Wanneer heb jij getest?

02-06-2019 16:06 35 berichten
Hallo allemaal

Naar aanleiding van een ander topic ben ik heel benieuwd wanneer jullie een zwangerschapstest hebben gedaan.

Was het (een paar dagen) voor je verwachte menstruatie?
Op de dag dat je menstruatie had nieten komen?
Een dag/paar dagen overtijd of nog later?

To trapt af
Ik heb zelf getest toen ik twee dagen overtijd was. Normaal kondigde mijn menstruatie toch altijd een paar dagen vooraf aan met bruinverlies
In verband met een ovulatie inductie traject wist ik bij goed wanneer mijn eisprong was geweest.
.
Alle reacties Link kopieren
Hier 1x zwanger geweest.. Had destijds een cyclus van 28-34 dagen.. Op dag 28 getest (donderdag) omdat ik wilde weten of ik een drankje kon doen op de zaterdag.. Licht streepje dus lekker aan de cola gegaan ;) en zondag daarna echt positief getest met clearblue!
Alle reacties Link kopieren
IVF gedaan. 15 dagen na de eisprong (in mijn geval de punctie) getest. Dus het equivalent van 1 dag overtijd. Had zeker wel al eerder een positieve test gehad want hij was al goed op kleur.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
lux- schreef:
02-06-2019 16:12
IVF gedaan. 15 dagen na de eisprong (in mijn geval de punctie) getest. Dus het equivalent van 1 dag overtijd. Had zeker wel al eerder een positieve test gehad want hij was al goed op kleur.
Bij min was hij ook echt knal positief, was een paar dagen eerder waarschijnlijk ook al positief geweest
2 dagen voordat ik ongesteld zou moeten worden, omdat ik dacht dat ik zwanger zou kunnen zijn.

Bij de eerste wel een kleine denkfout gemaakt: ik heb het op het toilet op mijn werk getest.
Dus mijn collega wist het eerder dan de vader.
Alle reacties Link kopieren
Hier 3x zwanger geweest. 1x voor ik ongesteld moest worden, was al een knaltest. 2 andere zwangerschappen op de dag van ongesteldheid. Ook beide knaltesten
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn jongste testte ik op de dag voordat ik ongesteld moest worden.
Niet omdat ik dacht dat ik zwanger was, juist integendeel.
Ik zou met mijn beste vriendin uit eten en ik wilde graag een wijntje daarbij, maar wilde voor de zekerheid even testen of ik toch niet per ongeluk zwanger was.

Ik zat in een medisch traject om zwanger te worden en dacht dat het die maand echt nauwelijks zo kon zijn.

Dus. Geen wijn die avond voor mij.

Andere 3 zwangerschappen heb ik pas getest toen ik een paar dagen overtijd was.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
1 x zwanger geweest. Testte dag of 3 na mn nod. Negatief. Maar ik wist toch écht zeker dat ik zwanger was en dat bleek ook te kloppen. Van een tweeling zelfs.
Alle reacties Link kopieren
1e keer op NOD, was negatief. Paar dagen later wel positief.

2e keer een dag voor NOD. Gelijk ook al hondsberoerd, dus ook zonder test wist ik al dat het raak was. 2 dagen na NOD een miskraam.

Deze zwangerschap 2 dagen voordat ik ongesteld moest worden. Eigenlijk om te bevestigen wat ik al wist.
Alle reacties Link kopieren
9 dagen na ovulatie en 3 dagen voor nod, licht streepje.
De eerste keer was bij de huisarts. Toen bleek ik 7,5 week zwanger. De tweede keer exact op de dag dat ik ongesteld moest worden omdat ik dacht ‘het zal toch niet’. Ik had dezelfde symptomen als de eerste keer, buikpijn, moe, kon amper de trap op komen. Terugrekenend is dat al 2-3 dagen na conceptie begonnen, wat dus eigenlijk niet mogelijk is volgens de boekjes.
Hier 1e zwangerschap 5 dagen voor mijn NOD, nu voelde ik mij weer vreemd 4 dagen voor NOD. Dus op dag 24 en 25 al positief.
In mijn ivf-traject mocht ik twee keer niet zelf testen. Maar op dag 14 na de punctie werd voor mij een bloedtest gedaan. Twee keer positief. Kinderen zijn nu 21 en 19.

Jaren later heb ik een test gedaan omdat ik het gevoel had dat ik al heel lang geen menstruatie had gehad. Positief, miskraam na drie dagen. Geen idee hoe lang ik toen zwanger was want hield cyclus niet bij. Vermoedelijk ergens tussen zes en acht weken.

Twee jaar later test gedaan op dag dat ik menstruatie verwachtte ik voelde me gewoon erg zwanger. Positief, zelfde avond nog miskraam.

Vier weken en twee dagen later test gedaan. (Twee dagen over tijd) Positief! Ik gaf al drie dagen elke ochtend over en mijn zus raadde mij een test aan. Kind is inmiddels 16.
Alle reacties Link kopieren
Bij de oudste twee denk ik een week na dat ik ongesteld had moeten worden..dat ik zoiets had ohjaaa wacht eens.

Bij de jongste twee dagen voor de NOD.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn dochter toen ik 3 dagen over tijd was.

Eerste ronde dat we bezig waren met zwanger worden veel getest en niet zwanger. Toen mijzelf voorgenomen normaal te gaan doen en pas te testen een paar dagen over tijd.
Alle reacties Link kopieren
Drie dagen nadat ik ongesteld had moeten worden. Ik wilde eigenlijk nog een paar dagen wachten maar ik had die avond een wijnproeverij dus ik wilde weten of ik wel kon drinken. Niet dus!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
5 dagen voor ik ongesteld moest worden. Had net m'n koperspiraal eruit laten halen en een hele berg testen bij de action gedaan, wilde er een proberen. Was gelijk positief, ik wist echt niet wat ik zag :'). Baalde daarna wel dat ik m alleen had gedaan want m'n vriend was aan het werk die avond.
Alle reacties Link kopieren
bij alle drie pas na de verwachte datum van menstruatie. (week of meer). Ik zie het nut niet in van zo vroeg testen.
Alle reacties Link kopieren
Bij mn dochter was ik al meerdere weken overtijd (dacht dat ik weer last had van cystes, hierdoor al eens vier maand niet ongesteld geworden + nam de pil dus ook niet verwacht).

Deze zwangerschap 3 dagen voor ik ongesteld moest worden.
Een NOD had ik beide keren niet echt, want mn cyclus was niet erg stabiel. Bij eerste zwangerschap op 11 dpo negatief getest en daarna 18 dpo positief. Ik durfde eerder niet weer. Tweede zwangerschap 10 of 11 dpo positief getest. Ik hield mijn temperatuur bij en had daardoor een vermoeden dat hij positief zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik breek even in...
@Arcticfox1 begrijp ik dat je zwanger bent? Wow wat een fantastisch nieuws zeg!!! :cheer: :cheer: :cheer:
Hoop op een fijne zwangerschap en een wolk van een baby voor je!
Heb nog regelmatig aan je gedacht hoe het met je zou gaan. En vast meerderen van het Wachtbankje topic. Misschien leuk om het mooie nieuws daar nog even te delen? :D
Ik heb even een update gegeven in het wachtbankje topic
Alle reacties Link kopieren
Na een week of 3 pas, had het zwanger worden een beetje naar de achtergrond geschoven al een tijdje.
Toen ik even snel naar het dorp moest en m'n tepels op een bepaalde manier raar koud aan voelden (zat mezelf niet op de fiets te betasten, meer het gevoel van binnenuit) een test gedaan en die was positief.
Artic! :cheer:
Ik ben een (af en toe) stiekeme meelezer van het wachtbank topic, wat een geweldig nieuws! :heart:
Alle reacties Link kopieren
De eerste keer testte ik op de dag dat ik ongesteld moest worden. Dit ivm een nieuwjaarsontbijt, waar champagne op het menu stond. Om te weten of ik alcohol kon drinken, getest.
Die dag de champagne overgeslagen en aan de jus gegaan ;-)

De tweede keer had ik geen idee van mijn cyclus. Ik was net gestopt met de AC en aangezien het de eerste keer wat maanden duurde, was ik niet uitgegaan van direct zwanger raken, zeker omdat we niet zo heel veel aandacht aan elkaar hadden besteed die betreffende maand.
Het biertje stond al klaar, ik was net van plan de dop eraf te ploppen, totdat ik me bedacht dat een test toch wel handig zou zijn. Je weet immers maar nooit, zeker omdat ik nog nooit zo'n lange cyclus had gehad.

Binnen een paar seconden stond er duidelijk ' zwanger'. Totaal in shock. Achteraf was ik toen al ruim een week over tijd.

En nu lijkt het alsof ik een vreselijk drankorgel ben, met dat testen ivm alcohol drinken ;-) Valt gelukkig reuze mee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven