Het wachtbankje - Tussen ovulatie en menstruatie--deel 11

25-05-2019 10:15 4052 berichten
Het vervolg op deel 10 van het wachtbankje tussen je ovulatie en menstruatie.
Je kan hier tijdens de wachtweken even bijkletsen en van alles delen.

Wees welkom!

Je kan hier zelf je NOD en andere informatie over jezelf aanpassen in dit bericht.
Dit doe je door in te loggen met de volgende gegevens:
Naam: wachters
Wachtwoord: wachtbank

Je kunt zelf kiezen of je dit kenbaar wilt maken.

[/
NaamNODRondeage v/mBijzonderheden
Maya8829-101931/33Gestart in december 2017. Langere cyclussen (35+)
Zonnetje1989 14-11 15301e kindje
Mallelein17-111132/371e kindje, miskraam in december '18
AmericanGirl1983?1735/36IUI ronde 5 - Geen bijzonderheden uit onderzoeken
Mies22?1729/331e kindje, onregelmatige en lange cyclus (35-42 dgn)
Maída?123/311e kindje, geen idee van cyclus
Lynntje22?327/27Geen
Maillootje?328/32Geen
Bacon?529/31Gestart in oktober 2018, toen al twee jaar geen pil, gemiddeld om de 7 maanden een menstruatie. Geen cyclus dus. Nu puregon en pregnyl. Voor mij 2e kindje, vriend 1e
Vanessakusje1987?1432/452e kindje, mk 2015 18 wk, mk 2016 13 wk, 2017 gebr vl met 15 wk, kindje geboren met 33 wk

:cheer2: Zwanger in augustus! :cheer2:
Karavaan
Troela89 :redrose:
Kirstenvdveen :redrose:
Flamingos

:cheer2: Zwanger in september! :cheer2:
OkkiePetite

:cheer2: Zwanger in oktober! :cheer2:
Babyboom
anoniem_638338a67ac5b wijzigde dit bericht op 25-10-2019 14:08
43.68% gewijzigd
Kirsten gefeliciteerd dat is goed nieuws 😘

Bacon wat stom dat het niet gegroeid is hoop dat je vrijdag omhoog mag en dat er dan eindelijk iets door gaat groeien.

Hier nog steeds erg kramp en zere onderbuik maar bloedverlies lijkt echt wel een stuk minder te worden 🤔
Vanmorgen stroomde het echt nu met de wc gaan ligt er veel minder bloed in de wc en maandverband. Vind ook eerlijk gezegt dat ik genoeg bloed ben verloren heb het zelfs een beetje koud
Alle reacties Link kopieren
@Troela...pff ik snap dat je de hoop kwijt bent. Zeker omdat je ook echt stolsels verliest. Maar misschien is het idd nog oud bloed van je vorige miskraam ook omdat je aangeeft dat je toen zo weinig bloed/ stolsels verloren bent. Killing zeg dat je nog een nacht moet wachten. Hopen op een wonder morgen :hug:

@Kirsten, nou zo hoort het ook met dat contract. Al gebeurt dat natuurlijk niet altijd netjes. Ben je nog niet alles kwijt denk je? Krijg je nog een echo?

@Bacon, wat ontzettend naar dat ze niet verder gegroeid zijn (6) . Ging het eerder wel goed met die medicatie? Of zijn jullie net gestart? (sorry jou verhaal gemist toen je hier begon mee te schrijven).

Ik heb niet echt last van m'n stemming door m'n hormonen.. Ben alleen maar bezig de dag door te komen. De misselijkheid is zo sterk aanwezig. De hele tijd het gevoel bijna te moeten kotsen (maar dat hoef ik niet). Zelfs crackers krijg ik bijna niet weg.
Morgen nog even uitzitten op m'n werk en als de echo vrijdag goed is dan moet ik even overleggen op m'n werk hoe ik het ga doen..
Hoe deden jullie dat met werk Frozen, June en Naatje? Hebben jullie gewoon helemaal doorgewerkt? Ik stuur je een PB Frozen.
Alle reacties Link kopieren
Nijn rot hè die misselijkheid. Ik werk deze zwangerschap niet: eerst ziekgemeld want overspannen na de tweede mk die tegelijk kwam met het nieuws dat mijn moeder kanker had. Daarnaast had ik me sowieso ziek moeten melden met die misselijkheid want auto rijden lukte me al amper zonder tussendoor de auto aan de kant te zetten door de duizeligheid. Ik had dagen dat ik niet veel meer kon dan wat rondhangen op de bank en ik zin had met mijn hoofd tegen de muur te bonken van ellende. En dan nog een peuter rondlopen ook was niet mals.

Nu nog steeds niet aan het werk want geestelijk wel weer hersteld maar nul focus nog en ik mag geen stress hebben van mijn artsen omdat ze niet weten waardoor de miskramen kwamen. En omdat ik overspannen deze zwangerschap in ging willen ze nul risico lopen. En ik ook.

Gelukkig was de heftigheid bij mij tijdelijk. Nog steeds vreselijk misselijk maar ik val (bijna) niet meer af en kan af en toe zelfs normaal avondeten. Ook weer klein bakje yoghurt of wat fruit is weer mogelijk. Nu net zo misselijk als op het toppunt van misselijkheid met mijn dochtertje, daar is prima mee te leven.

De heftige periode duurde bij mij van week 6/7 tot week 15/16 ongeveer.
Alle reacties Link kopieren
Nijn, moet je je misschien toch maar ziek melden? De misselijkheid klinkt echt heftig.
Jij en je kindje zijn belangrijker, ook al weet ik dat je een belangrijke job hebt, ze redden zich wel ;)
Je hebt ook klote nachten gehad.
Morgen maar eens lekker dagje in bed, met crackers en series en kindje mooi naar school. Vind ik een beter plan!
Alle reacties Link kopieren
Nijn naast de misselijkheid gaat ook meespelen dat je, doordat je weinig eet, duizelig wordt en licht in je hoofd. Ik kon me nergens meer op focussen en voelde me steeds moe en slap.
En nog steeds niet optimaal, of je aan een stuk door de griep hebt of een afgrijselijke kater.

Ik zou me ziek melden als ik jou was als het zo erg opspeelt. Pak rust, verg niet teveel van je lijf want het is best heftig! En zoals Moos al zegt: dat kindje in je buik is belangrijker dan wat dan ook, en zeker je baan. Bij ziekte door zwangerschap krijgt je werkgever gewoon geld van het UWV waarvan ze een vervanger kunnen inhuren. Dus voel je daar zeker niet schuldig over!
Alle reacties Link kopieren
nijn ik heb me eigenlijk geen dag ziek gemeld, en gewoon gewerkt. Op werk ook echt wel verschrikkelijk misselijke dagen inclusief overgeven gehad. Achteraf vraag ik me nu af waarom ik me eigenlijk niet gewoon ziek gemeld heb hahaha.

Bij mij viel de vermoeidheid reuze mee door medicatie.
Misselijkheid voornamelijk in de ochtend heel heftig, maar toch steeds blijven eten ondanks misselijk en overgeven verlichte het wel een beetje.

Ik ben echt vanaf week 6 t/m week 17/18 wel misselijk geweest en zelfs daarna nog af en toe een dagje.
Ik heb je pb beantwoord
Alle reacties Link kopieren
@frozen gaat tot nu toe eigenlijk hartstikke goed met de luchtjes. Moet nog tot 23:00.

@nijn ik merk altijd dat als ik niet eet ik misselijk word. Dus hoe moeilijk het ook is toch proberen om een biscuitje of een beschuitje of iets lichts erin te krijgen.
@ troela wat spannend zeg. Hopelijk kun je vannacht wat slapen. Hoop zo voor je dat het allemaal goed is. Hoe vaak hoor je wel niet dat ze in het eerste trimester bloedingen hebben gehad en uiteindelijk toch goed is gegaan. Maar snap je gevoel zo goed. Ik had zelf de hoop ook verloren als ik het zelfde zou hebben.
Ga voor je duimen dat morgen het hartje klopt.

@ nijn klopt is inderdaad ook zo, maar helaas in de praktijk werkt het helaas vaak anders. Maar ondanks ze soms hun zo slecht kunnen verplaatsen in een ander hun gevoel zijn ze dus hier wel weer schappelijk in.
Nou eigenlijk is het niet eens nodig om 1 keer per dag mijn maandverband te verschonen zo weinig bloed komt er. Aangezien mijn baarmoederslijmvlies vorige week vrij dik was ongeveer 1.2 verwachte de fertiliteit arts ongeveer het zelfde als een hevige ongesteldheid. Dus verwacht nog niet dat het nu klaar is. Maar zou sowieso nog een echo krijgen om te kijken of het schoon was.
Wat de anderen ook al zeggen, meld je ziek Meid. Dit is zo echt geen doen zo. Lijkt me ook niet dat je zo goed je werk kunt doen. Gebruik je trouwens al medicijnen tegen de misselijkheid?

@ naatje na je zwangerschap komt het werken wel weer hoor! Eerst maar goed aan jezelf denken. Eerst goed herstellen. Hoe gaat het nu, begin je je alweer een klein beetje beter te voelen?

Wat vonden jullie van dat programma van gisteravond: niets liever dan een kind.
Vond het best wel heftig, vooral toen dat stel die in Duitsland lopen een negatieve test hadden. Ik huilde met hun mee.. zo herkenbaar. Zo waren er nog een paar stukjes.
Alle reacties Link kopieren
Dag lieve meiden, ik ben weer terug in Nederland en jeetje...wat is er veel gebeurd!

@Kirsten, wat ontzettend verdrietig dat het weer niet goed zit. En daarnaast ook naar dat het nog niet op gang komt. Wat oneerlijk is het toch allemaal. Heel veel sterkte.

@ Okkie, wow! Gefeliciteerd! Ik kreeg overal kippenvel toen ik je berichtje was! Hoe bitterzoet dat je nu weer hetzelfde traject in gaat. Zo mooi hoe je erover praat. Sterk mens!

@ Mijk, gefeliciteerd! Ik zei eerder al dat jij diegene zou kunnen zijn die jaloersmakend snel zwanger zou zijn en kijk eens aan! Fijn om te lezen dat het ook eens 'gewoon snel' kan gaan. Fijne zwangerschap en succes op je werk.

@ Karavaan, yeah voor de goede echo!

@ Maya, gecondoleerd. Wat vreselijk. Heel veel sterkte voor iedereen.

@ Troela, jeetje wat een spanning. Hang in there! Ik heb mijn vruchtzakje destijds wel gevonden. Ik had toen al 2 dagen bloedverlies en kreeg ineens enorme krampen. Heb toen 2 uur met krampen en koorts in bed gelegen en toen ik daarna naar de wc ging voelde ik dat ik een soort besje verloor. Dat heb ik uit de wc gevist en schoongemaakt. Het was een stuk taaier en een begin van de navelstreng (denk ik) was te zien. Wij hebben het begraven op een mooi plekje in de buurt.

@ Moos, mijn duimen draaien overuren voor je op de wachtbank! Ik gun het je zo!

@ Bacon, bij jou gaat het nog niet van harte lees ik. Klote joh!

Ik ben vast mensen vergeten, sorry. Ik leef wel met jullie mee!

Wij hebben een heerlijke vakantie gehad waarin ik alles heb gedaan, gegeten en gedronken wat ik zwanger niet zou hebben gedaan. Lichamelijk niet echt uitgerust, want ik wil alles zien op vakantie, maar mentaal juist wel.

De afgelopen 3 weken zijn alle vrouwen bevallen die tegelijk met mij zwanger werden. Zowel kennissen als bekende Nederlanders. Mijn vriendin die op de week gelijk liep is vorige week bevallen. Pittig. Vandaag vond ik een brief in de brievenbus van ouders van nu, over 1 of andere aanbieding. Geen idee hoe ze aan mijn adres komen. Zou dit van moeders van moeders kunnen zijn? Vooral omdat het rond mijn uitgerekende datum komt? Anyhow... Ik vond het nogal lomp en confronterend.
Ik ben van plan om deze ronde de digitale ovulatietesten van cb te gaan gebruiken. Ik zag dat er 2 varianten zijn, hebben jullie hier ervaring mee?
Lieve meiden wil jullie allemaal even bedanken voor jullie meedenken, bemoedigende en troostende woorden jullie hebben me echt door deze dag heen getrokken omdat jullie zo lief waren om te reageren. Ik ken jullie allemaal niet maar heb vandaag veel meer aan jullie gehad dan me eigen vrienden etc jullie begrijpen zoveel beter waar je door heen gaat dus dankjewel daarvoor ❤️

Ik ga een poging doen tot slapen net maar een heel klein beetje bloed in me maandverband die ik al 2 uur in had en met plassen helemaal niks in de pot. Begin nu ook echt een beetje angstig te worden voor morgen ben namelijk heel bang dat die harde plons vanmiddag in de wc me vruchtje was en geen stolsel al zag het er wel allemaal ongeveer het zelfde uit qua kleur etc... We zullen het morgen weten denk ik dan maar. Heb inieder geval genoeg vragen opgeschreven.

Dikke kus jullie zijn allemaal kanjers van vrouwen 😘😘❤️
Och lieve troela wat een narigheid en onzekerheid. Ik hoop dat je een beetje slaapt en morgen een wonderlijk mooie echo hebt!
Alle reacties Link kopieren
Troela, sorry, ik had gisteren een heel drukke dag. Wat moet je een lastige dag gehad hebben. Bij mij was het vruchtje lichter dan de rest. Ik voelde het echt uit me gaan. Ik duim voor een mooie echo straks!!

Nijn ik heb doorgewerkt. Ik rende ongeveer 7 keer per dag naar de wc als het niet meer was en probeerde steeds iets te eten om het vol te houden. Maar zoals mijn verloskundige laatst zei ben ik een uitzonderlijk geval en is het echt niet nodig om door te werken! Nu werk ik niet meer volledig en waarschijnlijk is volgende week mijn laatste week. Denk goed om jezelf. Mijn verloskundige zei: misselijk zijn is een kwaaltje, maar als het je leven zo overneemt is het geen kwaaltje maar een ziekte. En ga er ook zo mee om! Neem dat maar aan van deze eigenwijze vrouw 🙄
Alle reacties Link kopieren
Troela heel veel sterkte en succes vandaag. Mijn duimen draaien!
Hoe laat mogen jullie ook alweer?
Alle reacties Link kopieren
Troela, wat moet jij je kut voelen, en zoals je weet ben ik expert hierin.
Mijn ms zijn ms met gemiddeld 12 mandarijn formaten stolsols.
In alle 3 de zwangerschappen veel bloed verloren, in zw 2, zo erg dat ik opgenomen werd.
Kindje leefde ook nog! Week later verloor ik 2 liter in 1 uur en toen bleken mn vliezen te zijn gebroken, nies van gemerkt, einde van de dag spoed curettage omdat ik 2 liter in een uur verloor.

Maar, thuis ook het levende bewijs van een peuter van 1,1/2 jaar.
Wel een opname van 4 mnd ziekenhuis en 4x rennend over de gang naar vk omdat ze dachten en nu komt ze (ivm stuwende bloedingen) maar nee hoor. En op t moment dat net de ks gepland was (week later) en ik al een nacht lang in bed had lopen mopperen van een zere rug en benen was ze er binnen een uur op de OK maar wel natuurlijk niet van gemerkt dat t zover was.

Dus het kan alle kanten bij je op. Ik verloor ook steeds lever kleur glimmende gladde stolsols, in beginsel dacht ik dat zijn stukjes vruchtzak ofzo maar ook bij stolsols kan het van groot naar klein licht naar donker. En ook al zit je hele baarmoeder vol, sommige stolsols (hematomen) komen met de bevalling mee en sommige ruimt t lichaam zelf op en die komen nooit naar buiten (heb 100 fotos als bewijs van tijdens mijn zwnagerschappen zowel in mn buik als in de pot)

Ik wens je veel sterkte toe bij de echo over een uur!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte vandaag Troela!
Ik duim voor een wonderecho :bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
Nijn knuffel voor jou!

Ik heb ook altijd doorgewerkt weliswaar met emmersafenne.

Ik gebruikte altijd action ovu en dan daarnaast cb digitaal ter controle met dubbele hormoon.
Nu van een lieve viva gewone cb gekregen en die zijn ook top.
(eigenlijk slaat alles gewoon bij mij aan)
Dankjullie wel lieve meiden.

9 uur afspraak. Bloedverlies is nog minimaal gister tot vanmorgen geen krampen gehad en nu ik in beweging ben gaat me buik weer zeer doen. Me hart klopt als een bezetene denk dat ik nog nooit in me leven zo gespannen ben geweest ik hou jullie op de hoogte 😘😘
Alle reacties Link kopieren
Wat heb jij toch ook mega veel meegemaakt Vanes. Hoe gaat het nu met jullie?

Troela, wens je vandaag veel sterkte en hoop alsnog op een wonderecho.
Hoe voel je je vandaag?

Kirsten, wat fijn van je vaste contract! Even iets positiefs in deze tijd. :bigkiss:
Hoe ziet jullie vervolg er nu uit?

Over de ovulatietesten van cb; zou zeker niet de knipperende bestellen, kunnen dagen lang knipperen, maar de vaste. Veel duidelijker!
Nijn geeft niets haha dit is de 2e ronde dat we puregon en pregnyl gebruiken. De 1e keer direct een mooi eitje met 75 eenheden. Nu groeit ie niet door dus :(
Daarvoor aantal maanden clomid gebruikt dat was voornamelijk ellende.

Troela succes denk aan je!!
Alle reacties Link kopieren
Troela wat een achtbaan! Ik duim voor je :bonk: .

Nijn ik ben ruim 1,5 week thuis geweest. Waarom zou je jezelf zo pushen? Als je zoveel moet overgeven is het geen kwaaltje maar ben je ziek!

Zo nu weer snel aan het werk, het is eigenlijk te druk.
Alle reacties Link kopieren
Eens met Leeuw en de rest Nijn! Gouden regel tijdens de zwangerschap: luisteren naar je lichaam. Werken terwijl je zo misselijk bent, dat is geen goede combinatie. Ze vinden wel een oplossing, echt! En niet nadenken over hoe lang je dan misschien thuiszit voor de misselijkheid afneemt, want dat doet er niet toe. Eerst rust nemen. Doen hoor! Ik moet streng zijn :bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
Troela, ik denk aan je. Ik hoop zo op een mooi/goed bericht...
Veel sterkte (at the moment).. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ben echt zenuwachtig voor je troela, Please laat het een wonderkindje zijn!
Hier ook al een paar keer de pagina ververst. Hoop zo op goed nieuws!!
Alle reacties Link kopieren
Troela lieverd ik denk aan je!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven