Wij willen het ook na de eerste echo vertellen aan onze ouders! Spannend, voor beide hun eerste kleinkind.
Alle reacties Link kopieren
Welkom, en jeetje al 7 weken, dat schiet op. Moeten misschien even een tabel maken als we verder blijven schrijven. Dan is beetje overzichtelijk hoe en wat. We er alleen niet hoe dat moet :facepalm: :confused:
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames! Ik wil me ook wel bij jullie aansluiten. Wij zijn in oktober gestart en vorige week donderdag heb ik positief getest! Ik had juist deze ronde helemaal geen symptomen en gevoel dat het raak was, dus ik was helemaal verrast dat ik op 10dpo al positief testte. Ook ik heb 7 juni de eerste echo! Ik verwacht 19 januari uitgerekend te zijn.

@Frozen, heftige tijden hebben jullie al meegemaakt. Hopelijk gaat nu alles goed!
@Vlindertje, veel grote veranderingen voor jullie! Heel leuke manier om het bekend te maken.
@Togepi, jij schiet al lekker op. Spannend! Eerste echo lijkt me heel bijzonder. Nu voelt alles nog wat onwerkelijk.
@gordijn, hoeveel verschillen de kindjes qua leeftijden?
@doutzen, wij willen het pas na eerste echo vertellen. Eventueel met Vaderdag, maar weet niet of ik het een week volhoud om nog te zwijgen, haha.

Hier alleen borrelende darmen met vlagen en wat steekjes en krampen. Verder voel ik me prima! Gisteren nog eens getest en test loopt mooi op. Bewaar nu de digitale CB voor zondag/na weekend. Dan ben ik vijf weken.
blauwbosbesje wijzigde dit bericht op 16-05-2019 16:57
Reden: toevoeging
8.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hey welkom blauwbosbesje. Wat een fijne verrassing dan. Zo zie je maar weer je lichaam kan je enorm voor de gek houden.

Wij hebben al 2 jongens. Eentje is in april 3 geworden en de ander wordt eind mei 5. Als deze baby mag komen dan schelen ze bijna 4 en 6 jaar maar dat is een bewuste keuze. Beide lekker op school dus dan ook nog echt aandacht voor de jongste. Wordt druk op 7 juni zo met de echo. Wel spannend kunnen we met elkaar naar dat moment toeleven.
Alle reacties Link kopieren
Zo, dat was even ploeteren op de tabel, maar het is gelukt. Je kan de tabel aanvullen met de gegevens. Als test heb ik alvast twee namen toegevoegd. Wil je jezelf toevoegen aan de tabel? Kopieer en plak de codes en zet je gegevens erin. Op de mobiel is het wat lastiger dan op de laptop, maar kan het wel!

Mooie leeftijdsverschillen @Gordijn! Jullie baby krijgt heerlijke aandacht van jullie als ouders én zijn/haar grote broers! Wanneer willen jullie de jongens iets vertellen over zwangerschap/krijgen van een broertje of zusje?
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Ik sluit me ook graag aan. Ik heb vanmorgen positief getest, maar ik had gisteravond al een vermoeden. Ik ben vermoedelijk op 25 januari uitgerekend.

We hebben al een zoon van bijna 3. We zijn sinds juli vorig jaar bezig voor een tweede. Vorige maand had ik ook een positieve test, maar dat werd een miskraam. We gaan er gewoon vanuit dat dat pech was en ik probeer het positief te zien. Sowieso voelt dit al beter dan vorige keer.

Wij gaan het aan een aantal mensen al heel vroeg vertellen. Ik ben tijdens mijn vorige zwangerschap heel misselijk geweest en heb dat als heel traumatisch ervaren. Ik heb daarom medicijnen klaarliggen (waar ik vandaag mee moet beginnen) en mag vervroegd voor een echo, zodat ik bij een kloppend hartje ook zo snel mogelijk doorgestuurd word naar de pop-poli. Gelukkig was het vorige keer na 2 maanden over en vanaf toen was het heerlijk, dus daar hopen we nu ook op.

Ik heb het aan 1 vriendin verteld en mijn werk vertel ik het volgende week, zodat ik thuis kan werken en naar de bedrijfsarts kan. Andere mensen vertellen we denk ik pas na een echo. Mijn moeder is vorig jaar overleden, dus dit is wel een beetje een dingetje. Ik ben er verder eigenlijk niet zo moeilijk in, wanneer wel of niet vertellen.
Goedemorgen

Ik heb ook vanmorgen positief getest.
Dit is mijn eerste zwangerschap

Wij zijn sinds oktober 2017 aan het proberen en ik stond op het punt om te starten met iui. Daar zouden we de volgende cyclus mee starten.

Ik vind het echt heel spannend allemaal
Goedemorgen meiden!
Ook ik heb hier vanochtend positief getest, wel 4 dagen voor NOD (early action) maar voelde mij vreemd en beetje misselijk al .
Wij hebben een dochter van 3,5 en zijn 6 maanden bezig geweest. Tinkeltje, wat heftig van je miskraam en je moeder. Ik ben helaas ook mijn moeder verloren tijdens vorige zwangerschap dus echt veel minder genoten van die zwangerschap.

Andere meiden, wat leuk en allemaal gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Ik schrijf ook graag mee. Ik had 30 april een positieve test in handen en ben volgens mijn eigen berekeningen uitgerekend op 5 januari. Ben dus nu ruim 6 weken zwanger.

Dit is onze eerste. 11 juni hebben we de eerste echo en gelijk de intake bij de verloskundige. Vrij laat maar morgen gaan we voor drie weken op vakantie!

Heb helaas wel al wat kwaaltjes. Ben sinds twee weken flink misselijk en word met de dag vermoeider. Gelukkig werk ik 4 dagen vanuit huis, dat scheelt een hoop.

We hebben het nog aan niemand vertelt. Pas na de eerste echo, dan zal ik waarschijnlijk 11 weken zijn, willen we het onze familie en vrienden gaan vertellen. Best leuk, om het nu nog even voor onszelf te houden.

Ik vind het nog erg onwerkelijk, ik verwacht dat als we de echo hebben, het voor mij pas "echt" gaat worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven