Help, zwanger!

30-05-2019 14:25 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
grote schrik!

van de week kwam ik er achter dat ik zwanger ben. Geheel ongepland nadat we hadden besloten dat ons gezin compleet was met 2 kinderen en ironisch genoeg een paar dagen voor de vasectomie van mijn man.

En nu? Wat te doen? Het komt echt ontzettend slecht uit. In augustus betrekken we een schapenboerderij en vanaf september verwachten we onze eerste lammeren. Ik kan en wil mijn man daar niet alleen voor laten op draaien.

Sowieso word het eerste jaar gewoon heftig om alles onder de knie te krijgen. Trekken we het dan wel met nog een extra kleintje erbij?

Ik slinger echt heen en weer tussen er voor gaan en afbreken….

Wie heeft er wijze gedachten of ervaringen om met mij te delen?
Alle reacties Link kopieren
En als je de schapenboerderij, lammetjes en alles wat erbij hoort eens weg denkt? Zou het dan wel qua gevoel goedkomen denk je?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou in ieder geval die vasectomie even uitstellen. Hoe dan ook maakt dit veel gevoelens bij je los. Of je er nu voor kiest on het te houden of weg te laten halen.....
Alle reacties Link kopieren
Sjiraf schreef:
30-05-2019 16:37
En als je de schapenboerderij, lammetjes en alles wat erbij hoort eens weg denkt? Zou het dan wel qua gevoel goedkomen denk je?
Dan zou het best goed komen. Maar die omstandigheden zijn er nu eenmaal en die zijn niet uit te stellen.

Wij hebben destijds besloten om het bij twee te laten vanwege onze toekomstplannen in combinatie met mijn leeftijd. Ik word volgende maand 37 en als we zouden wachten tot we gesetteld zijn vind ik mezelf echt te oud. Vind het nu zelfs al op het randje.

De vasectomie hebben we dus ook gewoon door laten gaan. Deze situatie verandert wat dat betreft niets aan de redenen waarom we het bij twee wilden laten.

Overigens zal het feit dat we momenteel twee zeer karaktervolle meiden hebben lopen (1 dreumes, 1 peuter) ook vast niet helpen...
Alle reacties Link kopieren
Als ik jouw gevoel probeer samen te vatten is dat dan ‘ja.. maar..’?
Gezien jouw 'ik kan en wil mijn man daar niet alleen voor opdraaien' vraag ik me af of je jouw gevoelens al hebt besproken met je man? Misschien staat hij er daar heel anders in en gaat het jullie gewoon lukken, ook al zal dat misschien inderdaad heel hectisch zijn?
Snouth schreef:
30-05-2019 16:41
Ik zou in ieder geval die vasectomie even uitstellen. Hoe dan ook maakt dit veel gevoelens bij je los. Of je er nu voor kiest on het te houden of weg te laten halen.....
Waarom?
Wat vindt je man er van?

Ik zou het afbreken trouwens. Kan nu nog met een pil, dus ook minder fysiek last.
Oepsie? Is dat hoe je hier over denkt??
Alle reacties Link kopieren
erizito schreef:
30-05-2019 17:05
Als ik jouw gevoel probeer samen te vatten is dat dan ‘ja.. maar..’?
Dat is het denk ik ja. Wij waren nooit tegen het idee van een derde maar hebben puur op praktische gebied de keuze gemaakt om het bij twee te houden.
Alle reacties Link kopieren
Sproetjespost schreef:
30-05-2019 17:10
Gezien jouw 'ik kan en wil mijn man daar niet alleen voor opdraaien' vraag ik me af of je jouw gevoelens al hebt besproken met je man? Misschien staat hij er daar heel anders in en gaat het jullie gewoon lukken, ook al zal dat misschien inderdaad heel hectisch zijn?
Ik en mijn man hebben er zeker al veel over gepraat. En als we er voor gaan dan zal het uiteindelijk ook vast wel lukken. Maar hij maakt zich ook gewoon zorgen om mij en of ik dit fysiek en mentaal wel ga redden.
Onze levens zijn de afgelopen jaren al zo hectisch geweest en ieder jaar denken we weer, nu gaat het rustiger worden. Waarna er dan vervolgens weer iets bij komt kijken wat het hectisch maakt.
Alle reacties Link kopieren
Marigold1986 schreef:
30-05-2019 17:25
Oepsie? Is dat hoe je hier over denkt??

Laten we zeggen dat dit zeker niet gepland was.
Wat niet betekend dat als we besluiten er voor te gaan dat we er niet voor de volle 100% achter zouden staan.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees alleen maar praktische bezwaren.
En de meeste praktische bezwaren daar is wel een oplossing voor te vinden.
Ik lees van jou in ieder geval niet een ‘ik weet 100% zeker dat ik dit beslist niet wil’.
Praat met je partner, en kijk waar jullie samen op uit komen.
Alle reacties Link kopieren
Oepsie123 schreef:
30-05-2019 17:31

Onze levens zijn de afgelopen jaren al zo hectisch geweest en ieder jaar denken we weer, nu gaat het rustiger worden. Waarna er dan vervolgens weer iets bij komt kijken wat het hectisch maakt.
Ehhh dat doe je natuurlijk ook een beetje zelf. Kinderen kort op elkaar en als je met een dreumes en een peuter een schapenboerderij koopt... weet je dat het niet rustiger wordt.

Wat voor hulptroepen kun je aanboren? Kunnen jullie bijvoorbeeld een seizoenswerker in dienst nemen van jouw zwangerschapsuitkering? Ondernemers krijgen minimumloon zwangerschapsuitkering van de overheid.
Alle reacties Link kopieren
Het was makkelijker om te besluiten dat een derde praktisch niet uitkwam voordat er sprake was van een zwangerschap. Nu is de vraag wat je bezwaarlijker vindt: een abortus of een extra kind?
Alle reacties Link kopieren
Drop drop: wij wonen in het buitenland. En dat wat je krijgt voor zwangerschapsverlof is veel te laag om een seizoenwerker van te betalen.
En ja we doen het zelf maar op de een of andere manier lukt het ons ook niet om rustiger aan te doen zonder dat we kansen missen. Ooit komen we vast in rustiger vaarwater. Maar voor nu zit dat er gewoon nog even niet in. We hebben het er regelmatig over dat het ons best wel eens leuk lijkt om een ‘sleur’ te ervaren.

Ik denk dat wat erizito typt de spijker op z’n kop slaat.
Dikke knuffel, jullie komen er vast wel uit!
erizito schreef:
30-05-2019 18:04
Het was makkelijker om te besluiten dat een derde praktisch niet uitkwam voordat er sprake was van een zwangerschap. Nu is de vraag wat je bezwaarlijker vindt: een abortus of een extra kind?
Dit. Ik neem aan dat er goed nagedacht is over de voor en tegenargumenten voor een derde. Ik denk dat je die niet uit het oog moet verliezen en slechts op basis van emotie zo'n ingrijpende beslissing nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven