Start ICSI in september 2019

21-05-2019 14:03 395 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Wij hadden gisteren een intake bij een fertiliteitskliniek en gaan september beginnen met ICSI.
Het lijkt me fijn om met jullie te kletsen. Jullie weten toch het beste wat er speelt in zo'n traject. Ik heb ook niet zo de behoefte om het in mijn omgeving aan iedereen uit te leggen en dat in mijn ogen 'domme opmerkingen of vragen' te beantwoorden. Vind dat al snel vermoeiend en irritant :lmao:
Ik ben 33 jaar en zijn sinds oktober 2017 bezig met een zwangerschap. Helaas is gebleken dat mijn man verminderd vruchtbaar is. Gister bleek het zaad zo slecht dat we gelijk in aanmerking komen voor ICSI. Dat vond ik nog wel even schrikken, gelijk het laatste middel wordt ingezet zeg maar. Ik heb alle onderzoeken al gehad in ons streekziekenhuis en dat ziet er allemaal prima uit.
Nu blijkt dus echt dat ons zoontje van net 3 een heel groot wonder is!! :flirting: Een wonder is het sowieso al, maar nu we dit weten is het extra bijzonder dat ik destijds heel snel op de natuurlijke manier ben zwanger geworden.

Ik zou het leuk vinden om met meer meiden in contact te zijn, of je met een IVF of ICSI traject gaat starten, maakt niet uit. De behandeling is zo goed als gelijk.

Ik wacht het af!

Groetjes Mimi
anoniem_249125 wijzigde dit bericht op 22-10-2019 13:50
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Er is een heel actief fijn topic over zwanger worden met ivf/icsi. Musschien kun je je daar aansluiten. Echt heel fijne dames met veel kennis. Succes met traject!
Alle reacties Link kopieren
Ja ik had inderdaad wel een topic erover gezien. Alleen die meiden zijn al even bezig en zitten er midden in.
Ik las ook in de topic over mislukte pogingen etc, logisch natuurlijk, maar daar wil ik nu nog liever niet over na denken...
Het lijkt mij juist fijn om te gaan kletsen met meiden die net zoals ik, nog moeten beginnen en waarvoor dus alles nieuw is.
Maar als er geen meiden zijn voor nu, dan ga ik nog es even daar kijken :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik wil wel met je meeschrijven. 13 juni hebben wij de intake voor een cryoterugplaatsing, we willen ook mikken op een terugplaating in september. Wij hebben nog 3 cryo’s over uit de eerste poging, die was in 2016 en toen was het de eerste terugplaatsing raak. We hebben al een zoontje van 2. Hier ook verminderde zaadkwaliteit bij man. Afgelopen jaar geen AC gebruikt onder het mom van ‘wat komt dat komt’ maar er komt weer niks. Er zit bij mij echter absoluut niet meer de druk en onzekerheid achter van de eerste keer, dus het IVF/ICSI-topic waar ik destijds meeschreef is voor mij nu wat te zwaar beladen. Ik ben juist heel blij er nuchter en relaxt in te staan, en hoop dat die emoties van die spannende eerste keer niet meer zo’n vat op me hebben nu ik een ‘oude rot in het vak ben.’ Niet dat ze daar allemaal hysterisch zijn hoor, helemaal niet. Maar voor mij is dat een zwaar beladen topic vanwege de eerste keer.

Ik vind het wel weer héél spannend maar da’s meer omdat ik denk: hoeeeee gaan we dat doen met 2 kindjes straks? :lol:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Lux!
Leuk dat je mee wilt schrijven!
Spannend bij jullie ook, een cryo terugplaatsing in september. Hopelijk blijft er daarvan één plakken, dan is het traject een stuk minder zwaar zonder weer een punctie met bijkomende hormonen.
Ik ben vooral heel benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen. Hoe ga ik het prikken ervaren, hoeveel vat hebben die hormonen op mij en vooral natuurlijk; wat levert het op? Ik heb hele goeie hoop, soms denk ik weleens dat ik er wat tè positief insta. Dat komt denk ik omdat ik al een zwanger ben geweest en dat allemaal heel makkelijk ging.... heb hele tijd het gevoel van dat ‘ doen we wel even’ terwijl ik theoretisch echt wel weet dat het niet niks is en het echt niet allemaal gelijk goed gaat.
Dit traject lijkt me vooral heel erg zwaar als je nog geen ouder bent, want dan vraag je je denk ik altijd af van wordt ik ooit wel moeder? En hoe zou het zijn om zwanger te zijn. Oa de reden waarom ik het bestaande topoc te zwaar vind, net als wat jij zegt...
Hoe heb jij het traject ervaren? Vond je de hormonen heftig? Zijn jullie onder behandeling in Z-H of kliniek?
:hello:
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de eerste keer de aanloop naar het traject, het uitzoeken wat er aan de hand was heel zwaar. De IVF (in ons geval) zelf viel wel mee, al moet ik zeggen dat ik van de decapeptyl een week heel beroerd ben geweest. Maar toen dat over was ging het gelukkig prima en het kan dus gewoon in 1x raak zijn :)

Ik vond het spuiten niet vervelend, alleen af en toe een bot naaldje ertussen was k*t, maar verder viel het mij wel mee dat spuiten. Heel spannend is natuurlijk het telefoontje of het gelukt is, maar op de een of andere manier had ik wel vertrouwen daarin. Nu ook weer, dis dat is fijn. Hoop enorm dat we het met de 3 overgebleven cryootjes redden, zou heel fijn zijn.

En ik vond idd het idee nooit moeder te zullen worden veel heftiger dan het idee er nooit 2 te zullen hebben. We hebben het nu ook hartstikke goed met z’n drietjes.

Wij zitten in een transportkliniek in een ziekenhuis, dus echo’s/punctie in zkh 1, terugplaatsing in zkh 2. Ik heb beiden als erg prettig en kundig ervaren :)
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Ja het uitzoeken waar het aan ligt dat je maar niet zwanger wordt, is inderdaad niet zo leuk... Ik had al heel snel het gevoel dat er wat aan de hand was, had jij dat ook? ik had een hele regelmatige cyclus, elke maand een eisprong, waarom lukte het dan niet? Maar omdat wij het bewijs thuis hebben rondlopen dat het wel kan, zijn we best laat pas in actie gekomen. Eenmaal in de onderzoeksfase was snel duidelijk waar het door kwam. Nu baal ik dat we niet veel eerder aan de bel hebben getrokken, we zijn als we eindelijk mogen beginnen al bijna een jaar verder na ons eerste huisarts bezoek...
Hebben jullie eerst ook nog IUI geprobeerd?
Bij ons schijnt dat geen nut te hebben, zelfs IVF niet. Dat vond ik wel heftig, blijkbaar is de zaadkwaliteit van zulke slechte kwaliteit?
Gelukkig ben ik helemaal goedgekeurd:) Mijn schildklier waardes waren wel te laag, dus moet nu een tijdje aan de medicijnen. Alleen maar goed, de schildklier is nogal belangrijk in het zwanger worden en blijven...

Slikt jouw man ook nog supplementen ofzo? Om nog iets aan de zaadkwaliteit te kunnen doen? Je leest daar best veel over en wil natuurlijk wel alles eraan gedaan hebben... Roken doet hij niet en drinken... tja ach elk weekend wel een paar biertjes, maar ik geloof niet dat dat heel veel effect heeft.
Alle reacties Link kopieren
Nee, wij hadden in eerste instantie direct ICSI-indicatie, VMC van 200.000. Maar op de dag van de punctie had mijn man een VMC van 2 miljoen dus toen hebben ze IVF gedaan in plaats van ICSI. Het kan echt wisselen in mijn ervaring.

Mijn man doet nu niks; wij hebben nog 3 cryootjes dus hij heeft er 0.0 werk aan deze keer ;-D ik ga binnenkort maar weer eens een prenatale vitamine slikken. Probeer vast op te letten qua dieet en voldoende te sporten, maar dat sporten schiet er af en toe wel bij in met ft werk en een peuter :P
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Pfff lux! Het voelt echt veeeeel korter geleden dat je je verhaal hier op t fora deed, uiteindelijk zwanger raakte en beviel... Was dat niet gisteren?

Maar leuk om te lezen dat jullie er weer voor gaan! :heart:

Sorry voor het inbreken, wilde ik even kwijt :p
Alle reacties Link kopieren
depster schreef:
28-05-2019 19:19
Pfff lux! Het voelt echt veeeeel korter geleden dat je je verhaal hier op t fora deed, uiteindelijk zwanger raakte en beviel... Was dat niet gisteren?

Maar leuk om te lezen dat jullie er weer voor gaan! :heart:

Sorry voor het inbreken, wilde ik even kwijt :p
Ha dep! Ja de tijd vliegt hè! Zoon wordt ook echt hartstikke groot al :flirting:
Hoe is het met jou? Al bezig met een BAM-traject?
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
lux- schreef:
29-05-2019 06:20
Ha dep! Ja de tijd vliegt hè! Zoon wordt ook echt hartstikke groot al :flirting:
Hoe is het met jou? Al bezig met een BAM-traject?
Ja dat geloof ik graag! 2 is al een hele leeftijd!!

Ja ik ben inmiddels begonnen, onwijs spannend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
depster schreef:
29-05-2019 06:24
Ja dat geloof ik graag! 2 is al een hele leeftijd!!

Ja ik ben inmiddels begonnen, onwijs spannend allemaal!
Oh leuk hoor, hoop dat jij ook snel zwanger bent! Ja 2 is de leeftijd dat je ineens een gesprekje met je kind kunt voeren, haha. Dat ik niet meer voor de vorm zeg ‘Hoe was het op kdv?’ Maar dat hij antwoordt dat hij gespeeld heeft. En ‘grappig’ zegt als hij moet lachen. Maar ik vind het alleen maar leuker worden naarmate hij ouder wordt.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
lux- schreef:
29-05-2019 07:36
Oh leuk hoor, hoop dat jij ook snel zwanger bent! Ja 2 is de leeftijd dat je ineens een gesprekje met je kind kunt voeren, haha. Dat ik niet meer voor de vorm zeg ‘Hoe was het op kdv?’ Maar dat hij antwoordt dat hij gespeeld heeft. En ‘grappig’ zegt als hij moet lachen. Maar ik vind het alleen maar leuker worden naarmate hij ouder wordt.
We gaan zien hoe t loopt!

Ja ik herken het aan mn neefje, dies ook 2.. echt wat heeeerlijk. Een en al liefde!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Lux!
Ben je er nog? :hello: Ik wel weer!
Had ook niet zoveel te melden, we zijn lekker op vakantie geweest en eigenlijk helemaal niet bezig geweest met het hele traject.
Afgelopen dinsdag weer bij de kliniek geweest en we gaan 16 aug beginnen! Vind het best spannend, ineens moet ik een spuit bij mezelf gaan zetten, zonder even te kunnen oefenen o_o
Maar heb er ook zin in, let's go!

Weten jullie al meer? Moet je ook aan de hormonen of laten jullie de cryo terugplaatsen in een natuurlijke cyclus? Dat kan ook toch?

Nog meer meiden die bijna gaan beginnen?? Schrijf mee!!
Alle reacties Link kopieren
Hee Mimi! Zeker ben ik er nog! Lekkere vakantie gehad? Wij zijn ook alweer geweest (helaas ;-D ). Was heerlijk! :)

Spannend dat je gaat beginnen! Misschien gaan we dan wel redelijk gelijk op straks. Ik verwacht 3 september mijn hopelijk laatste menstruatie en dan gaan we mijn cyclus vervolgen. Ik hoef alleen 1x ovitrelle te spuiten om de eisprong te timen, voor de rest doe je niks bij een cryo, dus heerlijk! Want vond dat spuiten niet echt pijnlijk ofzo, maar het is ook geen feest.

En bij de decapeptyl zaten soms vrij botte naaldjes, die waren wel vervelend.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
..
elisboompje wijzigde dit bericht op 15-02-2021 13:32
99.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hee!

Ik ga dit topic volgen en wellicht ook meeschrijven. Ik heb ook meegeschreven in het andere topic. Gelukkig heb ik na 2 ivf behandelingen en 3 terugplaatsing een mooie zoon mogen krijgen :heart:

Hij is nu 9 maanden oud en het begint weer te kriebelen! Ik moet wachten tot november waarschijnlijk omdat ik een keizersnede heb gehad. We willen na onze vakantie in september een afspraak maken om de mogelijkheden door te nemen. Gelukkig hebben we nog 2 cryo's over.

Mimi en elisboompje heel veel succes met de behandeling! Ik vond het pittig maar dat is voor iedereen anders.

Lux, ook voor jou weer een spannende tijd!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Elis, wat fijn dat je zo positief in het traject staat en wat leuk dat je mee komt schrijven!
Hoe lang waren jullie al bezig? Weet je de reden dat het niet lukt bij jullie?

Wij zijn heel open over de IVF’s geweest altijd. Dat vond ik in het begin heel spannend, maar kreeg superveel support en ervaringsverhalen te horen. Nu vind ik het fijn om dat ervaringsverhaal voor anderen te kunnen zijn. Maar doe wat goed voelt, da’s heel persoonlijk.

@Rucio: heeee meid! Da’s ff geleden! Hoe is het met jou! Je zoontje alweer 9 maanden, wat fijn na alles! Fijn dat het ook zo goed gaat dat jullie al aan een tweede denken :high5: zou leuk zijn als je aan komt sluiten! :bigkiss:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Elisboompje en Rucio!
Je kan er al niet meer onderuit Rucio, je schrijft al mee haha! nee hoor, zonder gekheid, lezen is ook altijd goed natuurlijk!

Bij mij is het niet afhankelijk van mijn cyclus, want ik moest bij mijn laatste ongesteldheid in juli aan de pil. Lekker tegenstrijdig, zo voelde het ook wel, maar alles voor een goede planning. Dit is puur om mij in te kunnen plannen in de kliniek, en zo ongeveer de punctie te kunnen plannen. Dat lukt natuurlijk niet op de dag, maar wel in een bepaalde week en zo voorkomt de kliniek dat ze alle puncties tegelijkertijd krijgen.
Ik moet zeggen, ik vind het nu wel prettig. Ik weet precies wanneer ik moet spuiten, 4 dagen later met de pil stoppen dan 4 dagen later andere spuit erbij, goed schema.

@Rucio, leuk dat het alweer gaat kriebelen... en ook fijn dat je nog cryo's overhebt, wat zou dat mooi zijn als het daarmee lukt! heb je ook niet zoveel leefstijdsverschil ertussen (hier jaloers, ik dacht iets van 2 jaar ertussen, dat wordt nu sowieso al 4 jaar :-( ) Tip van mij voor je intake; laat goed naar je keizersnede litteken kijken. Mijn arts kijkt daar sowieso al heel goed naar, maar dit schijnt nog niet overal zo te zijn. Je hebt nl in je baarmoeder ook een redelijk groot litteken, wat een terugplaatsing kan bemoeilijken. Ik heb hiervoor afgelopen week een proefplaatsing gehad. Daarna heeft hij hiervan aantekeningen gemaakt in mijn dossier, waar ze rekening mee moeten houden voor de echte terugplaatsing. Ook moet er niet teveel vocht bij het litteken zitten inwendig, want dat verlaagt de kans op een goede innesteling. Ik wil je niet bang praten hoor, zeker niet, maar het schijnt dus best wel een belemmering te kunnen zijn. Het heet ook wel Niche, google maar eens.

Leuk dames, we zijn al met 4!
Al bijna tijd voor eens schema? Niet dat ik dat kan hoor :nerd:

Fijne dag!
Alle reacties Link kopieren
Elisboompje schreef:
09-08-2019 13:52
Hoi dames,

Ik zou wel mee willen schrijven. Wij hebben nog geen kinderen maar starten eind augustus/begin sept met ivf/icsi, wanneer is een beetje afhankelijk van mijn cyclus (helaas niet regelmatig).

Ik deel (ondanks geen kinderen) wel het positieve gevoel. Schijnbaar is dit voor ons nodig om zwanger te raken en dat is oké. Wij staan er allebei in dat het wel goed moet komen (zijn we te positief?). Wie weet denk ik er over een poos veel minder blij, maar dat zien we dan wel weer. :lol:

Ik vind het spannend hoe ik op de hormonen ga reageren.

Mimi, spannend dat je volgende week al gaat beginnen. Lekker snel! Jij doet de korte cyclus?

Lux, fijn om te horen dat het een eerste x meteen raak kan zijn! Klinkt wel goed een cryo terugplaatsing, stuk minder hormonen.

Hebben jullie het aan veel mensen in jullie omgeving verteld? Waarom juist wel of niet?
Ik vind het best lastig hoe met dit onderwerp om te gaan in mijn omgeving.
Krijg best vaak de vraag 'wanneer komt er een tweede?' :hamer: Dat zijn vaak ook al mensen die niet dicht bij je staan, want anders stel je de vraag niet op deze manier, maar toch, krijg hem regelmatig. Mijn antwoord is dan ook vaak, 'tja, je besteld ze niet he?', maar heb ook wel es wat pissig gereageerd; Wordt morgen bezorgd, tussen 9 en 12 uur :yes: .
Op mijn werk weten er 3 collega's van, maar dat moet ook wel ivm veel weg zijn.
Paar vriendinnen weten het en ouders en broers/zussen.
Maar vertel het lang niet aan iedereen. Ook omdat ze dan blijven vragen hoe het gaat en daar heb ik lang niet altijd zin in.
Op dit moment vind ik het dus ook lastig, ga ik precies vertellen waar ik sta in het traject? Dan weten ze dus ook gelijk of het wel of niet gelukt is, en juist dat wil ik zo graag zelf beslissen wie en wanneer ik dat wil delen.
Daarnaast zit mijn vriend er helemaal niet op te wachten om alles maar aan de grote klok te hangen, dit is soms ook wel weer een dingetje tussen ons, want soms heb ik wel heel erg de behoefte om het met mijn vriendinnen te bespreken. Ingewikkeld hoor.
Hoe hebben jullie dit gedaan?
Alle reacties Link kopieren
.
elisboompje wijzigde dit bericht op 15-02-2021 13:32
99.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Yup. Dead regular met 25 dagen precies. Kan de klok erop gelijk zetten haha. Dus moet voor echo’s komen en als de eicel bijna rijp is spuit ik ovitrelle zodat de timing precies klopt. Dan gaan ze ook het cryootje ontdooien.

Ik heb nog geen medicatie gehaald (is maar 1 spuit dus komt wel) en heb eerder cold feet dan dat ik wil beginnen :hihi:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
.
elisboompje wijzigde dit bericht op 15-02-2021 13:33
98.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja. En omdat ik denk dat ik nooit meer ga slapen als er eenmaal een tweede is :P
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
.
elisboompje wijzigde dit bericht op 15-02-2021 13:33
0.00% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven