Wie kan mij helpen?

14-05-2019 01:01 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraagje.. afgelopen vrijdag heb ik mijn spiraal laten verwijderen ... alleen weet ik nu niet meer hoe mijn menstruatie cyclus is sinds mijn spiraal eruit is... ik werd met de spiraal gewoon maandelijks ongesteld ... hoelang heeft het bij jullie geduurd voordat jullie zwanger waren na de mirena spiraal ? Ben 22 jaar trouwens.
Alle reacties Link kopieren
3 maanden
Alle reacties Link kopieren
Cookieholic schreef:
14-05-2019 01:18
3 maanden
Heb jij rekening gehouden met ovulatie? Ik wilde dat wel maar omdat spiraal eruit is weet ik nu niet meer wanneer mijn menstruatie cyclus is.
Alle reacties Link kopieren
Celinauitlimburg schreef:
14-05-2019 01:22
Heb jij rekening gehouden met ovulatie? Ik wilde dat wel maar omdat spiraal eruit is weet ik nu niet meer wanneer mijn menstruatie cyclus is.
Ik werd met Mirena helemaal niet ongesteld. Toen hij eruit was heb ik mijn menstruatie bij gehouden in een app. Niet echt rekening mee gehouden, maar meer handig om te weten.

Gewoon seksen wanneer je zin hebt, anders word het een moetje en daar zit niemand op te wachten.

Als het langer duurt, kun je het altijd nog bij houden.
cookieholic wijzigde dit bericht op 14-05-2019 01:33
Reden: Spelling
0.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Cookieholic schreef:
14-05-2019 01:32
Ik werd met Mirena helemaal niet ongesteld. Toen hij eruit was heb ik mijn menstruatie bij gehouden in een app. Niet echt rekening mee gehouden, maar meer handig om te weten.

Gewoon seksen wanneer je zin hebt, anders word het een moetje en daar zit niemand op te wachten.

Als het langer duurt, kun je het altijd nog bij houden.

Bedankt voor je reactie ik hoop dat het snel raak gaat zijn. Heb vanaf vrijdag 3 keer onveilige seks gehad en sinds vandaag moet ik veel plassen gevoelige onderbuik en lichte roze bloed met afvegen. Hoop niks ergs...
Alle reacties Link kopieren
Celinauitlimburg schreef:
14-05-2019 01:39
Bedankt voor je reactie ik hoop dat het snel raak gaat zijn. Heb vanaf vrijdag 3 keer onveilige seks gehad en sinds vandaag moet ik veel plassen gevoelige onderbuik en lichte roze bloed met afvegen. Hoop niks ergs...
Ik denk dat je een soa hebt
Alle reacties Link kopieren
Cookieholic schreef:
14-05-2019 01:40
Ik denk dat je een soa hebt
Nee gelukkig niet maand geleden laten testen :-)
Alle reacties Link kopieren
Cookieholic schreef:
14-05-2019 01:40
Ik denk dat je een soa hebt
Dat denk je nogal snel dan.
Alle reacties Link kopieren
Celinauitlimburg schreef:
14-05-2019 01:45
Nee gelukkig niet maand geleden laten testen :-)
Je wilt zwanger worden en een maand geleden moest je nog een soa test doen...
Alle reacties Link kopieren
Anoniempjerosso schreef:
14-05-2019 03:37
Je wilt zwanger worden en een maand geleden moest je nog een soa test doen...
Jep wilde ik juist weten voor ik aan zwanger worden proberen begin . Verstandig he😀
Alle reacties Link kopieren
Nou gelukkig dan maar.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij duurde het 10 maanden. Maar ik was een stuk ouder dan jij, 36, dus minder kans per cyclus.
Ik bleef ook altijd ongesteld met spiraal en mijn cyclus was niet opeens anders na het verwijderen. Wanneer was je laatste menstruatie met spiraal?
Alle reacties Link kopieren
Bij de een is het meteen of heel snel raak, de ander doet er een jaar over om weer in een ritme te komen.
Zelf ongeveer 2 jaar geleden gestopt met de pil, duurde een jaar voor ik een stabiel cyclus had (tot die tijd niet onveilig gedaan) en daarna was het in 1 ronde raak. Neem de tijd en maak je geen zorgen:) komt vast goed! Succes in ieder geval!
Alle reacties Link kopieren
Regelmatig seksen is altijd goed, maar meestal heb je maar een dag of 7 van de 28 echt kans. Als je om de dag seks hebt dan zit je wel goed, maar maak er geen moetje van. Als je straks echt weer ongesteld wordt dan kun je pas iets zeggen over je cyclus, en zelfs dan kan het ook een paar maanden duren voordat die regelmatig is.
De meeste vrouwen zijn binnen een jaar zwanger, ga dus niet stressen na een paar maanden.
Alle reacties Link kopieren
Als je sinds vrijdag drie keer onveilig seks gehad hebt is het nu wel heel vroeg om zwanger te zijn.

Je lichaam heeft een eisprong en dan blijft het eitje een aat dagen in je eileider. Daar komt het een zaadje tegen in t geval van bevruchting. Dan moet het eitje op reis naar je baarmoeder. Daar gaat het zich nestelen in de wand. Vanaf dat het ingenesteld is ong een week na bevruchting ga je hormonen aan maken. Pas twee weken na de eisprong zijn die hormonen zodanig dat je kunt testen. Echt lichamelijke dingen voel je vaak pas later als ze nog hoger zijn.

Veel plassen komt later in de zwangerschap omdat de baby op je blaas drukt.

Niemand kan er wat over zeggen wanneer jou cyclus weer goed op gang komt. Dat is per persoon anders.
where ever you go, go with your heart
Ik was eerste maand na verwijderen koperspiraal zwanger.

Ik zou er gewoon 14 dagen na onveilige seks testje tegenaan gooien mocht je niet ongesteld zijn geworden.
Alle reacties Link kopieren
1-Aapje schreef:
14-05-2019 10:24
Ik was eerste maand na verwijderen koperspiraal zwanger.

Ik zou er gewoon 14 dagen na onveilige seks testje tegenaan gooien mocht je niet ongesteld zijn geworden.
Dankjewel !!! Ik ga rustig afwachten haha
Alle reacties Link kopieren
Skawa schreef:
14-05-2019 08:39
Als je sinds vrijdag drie keer onveilig seks gehad hebt is het nu wel heel vroeg om zwanger te zijn.

Je lichaam heeft een eisprong en dan blijft het eitje een aat dagen in je eileider. Daar komt het een zaadje tegen in t geval van bevruchting. Dan moet het eitje op reis naar je baarmoeder. Daar gaat het zich nestelen in de wand. Vanaf dat het ingenesteld is ong een week na bevruchting ga je hormonen aan maken. Pas twee weken na de eisprong zijn die hormonen zodanig dat je kunt testen. Echt lichamelijke dingen voel je vaak pas later als ze nog hoger zijn.

Veel plassen komt later in de zwangerschap omdat de baby op je blaas drukt.

Niemand kan er wat over zeggen wanneer jou cyclus weer goed op gang komt. Dat is per persoon anders.

Klopt inderdaad is ook veel te vroeg . Heb gisteravond klein beetje roze bloedverlies gehad maar erna niks meer. Dus schrok beetje of er iets ergs was. Hoop dat mijn cyclus snel op gang komt. Sommige vriendinnen van mij hebben lang erover gedaan voordat ze zwanger waren . Lijkt me vreselijk . Ik weet ook niet hoeveel kans ik heb om überhaupt zwanger te raken op mijn 22e.
Celinauitlimburg schreef:
14-05-2019 13:57
Klopt inderdaad is ook veel te vroeg . Heb gisteravond klein beetje roze bloedverlies gehad maar erna niks meer. Dus schrok beetje of er iets ergs was. Hoop dat mijn cyclus snel op gang komt. Sommige vriendinnen van mij hebben lang erover gedaan voordat ze zwanger waren . Lijkt me vreselijk . Ik weet ook niet hoeveel kans ik heb om überhaupt zwanger te raken op mijn 22e.
Met 22 is de kans biologisch gezien heel hoog. 20 tot 25 procent kans per cyclus.
Alle reacties Link kopieren
1-Aapje schreef:
14-05-2019 15:56
Met 22 is de kans biologisch gezien heel hoog. 20 tot 25 procent kans per cyclus.
Heb gister roze bloed verlies gehad en vandaag ook... betekent dus dat mijn menstruatie nu al is neem ik aan? Toen spiraal nog had de 21e meestal... hoe moet ik het nu berekenen dan of wanneer kan ik mijn ovulatie test doen
Alle reacties Link kopieren
Met een Mirena spiraal heb je geen cyclus, dat weet je hopelijk toch? Wacht dus even een paar cyclussen af, dan weet je hoe je cyclus verloopt.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
14-05-2019 16:46
Met een Mirena spiraal heb je geen cyclus, dat weet je hopelijk toch? Wacht dus even een paar cyclussen af, dan weet je hoe je cyclus verloopt.
Jawel ik word elke maand ongesteld op dezelfde dag.
Alle reacties Link kopieren
Celinauitlimburg schreef:
14-05-2019 16:52
Jawel ik word elke maand ongesteld op dezelfde dag.
Ik had me vergist, ik lees nu dat je met de Mirena, in tegenstelling tot de pil, wel een natuurlijke cyclus hebt. Dus die dag kun je gewoon aanhouden.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Je bent 22. Super jong. Zeeën van tijd, waarom geld tegen ovulatie testen aan gooien.

Gewoon eerst is paar maanden je lijf zijn gang laten gaan, regelmatig sex en dan zien wat er gebeurt.

20% kans per cyclus en gemiddeld duurt zwanger raken een jaar in nl
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Skawa schreef:
14-05-2019 22:55
Je bent 22. Super jong. Zeeën van tijd, waarom geld tegen ovulatie testen aan gooien.

Gewoon eerst is paar maanden je lijf zijn gang laten gaan, regelmatig sex en dan zien wat er gebeurt.

20% kans per cyclus en gemiddeld duurt zwanger raken een jaar in nl
Omdat ik op het juiste moment wil knutselen we willen samen graag gaan voor een kindje. Al mijn vriendinnen zijn vrijwel binnen 1/2 maanden zwanger geraakt dus hoop dat het snel raak is!! Bedankt voor je reactie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven