Buikkramp 4 weken zwanger

02-06-2019 06:33 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal. Ik heb een zoontje van 1 en kom er net achter dat ik 4 weken zwanger ben! Helemaal blij. Vandaag is mijn nod maar ben vannacht wakker geworden van de buikkrampen. Heel laag in de onderbuik. Dit duurde ongeveer 10 minuten. Ik ben net wakker en mijn onderbuik voelt nog steeds niet prettig. Echt het gevoel alsof ik elke minuut ongesteld kan worden. Ik herken dit niet vanuit mijn vorige zwangerschap. Ook omdat het de dag van mijn nod is. Nou weet ik dat het gewoon nog fout kan gaan maar is dit iets wat jullie herkennen ? Vind het zo vreemd dat de buikpijn precies samenvalt op deze dag.
Het kan natuurlijk zijn dat je alsnog ongesteld wordt. Maar het is afwachten, wie weet verdwijnt de pijn vanzelf.
Ik hbe eerste periode ook gewoon buikkramp gehad. Zoon is nu 3 maanden.
Alle reacties Link kopieren
Dat kan toch nog alle kanten op, maar waarom niet wachten met testen tot je daadwerkelijk over tijd bent?
Alle reacties Link kopieren
-Red- schreef:
02-06-2019 07:14
Dat kan toch nog alle kanten op, maar waarom niet wachten met testen tot je daadwerkelijk over tijd bent?
Omdat ik daar veel te nieuwsgierig voor ben. En de dag van je nod zou je normaliter toch gewoon kunnen testen?
Alle reacties Link kopieren
Ze hoeft zich toch niet te verklaren op welke dag ze test, vanaf nod is prima.

TO: gefeliciteerd! ik had de eerste weken ook menstruatie achtige krampen. Het is even afwachten, succes ;-)
Alle reacties Link kopieren
Renate333 schreef:
02-06-2019 07:37
Omdat ik daar veel te nieuwsgierig voor ben. En de dag van je nod zou je normaliter toch gewoon kunnen testen?
Stel dat het misgaat, dan zou je zonder testen gewoon ongesteld geworden zijn en je nu niet zo'n zorgen gemaakt hebben.

Maar goed: in mijn eerste zwangerschap had ik de eerste 3 maanden buikpijn rond de tijd dat ik anders ongesteld had moeten worden, alsof mijn lijf nog een soort cyclus had.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Winterluxi schreef:
02-06-2019 07:42
Ze hoeft zich toch niet te verklaren op welke dag ze test, vanaf nod is prima.

TO: gefeliciteerd! ik had de eerste weken ook menstruatie achtige krampen. Het is even afwachten, succes ;-)
Ze heeft dus voor nod getest.

En dat mag natuurlijk, maar dan krijg je dit soort gedoe.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
02-06-2019 07:45
Ze heeft dus voor nod getest.

En dat mag natuurlijk, maar dan krijg je dit soort gedoe.
Ik zou vandaag mijn nod hebben. Die paar uur doet het dan toch niet? Als ik morgen dezelfde buikpijn zou hebben zou ik mij net zo veel zorgen maken.
Alle reacties Link kopieren
Renate333 schreef:
02-06-2019 07:53
Ik zou vandaag mijn nod hebben. Die paar uur doet het dan toch niet? Als ik morgen dezelfde buikpijn zou hebben zou ik mij net zo veel zorgen maken.
Daarom voor een volgende keer: test pas als je echt overtijd bent.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
02-06-2019 07:44
Stel dat het misgaat, dan zou je zonder testen gewoon ongesteld geworden zijn en je nu niet zo'n zorgen gemaakt hebben.

Maar goed: in mijn eerste zwangerschap had ik de eerste 3 maanden buikpijn rond de tijd dat ik anders ongesteld had moeten worden, alsof mijn lijf nog een soort cyclus had.

Of juist heel ongewoon.

Doordat ik zo vroeg ook getest had, begreep ik waarom ik zo hevig ongesteld was. Het verliep allemaal net even anders dan normaal.

Omdat ik eerder een miskraam (maar dan met zes weken) had gehad kon ik dus zeggen dat het meer op een miskraam dan op een menstruatie leek.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
02-06-2019 08:16
Of juist heel ongewoon.

Doordat ik zo vroeg ook getest had, begreep ik waarom ik zo hevig ongesteld was. Het verliep allemaal net even anders dan normaal.

Omdat ik eerder een miskraam (maar dan met zes weken) had gehad kon ik dus zeggen dat het meer op een miskraam dan op een menstruatie leek.
Dit dus

Bij alle 3 de zwangerschappen had ik last van buikkrampen en bij 1 ging het mis. Ik snap dat je je druk maakt, maar je hebt er geen invloed op.
Alle reacties Link kopieren
Zolang je geen bloedverlies hebt naast de menstruatiepijn, dan proberen er vanuit te gaan dat het goed zit. Samentrekken of het groeien vd baarmoeder veroorzaakt menstruatiepijn. Waarom de één dat wel heeft en de ander niet, zoveel vrouwen en zoveel verschillende lijven.. En iedere zwangerschap is ook weer anders..

Uitsluitsel krijg je pas bij een echo... Adem in, adem uit :) en voorzichtig gefeliciteerd!
enigme wijzigde dit bericht op 02-06-2019 08:27
4.41% gewijzigd
Dat gemiep over dat je niet vroeg zou mogen testen en pas moet testen als je ‘gewoon’ over tijd bent. Gewoon testen wanneer je wil, het kan ook hele nuttige informatie geven.

Ik ben 3,5 jaar bezig geweest en heb altijd vrij vroeg getest. Daardoor weet ik dat ik 6 keer (klinisch) zwanger ben geweest en is me een hoop ellende bespaard gebleven. Hierdoor weten we namelijk dat het probleem niet bij bevruchting zit en konden we de hele gang van hsg, iui, ivf en icsi overslaan. Als ik niet vroeg had getest hadden we wellicht gedacht dat het probleem wel bij bevruchting zat en al die ellende wel gedaan.

Er is helaas nooit een kind gekomen, maar God wat ben ik blij dat die ellende me bespaard is gebleven. Dankzij vroeg testen.

Dus test gewoon lekker wanneer je wil testen, maar hou wel rekening met het feit dat die eerste weken de kans echt nog heel groot is dat het kwartje de andere kant opvalt en je zo toch ongesteld wordt. Ik duim voor een goede afloop!
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
02-06-2019 08:16
Of juist heel ongewoon.

Doordat ik zo vroeg ook getest had, begreep ik waarom ik zo hevig ongesteld was. Het verliep allemaal net even anders dan normaal.

Omdat ik eerder een miskraam (maar dan met zes weken) had gehad kon ik dus zeggen dat het meer op een miskraam dan op een menstruatie leek.
Maar dit kan ook nog gebeuren als ik 3 dagen over tijd ben. Dus dan is testen op nod niet zo erg toch? Ik snap de reacties deels wel maar ben ik dan de enige die nieuwsgierig is😅. Ik was alleen benieuwd of buikkrampen een bekend zwangerschapssymtoom was in dit stadium onder de forum leden.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
02-06-2019 08:01
Daarom voor een volgende keer: test pas als je echt overtijd bent.
Jeetje wat kan jou het schelen? Wat betweterig; láát haar. Test jij lekker een maand na je nod.

Ontopic: ik had ook krampen de eerste weken. Alsof ik ongesteld moest worden. Er groeit van alles dus ook niet zo gek dat je dat voelt.
Alle reacties Link kopieren
Zwangeres schreef:
02-06-2019 08:27
Dat gemiep over dat je niet vroeg zou mogen testen en pas moet testen als je ‘gewoon’ over tijd bent. Gewoon testen wanneer je wil, het kan ook hele nuttige informatie geven.

Ik ben 3,5 jaar bezig geweest en heb altijd vrij vroeg getest. Daardoor weet ik dat ik 6 keer (klinisch) zwanger ben geweest en is me een hoop ellende bespaard gebleven. Hierdoor weten we namelijk dat het probleem niet bij bevruchting zit en konden we de hele gang van hsg, iui, ivf en icsi overslaan. Als ik niet vroeg had getest hadden we wellicht gedacht dat het probleem wel bij bevruchting zat en al die ellende wel gedaan.

Er is helaas nooit een kind gekomen, maar God wat ben ik blij dat die ellende me bespaard is gebleven. Dankzij vroeg testen.

Dus test gewoon lekker wanneer je wil testen, maar hou wel rekening met het feit dat die eerste weken de kans echt nog heel groot is dat het kwartje de andere kant opvalt en je zo toch ongesteld wordt. Ik duim voor een goede afloop!
Bedankt voor je reactie. Bij de eerste vond ik het ook super spannend en veel eerder getest. Ik weet dat het zoiezo tot de 12de week erg spannend is. Maar voor nu ben ik idd blij met 2 streepjes. Bij de eerste had ik de eerste 3 maand gewoon 0 klachten. Dus het is even wennen 😀
Alle reacties Link kopieren
Ik had dit ook hoor tijdens de eerste weken van mijn zwangerschap. Voelde me niet zwanger maar ongesteld, echter was ik toch echt zwanger. Heb toen ik een afspraak ging maken bij de vk gevraagd of dit normaal was, en dit hoort er inderdaad bij. Inderdaad vanwege her groeien van je baarmoeder en alle andere zaken die er aan de gang zijn. Relaxed, hoort erbij dus! Gefeliciteerd! :cheer:
Renate333 schreef:
02-06-2019 08:28
Maar dit kan ook nog gebeuren als ik 3 dagen over tijd ben. Dus dan is testen op nod niet zo erg toch? Ik snap de reacties deels wel maar ben ik dan de enige die nieuwsgierig is😅. Ik was alleen benieuwd of buikkrampen een bekend zwangerschapssymtoom was in dit stadium onder de forum leden.

Inderdaad. Soms heb je zo'n gevoel, en geeft de test uitsluitsel.
Alle reacties Link kopieren
Ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik heb bij mijn zwangerschap de eerste maanden ook veel menstruatie achtige krampen gehad. Nu ligt hier een gezond meisje van 3 maanden. Bij de zwangerschap die uiteindelijk is geëindigd in een miskraam bij 6 weken had ik geen krampen tot de miskraam begon.
Alle reacties Link kopieren
Enigme schreef:
02-06-2019 08:26
Zolang je geen bloedverlies hebt naast de menstruatiepijn, dan proberen er vanuit te gaan dat het goed zit. Samentrekken of het groeien vd baarmoeder veroorzaakt menstruatiepijn. Waarom de één dat wel heeft en de ander niet, zoveel vrouwen en zoveel verschillende lijven.. En iedere zwangerschap is ook weer anders..

Uitsluitsel krijg je pas bij een echo... Adem in, adem uit :) en voorzichtig gefeliciteerd!
Dank je wel! Ja het is puur de zenuwen omdat ik bij de eerste totaal geen symptomen had de eerste 3 maand. Heb een keizersnede gehad dus misschien dat het daarom wat gevoeliger is.
Alle reacties Link kopieren
BlauweMolly schreef:
02-06-2019 08:37
Jeetje wat kan jou het schelen? Wat betweterig; láát haar. Test jij lekker een maand na je nod.

Ontopic: ik had ook krampen de eerste weken. Alsof ik ongesteld moest worden. Er groeit van alles dus ook niet zo gek dat je dat voelt.
Ik heb gelukkig geen nod's meer.

En jeetje, láát mij lekker ff betweteren.
Das het leuke aan een forum: naast antwoord op je vraag krijg je gelijk nog wat andere wijsheden mee.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Die krampen hoorden er bij mij gewoon bij.
Gefeliciteerd TO
Alles komt goed
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
02-06-2019 07:44
Stel dat het misgaat, dan zou je zonder testen gewoon ongesteld geworden zijn en je nu niet zo'n zorgen gemaakt hebben.
Dat was ook mijn gedachte inderdaad. Maakbaar is het toch niet, en als je het geduld kunt vinden om niet al heel vroeg te testen (want iedere cyclus ben je nieuwsgierig en hoop je dat het lukt dat snap ik ook wel), scheelt je dat zorgen en misschien ook wel verdriet.
Mijn cyclus was overigens zo onregelmatig, dat was testen tot ik een ons woog of afwachten tot de cola een gek smaakje kreeg. Dat laatste gaf minder stress en het was nog goedkoper ook ;)
Alle reacties Link kopieren
Enige dat je kunt doen is afwachten😌 en dat geldt net zo goed voor de hele zwangerschap; het is en blijft een onzekere periode.
En natuurlijk; gefeliciteerd!🥳🙏🏼

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven