35+ en zwanger worden in 2019

10-06-2019 09:41 148 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi! Eind vorig jaar ben ik gestopt met de pil ivm onze kinderwens. Ik stond hier erg relaxt en zonder zorgen in, tot ik er vanuit mijn directe omgeving op werd gewezen dat ik met mijn 35 jaar toch wel wat oud ben. Heel naïef heb ik hier zelf nooit echt bij stil gestaan. Tot 2 jaar terug was de kinderwens er bij mij niet, de laatste jaren is dit pas gegroeid. Nu voel ik me hier schuldig over, wat als ik nu te laat ben. Terwijl rationeel, ik veel 35+ moeders om me heen zie. Toch blijf ik die tijdsdruk voelen. Wie herkent dit? Vorig jaar was er een soortgelijk topic, daar is gelukkig het grootste deel zwanger en bevallen. Welke 35+ er schrijft er nu mee?
Hier is vorige week een topic over geopend. Precies hetzelfde. Sluit je daar ajb bij aan?
zwanger/35-en-1e-kinderwens-wie-ook/lis ... ges/443518
Alle reacties Link kopieren
Marigold1986 schreef:
10-06-2019 09:59
Hier is vorige week een topic over geopend. Precies hetzelfde. Sluit je daar ajb bij aan?
Dat is mijn topic. En die is helaas vrij direct compleet vervuild met irrelevante discussie van anderen. Ik neem aan dat ze dat heeft gezien en daar geen zin in heeft.
Dus Molly, start lekker dit eigen topic en hopelijk loopt dat beter!
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_302509 wijzigde dit bericht op 27-07-2019 15:54
Reden: advies was gelukkig niet nodig
99.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Evin schreef:
10-06-2019 10:18
Dat is mijn topic. En die is helaas vrij direct compleet vervuild met irrelevante discussie van anderen. Ik neem aan dat ze dat heeft gezien en daar geen zin in heeft.
Dus Molly, start lekker dit eigen topic en hopelijk loopt dat beter!
Hi, had inderdaad jouw topic gezien en ook een bericht in geplaatst. Maar het liep daat even anders inderdaad. Hoop gewoon wat gelijkgestemden te vinden om ervaringen te delen.
Hoi, mijn vriend en ik zijn ook al een tijdje bezig om zwanger te raken, ik ben echter al 38. Wij hebben binnenkort een eerste afspraak bij de gyneacoloog, om kennis te maken en te checken of bij ons alles ok is. Ik hoop dat daar niks ernstigs uit komt, eerst was ik opgelucht dat we deze afspraak hebben staan, maar nu de datum dichterbij komt vind ik het wel spannend
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf ook een kinderwens maar tevens (spaar)doelen. Ik vind het belangrijk een kind een goede basis te kunnen bieden.

Voordat ik mijn doelen bereikt heb en ik kan starten met de pogingen ben ik waarschijnlijk 34.

Ik vind het ook lastig dat ik dan een minder gunstiger leeftijd lijk te hebben. Maar er gaat bij mij niets boven een goede basis en dat is mij ook veel waard.
Ja dat is zeker zo, ik heb mijn huidige vriend pas laat leren kennen, en vond daarvoor nooit de geschikte man om zo'n grote stap mee te maken. Je wilt je toekomstige kind zeker een solide basis en thuisfront bieden
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Ik zou graag mee willen schrijven. Zelf ben ik 36 en sinds eind vorig jaar ook gestopt met de pil. Ik heb mijn vriend pas 3 jaar geleden ontmoet en daarvoor heb ik niet eerder in een relatie gezeten waarmee ik aan kinderen wou beginnen. Ik voel wel een klokje tikken en hoop ook echt dat het ons gegund is..
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat jullie mee willen schrijven! Het vervelendste vind ik dat het relaxte er bij mij nu meteen af is. Daarbij ben ik zwanger geweest, helaas werd dit een missed abortion bij 10 weken. Dus nu weer opnieuw de rondes in. Snap je spanning Sandra, maar wellicht helpt het jullie wat verder. Helaas is vandaag mijn menstruatie vandaag weer op gang gekomen. Op naar de volgende kans...
Wat jammer Molly, maar gelukkig weet je dat jullie samen in verwachting kunnen raken. Maar snap zo goed die teleurstelling van iedere maand. Ik durf nu, na een jaar proberen, niet eens meer te hopen dat het iets zou kunnen zijn. Maar we gaan gewoon verder en probeer er positief onder te blijven. Mijn nod is over een week en wij hebben precies rond die tijd ook de afspr met de gyneacoloog staan. Fijne dag!
Alle reacties Link kopieren
Spannende week dus voor jullie Sandra! Hebben jullie ook al ovulatietesten oid gebruikt?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben na maand 2 begonnen met ovulatietesten. Ik gebruik de ovulatietesten van sensitest, ideaal en niet zo duur. Door de ovulatietesten ben ik er ook achter gekomen dat de periode tussen ovulatie en menstruatie maar max. 8 dagen is, soms zelfs minder. Dit schijnt wel erg kort te zijn. Gebruiken jullie ovulatietesten?
Alle reacties Link kopieren
Die gebruik ik ook, vind ze ook ideaal inderdaad. Bij mij is die periode ook 8 a 9 dagen. Maakte ik me ook zorgen om, maar wel zwanger mee geworden dus.
Ik heb een paar keer de ovulatietest gedaan en die gaf mij bevestiging wat ik al wist, ik heb juist altijd vrij vroeg de ovulatie, zo tussen dag 8 en 10. Ik voel het altijd een week van tevoren aankomen, dan heb ik superveel energie
Alle reacties Link kopieren
Dat is vroeg! Op dag 8 is mijn menstruatie net 1 dag voorbij haha. Mijn eisprong is meestal op dag 21, maar ik voel het ook precies aan wanneer deze er aan komt. Inderdaad super veel energie en libido is stuk hoger!
Ja dat ook!
Grappig dat dat zo verschilt. Ik heb hem ook wel eens precies op de helft, dag 14 bijvoorbeeld. Heb dan het idee dat het echt een goed ei is.. Maarja das maar gissen natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad heel verschillend. Bij mij is de eisprong tussen dag 16 en 19. Ook wat later dus. Hebben jullie veel mensen in je omgeving die ook 'wat ouder' een kinderwens hebben?
Ja, twee vriendinnen van mij. Die waren echter meteen al na 1 maand in verwachting. De ene is 36 en de ander 34. Een van die vriendinnen heeft wel een jongere vriend. Misschien dat dat ook uitmaakt.
Daarnaast heb ik een vriendin met een kinderwens (ook 38) die geen partner heeft. Zij is aan het overwegen om het alleen te gaan doen
Alle reacties Link kopieren
Blijft bijzonder hoe het per persoon zo kan wisselen he, voordat ik aan onze kinderwens begon nooit zo stil gestaan bij de complexiteit ervan. Voel ik me nu weleens schuldig over. Mijn man en ik zijn al 9 jaar samen, maar ik heb het gewoon nooit eerder gevoeld.
Nee bij mij kwam het pas toen ik 30 werd. Ik ging me toen pas beseffen dat ik moeder wilde worden. Helaas kwam ik er daardoor ook achter dat ik niet gelukkig was met mijn toenmalige vriend en hem niet als de vader van mijn kinderen zag. De relatie strandde, en vervolgens duurde het 7 jaar voordat ik mijn huidige vriend leerde kennen.
Een kennis zei gisteren dat als je op latere leeftijd nog moeder wilt worden dat je daar gerust 2 of 3 jaar voor uit moet trekken. Het beste is dus om het op zn beloop te laten en te genieten van het moment. Hoewel het lastig is soms probeer ik het los te laten. Hopelijk raken we snel in verwachting. Heb jij veel vriendinnen/zussen/collegas om je heen die al moeder zijn?
Alle reacties Link kopieren
Juist nu is ook iedereen om me heen zwanger. Ik denk op dit moment 7 zwangerschappen in onze vriendengroep en ook mijn broer en zijn vriendin. Dat vind ik wel confronterend. Na mijn missed abortion vind ik het eigenlijk nog veel moeilijker. Ik had het al, maar het is ook heel hard weer afgenomen. Dan zijn al die buiken extra confronterend. Ik vind 2 tot 3 jaar wel erg lang hoor....moeilijk om dan te blijven genieten....
Ja ik hoop voor ons dat het ons eerder gegund is. Dikke knuffel en als je ergens mee zit laat het ons gewoon weten.
Ik moet morgen ongesteld worden en heb het idee dat het er al aan zit te komen helaas. En dan vrijdag die afspraak bij de gyneacoloog waar ik tegenaan zit te hikken. We slaan ons er maar weer doorheen...
Alle reacties Link kopieren
Dat hoop ik ook. Probeer vrijdag als iets positiefs te zien, snap de spanning, maar wat meer inzicht en duidelijkheid is denk ik ook prettig. Hopelijk komen er geen nare dingen uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven