Zwanger met koperspiraal

25-05-2019 19:35 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk ben ik erg voorbarig met dit topic, maar ik maak me zorgen. Zou over 5 dagen ongesteld moeten worden (ben erg regelmatig), maar verloor vandaag klein beetje bruin bloed.
Nu dacht ik, straks is het innestelingsbloed.
Ik zou het natuurlijk gewoon los moeten laten en over 5 dagen testje doen, maar ik maak me zorgen.
Heeft iemand ervaring hiermee? Mocht het zo zijn moet volgens mij zsm mijn spiraal verwijderd worden en is er kans op een miskraam. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Alle reacties Link kopieren
Als een koperspiraal goed geplaatst is is die > 99% effectief. Waarom vertrouw jij niet op je spiraal?
Alle reacties Link kopieren
Het kan in de eerste maanden na plaatsen je menstruatie beeninvloeden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
erizito schreef:
25-05-2019 19:43
Als een koperspiraal goed geplaatst is is die > 99% effectief. Waarom vertrouw jij niet op je spiraal?
Vanwege wat bloedverlies terwijl TO dat pas over 5 dagen verwacht.

Het lijkt mij nogal voorbarig om je nu al zorgen te maken. Eerst maar eens afwachten of je niet over een paar dagen gewoon ongesteld wordt.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
5 dagen voor je menstruatie al zorgen maken, terwijl je gewoon goede anticonceptie hebt, is wel een beetje voorbarig hoor.

Misschien bij 5 dagen overtijd als je echt heel regelmatig bent...

Maar goed je hebt speciale vroegtesten, tot 6 dagen voor je menstruatiedatum. Doe er zo 1, dan kun je hopelijk ontspannen, want wij kunnen niets zinnigs zeggen.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
25-05-2019 19:46
Het kan in de eerste maanden na plaatsen je menstruatie beeninvloeden.
Ik zit niet meer in de eerste maanden na het plaatsen :-)
Dan nog kan je menstruatie ook een paar dagen te vroeg zijn.
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
25-05-2019 19:48
Vanwege wat bloedverlies terwijl TO dat pas over 5 dagen verwacht.

Het lijkt mij nogal voorbarig om je nu al zorgen te maken. Eerst maar eens afwachten of je niet over een paar dagen gewoon ongesteld wordt.
Ja het is ook nog al voorbarig... Ik ga proberen het gewoon los te laten en als ik niet ongesteld word maar een test ...
Alle reacties Link kopieren
Dropdrop schreef:
25-05-2019 19:49
5 dagen voor je menstruatie al zorgen maken, terwijl je gewoon goede anticonceptie hebt, is wel een beetje voorbarig hoor.

Misschien bij 5 dagen overtijd als je echt heel regelmatig bent...

Maar goed je hebt speciale vroegtesten, tot 6 dagen voor je menstruatiedatum. Doe er zo 1, dan kun je hopelijk ontspannen, want wij kunnen niets zinnigs zeggen.
Zo'n vroegtest is misschien wel een idee, kan ik het misschien loslaten :-)
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
25-05-2019 19:48
Vanwege wat bloedverlies terwijl TO dat pas over 5 dagen verwacht.
.
Ik bedoelde het meer algemeen, met zulke betrouwbare anticonceptie is er geen aanleiding voor.
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
25-05-2019 19:48
Vanwege wat bloedverlies terwijl TO dat pas over 5 dagen verwacht.
.
Ik bedoelde het meer algemeen, met zulke betrouwbare anticonceptie is er geen aanleiding voor. Ik vraag me af waarom TO dat wel doet.
Alle reacties Link kopieren
Zon goede anticonceptie vind ik dit niet hoor,ik werd gewoon zwanger met de koperspiraal.....
c'est le ton qui fait la musique
Alle reacties Link kopieren
erizito schreef:
25-05-2019 20:04
.
Ik bedoelde het meer algemeen, met zulke betrouwbare anticonceptie is er geen aanleiding voor.
Waarschijnlijk heb je gelijk. Ik hoop het maar :-D
Alle reacties Link kopieren
snert schreef:
25-05-2019 20:06
Zon goede anticonceptie vind ik dit niet hoor,ik werd gewoon zwanger met de koperspiraal.....
En hoe is dit bij jou verdergegaan?
Alle reacties Link kopieren
Wil je graag zwanger zijn?

Een beetje bruinverlies zegt niets over een eventuele zwangerschap. Grote kans dat het gewoon spotting is.. En je
menstruatie wat eerder begint.

Koperspiraal is gewoon betrouwbaar indien goed geplaatst.
Alle reacties Link kopieren
Enigme schreef:
25-05-2019 20:11
Wil je graag zwanger zijn?

Een beetje bruinverlies zegt niets over een eventuele zwangerschap. Grote kans dat het gewoon spotting is.. En je
menstruatie wat eerder begint.

Koperspiraal is gewoon betrouwbaar indien goed geplaatst.
Nee, nu zeer zeker niet. Als het zo is, komt het helemaal goed, want dan is het van harte welkom, maar het zou qua timing echt beroerd zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik wou echt niet meer zwanger zijn,zeer grote kans op complicaties,ook in vorige zwangerschappen.
Daarbij boven de 45,dus zo vroeg mogelijk weg laten halen,rationeel gezien de beste keuze,maar nooit moet iemand zeggen dat dit een makkelijke keuze is,ik word witheet van die anti abortus lui.
c'est le ton qui fait la musique
Alle reacties Link kopieren
snert schreef:
25-05-2019 20:15
Ik wou echt niet meer zwanger zijn,zeer grote kans op complicaties,ook in vorige zwangerschappen.
Daarbij boven de 45,dus zo vroeg mogelijk weg laten halen,rationeel gezien de beste keuze,maar nooit moet iemand zeggen dat dit een makkelijke keuze is,ik word witheet van die anti abortus lui.
Ja je hebt ook niet voor niks een spiraal. Treurig dat je toch zwanger werd.
Snap dat je daar witheet van wordt!
snert schreef:
25-05-2019 20:06
Zon goede anticonceptie vind ik dit niet hoor,ik werd gewoon zwanger met de koperspiraal.....
Ik ook. Mijn zoon is in februari 2 geworden. Maar ik testte pas bij 15 dagen overtijd positief en bleek latere eisprong te hebben gehad.
Jeetje, snert, wat een verhaal.
:hug:
Kun je nog wel de draadjes voelen? Ik ben mijn koperspiraal namelijk een aantal jaar geleden verloren tijdens een heftige menstruatie. Ben toen gelukkig niet zwanger geworden.
Alle reacties Link kopieren
1-Aapje schreef:
25-05-2019 20:22
Ik ook. Mijn zoon is in februari 2 geworden. Maar ik testte pas bij 15 dagen overtijd positief en bleek latere eisprong te hebben gehad.
Jeetje, en dan moest de spiraal zeker zo snel mogelijk verwijderd worden?
En die eerste weken heb je dan ws ook gewoon alles gegeten en gedronken. Lijkt me ook vervelend idee.
Maar een gezonde zoon?
Alle reacties Link kopieren
Fl0rence schreef:
25-05-2019 20:35
Kun je nog wel de draadjes voelen? Ik ben mijn koperspiraal namelijk een aantal jaar geleden verloren tijdens een heftige menstruatie. Ben toen gelukkig niet zwanger geworden.
Nee, maar dat is me eigenlijk nooit gelukt! Heb ik ooit geprobeerd, maar krijg dat niet voor elkaar.
Maar je had niet gemerkt dat je hem verloor?
CeruleanCharm schreef:
25-05-2019 20:40
Nee, maar dat is me eigenlijk nooit gelukt! Heb ik ooit geprobeerd, maar krijg dat niet voor elkaar.
Maar je had niet gemerkt dat je hem verloor?
Nee, waarschijnlijk in de wc gevallen, echt geen idee. Had die maand heel erge krampen.
Alle reacties Link kopieren
Fl0rence schreef:
25-05-2019 20:43
Nee, waarschijnlijk in de wc gevallen, echt geen idee. Had die maand heel erge krampen.
En had jij al lang een spiraal? Want hij zat bij mij een aantal maanden geleden sowieso goed en toen zat hij al bijna een jaar. Ik begreep dat,hoe langer hij zit, hoe betrouwbaarder.

Maar misschien ben ik mezelf aan het overtuigen ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven